Podepsáno. PKP Intercity kupuje až 450 nových vozů, jezdit mají i do Česka
Vizualizace nových vozů pro PKP Intercity. Foto: PKP Intercity![Vizualizace nových vozů pro PKP Intercity. Foto: PKP Intercity](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/PKP-Intercity_wizualizacja_nowe-wagony_02.jpg)
![Vizualizace nových vozů pro PKP Intercity. Foto: PKP Intercity](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/PKP-Intercity_wizualizacja_nowe-wagony_02.jpg)
Dopravce ukázal s podpisem smlouvy i vizualizace nových vozů.
Dopravce ukázal s podpisem smlouvy i vizualizace nových vozů.
Děje se v Polsku něco také v oblasti ucelených jednotek pro dálkovou dopravu? Ty Darty a Flirty se podle mě celkem povedly, tak proč spíš pořád nakupují klasické oddělené vozy (bez řídicích)? Většina souprav se po cestě nedělí, lokomotiva se nemění, občas to úvraťuje, nezávislá trakce je potřeba výjimečně, lokomotivní park dost zastarává… Chápu akorát že pro mezinárodní vlaky to může pořád dávat smysl, schválit jen vozy a použít nějakou schválenou lokomotivu. Proto i ČD asi šly cestou ComfortJetů, ale v Polsku je mnohem víc vnitrostátních linek závislé trakce než u nás.
Ta stylizace se mi velice líbí. V tom videu (tady v diskusi) ukazují i hospodu. Ambientní osvětlení, takové to matné dřevo (ono se to tak nějak vrací :)), jo tohle je fajn. Je to takové civilní, jen se bojím, aby to zas neskončilo klasickým operačním sálem, to je fakt aktuální mánie a nejen v čechách. Nicméně poláci jak v Impulsech, tak v Elfech s tím docela umí pracovat, proč by to tedy neudělali i do těch vozů, no nechme se překvapit, jak to ve výsledku dopadne.
A nejsou ty vozy moc drahé? Cena přes 83 milionů/vůz je citelně dražší nez vozy od Siemense v Interjetu( asi 60 milionů/vůz).
To je těžký – Siemens se nepřihlásil, Newag byl ještě dražší, a HCP je státní firma, takže to asi někomu může i vyhovovat..
Ač Poláky vůbec nemusím, tak vlakama jsou na jiný úrovni než my
To jsou, noční rychlíky bez spacích vozů složené z plesnivých béček a přes den GVD formou pár náhodných výbuchů (takt je sprosté slovo) a to i na těch nejdůležitějších linkách jako třeba Katowice – Warszawa, kde je v odpolední špičce díra od 14.52 do 16.37 a k Báthorymu nejsou schopni ani přidat vnitro kurzy, takže logicky před Warsawou vypadá jak pojízdná konzerva sardinek.
Ale umí aspoň udělat podle fotek vlak na 21. Století a ne jako u nás vlak na 20 století 😀
Ty vozy vypadají pěkně a místy až futuristicky, snad to nebude parfumovaná bída a budou kvalitní, polská železnice je potřebuje jako sůl.
Zajímalo by mě, jak to vypadá s výstavbou polské „VRT“, nezná někdo nějaké specializované weby tomuto tématu se věnující? Vlastně jakékoliv weby o dopravě které jsou i nejsou mainstreamové?
Jinak pěkné video o nových vozech je zde.
https://youtu.be/YuH5Xnrd1eA?si=qYonpHoDwY1M74dK
Výborné, komentátor je PKP znalý, takže sarkasmus mu nechybí 🙂
Ale ten design vůbec nevypadá blbě, až na ten dětský vůz, to je takové divné.
Ten koment je super.😁
Můj nejoblíbenější železniční kanál na YouTube, tady si dal záležet, máme to okořeněné realitou 🙂
V polštině píše o CPK často web Rynek Kolejowy
Polsko je cca 4x větší a 4x lidnatejsi než ČR – pro srovnání ČD koupilo ComfortJety 20 devitivozovych souprav +2 vagóny = 182 vagónů a k tomu ještě InterJety (kolik mají vagónů?) Takže suma sumárum není to nějak málo, bratia Polaci???
Interjety mají být 10x po 5 vozech, pokud se správně pamatuju.
ČD mají nové vozy, který byly tak in před 40 rokama.Todle v Polsku bude asi jiná káva
Ale notak… Railjet/Interjet/Comfortjet patří mezi špičku evropské železnice, když nepočítám VRT jednotky.
Tak jestli to patří mezi špičku tyhle vlaky tak to musí být v Evropě hodně špatný vlaky
A kolik km je železnice v PL a kolik v ČR….
No moc ne, když PKP zlikvidovali skoro polovinu sítě…
Dotaz pro více znalé: u ČD se často diskutuje o tom, že se kvůli velké modernizaci výrazně zadlužují. Jak jsou na tom PKP? Je to podobné? Horší? Lepší?
V zásadě platí, že všichni železniční dopravci v Evropě jsou pekelně zadluženi.
Aspoň někdo kupuje kupéčka…
Ergonomie, komfort a přání zákazníka bohužel u nás jdou stranou. Že část klientů chce něco jiného, je státu a ČD jedno.
Komfort při sezení v kupé uprostřed mezi dvěma cizími lidmi jde vskutku stranou…o kupé pro osm lidí (které u nás pořád jezdí) ani nemluvě..