Podepsáno: První dálniční odpočívku v jižních Čechách postaví Strabag za 432 milionů

Odpočívka Chotýčany na D3, vizualizace. Pramen: ŘSDOdpočívka Chotýčany na D3, vizualizace. Pramen: ŘSD

Na 70 kilometrech dálnice D3, které jsou aktuálně v provozu, bude odpočívka Chotýčany druhou.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vena

Odpočívadlo.

Ivo Havlíček

Počítejme spolu:

432 200 000,00 Kč : 180 = 2 401 111,11 Kč.

Vážení přátelé ano, přesně 2 401 111,11 Kč (dva miliony čtyři sta jeden tisíc jedno sto jedenáct korun a jedenáct haléřů českých) stojí zhotovení 1 (jednoho) parkovacího místa (pravda, bez ohledu na to, zda je pro osobní nebo nákladní automobil)…

Ptám se za ostatní: kolik bude činit marže, resp. zisk zhotovitele, když investorem předpokládaná cena byla nižší o 20% oproti ceně vysoutěžené v tendru?

SaulGoodman

Rychlé googlení ukázalo, že marže pozemních staveb se pohybuje v průměru cca od 7 do 12 procent.

Ivo Havlíček

… vypadá to tak, že v tomto případě to bude mnohem lepší „vejvar“. Pochybuji, že by na takovou cenu přistoupil soukromý investor.

Řešením by bylo v případě veřejných zakázek přijetí zákona o přiměřeném zisku, který by nedovolil zhotovitelům šroubovat ceny nahoru.

Jiří Kocurek

Chybí vám v tom osblužná komunikace, kanalizace, chodníky a veřejné osvětlení. Stejně tak sjezdy a nájezdy na dálnici. Samotná parkovací plocha bude mhohem levnější.
Být tam jenom čerpačka a 10 parkovacích míst, tak ta cena přepočítaná na parkovací místo vyletí na desetinásobek.

Ivo Havlíček

… bohužel jste nepochopil meritum mých příspěvků. Takže ještě jednou:

Ptám se, kolik bude činit marže, resp. zisk zhotovitele, když investorem předpokládaná cena byla nižší o 20% oproti ceně vysoutěžené v tendru?

Není vůbec podstatné, zda budou chodníky, kanalizace atd. takové nebo makové. Není ani podstatný můj ilustrační výpočet „ceny jednoho parkovacího místa“.

Podstatné je přece velké zvýšení vysoutěžené ceny oproti kvalifikovanému předpokladu ceny, zvláště když v jiných tendrech je konečná vysoutěžená cena často nižší v řádu desítek procent!

původní Jakub P bez tečky

To se ptáte totálně mimo, protože z těch informací, které uvádíte se marže zhotovitele nedá odhadnout, natož přesně spočítat. Ten odhad ceny je jen odhad. Realita bývá odlišná, na jednu nebo na druhou stranu. Zadavatel i firmy podávající nabídky musí započítat, jak se asi bude vyvíjet cena materiálů, techniky a práce dělníků po dobu stavby. A tyhle věci začínaj kolísat víc, než bylo v posledních letech zvykem. O to jsou ty odhady obtížnější a budou se nejspíš víc lišit. Marže fakt není úměrná kladnému rozdílu ceny z tendru mínus odhad zadavatele, jak se snažíte podsouvat. V praxi se klidně může… Číst vice »

Ivo Havlíček

Nemáte ponětí, jak probíhají kalkulace, které provádí jak investor na jedné straně, tak soutěžitelé na druhé straně, v případě takovéto dopravní stavby. V kalkulacích se počítá ještě s mnoha dalšími faktory (či budoucími vlivy), o kterých se nerozepisujete.
Z čeho vyvozujete, že se snažím cosi nebo snad komusi(?), podsouvat? Váš text, cituji, že … „Marže fakt není úměrná kladnému rozdílu ceny z tendru mínus odhad zadavatele“, je pěkný blábol a svědčí o tom, že nedokážete správně pochopit význam psaného textu, který zde svérázně komentujete.

Přemek

Jestli to bude přesně podle vizualizace, tak nechápu proč není stání pro kamiony dál od dálnice a stání pro osobáky naopak blíž. Ruch z dálnice osobákům v noci nevadí, řidičům kamionů jo. A pochybuji, že postaví nějakou funkční protihlukovou zeď..

MartinS.

Nesmíte té vizualizaci tolik věřit. Tolik aut jako je na tom obrázku tam v noci najednou neprojede 😉

Démon

Ví někdo co stojí 430 mil.Kč na odpočívce?

Jakub

Zdravím, známý dělá u Metrostavu a občas se o těch našich dálnicích bavíme. A co jsem se dozvěděl ( taky jsem to nevěděl), tak to co je vidět je jenom část. Ještě se tam dělají nějaké záchytné nádrže na vodu. Je to nějaké nařízení z důvodu udržení vody v krajině. Co se potom s tou vodou dělá tak jsem se neptal. Nicméně toto je důvod proč se prý bude znovu rozkopávat odpočívka u Jemenský potok. Tam to jaksi zadavatel zapomněl dát do projektu 😉

původní Jakub P bez tečky

Tam je afaik hlavně problém, že z aut často teče různej sajrajt. Olej, palivo, brzdovka a další lahůdky. A nemusí jít o poruchu, kdy to teče proudem, stačí po kapkách, nebo to, že každý auto má na sobě, zejména na podvozku, takovou špínu. A když zaprší, část těch sajrajtů to z aut opláchne a kontaminuje to vodu, která teče po ploše toho parkoviště. Proto by se měla chytat a čistit, než se nechá vsáknout nebo se pustí do nějakého potoka…

Jiří Kocurek

Tomu zařízení se říká odlučovač ropných látek. Musí tam být ze zákona/vyhlášky.

jan H.

Nemá náhodou tudy vést železniční koridor NEMAŠE ? Nový tunel pro vlaky do ČB??

Jan Neruda

Ten bude veden až západně od Chotýčan.

Vašek

Chotoviny nebo Chotýčany?

Vasek

Opravte si chybu, Chotoviny nejsou Chotýčany.

J.K.

Dobrý vtípek, jak na té vizualizaci stojí autobus na přesně opačném konci než jsou záchody / pumpa… Ale třeba je to jenom umělecké ztvárnění… 🙂

Jiří Kocurek

Výhoda vlaku je také v tom, že se člověk může projít, slýchali. Tak i tady procházku nainstalovali.