Podepsáno: České dráhy získaly smlouvu na novou expresní linku k Baltu

Hlavní nádraží Gdyně. Autorstwa Travelarz - Praca własna, CC BY-SA 3.0 pl, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=35251605Hlavní nádraží Gdyně. Autorstwa Travelarz - Praca własna, CC BY-SA 3.0 pl, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=35251605

Půjde celkem o čtyři páry vlaků, v Polsku mají pokračovat v režii PKP Intercity do Vratislavi a Gdyně.

Ministerstvo dopravy završilo podpisem smlouvy výběr dopravce pro novou expresní linku (Ex 32) z Prahy do Polska. Desetiletý kontrakt získaly České dráhy, které v takzvaném cenovém rozstřelu nabídly nižší cenu než RegioJet.

Hodnota desetiletého kontraktu, který je uzavřen na období od prosince 2024 do prosince 2034, je 434,5 milionu korun bez DPH. Cena za vlakový kilometr pro rok 2025 je sjednána na 76,72 koruny (RegioJet nabídl 114,5 Kč/vlkm).

Smlouva je uzavřena na český úsek Praha – Pardubice – Letohrad – Lichkov státní hranice, kde má dopravce za kalendářní den najezdit 1523 kilometrů. Půjde celkem o čtyři páry vlaků s odjezdem z Prahy 6:56, 10:56, 14:56, 18:56, v Polsku mají pokračovat v režii PKP Intercity do Vratislavi a Gdyně.

České dráhy mají dle smlouvy „vyvinout veškeré možné úsilí k dosažení dohody se společností PKP Intercity“. Jak již dříve uvedly, dopravní model předpokládá provoz všech vlaků v trase Praha – Gdyně – Praha.

„ČD nasadí na linku Ex 32 moderní klimatizované vozy typu UIC-Z pro vlaky EuroCity. Mezistátní linka bude provozována v kooperaci s PKP Intercity. Další podrobnosti sdělíme později,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Příjezdy do Prahy mají být dle smlouvy v 9:03, 13:03, 17:03 a 21:03.

Smlouva mezi ministerstvem dopravy a Českými drahami je uzavřena v takzvaném režimu netto, tedy rizika spojená s vývojem výnosů z jízdného nese dopravce.

Tagy České dráhy Ex32 Ministerstvo dopravy Praha - Pardubice - Vratislav - Gdyně
108 komentářů