Podepsáno: České dráhy budou na jihu Čech provozovat elektrické vlaky dalších deset let
Jihočeský RegioPanter, nádraží České Budějovice, červen 2022. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Nových vlaků za "výprodejové ceny" by se v případě nezájmu Jihočechů ujal Pardubický kraj.
Upřímnou soustrast.
trochu se zamýšlím nad tím poměrem 213Kč/km bez tržeb v Ústeckém kraji s 23mi jednotkami Pesa, 198 + tržby u nás na jihu, potřeba 19 panterů a k tomu nějaký ten diesel, cena cca 1,50-2Kč za kilometr my vychází na nějakých 8 platících lidí v každém vlaku na celé trase….. v průměru…..
Škoda PPF likes this
Ještě by mohli udělat obslužnost mezi Strakonicemi a Horažďovicemi předměstím a mezi J. Hradcem a Počátky-Žirovnicí. Tam taky bydlí a žijou jihočeši.
Místní nejsem, ale Počátky i Žirovnice jsou od štreky tak daleko, že do Jindřichova Hradce dojedete autobusem a kolega sportovec bude přicházet na nádraží.
Bus to jede 27 minut, jestli za tu dobu dáte přes 3 km na nádraží, tak jste mladý a zdravý.
Krom toho to není dvojměstí jako Sedlec-Prčice, aby to lidi běžně chodili pěšky. https://mapy.cz/s/dosunedeba
To je sice pravda, ale třeba z Jarošova to tak daleko není. Rodvínov na okraji ( zasloužila by přesun), Bednárec ve vsi, Bednáreček na okraji a Popelín no tam je to štreka. Ale při rozumném jízdním řádu není problém přiblížit se autem k nádraží a pak vlakem. Ale bohužel je to nereálné, protože Jikord.
Kvůli 5 vesnicím nelze provozovat železniční dopravu, zejména pokud Vysočina na té své větvi (Počátky- H. Cerekev) také nejezdí.
PS: Pokud mají lidi chodit 3+3 km do práce pěšky, tak v Praze není potřeba MHD ve vnitřním městě.
Myslíte okraj obce Stojičín – Jindřichův Hradec.
Ano, ta stanice má název Počátky-Žirovnice. A takových stanic je v ČR více. Kupříkladu Nepomuk není v Nepomuku, nýbrž ve Dvorci u Nepomuku.
Což je pořád místní část a ne samostatné město. Počátky a Žirovnice mají asi nejblběji umístěné nádraží ze všech měst v ČR.
Vždyť v tom Nepomuku mají alespoň chodník a veřejné osvětlení na cestě k nádraží.
Z Kaplice města na vlakové nádraží Kaplice je to taky celkem řádnej kus cesty.
Samotné nádraží Kaplice je součástí obce Střtež.
Máte pravdu, ale normální člověk by šel do Omlenice, kdyby mu dali pistoli ke hlavě za autobus.
https://mapy.cz/s/madaracuka
Ta rámcová smlouva se vedení opravdu povedla!
Ale na rozdíl od Ústeckého budou pořád zpoždění.
: – )
Už by to chtělo další..
Vsadíme se, že nebude?
„ODS je pro-tržní a Piráti komunisti“… „V komunálu ideologie nehraje roli“… Tak v tomto případě zrovna hraje a Kuba s jeho partou se opakovaně chovají jako levičácký mafiáni, zatímco Piráti jsou pro soutěže či proti mohutně dotovaným dovoleným z letiště ČB…
Zkorumpovaný Jihočeský kraj s kmotry…
Stejně jako všechny ostatní v České republice 😀
Přesně, kdyby raději udělali pořádný IDS. A za dva roky vypsali novou soutěž na dalších 15let. Tak byla měla fungovat správa kraje…
https://zdopravy.cz/navrh-dopravni-integrace-zpracovava-pro-jihocesky-kraj-plzensky-organizator-poved-170323/
Zbytky ODS se zdravým rozumem (ceny z roku 2019).
Takže Jihočeský kraj nerušit, ostatní ano. 😛
Bohužel minusy (k tomu bez argumentů) jsou odrazem toho, že náš národ je z velké části pro-korupční a socialistický (ještě k tomu taky trochu nacionalistický), takže mohutně dotovat národního dopravce bez soutěže a dovolené lidem z letiště… A to je na Zdopravy ještě to lepší z národa…
:-)))))))))))))))))))))))
Nene. Jen oznámkování bohapustého plácání. Pokud má tomash nějakou vědomost o korupčním jednání, má povinnost to oznámit. Jinak jen bohapustě plácá.
Já jsem teda jako občan Jihočeského kraje rád, že máme jistotu provozu nových a moderních jednotek delší dobu a za to, že je máme za výhodnou cenu, tady vedení kraje tleskám
Tak ono by jste tohoto výsledku dosáhli i se soutěží a nejspíš i levněji.
Jak jste přišel na tu výhodnou cenu. V Plzeňském kraji byla Arriva levnější a v Ústeckém kraji byl Regiojet levnější s nákupem 23 nových jednotek, oproti ČD, kterým stačilo koupit šestnáct jednotek a využít sedm stávajících jednotek od Škody, které jsou z části odepsané.
Jikord vedený bývalým regionálním vedoucím KCOD ČD pouze prodloužil smlouvy ČD, aniž by poptal jiné dopravce a natož vypsal výběrové řízení na provoz na železnici. Můžeme se bavit o nekompetentnosti současného vedení nebo o nepoctivém záměru.
Fakt, že dodavatel řekne, že odběratel dostal dobrou cenu je prázdný argument bez ověření ceny u konkurence.
Že tady tomu rozumíte. Jaká cena když nevíte zda je to netto nebo jako v Ústí brutto?
Mmj pokud chceš výhodnou cenu na hrnce či deky tak zkus Beck. Mají nejvýhodnější ceny a ještě s výletem a občerstvením. A až Tě ojeb*u můžeš jim taky zatleskat 🙂
Tak pokud nemůžete srovnávat nabídky, tak je ta jediná nejvýhodnější, to dá rozum.
Žádný strach, ušetřené peníze půjdou obratem do letiště 🙂
Super! V rámci osobní dopravy mám s ČD super zkušenosti. Škoda, že začaly poslední tendry natolik prohrávat. By mě zajímalo, jaký problém má s nimi Ústecký kraj, že se nezachoval stejně jako Jihočeský. Z mé zkušenosti jsem s ČD nikdy neměl v okolí Ústí problém. Jediné, co jim lze vytknout, tak jedině to, že z posledních 20 jízd jsem studentský průkaz ukazoval snad jednou, zatímco v Olomouckém kraji ho ukazuji pokaždé.
Co je na tom super, že kraj zadal zakázku na dalších 10 let bez soutěže? A vlastně v poslední moment to prodloužil na deset let. Možná mohl výrazně ušetřit…
Tak to by ty ušetřené peníze mohli vrátit letišti, nebo Správě?
A možná zaplatit víc…
Což se bez soutěže nedozvíte, čímž je z toho ničím nepodložené tvrzení.
přesně, třeba to mohl RJ nabídnout zásadně levněji…
A jezdit s jedním vozem a vypůjčenou Bobinou.
S jedním vozem jezdilo modré komando, s pěknou ARR bobinou RJ. Na mašině jezdí jenom strojvedoucí tak to je lidem jedno 🙂
Omyl, mám fotku RJ rychlíku Kolín-Ústí s jedním vozem za toto léto nejmíň dvakrát a to nejspíš nebylo všechno. R Čd takto jel pouze všehovšudy jednou a to jen proto že byla výluka. Tak nepouštějte ty bludy.
Nabyla výluka ale neprovozuschopné vozy a to dle vyjádření o poruše samotných mocných drah. Nejeden obrat a nejeden snímek. Dva vagony opakovaně. O rychlíku RJ s jedním vozem jsem bohužel ani neslyšel, prosím tedy o to foto. Nadruhou stranu to nic nemění na mrhání peněz někde u Lince, těch pár lidí na Ústí dojede pohodlně i tím jedním vozem 🙂
Přesně, chtělo to vypovědět smlouvu, vyhodit rok staré vlaky a zadat RegioJetu 😀 To by byl kauf
Ví, jakou úroveň služeb za to dostane. Ano, mohl výrazně (nebo taky ne tak výrazně) ušetřit a získat dopravce, co výrazně šetří na údržbě a tím pádem odrazuje cestující. Zdravím do nejmenovaného kraje, kde se už moc těšíme na tu údajně nejlepší nabídku…
V Usti setri, v Budejovich ne.
No když se podíváme na cenu, za kterou bude jezdit Arriva v Plzeňském kraji (soutěž): 191 Kč/km a co uzavřel Jihočech s ČD: 198 Kč/km… to je rozdíl nějakých 3,5%, statisticky zanedbatelné, pokud do porovnání nezahrnuji nic dalšího.
Nechci to hledat, ale není v Plzeňském kraji určitá část spojů ve dvojité trakci?
Která?
Na Horažďovice se jezdí dvojmo, to je pravda.
No samozřejmě ta kterou bude provozovat Arriva, tj. linka do Horažďovic. Ale jak píšu, nevím jaký je aktuální stav, naposledy jsem tam jel když to vozil plecháč se 4 vozy 🙂
No tak ty tam už pár let nejezdí…naštěstí.
Záleží, také na tom, kdo nese riziko tržeb, jaké jsou kilometrické nájezdy a časově využití, množství pokladen a prodejních automatů, zda bude vyžadován doprovodný personál.
Ty statisticky zanedbatelná 3,5% jsou přes 20 000 000 Kč ročně, tzn dvěstě milionů za deset let. Možná chápu proč je ČD ve sračkách, když tam takto počítají. Jihočeši by za ty drobné mohli rozlétat nějakou linku, třeba okružní 🙂
Já třeba ne =) Zrovna nedávno jsem by opět v Helsinkách a tamní Flirty jsou naprosté nebe oproti Panterům a to neberu v potaz skvělý jízdní řád a jeho dodržování
A řeší už někdo, co bude jezdit na trati Veselí nad Lužnicí – Velenice, až bude také pod dráty? Nebo se nepočítá s tím, že to do konce platnosti smlouvy bude hotové.
Chtěl jsem psát úplně stejný dotaz, aktuálně má být hotovo 2028, takže to do platnosti smlouvy spadne.
O elektrifikaci trati České Velenice – Veselí nad Lužnicí se hovoří ji velmi dlouho. Zajímavé je, že trať má lepší traťové poměry než trať České Budějovice – České Velenice po rekonstrukci.
Asi je to dáno terénem, ne?
Trať 226 protíná placku s rybníkama, pískárnama a borovejma lesama.
Trať 199 až do Borovan prochází pahorkatinou a kopíruje terén.
Tuším, že tam byl nějaký dodatek, že po „zadrátování“ toho úseku, tam mají dráhy nasadit taky elektrickou jednotku.
Kde navrhujete vzít oněch požadovaných 10 miliard, které v 2020 odhadovala firma SŽ na trať VnL-Č.Velenice? Tj. dneska by to asi bylo výrazně víc = např. od 2017 se odhadovaná částka za jinou železniční stavbu více než ztrojnásobila
Prosím konkrétní zdroje peněz včetně započtení úroků, pokud navrhujete půjčku jestli by Váš návrhu je vyžadoval. Prostě nebuďte slušný a řekněte jména. ČSOB? Babička v dolníhorní? Kopálisti a paličáři?
A připomenu, že státní kasa je prázdná a zadlužená.
Díky předem pane Václave. Ať jsme konstruktivní a neplácáme babovičky jak předškolní děti.
Axel, zalez!
Vážený pane, patrně jste si spletl podnik. Zde není čtverka. Zde se nedá výkřiky dosáhnout souhlasu. Zde se pravda nedá odhlasovat opileckým projevem.
Zkuste to jinde. Ať jste mezi sobě rovnými, neboť tam patrně bude štasten. A nebude se setkávat s otázkami, které nechápete, natož abyste vůbec tušil nějakou smysluplnou odpověď.
Zde jsou gentlemani.
OK Axeli.
Já se zpravidla chovám slušně, a jsem ochotný akceptovat jiný názor, pokud je podepřený racionálními argumenty. Pokud ovšem narazím na mentální výplody jakéhosi Axela, vtvt, olcita, nebo momentálně Ech, nahodím slovní zásobu obvyklou v jedné bývalé hornické hospodě v okrsku Ostrava-Mariánské Hory. Pro novější účastníky diskuse: – pro utvoření si vašeho vlastního názoru na mozkový trast „Ech“ si přečtěte diskusní příspěvky tohoto génia zveřejněné asi tak dva roky dozadu pod některým z výše uvedených nicků. Kromě odvážných makroekonomických teorií narazíte na neodolatelnou slovní zásobu, podobnou té od Jakuba Hrona Metánovského. https://ekonomickydenik.cz/jakub-hron-metanovsky-skutecny-jara-cimrman/ Doporučuji především témata týkající se invesic do dopravy v… Číst vice »
V čem spatřujete vulgárním, když se ptám kde vzít ty desítky miliard na onu více méně nepotřebnou trať?
Nevšiml jste si té masivní stávky před pár dny, která se domáhala peněz od státu a proto neuspěla, neboť státní kasa je prázdná a zadlužená?
To je fakt tak těžké pochopit, že NENÍ Z ČEHO utrácet na libůstky?
Tenhle flašinet – kde vzít, žádosti o zdroje, kasa prázdná, atd. už známe. Včetně lokotek i nesmyslného poučování.
Ano, už absolvent školky ví, že když má dvacku a koupí za 10 Kč pitíčko, tak mu nezbyde 15 Kč na lízátko. A že když koupí lízátko, tak žízeň není dobrá. Očividně tahle velmi komplexní myšlenková úvahu je nad Vaši duševní potenciál. Neboť byste chápal, že nejdřív musí být v pořádku trať do Č. Velenic a teprve pak lze snít co bude jezdit po trati do ČV. No a my jako stát a asi ani jihočeský kraj těch asi 20 až 35? miliard nemáme na trať Č. Velenice – VnL. Jenom, až nad tím budete přemýšlet, tak doporučuji Vám řádně… Číst vice »
Ukázka grafomanie v praxi.
Někde jsem četl, že až bude tento úsek zadrátovaný, tak se mají dodatečně pořídit 3 elektrické jednotky (pravděpodobně Panteři).
To je krásný. Nástup Panterů je pěkně rychlej a za chvíli budou znamenat takový „nový standard“. Pardubický kraj podle mě musí být rád, že ta modernizace honeckerů kvůli krachu dodavatele nevyšla, protože by se z něho stal pustý ostrov honeckerů v panteřím moři.
Ano. Jen to zatím vypadá, že v jiných krajích (kromě MSK) vyhraje soutěž „kdokoliv, jen ne ČD“, takže s tím panteřím mořem si moc jistý nejsem
Olomoucký 27 panterů, KHK sice jednotky ks, ale přece, Středočeský přes dalších 20 jednotek, Vysočina už pár nových kusů nasadila, Liberecký je v tomto bohužel jaksi bez proudu… Všechno ČD…
Jenže Ba.Gr končí a za deset let mohou stát panteři v Třebové a na daních to zase doplatíme. Ve Škodovce budou dnes spokojeni, ČD si protáhne agónii . Kéž by nynějších pět let prošlo restruktualizací aby mělo alespoň naději
V MsK bude jezdit od grafikonu 12 panterů.
Kde je problém?
Protože jich mohlo jezdit třeba šestnáct, navíc podle grafikonu tam jezdí i všechna vratná patra 🙂 a na čas
Kde by měly jezdit? Tolik drátů tam není.
👍 Nevadí. Třeba dostaneš koblihu 🙂
Ano, tomu se vyhnuli s opravdu velkým štěstím. Horší než honecker je jistota, že honecker bude jezdit ještě 15 let.
Souhlas, honeckery mají nepředělatelný strmý bariérový vstupy.