Podepsáno. Provoz na pošumavských lokálkách převezme od Českých drah GW Train Regio
Kraj očekává výrazné zlepšení komfortu pro cestujících, k výměně dopravců dojde v prosinci 2023.
Provoz na tratích v podhůří Šumavy v Plzeňském kraji převezme za dva a půl roku po Českých drahách společnost GW Train Regio. Kraj dnes se soukromým dopravcem podepsal smlouvu na deset let.
Cestující čekají modernější a rychlejší vlaky, než na tratích jezdí dosud. Místo jednotek 814 Regionov plánuje dopravce nasadit motorové vozy Stadler RS1. Plzeňský kraj je jediným krajem v zemi, který v posledních letech soutěží dopravce na železnici otevřenou soutěží. V elektronické aukci se nakonec dostala cena na průměrnou cenu 155,94 Kč za kilometr, první rok půjde o 142,45 Kč. Jde o takzvanou brutto smlouvu, kdy tržby z jízdného jsou příjmem kraje. České dráhy v soutěži nabídly vyšší cenu, dosud zde s regionovami jezdí za necelých 140 korun.
Zakázka se týká linek P11 Horažďovice předměstí – Sušice – Klatovy (s možností vedení vybraných spojů v úsecích Horažďovice předměstí – Strakonice a Horažďovice předměstí – Nepomuk) a linky P23 Domažlice – Klatovy. „S novým dopravcem se výrazně zlepší dopravní spojení Plzeň – Sušice. Modernizované nízkopodlažní a klimatizované jednotky GW Train Regio budou v prosinci roku 2023 navazovat v Horažďovicích na nové vlaky Regiopanter Českých drah. V Klatovech navážou na nové vlaky Regiopanter, které vyjedou letos v prosinci a na moderní jednotky PESA v Domažlicích. Tím bude okruh uzavřen a cestující bude všude obsloužen vlaky na úrovni 21. století,“ řekl náměstek hejtmanky pro dopravu Pavel Čížek.
Pro Pošumaví chtěl kraj nejméně šest motorových vozů nebo jednotek s 65 a více místy na sezení. Musí zvládnout přepravu až osmi jízdních kol a dvou kočárků. Musejí být po rekonstrukci interiéru, vybaveny zásuvkami a Wi-Fi a musejí jezdit minimálně stokilometrovou rychlostí. Rozsah desetileté smlouvy je 7,56 milionu vlakokilometrů, tedy zhruba tři čtvrtě milionu kilometrů ročně.