Podepsáno. RegioJet už má jisté převzetí rychlíků po Arrivě
Siemens Desiro Classic v barvách RegioJetu. Foto: Juan88 / Wikimedia Commons

RegioJet má za čtyři roky vyjet s novými jednotkami od Škody.
RegioJet má za čtyři roky vyjet s novými jednotkami od Škody.
A budou také noviny a káva? 😎
R24 je přece linka Praha – Rakovník.
Bude zrušena
Ono už je to prakticky jedno, severní Čechy jsou pět let v háji tak jako tak. Akorát to bude o barvě, nic víc se nezmění.
🤣🤣🤣
Budou moci na zubačku?
Zubačka není součástí objednávky výkonů od státu, čili je to jedno. Jen tak z plezíru tam RJ jezdit nebude.
No když už RJ jezdí na lince Litoměřice – Kolín, přes Všetaty, tak co takhle by bylo super, kdyby zkusili některé vlaky poslat přímo z Prahy, když už budou mít R21 Praha – Tanvald (přes Všetaty) 😉
Myšleno přímo do Litoměřic 🙂
RegioJet nejde nic zkoušet. RegioJet jde plnit smlouvu se státem na předem dané a objednané výkony.
Tohle kouskování nenahrává sezónním jízdenkám ČD typu Jízdenka na léto. Když bude polovina spojů u jiných dopravců, tak by s podobnými výhodnými nabídkami mohl přijít třeba OneTicket nebo přímo MD.
na těchto linkách už čd stejně dávno nejezdí, takže tady je to zrovna jedno..a jinak taky chodíte do penny brečet, že tam neplatí sleva z Kauflandu?
Jenže v případě vámi zmiňovaných obchodu má dost často člověk na výběr, na železničním spojení Pardubice – Liberec si člověk dopravce vybrat nemůže.
Jako mně to může být jedno, ale tohle rozkouskování dopravy bude akorát komplikace pro cestující. Třeba v případě mimořádností by měla být povinnost dopravce zajistit cestujícímu dopravu v nejkratším možném čase. Třeba u ČD pokud máte vázanou jízdenku, a povinný vlak má zpoždění víc jak půl hodiny, stává se z jízdenky automaticky jízdenka nevázaná. U RJ můžete jízdenku max přebookovat a doufáte, že ten další zvolený vlak pojede. V závazkové dopravě jejíž garantem je stát by tohle prostě nemělo být.
a jak to chcete řešit ? Dát rovnou všechny výkony v závazku RJ nebo Arr, a ČD nechat jen pendolino? Asi ne, ne?
Buď přestat s liberalizací v teto podobě nebo alespoň udělat jedno nízké jizdné SJT (vazama a flexi) pricemz se stejne jako u dnesnich ČD stane pri MU z vazanky nevazanka a dopravci budou mit povinnost si vzajmemne pomoci… dopravci kteří na to budou kašlat přijdou o licenci
Ono by stačilo, aby při mimořádnosti měl dopravce povinnost cestujícímu nabídnout bezplatný ( = na náklady dopravce) upgrade na OneTicket nebo IDS tarif, nebo nějaké jiné ekvivalentní řešení, aby cestující mohl dojet do cíle.
Než to zúřadujete, bude pryč i ten další vlak. .
to co popisujete se v praxi děje, sice trochu jiným způsobem, nikdo nic neupgraduje, ale zařídí se uznání jízdného v dalším spoji jiného dopravce a pak si to dopravci vyúčtují mezi sebou
a kde prosím k tomu najdu další informace?
Nerozumím ale tomu, kdo to zaplatí. Když v SJT snížíte tarif, tak se ten rozdíl bude muset dopravcům dát z rozpočtu. Tudíž to, co jednotlivec ušetří na jízdném, to zaplatí stát. Vázaná jízdenka je komerční sleva dopravce z obyčejného jízdného, kterou on udělal v rámci své obchodní strategie.
Udělat to jako v Německu. Tam ve vlacích v závazku platí buď tarif místního dopravního svazu, nebo standartní tarif DB (ovšem včetně Sparpreis – zkuste si to a zadejte do DB e-shopu spojení třeba Zittau – Berlin). V takovém systému je cestujícímu skutečně jedno kdo je dopravcem kterého vlaku, nemají tam tarifní džungli kterou u nás úspěšně budujeme od roku 2020.
Co znamená „přestat s liberalizací v této podobě“? Jak by se to dalo teď provést, když jsou různé ministerské a krajské balíčky rozdané na různé roky dopředu?
Tarif kraje, OneTicket…
Možná by bylo dobré, kdyby železnice dosáhla spolehlivosti jiných síťových odvětví a mimořádnosti byly opravdu mimořádné. Pak bychom to vůbec nemuseli řešit. Už si ani nepamatuju, kdy nám doma naposledy nešla elektřina, nebo netekla voda. Minulý měsíc mi tři hodiny nešel telefon. Ale byla to poprvé za několik let.
Nám netekla voda naposled před cca měsícem. Blackout jsme měli 4. července.
A jak moc to vadí u těchto regionálních rychlíků? Tím lidi jezdí na doklady platné na konkrétní spoj a dopravce? Jinak řekl bych že v Ústeckém kraji ten Regiojet tu požadovanou síťovost celkem zajistí, když se vezmou současné elektrické linky s Pesami, nově vyhrané elektrické linky s Pantery a do toho R23 a nově R14 🙂
Tak jezděte na jízdenky státu nebo kraje a ne dopravce. Problém je tím vyřešen.
Mně vadí čím dál menší využitelnost Skupinové víkendové jízdenky. Ta by podle mého měla být uznávána napříč včemi dopraci.
Takové promo jízdenky by měly existovat v rámci OneTicketu, včetně jízdenky na léto.
Tak jízdenka na léto v SJT je celoročně, byť za vyšší cenu.
Ačkoli Skupinovou víkendovou používám rád, tak musím napsat,že to,co píšete,je úplný nesmysl. Proč by marketingovou nabídku ČD měl uznávat kterýkoli jiný dopravce?
OneTicket by ji měl převzít a nabízet, když má být vlak tak úžasný a ekologický dopravní prostředek. Jinak kdejaká rodina pojedede na výlet raději autem, protože to je x krát levnější.
Tak ať jede. Vlak není pro každého a kdo chce provětrat děti a svoji starou… fabii, tak ať to udělá. Ta posedlost strkat všechny lidi do vlaku je příšerná. To má smysl ve městě, kde auta fakt překážejí, ale na výlet mimo město ať si jede každý jak chce.
Naopak má být motivace pro lidi nechat auto doma i na ty výlety, ono by se díky tomu zlepšilo dopravní spojení všem. Je spíš smutné že existují turisticky zajímavá místa, kam se člověk bez auta nemá šanci dostat, nebo velice špatně. Něco je špatně, když máte turisticky zajímavé místo vzdálené 40 km, ale ani v sezoně, či alespoň o víkendu, se něj VHD rozumně nedostanete, respektive objedete půlku kraje a strávíte na cestě přes 2 hodiny. Auto má být jen jedna z možností, ne nutnost. Jak praví klasik, nejen prací je člověk živ, takže víc takových pobídek, jako je Vlakem… Číst vice »
Stát je garantem závazkové dopravy podle tarifu oneticket. Vázané nabídky a jejich pravidla jsou business dopravce
Jsem zvědavý, jestli nový dopravce a hlavně konečně my zažijeme nějaký stavební ruch na rameni mezi PRG a MB
Tak o rozkopání tratě přes Kropáčovu Vrutici jsme tady četli nedávno, ale to asi není ten stavební ruch který máte na mysli 🙂
Pokud myslíte přes Všetaty, tak v úseku Všetaty – MB sotva. Mezi Prahou a Všetaty by se do roku 2044 pravděpodobně něco odehrát mohlo.
Vzledem k budoucímu trasování vlaků do Boleslavi Všejanskou a Bezděčínskou spojkou a tím pádem přes Čelákovice se dá říct, že stavební ruch již nějakou dobu trvá. Bohužel ne na těch spojkách, kde vázne projednávání.
Jsem velice zvědavý na detaily ohledně vozidel.
Nejen vy! Rád bych viděl zbrusu nový typ 23Ev, ale třeba půjde „jen“ o bateriového Pantera s dieslovým prodlužovačem dojezdu. Kapacitně by snad mělo jít o 3-vozové vlaky.
Jsem rovněž zvědavý. Pantera už netipuju. Hádal bych, že se RJ bude chtít vytasit s něčím fungl novým, takže si představuju jednopodlažní verzi jejich konceptu jednotky 22ev, která by oproti 26ev měla být „regionálnější“. Ale třeba to bude více méně Arriva Express s dieselovým modulem navíc.
Regiojet to bude chtít mít v prvé řadě co nejlevnější.
A nějaký jiný dopravce by ty vlaky nechtěl co nejlevnější?
ČD
Já někde tvrdím, že jinde by to bylo jinak?
Tak nelakovat, ale polepšit.
Někde zaznělo, že by to nemělo být nic nového. Mělo by to být něco co už škoda vyrábí.
A co ze současného portfolia Škody se blíží zadání? Myslím, že vzhledem k požadavkům na pohon to bude něco, co Škoda dosud nevyráběla.
Panter s pomocným dieselgenerátorem na střeše.
Konstrukce pantera toto umístění „pomocného“ powerpacku umožňuje?
Ano, existuje Panter v provedení BEMU, který má zesílený skelet pro vyšší zatížení střechy. A má to i potřebné testy pevnosti.
ono to bude docela lehké, takže v pohodě, bemu už je zesilená v tomhle ohledu
Třívozový panter vycházející ze současného dvouvozového a s vloženým středním dílem s dieslem, patrně s vysokou podlahou.
Požadovány jsou vozidla s 180 a 120 místy k sezení.
proč by tam měla proboha být vysoká podlaha :-O
Právě, že byly články o tom, že to mají být dosud neexistující jednotky. Z čehož vyvozuju, že diesel-Panter není zase tak neexistující, protože je to pořád Panter.
To už se ovšem dostáváme do úrovně, jako je třeba rodina Alstom Coradia, kam jsou pro účely marketingu zařazena koncepčně zcela odlišná vozidla od sólo Lintu přes patrové EMU až po jednotky pro britské železnice.
Možná tomu DEMU vlaku bude Škoda říkat třeba Panter Plus (diesel není moc marketingově sexy), ale technicky to bude něco jiného, než dnešní pantery.
Panter je označení od ČD, takže ho nikdo jiný používat nemůže.
Myslím že označení ČD je Regio/InterPanter, zatímco Panter tomu říkají na Slovensku. Každopádně ta diskuze nebyla o tom, čemu se smí říkat Panter, ale co umožňuje jejich konstrukce.
Majitelem ochranných známek Panter a Regiopanter je Škoda Vagonka.
Každopádně je pravda, že na jednotkách které Arriva odkopila od ČD je to označení RegioPanter smazané, takže mimo ČD ten názem zatím jediný jiný vlastník Panterů nepoužívá.
(tedy jediný jiný vlastník v ČR)
Co bude Arriva dělat s těmi jednotkami 845?
Pošle je konečřně do vysokých pecí?
Včera bylo pozdě!
Stále ještě jezdí Regionovy.
Regionova je oproti 845 luxus.
Gratuluji, váš post získal titul Lež týdne.
Ty jsou oproti 845 v pohodě
no to nejsou
Pro objednatele spíš jsou, díky nízkopodlažnosti a možná i nepřímo díky provozním nákladům. I pro nenáročná zadání, jako balíček Český les, se 814 kvalifikovat mohla a 845 nebo jiné „velké motoráky“ ne. Má to sice lepší chodové vlastnosti než 814, ale jakmile se ČD uvolnily větší motoráky po ztrátě výkonů, skoro nikde se to místo 814 nenasadilo – jen Sp do Broumova a do Kladna. Na rychlíky by 845 i šly, třeba dočasně, ale tam už je skoro vše rozdané.
Ono taky co se ČD uvolnilo? 844 byly zasmluvněny jinam ještě před vypsáním nové soutěže na dané výkony, 854 jdou postupně do šrotu a 843 jsou taky zralý tak akorát na poslání do šrotu.
Daji se vyvětrat a jsou nízkopodlažni…
Ty nebyly v pohodě nikdy😵💫
Regionov se kraje také zbavují. Myslíte, že přežijí rok 2029 v nějakém velkém počtu?
Nemám přehled, kolik 814 už bylo dlouhodobě vyřazeno z provozu pro nepotřebnost?
Když nebudeme brát v potaz vozy poškozené nehodami (včetně druhého vozu soupravy, který je tak nadbytečný, nebyl-li též poškozen; v několika málo takových případech pak došlo ke spojení 814+914 k sobě číselně nenáležících a následně dalšímu provozu), tak mi vychází 1 kus – a to si ještě nejsem jistý, zda byl skutečně odstaven pro nepotřebnost, nebo také na nějaké poškození – nemám konkrétní info. Třeba jej bude mít někdo jiný, jedná se o 814.007 z Trutnova.
Řekl bych že nízké desítky asi jo, ale jsem zvědav zda zůstanou nějaký 810 na nějaký echt lokálce.
2029? Osobně doufám, že v tom roce už budou jenom stát na zálohách s výjezdem nanejvýš 10 dní v roce.
Kanibalizace ND?
No obávám se že do závazkové dopravy se to už nepodívá, objednatelé toto chtít nebudou, leda že by bylo potřeba někde hasit problémy s nedostatkem vozidel vším, co je k dispozici. Tak mohli by zase zkusit ten Trenčín na vlastní triko 🙂
Prodá třeba do Rumunska, tam se furt vozí.
Vida, i tam raději DB 628 než ČD 814.
814 se zatím neprodávají.
Něco může koupit KŽD, teda pokud to pro ně není příliš moderní.
Pošle je zase přes Olomouc do Nitry? 😂
Pujdou jezdit do Zel.Rudy :)))
V těch kopcích teda nevím.
No, bylo by to úplně stejně na H, jako v kopcích na Jedlovou, na Křižany, na Bezděz, na Jeřmanice…, kde to (ne)jezdí teď…
Hrbatou jednotky 845 moc nezvládají. V létě to moc nezvládají uchladit. Trakční schopnosti bídné.
Na 845 mi vadila absence nízkopodlah, jinak jsem se v nich ale vozil rád, Regionovy nesnáším od prvopočátku, strašná improvizace. Hluk, cukatůra, prostě děs.
Roku 2029 jim bude 40-43 let. Vysokopodlažností jsou nevyhovující už teď.
Na komerční spoje to nevadí, to není ZDO.