Podepsáno. České dráhy budou bez soutěže jezdit v části Libereckého kraje až do roku 2033
Liberecký kraj prodlouží bez soutěže výkony Českých drah na Jizerskohorské železnici. Motorové vozy Stadler RS1 na trati Liberec - Tanvald ve Vratislavicích nad Nisou. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Nová smlouva znamená konec regionov a nasazení 9 modernizovaných vozů.
Mohl by mi někdo vysvětlit tu vysokou cenu? Jak je možné že je lepší nabídka za 234 korun když jinde jezdí ten samý vlak za 156 korun?
Zlodejina, jinak se to asi popsat nedá, nejspíš to nebude ani čisté. Mělo by se to prověřit.
Jedním z důvodů je to, že tady se jezdí z velké části dvojitě, zatímco jinde jezdí sólo vůz.
Část spojů i trojitá (minimálně v sezóně), plus jinou spotřebu to bude mít na rovině a jinou na tomto Krpálu.
Nehodlám zde řešit úvahy kraje a zdejších diskutujících ale samotná cena za kilometr není zcela postačujícím kritériem pro zhodnoceni, že za takové peníze, jinde dokážou všichni jezdit za podstatně menších provozních nákladů. Nemuselo to být nejčistší řešení od kraje – „spolku neználků“, ale bylo to rozumné řešení. Stávající dopravce – České dráhy, má zde letité zkušenosti s provozem – tedy hlavně v horách, na zubačce a v zimním období, které zde trvá i půl roku a v Polsku ještě déle (Jakuzsice). Někdo tady píše, ano – ale nejdražší. No dobře tak to převeďme nyní na auta a to zcela jednoduše.… Číst vice »
A co teda bude jezdit na Frýdlantsku? Přesunou se tam komplet 814? 843? Z Liberce jezdí často soupravy zdvojené a v Raspenavě se rozdělují.
840
Nemají motorové vozy řady 840 jezdit na Tanvaldsku? Na Frýdlantsku za motorové jednotky 814 by měly jezdit zánovní vozy řady 841.
Vozy řady 840 budou jezdit na linkách L1, L12, L18 (takže Liberec-PL, Smržovka-J. Důl, Tanvald-Ž. Brod). Na Frýdlantsku by měly jezdit modernizované vozy řady 841 (650 z Německa)
Téhle větě úplně nerozumím. Smlouva umožní i rozšíření provozu do Mladé Boleslavi nebo německého Görlitzu. Co musí být za extra smlouvu, aby RS1 jela Liberec – Mladá Boleslav?
Dodatečné výkony. Nemělo by jít o LB – MB, ale Tanvald – MB. Zjednodušeně řečeno je objednán nějaký základní rozsah výkonů a k tomu lze přiobjednat další jako například tato (Tanvald – MB zrovna myslím po dohodě se Středočeským krajem dává smysl, odpadl by přestup v Turnově u osobáků)
Tak tomu rozumím a jak je to v případě Goerlitz ohledně Indusi atd. ?
Určitě tu nechci obhajovat nekalé praktiky a že to v LK zavání již delší dobu. Nicméně k porovnávání cen výkonů s vozy RS1 různě po republice bych řekl, že chybí důležitá skutečnost a to že zde jezdí hodně zdvojené a jinde se jedná prakticky jen o sólo výkony.
Ano, tato argumentace je naprosto relevantní, ale bohužel kraj stále nezveřejnil plánované oběhy a počty zdvojených souprav. Pak to s radostí porovnáme s jinými smlouvami.
urcite dobra poznamka a samotna cena za kilometr neni zcela postacujici kriterium pro zhodnoceni.
nicmene i zakladni porovnani s toutez (nedokonalou) hodnotou jinde vidite, ze jste o dost vys a urcite dava smysl patrat po tom proc to tak je…
9 ojetých z Německa. Hm, tak že by ještě tyhle ex. Bwegt červené? 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=8B2vL0rNSuE čas 1:32
Upřímnou soustrast, tohle moc čistě nevypada, kor za tak nekřesťansky penize, jinde dokazou vsichni jezdit podstatně za méně, ale tady a ještě ke vsemu na lokalce je to dražší než na hlavnim koridoru. Tady je něco hodně špatně.
Jj, ty jsi špatně.
Jo, taky nechápu, proč v Sudetech nejezdí DB nebo některé ty xxxbahn.
Aspoň, že ty vlaky jsou od nich.
: – )
hura
Liberecko je tak bohaté, že nemá na nové tramvaje, ale na vlaky mají peněz víc než dost. Takže problém ve financích nebude.
co by to bylo za šotozoufalce, kdyby chápal rozdíl mezi městem a krajem…
to neznamená, že nemá pravdu, tramvaje jsou několikrát rekonstruovaný šrot z kterých může být vydřený akorát šotouš s foťákem
Každoroční mnohamilionový příspěvek Kraje na provoz tramvajové meziměstské linky je taky „šotozoufalec“?
Jinými slovy nenamažu tolik ČD za km, ale koupím za ušetřené novou tramvaj na linku Lb-Jb.
A proč bych tam boha jeho kupoval nějakou tramvaj, když to nevlastním ani neprovozuju? Tramvaj ať si tam koupí dopravní podnik.
Tvl, to je fakt logika, jako kdybych přišel za sousedem s tim, že kdyby nehulil dvě krabky velbloudů denně, tak by mi moh každý čtyři roky koupit nový auto.
Ani tak mě nepohoršuje, že to proběhlo bez soutěže (děje se to u ČD skoro pořád), ale vsadil bych cokoli, že konec Regionov to neznamená. Při první tzv. mimořádnosti jsou zpátky a protože vozový park ČD je jedna velká improvizace, nebudeme na ně čekat dlouho…
no já chci vidět, kde vůbec těch 9 kousků seženou, když ty z nákupu už snad slíbili skoro všude 😀
No bez řádné soutěže proběhly skoro všechny zakázky v Libereckém kraji.
Tak lepší, než kdyby spoj vypadl je nasadit regionovu 😀
Tak doufám že ty regionovy neskončí na posázavském Pacifiku.
Tušíte už někdo co za nové soupravy konečně na posázavském Pacifiku začne jezdit? Všude regionovy končí a tam pořád přetrvávají
Zadní Třebaň – Lochovice.
no a co teprve horní Pacifik 🙂
Vůbec nejde o to, kde co přetrvává, typický omyl každého šotoodborníka. Co si tam kraj objedná (rozumí se hlavně zaplatí), to má. Nabízeli se tam Linty, už tam letos mohly být, ale kraj řekl ne, budeme zkoušet soutěžit (viz vydaná notifikace Prahy), bude to za 2 roky a nikdo neví zda to vyjde a jak to dopadne…
Na Praha – Kladno ČD slibovaly Stadlery, uzavřela se desetiletá smlouva a nevyjely 😀
Elefanti v PIDu jsou počmárané navzdory smlouvám, jenom holt jsou malé smluvní pokuty.
Nevíte tedy co je v plánu na posázavský pacifik?
ani si netipnu, jako moc to rozhodnutí bylo čisté a průzračné….jestli se někde nešlo s nějakým prezentem někomu trošku naproti…..třeba jo, třeba ne….
Present není bezpodmínečně nutný, zpravidlla stačí jen na někoho něco vědět.
Nemuselo to být nejčistčí, ale bylo to rozumné. Stávající dopravce má zde letité zkušenosti s provozem – tedy hlavně na zubačce.
Ano, ale je nejdražší !
Ačkoli – bylo by jistě zajímavé a napínavé vidět zde v akci třebas německou Arrivu, nebo italský Lendrbán … 🤔
ARRIVA už tam zkoušela soupravy řady 845 a v těch kopcích se neosvědčily, myslím že se moc hřály převodovky.
Asi se tam možná někdy objeví. Ale asi stále lepší, než náhrada autobusem. (Tu zde předvádí pro nedostatečný počet vozidel občas Trillex.)
Proč by akciová společnost ve 100% státním vlastnictví někoho uplácela? Aby měl stát dividendy? 🤣
co to tam ten chlap pindal o uznavani tarifu? to jako nevi, ze krajsky tarif je prestupni?
(a dalsim paradoxem je, vina za neuznavani tarifu lezi zrovna na dopravci, ktereho si prave beze smlouvy vybral.)
Pokud jim zbaštil že „převod vozidel na kraj by byl moc komplikovaný“ tak už se nedivím ani tomuhle blábolu. Trafika u Časem Dojedem se hodí, politické štěstí je totiž vrtkavé…
V čem je rozdíl těch upravených Rs 1 pro Harrachov od ostatních Stadlerů?
že mají magnetickou brzdu
Mg brzdu mají i ostatní.
Mg brzdu mají úplně všechny RS1. 😉
Rozdíl je v tom, že klasická 841 (650 D) má pouze přímočinnou brzdu ovládanou elektricky. Buď přes kabel jede-li na vícečlen s jinou 841 nebo podle senzorů tlaku v hlavním potrubí jede-li v soupravě s čímkoliv jiným. Ale pouze elektricky, nemá klasický rozvaděč – elektricky mrtvý vůz tedy nebrzdí (pouze rychchlobrzdou).
Naproti tomu 840 mají klasický rozvaděč, takže brzdí pneumaticky i bez elektriky jako klasický vůz. Je to kvůli bezepečnosti vzhledem k velkému spádu.
Děkuji za informace.
Tohle není M240.
V převodech, zvládnou sice bez problémů jízdu do kopců, ale jsou pomalejší (mají maximálku (jestli si dobře vzpomínám) 100 km/h).
maximálku mají 120 a převody asi také stejné, rozdíl je jen v brzdách
Labutí píseň. Brzo budou povinně otevřená výběrka a tam to okecat už nepůjde. ČD zatím taková projely všechny. A výběrko napsané na míru zase shodí UOHS.
Otázka zní, jak výběrová řízení budou vypadat. Nové jednotky na dobu 15 – 20 let, nebo smlouvy na dobu deset let s tom, že se mohou provozovat vozidla do maximálního stáří dvacet let po dobu smlouvy (využití regiopanterů, elfů, sharků)? A jak se případně bude řešit odkup stávající techniky?
tak uplne vsechny neprojela… 🙂
Víte jak to je… Regiojet by z těch podnákladových cen vyváděl obří zisky do zahraničí a tomu je potřeba zabránit!