Letecké společnosti Letectví

Podepsáno. ČSA přechází s odbavením k Menzies

Pracovníci Czech Airlines Handling při práci na ploše letiště. Foto: Letiště Praha
Pracovníci Czech Airlines Handling při práci na ploše letiště. Foto: Letiště Praha

Cestující Českých aerolinií a Travel Service budou od října v Praze poprvé odbavováni stejnou handlingovou společností. Umožní to tento týden podepsaná smlouva ČSA a Travel Service s handlingovou společností Menzies. K té ČSA 1. října přechází. Mluví se i o dalších změnách, například unifikaci flotily či zavazadlové politiky.

I přes nový společný kontrakt budou zatím cestující na lety ČSA a SmartWings odbavovány odděleně na určených přepážkách, nicméně letadla i cestující bude odbavovat stejný tým. „Jde o zatím nejviditelnější synergický efekt ve spolupráci obou dopravců,“ řekl mluvčí ČSA Daniel Šabík. Podle něj je logické, že obě firmy budou na své domovské bázi využívat stejnou handlingovou společnost. „Očekáváme, že to přinese zefektivnění procesu odbavení letadel a v konečném důsledku úsporu nákladů,“ dodal Šabík.

Lety ČSA dosud odbavuje společnosti Czech Airlines Handling (CSAH), která patří pod končící Český aeroholding, postupně přejde pod Letiště Praha. Smlouva s ČSA na konci měsíce vyprší, CSAH tak přijde o velkého zákazníka. Menzies má velmi krátkou dobu na to, aby připravil odbavování více než 700 letů ČSA týdně. Odbavení cestujících na přepážce je částí činností, kterou handling dělá, jde jinak i o další pozemní operace, například nakládku zavazadel nebo odbavení cestujících před nástupem do letadla, úklid či odbavení letadel samotných.

Travel Service ovládl České aerolinie na přelomu roku, kdy vykoupil podíl od Korean Air a státu, reálně ale zatím k velkým změnám ve firmě ještě nedošlo. Obě firmy spolupracují už několik let například formou sdílení letů ( prodej kapacit na sdílených letech, tzv. codesharová spolupráce) nebo si vzájemně půjčují letadla).

V oboru se mluví o tom, že spolupráce by se měla výrazně prohloubit ještě hlavně sdílením letadel. Probíhají jednání o nahrazení airbusů A319 ve flotile ČSA, jimž postupně v letech 2019 a 2020 končí leasingová smlouva na pronájem, a jejich nahrazení boeingy 737-800, se kterými létá Travel Service. „Probíhající jednání o budoucím uspořádání flotily nebudeme zatím komentovat,“ řekl Šabík.

16 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Pokud vím mají místo 319 objednané 320neo 1:1 jak náhradu za končící 319. Nějak si neumím představit 737max v barvách CSA

    • Žádné 737 max 8 pod ČSA létat nebudou.
      Jen 737-800.
      A objednané 320neo se ani nazačali vyrábět tzn. žádný problém.
      Měli být dodány až 2021.

      • Žádný problém ? Myslím ze CSA bylo rado, ze jim Airbus upravil Tvrdikovu objednavku.
        Takze dostanou starší 737 ? Budou mít starou 330 a Boeingy to neni úplně šťastné řešení

      • No, on to problem je. Vycouvat z potvrzene objednavky znamena nemale penále.

        Ono v dnesni dobe nastesti nebude problem ty objednavky prodat…

  • No tak snad to cestující nepoznají. 5.10. letím se Singapure airlines na Bali, z Ruzyně s Eurowings ale kufr si radši vezmu na palubu 😉

    • Až příště někdo pojede vlakem do Ostravy, tak nás tady bude muset otom povinně informovat? Nebo jak je myšlen tvůj komentář?

      • Pánové a to vás nenapadlo že může klesnout kvalita služeb, bude třeba málo lidí na odbavení apod.

        Vaše reakce patří do mateřské školky.
        Toto je odborný web 🙂
        Může redakce pls. zjistit, jestli přejdou pod Menzies i lidé z ČSAH?

        • Akorát, že Lufthansa zůstává u ČSAH, tak jaképak problémy s odbavením. A tím, že jsme opravdu odborný web, tak předpokládám u diskutujících bazální znalosti problematiky, ke které se vyjadřují. Ono si zadat nick jako z univerzity ještě neznamená, že tvůj komentář není na odborné úrovni mateřské školy, o které se zmiňuješ sám.

          • Samozřejmě že dojde k redukci zaměstnanců, ta už začala. Určitě část přejde k Menzies, protože si nedovedu představit, že by byl Menzies bezproblému schopný odbavovat najednout ČSA, které se odbavuje v úplně jiném systému než třeba travel servis. ČSA má centální load control, což znamená že se odbavení provádí v Praze i pro zpáteční let, nacož není Menzies určitě zvyklý a možná ani připravený.

Newsletter

Partneři


Výběr editora