Podepsáno. RegioJet už má jisté převzetí rychlíků po Arrivě

RegioJet má za čtyři roky vyjet s novými jednotkami od Škody.
Společnost RegioJet převezme od prosince 2029 provoz pěti rychlíkových linek severně od Prahy. Ministerstvo dopravy včera udělalo poslední krok: s dopravcem vybraným v otevřené soutěži podepsalo patnáctiletou smlouvu.
Vyplývá to z údajů v registru smluv. Stát má za 15 let provozu vlaků na linkách R14A Pardubice – Liberec, R14B Liberec – Ústí n/L, R21 Praha – Tanvald, R22 Kolín – Rumburk a R24 Praha – Rumburk zaplatit 11,633 miliardy korun. Půjde o výkony (s výjimkou dosud neprovozované linky Praha – Rumburk), kde nyní jezdí Arriva vlaky. Ta by s jednotkami 845 měla skončit na těchto linkách v prosinci 2029 se změnou jízdního řádu.
Jde o zatím největší soutěž na dálkové vlaky, které ministerstvo vypsalo, RegioJet získá smlouvu na provoz 4,5 milionu kilometrů ročně.
Podle smlouvy RegioJet vyjede s novými jednotkami, které má dodat Škoda Group. Dopravce ani výrobce je zatím nepředstavili, mají umožnit provoz v nezávislé trakci i využívat trakční elektřinu v elektrifikovaných úsecích.
RegioJet v soutěži nabídl nejnižší cenu. Požaduje denní kompenzaci 1,997 milionu korun, což odpovídá zhruba 170 korunám za kilometr. To je o zhruba deset až dvacet procent více, než za kolik nyní se staršími jednotkami 845 na tratích jezdí Arriva.
Do soutěže přišly celkem čtyři nabídky, kromě RegioJetu ještě od Arrivy, Českých drah a Leo Expressu.