No, paní Fajfrivá (či jak se jmenuje), má ve všech oknech hezkou vánoční výzdobu, z komína se kouří, listí shrabané… To nevypadá, že by v místě toho domu měla stát v nějaké brzké době dálniční estakáda, která překlene koridor v Dluhonicích… Nevim, nevim, abychom se neradovali předčasně….
Tak se podívejte do katastru, kdo je vlastníkem. Jestli to už třeba není ŘSD …
Marek Hrdina
1 rok
Po dokonceni vznikne zajimava situace, kdy pro jizdu v severojiznim smeru skrz Moravu vzniknou na vetsine trasy dve dalnicni alternativy (D1 vs D46/D35 a nasledne D1 vs D48. Slouceni u Hranic nevadi, tam je prozirave sestipruh, ale slabym se asi brzo stane usek Brno-Vyskov. Sice se castecne pocita, ze se cast tranzitni dopravy rozpusti po D55, ale ta ma jednak k dokonceni roky daleko (bo Vate pisky) a jednak je pouzitelna jen k ceste na Slovensko, vetsina tranzitu z Polska miri do Rakouska a ti nadale budou jezdit az k Brnu. Casem se sestipruhu v cele delce Brno-Vyskov (a ne… Číst vice »
Po rozšíření obchvatu Brna na 3+3 bude asi chtít rozšířit D1 až po Vyškov. Máte pravdu.
Ale proč by D55 (I/55) nevyužíval tranzit na Vídeň, když na Bratislavu ano? Obchvat Břeclavi tou dobou snad bude a pak šup přes Poštornou a Velké Kruty na A5 a tradááá do Vídně, to bude rozhodně příjemnější spojení, než se kodrcat přes Nové Mlýny.
Maximalne pro osobaky. Prujezd Reintalem a Großkrutem je omezen na 3,5 tuny a ani pro osobaky prujezd tema vesnicema neni nic moc, je tam nekolik prudkych zatacek tak na 30-40, uzka cesta, auta parkujici na silnici, Großkrut je dost rozlezly a cesta skrz se tahne. (mimo ty vesnice je tam solidni cesta, 100km/h na vetsine useku). Ty vesnice nejsou bez obchvatu staveny na tranzit pro pulku stredni Evropy.
Proč kodrcat přes Nové Mlýny? Ta cesta je tam úplně bez problému, široká, přehledná, až do Mikulova bez jediné obce. Po té úzké silničce přes Reintal je to jednoznačně větší kodrcání. A navíc má být podle letáků ŘSD D52 hotová dříve než D55.
Pokud píše přes Poštornou, tak asi myslí cestu z Břeclavi. A tam se kodrcáte přes Valtice a pár dalších obcí než se dostanete k Mikulovu. Druhá možnost, přes Grosskrut (Velké Kruty) je sice taky kodrcání, ale výrazně kratší. S vozidelm do 3,5 tuny legální.
Ono v idealnim svete by stejne byla nejlepsi dalnicni propojka mezi krizovatkou D2/D55 a A5, to by se pak doprava po cele Morave (po dokonceni D1, D55 a D35) krasne rozprostrela, ale sance, ze v pristich 50 letech vznikne, se blizi nule.
jestli myslíte ten u Stupavy tak ano, je v plánech S8 od Vídně (S1) přes Moravské pole na D4 před Bratislavou. Ale při současné politické vůli v Rakousku to „pár“ let potrvá, čekal bych že se to pohne až v době kdy začnou slováci budovat 10km tunel Malé Karpaty aby se zkompletovat obchvat D4.
nemyslím si že by po zprovoznění D1 kolem Přerova nějak zvlášť narostly intenzity mezi Brnem a Vyškovem, řekl bych že se spíš přelijí z D46 na D1 + něco málo se přiláká uvolněnou D46, případně novými stavbami na I/44 na Šumperk nebo D49 do Fryštáku, na druhou stranu se dá očekávat úbytek nákladní dopravy po dostavbě D35 (snad jen pár let po dokončení D1)… Nicméně ale z dlouhodobého hlediska určitě dávají 3+3 pruhy až do Vyškova rozhodně smysl, obzvláště když je to nyní v kategorii D26,5 a není tak možné při obnovení cementobetonového povrchu vést dopravu v režimu 2+2 ale… Číst vice »
Velká část dopravy přejde na D55 – v roce 2025 budou kromě D1 hotové nyní stavěné úseky D55 (celkem 21,4 km, dokonce by měly být do 2024) + most přes Moravu a bude chybět 7,5 km Napajedla-Babice (hotovo snad 2026). Takže zůstane Bzenec-Břeclav s problematickým napojením D55 na I/55 ve Strážnici. Jinak Hodonín Břeclav je relativně v pohodě, současná I/55 je velkorysá. Další problém je křížení D2 a I/55 (úsek D55 Břeclav Lužice v plánu zprovoznění v 2032). Uznávám, že průjezd směr Břeclav-Hodonín je v pohodě, ale křížení je katastrofálně řešené a pokud by to bylo aspoň trošku možné, mělo… Číst vice »
Do Vídně přes Poštornou
Až se dodělá D55 a obchvat Břeclavi, tak bude většina tranzitu od Polska a Ostravy na Vídeň jezdit přes Poštornou a ne přes Mikulov, protože tak bude možné se vyhnout zejména hustému provozu na okraji Brna i mezi Brnem a Vyškovem, kilometrově to vyjde asi nastejno. Rakusaci pak určitě udělají potřebné obchvaty vesnic po trase.
A nebo neudělají vůbec nic, kromě policejní hlídky 24/7 u zákazu vjezdu. Politické zadání, Zelení a pomsta za Dukovany.
Když tam prší = Dukovany. Když neprší = Dukovany. Když je mlha nad celým Dunajem = Dukovany. Když je náledí = Dukovany. Když ho ráno bolí hlava = Dukovany. Když _ji_ bolí hlava = Dukovany. Povodeň 1965 = Dukovany.
Pruserem u Brna je mix mistni dopravy a tranzitu a nevyhovujici krizeni. Dle me by optimalni velkoryse reseni bylo od exitu 182-190 sestipruh, mezi 190 a 203 kolektor 2+2/2+2 a od 203 k 210 (nebo 230?) sestipruh. Bohuzel je to utopie.
Jiří
1 rok
To je úžasná zpráva, že se může začít stavět posledních deset kilometrů nejdelší české dálnice. Druhá nejdelší je D35, ale tam zbývá dokončit ještě pořádná porce km.
Tomáš
1 rok
Skvělá zpráva! A palec nahoru pro ŘSD za to prozíravé předčasné vypsání soutěže, jinak bychom teď čekali další zhruba rok, než se to vysoutěží!
ukulele
1 rok
Kontrolní otázka. Nutné rekonstrukce D1 mezi Vyškovem a Kroměříží proběhnou před převedením dopravy nebo a po převedení dopravy? Odpověď si netroufám psát.
tak hlavně aby neprobíhaly rekonstrukce na obou tazích zároveň, ale jen na jednom z nich (D46 vs. D1) 😀
škoda že celá D1 od Brna až po Lipník bude stále v kategorii D26,5 v cementobetonu, takže v případě rekonstrukce musí být provoz 2+1 a ne 2+1/1 jak v případě asfaltu, ale aspoň tady bude alternativa cesty po D46 v případě kolon
Ty trhliny jsou vidět i z jedoucího rychlíkového busu. Není to všude, jen na pár místech. Něco s malou odolností betonu v zasoleném prostředí.
V jednom asi 2 km dlouhém úseku (pouze pravý pruh směr Kroměříž) už je to docela špatné, td-td-td-td je tam výrazně slyšet při přejezdu dilatačních spar. Cosi se tam už i opravovalo.
kodl
1 rok
Bravissimo!
Honza
1 rok
Jako super….ale pořád mám obavy, že pět minut před půlnocí konce odvolací lhůty se ekoteroristi odvolají.
Žádná odvolací lhůta není, jen nabytí právní moci rozhodnutí MD 20.12.2022. Odpůrci mohou podat žalobu a navrhnout předběžné opatření, ale doufám, že na NSS jsou „soudní“ lidé, kteří jim nepůjdou na ruku a budou případnou žalobu řešit standardním procesem ve standardních lhůtách. Jakýkoli jiný přístup NSS bude vypovídat o „nezávislosti“ soudů u nás.
To je ale dost těžký úkol, výstavba dálnic trvá primárně kvůli staveni pláně, ale hlavně kvůli betonazi mostu a ty se často dodelavaji těsně před položením finálního koberce.
Nejsem odborník a neznám detaily stavby, ale jinde to šlo, za dva roky(12/2024) půlprofil a o rok později(12/2025) nebo spíše ideálně před volbami dodělat komlet 😀
troufnu si tvrdit ale že „jinde“ nebyla tak složitá MUK (D1xD55) nebo kilometrová estakáda přes Dluhonice…
Půlprofil se otevírá na D48 či na D7, kde se rozšiřuje stavající silnice, logicky to ani jinak nejde než nejdřív půlprofil a následně místo původní silnice druhou polovinu
Zase ty naivní představy lidí, že polovina dálnice se staví poloviční čas oproti celé dálnici. Ne, takhle to fakt nefunguje. Výkopy jsou dohromady, pláň se musí stavět dohromady (navíc konsolidace zabere dost času a nejde urychlit), most na hlavní trase mají minimálně na opěrách společný základ, nadjezdy zas vedou přes celou šířku. Předčasně se do užívání dají dát možná nějaké větve MÚK a podružné přeložky, ale hlavní trasa se prakticky vždy otevírá dohromady. D48 u Frýdku-Místku je teď spíš výjimka.
přesně tak.. další výjimkou jsou stavby které se rozšiřují ve stávající stopě, např. ostatní úseky D48, D7 Louny, nebo D3 mezi Ševětínem a ČB… u D1 kolem Přerova toto opravdu nehrozí
Neřekl bych, že je to naivní představa, jinde se stavět rychle dá, u nás vládne zpátečnictví a relax. Vastně i u nás to šlo v případě úseku 512 na Pražském okruhu.
Obávám se, že Vám nerozumím. Nemáte autoatlas ČSSR z r. 1986?
Aleš K.
1 rok
Minule tu nekdo psal ze az to opravdu bude dostaveno tak se zlije jak ubrus ci smaze jak klokan – co se mne tyce tak se vyliju jak vaza a cely vikend na me nenaladite ani obraz ani zvuk. Uz aby to bylo! 🙂
Lidí, kteří si ten den připijí, bude podle komentářů asi hodně. Pojďme si tedy všichni toho 20.12. na dálku připít ať můžeme oslavit tuto velmi pozitivní věc. 🥂
Do druhé nohy bude při kopnutí úseku D0 (511). Tak snad nebudeme kulhat dlouho. 🤣
a navazující úseky D1 už nebudou takové dálnice duchů jak doposud, největší extrém je asi úsek D1 Přerov-Lipník, který je aktuálně nejméně vytíženou dálnicí v ČR s intenzitou kolem 6000 voz/den s paradoxní situací kdy na souběžné I/47 je vyšší intenzita než na D1… ikdyž teď po zprovoznění průpichu se to mírně může posunout..
Sám jsem zvědavý jak se přerozdělí intenzity, jestli třeba 15tis. se přesune z D46 na D1, nebo více či méně
O tom není pochyb, každopádně cílová doprava do Prostějova, Olomouce a dále na sever Šumpersko je poměrně značná plus krátké lokální vazby typu PV-OL.. Myslím že z Vyškova na D46 zůstane těch 20tis. a na Kroměříž povalí 30-35tis.
To máte asi vysoké společenské nároky, protože na tomto druhém nejméně vytíženém úseku D1 jsou intenzity podobné, jako na nejméně vytížených úsecích D6 a D7 dohromady. (15 tis. vs. 8+8 tis.).
Na Moravě a Slezsku máme přece jen větší intenzity, než okrajové části Čech. Akorát si to člověk neuvědomí, dokáď tam nejede a nezažije. Některé dálnice v Čechách mi přijdou jak tahat dálnici do města Jeseník, ale to je jen můj pocit.
No, paní Fajfrivá (či jak se jmenuje), má ve všech oknech hezkou vánoční výzdobu, z komína se kouří, listí shrabané… To nevypadá, že by v místě toho domu měla stát v nějaké brzké době dálniční estakáda, která překlene koridor v Dluhonicích… Nevim, nevim, abychom se neradovali předčasně….
Tak se podívejte do katastru, kdo je vlastníkem. Jestli to už třeba není ŘSD …
Po dokonceni vznikne zajimava situace, kdy pro jizdu v severojiznim smeru skrz Moravu vzniknou na vetsine trasy dve dalnicni alternativy (D1 vs D46/D35 a nasledne D1 vs D48. Slouceni u Hranic nevadi, tam je prozirave sestipruh, ale slabym se asi brzo stane usek Brno-Vyskov. Sice se castecne pocita, ze se cast tranzitni dopravy rozpusti po D55, ale ta ma jednak k dokonceni roky daleko (bo Vate pisky) a jednak je pouzitelna jen k ceste na Slovensko, vetsina tranzitu z Polska miri do Rakouska a ti nadale budou jezdit az k Brnu. Casem se sestipruhu v cele delce Brno-Vyskov (a ne… Číst vice »
Po rozšíření obchvatu Brna na 3+3 bude asi chtít rozšířit D1 až po Vyškov. Máte pravdu.
Ale proč by D55 (I/55) nevyužíval tranzit na Vídeň, když na Bratislavu ano? Obchvat Břeclavi tou dobou snad bude a pak šup přes Poštornou a Velké Kruty na A5 a tradááá do Vídně, to bude rozhodně příjemnější spojení, než se kodrcat přes Nové Mlýny.
Maximalne pro osobaky. Prujezd Reintalem a Großkrutem je omezen na 3,5 tuny a ani pro osobaky prujezd tema vesnicema neni nic moc, je tam nekolik prudkych zatacek tak na 30-40, uzka cesta, auta parkujici na silnici, Großkrut je dost rozlezly a cesta skrz se tahne. (mimo ty vesnice je tam solidni cesta, 100km/h na vetsine useku). Ty vesnice nejsou bez obchvatu staveny na tranzit pro pulku stredni Evropy.
Obě obce by potřebovaly obchvat.
A co tak se domluvit s Rakouskem? To nikoho nenapadlo?
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ceska-ekonomika/krach-dohody-o-dalnici-rebicek-vini-schwarzenberga/r~i:article:617017/
Především se domluvit tady v ČR…
Proč kodrcat přes Nové Mlýny? Ta cesta je tam úplně bez problému, široká, přehledná, až do Mikulova bez jediné obce. Po té úzké silničce přes Reintal je to jednoznačně větší kodrcání. A navíc má být podle letáků ŘSD D52 hotová dříve než D55.
Pokud píše přes Poštornou, tak asi myslí cestu z Břeclavi. A tam se kodrcáte přes Valtice a pár dalších obcí než se dostanete k Mikulovu. Druhá možnost, přes Grosskrut (Velké Kruty) je sice taky kodrcání, ale výrazně kratší. S vozidelm do 3,5 tuny legální.
Ono v idealnim svete by stejne byla nejlepsi dalnicni propojka mezi krizovatkou D2/D55 a A5, to by se pak doprava po cele Morave (po dokonceni D1, D55 a D35) krasne rozprostrela, ale sance, ze v pristich 50 letech vznikne, se blizi nule.
Neměla se v budoucnu napojit nějaká dalnice z rakouska na ten malej kus D4 u Bratislavy?
Pokud vím, tak D4 již je napojena u Jarovců na Rakouskou A6. Chtělo by to dotáhnout D55 až k D52.
Napřed dotáhnout D55 aspoň k D2. I to je hudba středně vzdálené budoucnosti…
Místo dotáhnutí d55 k d52 by se dalo jet po d2 až k exitu 50 Stupava /Volkswagnu kde bude končit severní polovina D4 (až se postaví tunel karpaty) která se zde napojí na S8 do Vídně (D4 tím pádem bude začínat na končit v rakousku). Mapa zde: https://kurier.at/chronik/oesterreich/marchfeld-schnellstrasse-s8-bauer-punktet-vor-gericht-gegen-asfinag/402131414
.
měl na mysli severní část D4 (viz. příspěvek výše)
Ano, ve vzdálené budoucnosti to bude S 8 Marchfeld Schnellstraße.
jestli myslíte ten u Stupavy tak ano, je v plánech S8 od Vídně (S1) přes Moravské pole na D4 před Bratislavou. Ale při současné politické vůli v Rakousku to „pár“ let potrvá, čekal bych že se to pohne až v době kdy začnou slováci budovat 10km tunel Malé Karpaty aby se zkompletovat obchvat D4.
něco málo v první části S8: https://www.asfinag.at/bauen-erhalten/bauprojekte/s-8-marchfeld-schnellstrasse-neubau-knoten-s1-s8-ganserndorf-obersiebenbrunn/
nemyslím si že by po zprovoznění D1 kolem Přerova nějak zvlášť narostly intenzity mezi Brnem a Vyškovem, řekl bych že se spíš přelijí z D46 na D1 + něco málo se přiláká uvolněnou D46, případně novými stavbami na I/44 na Šumperk nebo D49 do Fryštáku, na druhou stranu se dá očekávat úbytek nákladní dopravy po dostavbě D35 (snad jen pár let po dokončení D1)… Nicméně ale z dlouhodobého hlediska určitě dávají 3+3 pruhy až do Vyškova rozhodně smysl, obzvláště když je to nyní v kategorii D26,5 a není tak možné při obnovení cementobetonového povrchu vést dopravu v režimu 2+2 ale… Číst vice »
Velká část dopravy přejde na D55 – v roce 2025 budou kromě D1 hotové nyní stavěné úseky D55 (celkem 21,4 km, dokonce by měly být do 2024) + most přes Moravu a bude chybět 7,5 km Napajedla-Babice (hotovo snad 2026). Takže zůstane Bzenec-Břeclav s problematickým napojením D55 na I/55 ve Strážnici. Jinak Hodonín Břeclav je relativně v pohodě, současná I/55 je velkorysá. Další problém je křížení D2 a I/55 (úsek D55 Břeclav Lužice v plánu zprovoznění v 2032). Uznávám, že průjezd směr Břeclav-Hodonín je v pohodě, ale křížení je katastrofálně řešené a pokud by to bylo aspoň trošku možné, mělo… Číst vice »
Do Vídně přes Poštornou
Až se dodělá D55 a obchvat Břeclavi, tak bude většina tranzitu od Polska a Ostravy na Vídeň jezdit přes Poštornou a ne přes Mikulov, protože tak bude možné se vyhnout zejména hustému provozu na okraji Brna i mezi Brnem a Vyškovem, kilometrově to vyjde asi nastejno. Rakusaci pak určitě udělají potřebné obchvaty vesnic po trase.
A nebo neudělají vůbec nic, kromě policejní hlídky 24/7 u zákazu vjezdu. Politické zadání, Zelení a pomsta za Dukovany.
Když tam prší = Dukovany. Když neprší = Dukovany. Když je mlha nad celým Dunajem = Dukovany. Když je náledí = Dukovany. Když ho ráno bolí hlava = Dukovany. Když _ji_ bolí hlava = Dukovany. Povodeň 1965 = Dukovany.
Pruserem u Brna je mix mistni dopravy a tranzitu a nevyhovujici krizeni. Dle me by optimalni velkoryse reseni bylo od exitu 182-190 sestipruh, mezi 190 a 203 kolektor 2+2/2+2 a od 203 k 210 (nebo 230?) sestipruh. Bohuzel je to utopie.
To je úžasná zpráva, že se může začít stavět posledních deset kilometrů nejdelší české dálnice. Druhá nejdelší je D35, ale tam zbývá dokončit ještě pořádná porce km.
Skvělá zpráva! A palec nahoru pro ŘSD za to prozíravé předčasné vypsání soutěže, jinak bychom teď čekali další zhruba rok, než se to vysoutěží!
Kontrolní otázka. Nutné rekonstrukce D1 mezi Vyškovem a Kroměříží proběhnou před převedením dopravy nebo a po převedení dopravy? Odpověď si netroufám psát.
Klasicky až PO 😀
tak hlavně aby neprobíhaly rekonstrukce na obou tazích zároveň, ale jen na jednom z nich (D46 vs. D1) 😀
škoda že celá D1 od Brna až po Lipník bude stále v kategorii D26,5 v cementobetonu, takže v případě rekonstrukce musí být provoz 2+1 a ne 2+1/1 jak v případě asfaltu, ale aspoň tady bude alternativa cesty po D46 v případě kolon
https://mapy.cz/s/musagutece
Ty trhliny jsou vidět i z jedoucího rychlíkového busu. Není to všude, jen na pár místech. Něco s malou odolností betonu v zasoleném prostředí.
V jednom asi 2 km dlouhém úseku (pouze pravý pruh směr Kroměříž) už je to docela špatné, td-td-td-td je tam výrazně slyšet při přejezdu dilatačních spar. Cosi se tam už i opravovalo.
Bravissimo!
Jako super….ale pořád mám obavy, že pět minut před půlnocí konce odvolací lhůty se ekoteroristi odvolají.
Žádná odvolací lhůta není, jen nabytí právní moci rozhodnutí MD 20.12.2022. Odpůrci mohou podat žalobu a navrhnout předběžné opatření, ale doufám, že na NSS jsou „soudní“ lidé, kteří jim nepůjdou na ruku a budou případnou žalobu řešit standardním procesem ve standardních lhůtách. Jakýkoli jiný přístup NSS bude vypovídat o „nezávislosti“ soudů u nás.
Bohuzel NSS dost casto na ruku ekoteroristum sel.
Tak na NSS jsou „soudní“ lidé každopádně. Jinak to ani nejde. 😀
A šup do práce, aj přes Silvestra :)))
Také půjdete nebo sám zůstanete doma pěkně v teple?
A co tam chceš na Silvestra dělat? Táborák z vyřezaných náletových dřevin, péct buřty a užívat kapesní ohřívadlo, aby nebyla kosa?
To asi těžko. Závodní dovolené mezi svátky se ve stavebnictví drží prakticky ve všech firmách napříč oborem.
Chtělo by to zprovoznit aspon v půlprofilu o něco dříve 🙂
To je ale dost těžký úkol, výstavba dálnic trvá primárně kvůli staveni pláně, ale hlavně kvůli betonazi mostu a ty se často dodelavaji těsně před položením finálního koberce.
Nejsem odborník a neznám detaily stavby, ale jinde to šlo, za dva roky(12/2024) půlprofil a o rok později(12/2025) nebo spíše ideálně před volbami dodělat komlet 😀
troufnu si tvrdit ale že „jinde“ nebyla tak složitá MUK (D1xD55) nebo kilometrová estakáda přes Dluhonice…
Půlprofil se otevírá na D48 či na D7, kde se rozšiřuje stavající silnice, logicky to ani jinak nejde než nejdřív půlprofil a následně místo původní silnice druhou polovinu
Zase ty naivní představy lidí, že polovina dálnice se staví poloviční čas oproti celé dálnici. Ne, takhle to fakt nefunguje. Výkopy jsou dohromady, pláň se musí stavět dohromady (navíc konsolidace zabere dost času a nejde urychlit), most na hlavní trase mají minimálně na opěrách společný základ, nadjezdy zas vedou přes celou šířku. Předčasně se do užívání dají dát možná nějaké větve MÚK a podružné přeložky, ale hlavní trasa se prakticky vždy otevírá dohromady. D48 u Frýdku-Místku je teď spíš výjimka.
Tak. 1 žena porodí dítě za 9 měsíců, a dvě ženy za 4,5 měsíce 🙂
A za jak dlouho porodí dvě ženy trojčata…?
přesně tak.. další výjimkou jsou stavby které se rozšiřují ve stávající stopě, např. ostatní úseky D48, D7 Louny, nebo D3 mezi Ševětínem a ČB… u D1 kolem Přerova toto opravdu nehrozí
Neřekl bych, že je to naivní představa, jinde se stavět rychle dá, u nás vládne zpátečnictví a relax. Vastně i u nás to šlo v případě úseku 512 na Pražském okruhu.
U Chlumce na D11 to taky šlo.
Kdyby stavba plynule navázala na úseky Hulín- Říkovice, nebo Přerov -Lipník tak se tu dávno jezdilo.
ok boomer
Obávám se, že Vám nerozumím. Nemáte autoatlas ČSSR z r. 1986?
Minule tu nekdo psal ze az to opravdu bude dostaveno tak se zlije jak ubrus ci smaze jak klokan – co se mne tyce tak se vyliju jak vaza a cely vikend na me nenaladite ani obraz ani zvuk. Uz aby to bylo! 🙂
Lidí, kteří si ten den připijí, bude podle komentářů asi hodně. Pojďme si tedy všichni toho 20.12. na dálku připít ať můžeme oslavit tuto velmi pozitivní věc. 🥂
Do druhé nohy bude při kopnutí úseku D0 (511). Tak snad nebudeme kulhat dlouho. 🤣
Taky jsem v práci řekl, že od 20.12. začínám lít…
Horší je, že na ty Napajedla stejně nebudou prachy.
Až 20.12. skutečně kopnou tak uvěříme. Stejně se zase objeví něco co nikdo za ty roky příprav nečekal 🤣
A když se zeptají Vás, poradíte jim, co tam bude špatně?
Ještě bych doplnil, že stavba 0136 pomůže nejen Přerovu, ale i přetížené D46
a navazující úseky D1 už nebudou takové dálnice duchů jak doposud, největší extrém je asi úsek D1 Přerov-Lipník, který je aktuálně nejméně vytíženou dálnicí v ČR s intenzitou kolem 6000 voz/den s paradoxní situací kdy na souběžné I/47 je vyšší intenzita než na D1… ikdyž teď po zprovoznění průpichu se to mírně může posunout..
Sám jsem zvědavý jak se přerozdělí intenzity, jestli třeba 15tis. se přesune z D46 na D1, nebo více či méně
Na D46 nejspíš zůstane jen cílová doprava do Olomouce a okolí, jinak bude D1 oproti D46 ve všech ohledech výhodnější.
Na D46 neni zanedbatelny tranzit ve smeru na Bruntal-Opole a Sumperk-Kłodzko
O tom není pochyb, každopádně cílová doprava do Prostějova, Olomouce a dále na sever Šumpersko je poměrně značná plus krátké lokální vazby typu PV-OL.. Myslím že z Vyškova na D46 zůstane těch 20tis. a na Kroměříž povalí 30-35tis.
Ona i část od Vyškova do Přerova je docela prázdná. Vždycky když tam jedu, tak se cítím docela osamocen.
To máte asi vysoké společenské nároky, protože na tomto druhém nejméně vytíženém úseku D1 jsou intenzity podobné, jako na nejméně vytížených úsecích D6 a D7 dohromady. (15 tis. vs. 8+8 tis.).
Na Moravě a Slezsku máme přece jen větší intenzity, než okrajové části Čech. Akorát si to člověk neuvědomí, dokáď tam nejede a nezažije. Některé dálnice v Čechách mi přijdou jak tahat dálnici do města Jeseník, ale to je jen můj pocit.
Ba že. Tuhle jsem se u Tábora na D3 v pátek odpoledne skoro až bál. Na dohled byla 2 auta. Jedno 300 metrů vpředu a druhé vzadu.