Podepsáno. RegioJet už má jisté převzetí rychlíků po Arrivě

Siemens Desiro Classic v barvách RegioJetu. Foto: Juan88 / Wikimedia CommonsSiemens Desiro Classic v barvách RegioJetu. Foto: Juan88 / Wikimedia Commons

RegioJet má za čtyři roky vyjet s novými jednotkami od Škody.

Odebírat
Upozornit na
guest
95 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MilanSima

A budou také noviny a káva? 😎

Amity Blight

R24 je přece linka Praha – Rakovník.

Vadym

Bude zrušena

Jenda Benda

Ono už je to prakticky jedno, severní Čechy jsou pět let v háji tak jako tak. Akorát to bude o barvě, nic víc se nezmění.

Zahn

🤣🤣🤣

Honza

Budou moci na zubačku?

Daniel Jablonecký

Zubačka není součástí objednávky výkonů od státu, čili je to jedno. Jen tak z plezíru tam RJ jezdit nebude.

Petr

No když už RJ jezdí na lince Litoměřice – Kolín, přes Všetaty, tak co takhle by bylo super, kdyby zkusili některé vlaky poslat přímo z Prahy, když už budou mít R21 Praha – Tanvald (přes Všetaty) 😉

Petr

Myšleno přímo do Litoměřic 🙂

Daniel Jablonecký

RegioJet nejde nic zkoušet. RegioJet jde plnit smlouvu se státem na předem dané a objednané výkony.

Mickey

Tohle kouskování nenahrává sezónním jízdenkám ČD typu Jízdenka na léto. Když bude polovina spojů u jiných dopravců, tak by s podobnými výhodnými nabídkami mohl přijít třeba OneTicket nebo přímo MD.

Jarda

na těchto linkách už čd stejně dávno nejezdí, takže tady je to zrovna jedno..a jinak taky chodíte do penny brečet, že tam neplatí sleva z Kauflandu?

FP1

Jenže v případě vámi zmiňovaných obchodu má dost často člověk na výběr, na železničním spojení Pardubice – Liberec si člověk dopravce vybrat nemůže.

Caprad

Jako mně to může být jedno, ale tohle rozkouskování dopravy bude akorát komplikace pro cestující. Třeba v případě mimořádností by měla být povinnost dopravce zajistit cestujícímu dopravu v nejkratším možném čase. Třeba u ČD pokud máte vázanou jízdenku, a povinný vlak má zpoždění víc jak půl hodiny, stává se z jízdenky automaticky jízdenka nevázaná. U RJ můžete jízdenku max přebookovat a doufáte, že ten další zvolený vlak pojede. V závazkové dopravě jejíž garantem je stát by tohle prostě nemělo být.

libor

a jak to chcete řešit ? Dát rovnou všechny výkony v závazku RJ nebo Arr, a ČD nechat jen pendolino? Asi ne, ne?

Num

Buď přestat s liberalizací v teto podobě nebo alespoň udělat jedno nízké jizdné SJT (vazama a flexi) pricemz se stejne jako u dnesnich ČD stane pri MU z vazanky nevazanka a dopravci budou mit povinnost si vzajmemne pomoci… dopravci kteří na to budou kašlat přijdou o licenci

Caprad

Ono by stačilo, aby při mimořádnosti měl dopravce povinnost cestujícímu nabídnout bezplatný ( = na náklady dopravce) upgrade na OneTicket nebo IDS tarif, nebo nějaké jiné ekvivalentní řešení, aby cestující mohl dojet do cíle.

Pet

Než to zúřadujete, bude pryč i ten další vlak. .

Jarda

to co popisujete se v praxi děje, sice trochu jiným způsobem, nikdo nic neupgraduje, ale zařídí se uznání jízdného v dalším spoji jiného dopravce a pak si to dopravci vyúčtují mezi sebou

janikk

a kde prosím k tomu najdu další informace?

va.ma1537

Nerozumím ale tomu, kdo to zaplatí. Když v SJT snížíte tarif, tak se ten rozdíl bude muset dopravcům dát z rozpočtu. Tudíž to, co jednotlivec ušetří na jízdném, to zaplatí stát. Vázaná jízdenka je komerční sleva dopravce z obyčejného jízdného, kterou on udělal v rámci své obchodní strategie.

Caprad

Udělat to jako v Německu. Tam ve vlacích v závazku platí buď tarif místního dopravního svazu, nebo standartní tarif DB (ovšem včetně Sparpreis – zkuste si to a zadejte do DB e-shopu spojení třeba Zittau – Berlin). V takovém systému je cestujícímu skutečně jedno kdo je dopravcem kterého vlaku, nemají tam tarifní džungli kterou u nás úspěšně budujeme od roku 2020.

Twix

Co znamená „přestat s liberalizací v této podobě“? Jak by se to dalo teď provést, když jsou různé ministerské a krajské balíčky rozdané na různé roky dopředu?

fabec

Tarif kraje, OneTicket…

Honza S.

Možná by bylo dobré, kdyby železnice dosáhla spolehlivosti jiných síťových odvětví a mimořádnosti byly opravdu mimořádné. Pak bychom to vůbec nemuseli řešit. Už si ani nepamatuju, kdy nám doma naposledy nešla elektřina, nebo netekla voda. Minulý měsíc mi tři hodiny nešel telefon. Ale byla to poprvé za několik let.

tarten

Nám netekla voda naposled před cca měsícem. Blackout jsme měli 4. července.

Twix

A jak moc to vadí u těchto regionálních rychlíků? Tím lidi jezdí na doklady platné na konkrétní spoj a dopravce? Jinak řekl bych že v Ústeckém kraji ten Regiojet tu požadovanou síťovost celkem zajistí, když se vezmou současné elektrické linky s Pesami, nově vyhrané elektrické linky s Pantery a do toho R23 a nově R14 🙂

Daniel Jablonecký

Tak jezděte na jízdenky státu nebo kraje a ne dopravce. Problém je tím vyřešen.

Ventura35

Mně vadí čím dál menší využitelnost Skupinové víkendové jízdenky. Ta by podle mého měla být uznávána napříč včemi dopraci.

Caprad

Takové promo jízdenky by měly existovat v rámci OneTicketu, včetně jízdenky na léto.

Tomariero

Tak jízdenka na léto v SJT je celoročně, byť za vyšší cenu.

Pavel

Ačkoli Skupinovou víkendovou používám rád, tak musím napsat,že to,co píšete,je úplný nesmysl. Proč by marketingovou nabídku ČD měl uznávat kterýkoli jiný dopravce?

Ventura35

OneTicket by ji měl převzít a nabízet, když má být vlak tak úžasný a ekologický dopravní prostředek. Jinak kdejaká rodina pojedede na výlet raději autem, protože to je x krát levnější.

Daniel Jablonecký

Tak ať jede. Vlak není pro každého a kdo chce provětrat děti a svoji starou… fabii, tak ať to udělá. Ta posedlost strkat všechny lidi do vlaku je příšerná. To má smysl ve městě, kde auta fakt překážejí, ale na výlet mimo město ať si jede každý jak chce.

FP1

Naopak má být motivace pro lidi nechat auto doma i na ty výlety, ono by se díky tomu zlepšilo dopravní spojení všem. Je spíš smutné že existují turisticky zajímavá místa, kam se člověk bez auta nemá šanci dostat, nebo velice špatně. Něco je špatně, když máte turisticky zajímavé místo vzdálené 40 km, ale ani v sezoně, či alespoň o víkendu, se něj VHD rozumně nedostanete, respektive objedete půlku kraje a strávíte na cestě přes 2 hodiny. Auto má být jen jedna z možností, ne nutnost. Jak praví klasik, nejen prací je člověk živ, takže víc takových pobídek, jako je Vlakem… Číst vice »

Adam Ř

Stát je garantem závazkové dopravy podle tarifu oneticket. Vázané nabídky a jejich pravidla jsou business dopravce

Jan Hašek

Jsem zvědavý, jestli nový dopravce a hlavně konečně my zažijeme nějaký stavební ruch na rameni mezi PRG a MB

Twix

Tak o rozkopání tratě přes Kropáčovu Vrutici jsme tady četli nedávno, ale to asi není ten stavební ruch který máte na mysli 🙂

Daniel Jablonecký

Pokud myslíte přes Všetaty, tak v úseku Všetaty – MB sotva. Mezi Prahou a Všetaty by se do roku 2044 pravděpodobně něco odehrát mohlo.

N.N.

Vzledem k budoucímu trasování vlaků do Boleslavi Všejanskou a Bezděčínskou spojkou a tím pádem přes Čelákovice se dá říct, že stavební ruch již nějakou dobu trvá. Bohužel ne na těch spojkách, kde vázne projednávání.

David

Jsem velice zvědavý na detaily ohledně vozidel.

Ventura35

Nejen vy! Rád bych viděl zbrusu nový typ 23Ev, ale třeba půjde „jen“ o bateriového Pantera s dieslovým prodlužovačem dojezdu. Kapacitně by snad mělo jít o 3-vozové vlaky.

Tom

Jsem rovněž zvědavý. Pantera už netipuju. Hádal bych, že se RJ bude chtít vytasit s něčím fungl novým, takže si představuju jednopodlažní verzi jejich konceptu jednotky 22ev, která by oproti 26ev měla být „regionálnější“. Ale třeba to bude více méně Arriva Express s dieselovým modulem navíc.

Krakonoš

Regiojet to bude chtít mít v prvé řadě co nejlevnější.

Kubrt

A nějaký jiný dopravce by ty vlaky nechtěl co nejlevnější?

David

ČD

Krakonoš

Já někde tvrdím, že jinde by to bylo jinak?

Petr Drozda

Tak nelakovat, ale polepšit.

Vláčkař

Někde zaznělo, že by to nemělo být nic nového. Mělo by to být něco co už škoda vyrábí.

Kubrt

A co ze současného portfolia Škody se blíží zadání? Myslím, že vzhledem k požadavkům na pohon to bude něco, co Škoda dosud nevyráběla.

Caprad

Panter s pomocným dieselgenerátorem na střeše.

Kubrt

Konstrukce pantera toto umístění „pomocného“ powerpacku umožňuje?

Krakonoš

Ano, existuje Panter v provedení BEMU, který má zesílený skelet pro vyšší zatížení střechy. A má to i potřebné testy pevnosti.

Jarda

ono to bude docela lehké, takže v pohodě, bemu už je zesilená v tomhle ohledu

Mirek/

Třívozový panter vycházející ze současného dvouvozového a s vloženým středním dílem s dieslem, patrně s vysokou podlahou.

Martin

Požadovány jsou vozidla s 180 a 120 místy k sezení.

Jarda

proč by tam měla proboha být vysoká podlaha :-O

Tom

Právě, že byly články o tom, že to mají být dosud neexistující jednotky. Z čehož vyvozuju, že diesel-Panter není zase tak neexistující, protože je to pořád Panter.

Kubrt

To už se ovšem dostáváme do úrovně, jako je třeba rodina Alstom Coradia, kam jsou pro účely marketingu zařazena koncepčně zcela odlišná vozidla od sólo Lintu přes patrové EMU až po jednotky pro britské železnice.
Možná tomu DEMU vlaku bude Škoda říkat třeba Panter Plus (diesel není moc marketingově sexy), ale technicky to bude něco jiného, než dnešní pantery.

Tomariero

Panter je označení od ČD, takže ho nikdo jiný používat nemůže.

Twix

Myslím že označení ČD je Regio/InterPanter, zatímco Panter tomu říkají na Slovensku. Každopádně ta diskuze nebyla o tom, čemu se smí říkat Panter, ale co umožňuje jejich konstrukce.

Kubrt

Majitelem ochranných známek Panter a Regiopanter je Škoda Vagonka.

Plecháč

Každopádně je pravda, že na jednotkách které Arriva odkopila od ČD je to označení RegioPanter smazané, takže mimo ČD ten názem zatím jediný jiný vlastník Panterů nepoužívá.

Plecháč

(tedy jediný jiný vlastník v ČR)

Tom

Co bude Arriva dělat s těmi jednotkami 845?

Modrofob

Pošle je konečřně do vysokých pecí?

Emil Jícha

Včera bylo pozdě!

N.N.

Stále ještě jezdí Regionovy.

M K

Regionova je oproti 845 luxus.

Zahn

Gratuluji, váš post získal titul Lež týdne.

Num

Ty jsou oproti 845 v pohodě

jira.h

no to nejsou

Twix

Pro objednatele spíš jsou, díky nízkopodlažnosti a možná i nepřímo díky provozním nákladům. I pro nenáročná zadání, jako balíček Český les, se 814 kvalifikovat mohla a 845 nebo jiné „velké motoráky“ ne. Má to sice lepší chodové vlastnosti než 814, ale jakmile se ČD uvolnily větší motoráky po ztrátě výkonů, skoro nikde se to místo 814 nenasadilo – jen Sp do Broumova a do Kladna. Na rychlíky by 845 i šly, třeba dočasně, ale tam už je skoro vše rozdané.

Ondra K.

Ono taky co se ČD uvolnilo? 844 byly zasmluvněny jinam ještě před vypsáním nové soutěže na dané výkony, 854 jdou postupně do šrotu a 843 jsou taky zralý tak akorát na poslání do šrotu.

Num

Daji se vyvětrat a jsou nízkopodlažni…

Petr

Ty nebyly v pohodě nikdy😵‍💫

tarten

Regionov se kraje také zbavují. Myslíte, že přežijí rok 2029 v nějakém velkém počtu?

Twix

Nemám přehled, kolik 814 už bylo dlouhodobě vyřazeno z provozu pro nepotřebnost?

Lesan

Když nebudeme brát v potaz vozy poškozené nehodami (včetně druhého vozu soupravy, který je tak nadbytečný, nebyl-li též poškozen; v několika málo takových případech pak došlo ke spojení 814+914 k sobě číselně nenáležících a následně dalšímu provozu), tak mi vychází 1 kus – a to si ještě nejsem jistý, zda byl skutečně odstaven pro nepotřebnost, nebo také na nějaké poškození – nemám konkrétní info. Třeba jej bude mít někdo jiný, jedná se o 814.007 z Trutnova.

Tomariero

Řekl bych že nízké desítky asi jo, ale jsem zvědav zda zůstanou nějaký 810 na nějaký echt lokálce.

N.N.

2029? Osobně doufám, že v tom roce už budou jenom stát na zálohách s výjezdem nanejvýš 10 dní v roce.

Karl vB.

Kanibalizace ND?

Twix

No obávám se že do závazkové dopravy se to už nepodívá, objednatelé toto chtít nebudou, leda že by bylo potřeba někde hasit problémy s nedostatkem vozidel vším, co je k dispozici. Tak mohli by zase zkusit ten Trenčín na vlastní triko 🙂

55p

Prodá třeba do Rumunska, tam se furt vozí.

N.N.

Vida, i tam raději DB 628 než ČD 814.

Kubrt

814 se zatím neprodávají.

bkp

Něco může koupit KŽD, teda pokud to pro ně není příliš moderní.

Daniel Jablonecký

Pošle je zase přes Olomouc do Nitry? 😂

Jakub

Pujdou jezdit do Zel.Rudy :)))

Petr P

V těch kopcích teda nevím.

Tomas K.

No, bylo by to úplně stejně na H, jako v kopcích na Jedlovou, na Křižany, na Bezděz, na Jeřmanice…, kde to (ne)jezdí teď…

qěcy

Hrbatou jednotky 845 moc nezvládají. V létě to moc nezvládají uchladit. Trakční schopnosti bídné.

Petr

Na 845 mi vadila absence nízkopodlah, jinak jsem se v nich ale vozil rád, Regionovy nesnáším od prvopočátku, strašná improvizace. Hluk, cukatůra, prostě děs.

tarten

Roku 2029 jim bude 40-43 let. Vysokopodlažností jsou nevyhovující už teď.

Daniel Jablonecký

Na komerční spoje to nevadí, to není ZDO.