Podepsáno: ČD mají kolektivní smlouvu. Podle Bednárika není spokojen nikdo
Jižní expres v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Přibližně 4 200 zaměstnanců, kteří měli dosud nárok na šestitýdenní dovolenou, bude mít nově pět týdnů.
Za mě malé rozpačité ano.
Bude na GŘ ČD zaveden elektronický záznam přítomnosti v práci (píchačky). Moje „šéfka“ vždy zdrhala a pak si dopisovala, že odešla normálně nebo déle.
A co ti bránilo ji odepsat sám? Nebo že bys zdrhal taky?
Jinak česky se říká později.
Tahle diskuze je jak z TItaniku. Půlhodinky před skákáním do vody, neboť loď se potápí a prozíravější už jsou v záchranných člunech plujících co nejdál od Titaniku.
V celé diskuzi nedivím jeden, jediný reálný krok kde vzít na navýšené mzdy… buď že ČD víc vydělá. Nebo že ČD ušetří
Viz počet přepravených cestujících ČD po týdnech za poslední 3 roky 2019 až 2021 https://ct24.ceskatelevize.cz/sites/default/files/styles/scale_1180/public/2606534-pocet_prepravenych_osob_u_cd.jpg?itok=xEwtTwKz
Dle statistik přepravených cestujících to letos vypadá na podobnou ztrátu jak v 2020 = ztráta 4 miliardy. Teda ještě větší než loni, když se započtou ty obrovské investice (a úroky placené z úvěrů na tyto investice).
S lodičkami si teď hrajete.. elektrovagonky vám už sebrali.Takze ČD zruší kvůli vám objednané stroje.je to marné marné
Na SŽ, konkrétně v Koryčanech se jim to pindá.
Já jsem napsal, kde se nějaké peníze vezmou, ale jelikož to byl pro Vás asi příliš logický argument, který nepasuje do Vašich katastrofických scénářů, tak jej neberete v potaz …
… komu není rady, tomu není pomoci.
Gró Vašich přání je, aby zesílil penězovod ze společné kasy… Jenže to bude spíše naopak. Postupně během cca 5 až 7 let penězovod ze společné kasy postupně vyschne, neboť státní kasa není jen „poloprázdná“, ale co je horší = státní kasa je velmi zadlužená. Jedinou spásou pro pasažérské nádražáky, je aby přesedla část cestujících z autíček do vagonků… Ale na příkladu přetrvávající existenci Muzea ČD a na příkladu „jednovagonkových rychlíků s lokotkou (R23)“ je zřejmo, že řadové pasažérské nádražáky vůbec, ale vůbec nezajímá spokojenost současných a budoucích cestujících… Což je škoda, neboť sebelepší manažer nedokáže to co dokážou konkrétní nádražáčtí… Číst vice »
Blá, blá, blá ….
Státní kasa je zadlužená kvuli ČD jasně…pohádku o karkulce tam nemáte?
To jsem přece nepsal.
Já psal, že penězovod do ČD ze společné kasy LOGICKY MUSÍ postupně vyschnout, neboť není OBSAH (=peníze), který by tekl penězovodem ze zdroje = ze společné kasy.do ČD
Jenže ten penězvod je napříč všemi dopravci a druhy doprav, jestli jste si ještě nevšiml. 😉
Nejsme ve sporu.
Pouze upozorňuji na nefunkční nabízení své poctivé práce zákazníkům (=lidově: neumí se prodat cestujícím).
A druhým výjimečným faktorem je a) nynější vysoké zadlužení (vyšší dluhy než jsou roční tržby – počítám tržby před nástupem čínského viru). Plus obrovské investice do nové techniky, přičemž na investici si ČD půjčují v době nárůstu úrokové sazby…
„V příštích deseti letech plánujeme investice ve výši zhruba 120 miliard korun.“
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/cd-mely-v-pololeti-ztratu-217-milionu-kc-je-to-zlepseni-o-1-8-miliardy/2087238
Podobný smrtící koktejl blbě fungujícího prodeje a k tomu předlužení přivedl ke krachu i SAZKu.
Co můžete očekávat od jedince, který opakované uvádí, že na zdejším webu končí s příspěvky a následně svá „moudra“ presentuje … zapomínání je vnějším projevem Alzheimerovy choroby ….
Nejspíš zaseklej SPAMbot 🙂
Můj názor je , ze by bylo fajn místo toho týdne placeného volna v posledním čtvrtletí zavést sickdays . Kolikrát človek je nastydly a ví ze dva dny pod peřinou s čajem by pomohlo. A tak si někdy zvlášť když nebylo placeno , vzal raději dovolenou. .
Sickdays jsou dobré pro zaměstnance, ne tolik pro zaměstnavatele. Mnoho zaměstnanců bere sickdays jako dodatkovou dovolenou, kterou je nutné vyčerpat. A protože od září do listopadu jsou 3 státní svátky, tak se stává, že zaměstnanci onemocní zrovna v pondělí, když je svátek v úterý, nebo ve čvrtek a pátek, když je svátek ve středu apod. A mnozí zaměstnanci vědí, že onemocní už 14 dnů dopředu, aby se za ně stihla sehnat náhrada. To placené volno v posledním kvartálu je z pohledu zaměstnavatele lepší. Ne každý si ho zvládne vybrat. A pokud zaměstnavatel bude dobře plánovat dovolené, může se mu podařit,… Číst vice »
Problematické jsou sickdays u strojedoucích / vlakvedoucích … pohotovosti se nedrží nebo jen omezeně …
Zkuste odřeknout mezistátní vlak jen proto, že si strojvedoucí vzal sickdays a vy nemáte náhradu, resp. t náhrada se může dostavit až za 2 hodiny, kdy pojede další vlak v taktu ….
Jinak, dovolil bych si Vám vyjádřit upřímnou soustrast. Dověděl jsem se to až včera…
Taktéž se přidávám a upřímnou soustrast pane Zikmunde.
Nevím co tady řešíte, pokud je strojvedoucí / vlakvedoucí nemocný, tak má právo být doma a může mu být zcela ukradený, jestli se odřekne mezistátní vlak.
Máte pravdu, ale bohužel to takhle nefunguje.
A už mají dodavatele na ETCS pro stroj, který je na fotografii?
V tento moment je termín pro podání nabídek stanoven na 01/2022… Tož stay tuned, bo tohle už je tuším 4. soutěž (3 předchozí byly zrušeny)
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003016/zakazka/446714
Se divím, že intenzivně nejednají třeba s CAFem o elektrovagoncích (např.Talent3) nebo s NEWAGem (když chtěl prosadit Impuls i do ČR viz zájem o linku Wroclav-Praha), vzhledem k tomu jakou nechuť/nezájem projevuje dodavatel lokotek k poprodejním modernizacím svého produktu. Podobně to může dopadnout s Pantery.
Bo není dobré preferovat jednoho dodavatele, kterému „nevoní“ jeho zákazník.
Na to kolik to stálo, by asi byla škoda, kdyby to skončilo v kopřivách. No, ale ŠKODA?
Jak říkám, samotná firma ČD si „vyrazila“ trumf, když objednávala vagonky Panter (celkem 50 dvouvagonkových a 60 třívagonkových), aniž by ČD současně přesvědčila Škoda Transportation, aby zajistili za slušnou ETCS do elektrolokotek 380 a do CityElefantů a do prvních Inter-/RegioPanterů…. Přece nic nenutilo, aby ČD objednávalo nové vagonky výhradně z rámcové smlouvy ze soutěže, kde uspěla Škoda Transportation…. Klíďo mohli uspořádat další soutěž na podobné vagonky, akorát aby přilákali víc účastníků, tak rovnou slíbit že určitě objednání x kousků (u původní soutěže tuším nebylo slíbeno dodavatelům, že určitě objednají jeden, jediný ousek) … pro srovnání: uzavřená smlouva na ETCS do… Číst vice »
Kup si už domu kolejiště a hraj si tam s vagónky a tady nelez.
Asi to vzniklo, když mu v Koryčanech zrušili pravidelnou osobní dopravu. Od té doby se tam nudí : – D
Já spokojen nejsem, právě kvůli ztrátě týdnu dovolené. Ale přežil jsem Šípa, takže tady ten drotárik z Felvidéku mě nerozhodí. Navíc Kupka se ho (údajně) velice rychle zbaví. Uvidíme.
A přivede někoho, kdo se hned postará o to aby šestý týden dovolené byl zpět?
Místo toho abyste si uvědomil, že pan Bednárik je tak druhý GŘ v historii ČD, který se snaží aby firma dlouhodobě prosperovala, tak stavíte osobní zájem nad zájem všech zaměstnanců. Přitom prosperující společnost si může dovolit lepší a dlouhodobé benefity mnohem lépe, než firma, která neustále ztrácí zakázky …
Kdo byl podle vás tím prvním ?
Jakýkoliv projev s ubohou hungaroidni invektivou nemá relevanci. Ale co čekat od vidlaka , co cely život v Lovosicich cmuchal smrady z chemicky . Asi to ovlivňuje úsudek .
No tak já mu hlavně přeju, aby se zbavil čecháčků jako jste vy, protože jinak to rovnou může zavřít a vy utřete taky.
Nepovidejte… Vy jste jeden z těch co se řídi pořekadlem, když mi chcípla koza tak ať chcípne i sousedovi, že. Víte co mi není jasné, když je vám u ČD tak špatně, proč už léta nepracujete někde jinde ?
To jako že reinkrenace mladého agitátora v modré košili přesvědčujícího drobného zemědělce obdělávajícího kamenitá políčka s kravkou nebo volkem o výhodách kolektivního hospodaření podle sovětského vzoru v JZD, posadivší se do kanceláře soudruha Husáka bude „spasitelem“ české železnice … ?
Přání je otcem myšlenky?
Můžete prosím upřesnit, kde by vzal Kupka alespoň rovnocennou náhradu?
No nevím, práce je to příšerná, za velmi mizerný platy, vstávat v jednu ráno a končit až v 10 večer. Nepravidelný režim u kterého vypadlo slovo režim zůstalo jen u nepravidelnosti..natažené šichty s přerušením..a v kanclu do dnes 6 týdnů dovolené? To je fakt sranda nebo výsměch všem nádražákům
Nezávidte a běžte taky do kanceláře.
To neni sranda ani vysmech, to je kazdeho volba co bude delat.
To je takový ten pocit „HRDOSTI ZELEZNIĆÁŘU (…), zajišťuje (…) I BUDOUCNOST“, kdy není dost funkčních vagonků pro platící cestující (viz např. „jednovagonkový“ rychlík s 80 tunovou lokotkou na lince Kolín-Ústí n. L.), ale zato si zaměstnavatel „hýčká“ své firemní muzeum s několika stovkami starých vagonků a lokotek, do kterých investuje, aby aspoň část byla funkčních… a netají se tím, že jde o ztrátovou aktivitu: „DOTAZ: Může se celý produkt ČD Nostalgie někdy dostat do černých čísel? ČD MUZEUM:Samozřejmě, že se o to snažíme.(…)Na druhou stranu se staráme o historické technicko-kulturní dědictví, které vyžaduje určitou péči a investice, které nelze… Číst vice »
Jako vždycky: Já o voze a vy o koze.
Když už jste takový hlupák, že ničemu nerozumíte, tak proč raději nemlčíte aby to nebylo tak vidět?
Těch necelých 20 miliard ročně z kapes nás všech pro pasažérské nádražáky, kteří vesměs vozí poloprázdné vláčky vcelku ukazuje jak „tomu rozumíte“… že pane šéfodboráři, pro kterého bude koncem světa, až doslouží typ 810 … což Vás cituji pane Výkolejka…
Ta logika je skutečně bezchybná : – D
Železniční doprava má v ČR dotace 20 miliard Kč a z toho se pozná, jestli dopravě rozumím nebo ne … :- D Vy jste komik.
Nevím kde jste k takové citaci přišel, protože ve skutečnosti jsem napsal: „Doufám že 810 brzo neskončí jelikož je to moje oblíbená řada“ … to je krapítek něco jiného.
Takže nemáte nic k věci – viz výše :„HRDOSTI ZELEZNIĆÁŘU (…), zajišťuje (…) I BUDOUCNOST“
A patrně žijete ve snech, neboť v reálném životě platí normální podnikatelská logika:
a) bez zákazníků je brzo konec, b) 1+1 MUSÍ BÝT=2
V celé této diskuzi není jeden, jediný proveditelný krok, který zajistí peníze na mzdy, neboť tržby citelně klesly, takže by měly klesnout i mzdy…. Navýšení mezd je „lhaní si do vlastní kapsy“ neboť firma ČD na to ABSOLUTNĚ nemá.
ČD má zákazníky:
– 14 x krajů
– 1 x MD
– Několik desítek (možná stovek) milionů cestujích
– Dopravce kterým zajišťuje servi/údržbu
– DB pro které zajišťuje nějaké ty EC
– a další
A bylo by možní dobré kdybyste se zamyslel nad tím jak se i v době covidu díky dobrému managerskému řízení zlepšují hospodářské výsledky ČD …
Ale prd… To je jako kdyby Dakon si myslel, že instalatéři jsou jeho zákazníci, že každý měsíc potřebují si pro sebe doma namontovat pár kotlů… nejen do své domácí kotelny, ale taky do svého altánku, do své chatky, do své garáže, a taky že pár kotlů si instalatér potřebuje vystavit doma v obyváku apo večer si obdivně prohlížet nakoupené kotle …… – : ) Anebo si tuhle ptákovinu fakt mysleli v krnovském Dakonu… což by vysvětlovalo, proč od 2003 už Dakon není Dakon, nýbrž levnější odrůda značky Bosch/Junkers. Bez spokojených KONCOVÝCH uživatelů, kteří si vyberou kotel značky xyz a koupí… Číst vice »
Dakon je co???
Souvisí to nějak se železnicí nebo jako vždy, když nemáte argument, tedy vždy, napíšete nějaký blábol?
furt se necháváte zmást, že část prodejů cestujícím realizuje ČD nepřímo … proto jsem použil ten příklad s výrobcem kotlů a jejich přeprodejcem=instalatérem…
Jediný kdo je zmaten jste vy …
Koukám, že asi kompletujete ten váš domeček „u Brna“. Kdy se přestěhujete? To abychom věděli, kdy tady ustanou vaše všeobjímající litanie.
Kdyby se bylo možné umístit PDF, tak jedna služebně ČD plánuje provoz 810 v roce 2121 ….
Já mám pocit, že ten pán je stižen Alzheimerem v pokročilém stupni počínající demence ….
Vy fakt už raději mlčte…
Proč? Když reaguji na zdejší pochvalné mručení, ve kterém zcela absentuje REALITA? Už před čínským virem pasažérské ČD chybělo dostatek solventních cestujících. A teď chybějí tuplem… V celé diskuzi ZCELA ABSENTUJE, že navýšení mezd znamená projedení části rezerv, neboť tato firma nemá z čeho navýšit mzdy…Zopakuji ještě jednou = navýšení mezd neodpovídá vývoji tržeb jejich zaměstnavatele. Samozřejmě, že přeji všem poctivým nádražáckým odborníkům v ČD včas vyplácenou mzdu v dostatečné výši… Akorát bez nalákání SPOUSTY solventních cestujících to dál nepůjde… resp. jejich zaměstnavatel postupně dojde tam kde slunce nesvítí. Čili, aby nedošlo ke snížení mezd, je potřeba, aby CESTUJÍCÍ se… Číst vice »
1) Takže brutto smlouvy pořád nechápete že?
2) Stejně tak nechápete, že platby od objednavatelů dopravy se obvykle upravují podle inflace že?
3) Cena jízdného se zvedá o“inflaci“.
4) Covid tu nebude navždy
Pasazerskych nadrazaku…takovy blábol vymyslí jen chorý mozek.
Možná jste nečetl co jsem prve napsal .. tak připomínám: „HRDOSTI ZELEZNIĆÁŘU (…), zajišťuje (…) I BUDOUCNOST“ (viz výše odkaz na pasažerského nádražáka z ČD Muzea… Takže z kapes nás všech jsou placeny většina nákladů pasažérské ČD … a my máme tleskat, že firma která měla málo zákazníků, a ještě ubylo, tak takováto firma přidává peníze svým odborníkům, ale jde o peníze, které firma si NENÍ SCHOPNA/OCHOTNA vydělat a ani ty potřebné prachy na navýšení mezd nezíská úsporou v jiných složkách nákladů? Takovému pokrytectví je OK? Vždyť pasažerská ČD je skoro jak Titanik který se potápí, ale na horní palubě… Číst vice »
Vy si opět, znova a opakovaně vymýšlíte! Zkuste psát pravdu a ne vaše zkreslené představy … kde čtete něco o tom, že se má tleskat přidávání peněz nějakým odborníkům u ČD? Vás prostě mrzí, že SŽ Váš zaměstnavatel který může plýtvat penězi jak se mu zachce, přidá jen 5% a firma, která si na svoje živobytí musí vydělat přidá 4%. Což znamená, že až přejde covid, tak na SŽ se bude přidávat méně, než na ČD, které projdou covidem a budou silnější než kdy dříve, protože se mezi tím podaří zavést úsporná opatření díky kterým pak zaměstnanci ČD budou moct… Číst vice »
On má na stavědle křišťálovou kouli.
A nasr… v hlavě : – D
Spíše dutá hlava nebo zvodnatělý mozek …
No zase pozor. Po oddělení SŽDC od ČD se platy (mzdy pro rýpaly) na ČD neustále zvedaly, kdežto u SŽDC po zrušení některých příplatků, nabraly mzdy úplně opačný kurz a nebýt každoročního dorovnávání prémiemi na konci roku, tak by šly dolů i fakticky. Takže v posledních létech je to v podstatě jen dorovnání ztráty u vývoje mezd, jinak by se za chvíli na SŽ nikdo nový ani nepodíval.
Co sem furt taháte peníze nás všech. Za peníze nás všech jsou placeni i všichni zaměstnanci SŽ, třeba například a tam si o jejich výkonosti a práci myslím svoje (a to jsem stále zaměstnanec SŽ na DPČ). Proč nemáte zájem udělat čistku i tam?
Nevím jestli to víte, ale pan Axel je zaměstnanec SŽ. Pod několika články se tady o tom psalo. Potvrdilo to více diskutujících, takže není pravda, jak on sám tvrdí, že jsem si to nějak vymyslel, nebo zde dokonce poprvé napsal. Pokud se nepletu tak to tu jednou dokonce napsal on sám, asi v rozčílení.
No a zřejmě ze svého zaměstnání má tyto podivné názory a výrazy.
To nebylo rozčílení, to byla pravděpodobně „ohnivá voda“. Jednou tím totiž svojí absenci na tomto „Axel-blogu“ omlouval.
Jdi s tema vagonkama uz do hajzlu bohajeho…🤦♂️
V kanclu maji 6 týdnu dovolené, ale v provozu máme zase KOP každé 2 roky! Je to něco za něco. Na GŘ jsem pár let pracoval a je to psycho. V provozu odcházím domu s čistou hlavou, na GŘ nikoliv.
na KOP nárok po 20ti odpracovaných letech u ČD! a jenom někdo
Na to se pochopitelně ti co tam dělají 5 nebo 10 let dívají celkem nevraživě. Odvádějí stejnou práci, ale odměňování jsou za to jinak. A samozřejmě málokdo z nich očekává, že tento benefit vydrží do doby až na něj budou mít nárok. Tak asi tak.
Nic ve zlém, ale radši bych 6 týdnů dovči hned a né ten týden navíc po dvaceti letech..
Běžte do továrny… Začínáte v šest, konec ve 2 odpoledne, pravidelný režim, pouze s povinnými přestávkami, maximálně občas přesčas.
Cesta k vyšším mzdám je v ČD jediná, snižování počtu zaměstnanců. Za každých 100 zrušených míst mohou ostatním přidat víc jak 500 Kč ročně na odměnách. A nebo významně zvýšit příjmy společnosti, což je ovšem do skončení pandemie utopie.
A kdo bude dělat práci za lidi co chcete propustit?
Stroje.
Autonomní vlaky jsou zatím hudba budoucnosti
Oni u ČD pracují jenom strojvedoucí?
Nepíší jenom o strojvedoucích, kolem vlaku se pohybuje spousta lidí kteří nejdou nahradit stroji. Greta si plete železnici z práci ve skladu.
Nepletu, výkony ČD ubývají, ale lidi zůstávají. Mají stejné nebo nižší příjmy a chtějí zvyšovat mzdy. Obojí je neudržitelné.
Za minulý rok ČD zeštíhlela minimálně o 500 zaměstnanců.
No pojdte v noci běhat kolem soupravy ve dvou ve třech lidech .
Pane Ketchup1970…Asi jste chtěl napsat něco jiného. Neboť takto to vyznívá, že ČD se zabývá tréninkem profesionálních běžců, patrně štafetových…
Prostě to zkuste přeformulovat, neboť patrně jste chtěl napsat jiného než jste napsal.
Blá, blá, blá …. nechápete smysl psaného textu …..
Ano, výkony ubývají, zaměstnanci jsou přesunuti do jiné služebny nebo se změní příděl výkonů, takže se „pouze“ sníží rozdíl mezi turnusovou potřebou a fyzickým stavem pracovníků – sníží se objem přesčasové práce …
Máte-li podstav pracovníků, tak ztráta nějakých výkonů neznamená že ty lidi propustíte … v turnuse je 5 míst volných … kryjete přesčasy … zkuste propustit 5 fyzicky neexistujících zaměstnanců ….
Ono nejde o nahrazení profesí jako strojvedoucí či vlakvedoucí. To jsou pozice které jsou i u ostatních dopravců. V tom není problém, ti nezvyšují náklady nad úroveň jiných dopravců. Problém je v těch lidech, které ti ostatní dopravci nemají … ti zvedají ty náklady.
Bude jednodušší a rychlejší automatizovat práci kancelářských krys.
Robot vytvářející výlukové jízdní řádu, jednající o umístění zastávek NAD … jednání s kraji, příděl doprovodu vlaků jednotlivým střediskům …. robot přesvědčující zaměstnance, aby vzal vložák za nemocného kolegu / díru v turnuse ….
Opravdu vaše představy o práci kancelářských „krys“ jsou geniální …
Co tak „robot“ řešící stížnost cestujícího …
Robot průvodčí zatím nebyl vyroben, robot posunovač / vozmistr také dosud nevyroben, robot zámečník / elektrikář obdobně …
Nojo, ale kdyby roboti byli, kdo je bude servisovat? 🙂
Kdo bude brát plat za to, že v provozní době je na nádraží prázdná pokladna?
A kde ten personál chcete ušetřit ?
U vlakových čet chybí lidí, v lokomotivního personálu chybí lidí > mimo jiné důsledek prodloužení minimálního odpočinku na 7 hodin ….
Dílny – základ provozuschopnosti vozidel – taky neoplývají nadbytkem zaměstnanců ….
Tak pro ty co to nezažili, týden dovolené navíc byl před cca 10 lety vyměněn za nulový nárůst mzdy.
Za mně dobrý. Doba je zlá.
Doba je zlá, Kamui.
Líp už BYLO …..
3 procenta…to je nic .šetřit se u ČD musí ale zase to odserou Provozní zaměstnanci.poradnou čistku ..a vykopat kancelářské krysy.usetrit by se dalo na predrazenych náhradních dilech, nebo lepších turnusech pro masiny.reklamu v tv zrušit…to muselo stát milionů.
Ceny určuje trh … co to jsou „předražené“ náhradní díly – trakční motor stojí tolik a tolik, na trhu nejsou dva výrobci shodných TM … možná by se dalo – jako tak činí malé letecké společnosti, aby ušetřily – místo certifikovaného šroubu z vysokopevnostní oceli se koupí šroub týchž rozměrů M A x B, ale z „konzervové“ oceli samozřejmě za nižší (opticky nepředraženou) cenu …
A až TO praskne, tak škoda je multinásobkem toho, co se jako ušetřilo ….
Zajděte si někdy do dílny a zkontrolujte ty „certifikované“ šrouby =D
Stát z eráru valí do drah miliardy a oni si válejí zadky nejen v práci, ale aby nevypadli v tom válení ze cviku, tak ještě 6 týdnů dovolený (je jedno že u kancelářským tomu šestému týdnu říkají placené volno, v důsledku je to to stejné). Dráhy to je výsměch všem běžným lidem a daňovým poplatníkům!!!
Ja jako zamestnanec v provozu si urco zadek nevalim. 🙂
Jen za posledni tyden jsem resil sprejery, lidi bez rousek, lidi bez jizdenek, par mimoradnosti na trati…. nic, u ceho bych si valil sunky. Ocividne nasi praci velmi rozumite… 🙂
Absence „Potěmkinových roušek / respirátorů“ je to nejmenší, co by se mělo řešit ….
I ty brebto, můžeš si i poplakat.
Netřeba plakat, stačí konečně privatizovat a s takovouhle to krachne do měsíce. Ajznbóni mají manýry skoro jak horníci za komárů a to jim jednoho dne zláme vaz.
Presne tak, proto JR uz na leden ani neni : – D
Soudruhu, to, že má něco koncovku a.s., neznamená, že je to soukromé, když 100% podíl vlastní stát.
A jinak jsi zdravý?
Kde pisu neco o tom ze jsou CD soukromé?
Je to soukromoprávní subjekt …. stát nevlastní ČD a.s., stát vlastní pouze akcie ČD …. stát není vlastníkem, ale akcionářem ….
Nastudujte si právo „obchodních společností“ …..
Pojďte si to zkusit, když ti ve dvě v noci řeknou „zaloha,objedeš na vlak“ všichni se seberou a jdou do placu v zimě -15+ teď se to furt zastavuje, protože přimrzlé špalky, chodíš kolem toho,kopeš do toho, sleduješ nápisy na voze…..to samé tranziterky,vozmistři když jim dá hotový vlaky na brzdu a soupis. Ano mluvím o nákladní. Osobní zase nástupy, dělené směny, nepříjemní lidé co si myslí že můžou vše a ohání se demokracií ( myslím roušky třeba). Jasně,podle vás jsme jen blbý flakajicí se ajznboňáci. Jenže to možná bylo za minulého režimu… absolutně nevíte co to obnáší
A co jako chcete privatizovat ?
Tak fajn kamarade,čekám tě v Benešove ve 3 ráno a dáš si se mnou 12 ti hodinovou šichtu. Nejlépe kdybychom někoho přejelí nebo něco podobnýho. To bych tě chtěl videt,jak to dáš!!!
Příteli, když někoho přejedeš, tak kolik máš pak dní placeného volna?
Co je ti do toho?
Že je to vhodná motivace moc nebrzdit, stejně jako u tramvajáků, ti taky brzdí akorát zvonkem, dlužno dodat, že ti na rozdíl od strojvedoucích mají reálnou šanci to v pohodě ubrzdit.
Tohle může z huby vypustit jedině podčlověk.
Ježiš, ten Vasek nemá 5 pohromadě. Znovu musím upozornin, že Vasek není Vašek.
Vasek leckdy píše i jako Vašek a těch Vašků tu taky píše víc než my dva
Sousedka má dva malé Mirky.
Pán je moc útlocitný – takové zastavení odskáčí cestující a mrtvolu stejně nikdo neoživí ….
Zdravím jmenovče! Tohle může napsat jen , co nikdy nezažil, aby se mu někdo mihnul před mašinou. Ono ty tři dny volna rozhodně stojí za ten zážitek, vyšetřování, papírování a krásný sny. Tu rychlobzrdu tam, když dojde na lámání chleba, automaticky nasypou i frajeři co „brzdí až se ozve rána“.
Vašku V , před asi deseti dvanácti lety jsem proběhl kolejištěm na Pyšelich , když jezdilo po jedné koleji a těsně před Masinou vyskočil na peron, o tom zvuku píšťalky se mi ještě dlouho zdálo . Čímž se firovi omlouvám na dálku . Tobě jako zástupci tedy osobně taky. Byl jsem hovado a děkuji všemu na nebi i na zemi ze žiju.
Ano mate to těžký a všichni , co dělají poctivě , mají nárok na úctu.
A nebo taky jedou dál …. nikoho jsem neviděl … uslyšel jsem ránu …
Tohle napíšu do diskuze poprvé!
Ty jsi magor!
Jasně magore, zabij někoho za 3 dny volna. Během nich to můžeš probrat s kriminálkou, psychiatrem a být ready na dalšího
Výdobytek moderní doby, dříve se taková malichernost jako přejetý moc neřešil …
Vstávám ve 2.00, nástup 2.55, konec 12.00. Tak kdo se hlásí ?
Běž dělat za patnáctku na tři směny….nechce se ti hoknit …tak drž tlamu…
Je to jeho volba. Mění dnes problém najít si dobře ohodnocené zaměstnání.
Ano, kdyby všichni ochotně nedělali ty nelidské směny na mizerný plat tak by byl daleko větší tlak na změnstavtele, aby nabízel lepší ohodnocení a hlavně se zamyslel na smysluplnou skladbou směn včetně dojíždění a přespávání. Dnes opravdu není problém si vydělat v klimatizované kanceláři/prodejně/jiném provozu, kam člověk chodí jen na denní směnu.
Co myslíte tím:“ kdyby všichni ochotně nedělali ty nelidské směny za mizerný plat“ … ?
Copak to jde říct, že nepřijdete na směnu, protože Vám nevyhovuje nástup? Nebo protože se Vám zdá že máte málo peněz?
To jak jsou směny uspořádány je částečně špatnou prací odborů a taky špatnou prací turnusových důvěrníků. Částečně!
A ta mzda zas tak mizerná není, jelikož strojvedoucí mají průměrnou až nadprůměrnou mzdu v ČR a to myšleno bez přesčasů.
Špatné směny jsou důsledkem konstrukce zákoníku práce, který připouští – mimo odpočinku na lůžku – neplacené přerušení směny …. Pokud by tohle zmizelo, tak se TO nebude týkat jen železnice, ale taky autobusáků, MHD – tramvajácké šejdry …. i když tam se TO dá řešit v kombinaci se střídanými bezpečnostními přestávkami ….
Dobre. Tak ja jdu rict lidem ze ve 21:46 se nikam nejede, pac nejakej chytrolin z netu rekl ze se mam valet 😀
Oni to pochopí.
Až taková pohoda, ze všude chybí provozní zaměstnanci.
Pokud Vás výhody zaujali, můžete je čerpat také – https://www.cd.cz/kariera/default.htm
vašku, máte možnost se v tom ráji nechat zaměstnat.
Já jsem člověk činnorodý, mě by nicnedělání ubíjelo, stačilo mi to, když jsem musel jako dítě vlakem dojíždět, nejdřív zpoždění na odjezdu z Budějc, pak 20 minut čekání na překladišti nebo na Hluboké (což jedno je 5 a druhé ani ne 10 minut jízdy od výjezdu), sorry fakt ne.
A co tak si v rámci zpoždění udělat část úkolů ve vlaku ? Nebo si s sebou vozit nějakou poutavou knížku ….
Neruš daňovej poplatníku. Teď si v práci válím zadek, a nějakej závistivej brekot běžnýho člověka nemám zájem vidět.
No prosím, další důkaz, že mám pravdu.
Dříve se tu propálil nějaký hlavoun z SŽ, který jako ověření použil pracovní email. Jindy na nábřeží vypadl net a rázem na těchto stránkách ubyla víc jak půlka komentářů, které se tu běžně za den nashromáždí. A největší sranda je, se přijít podívat osobně někam na nádraží, takovejch rukou dozadu se jen tak nevidí.
Vy máte neskutečný komplexy 😀 táhněte se léčit ať je od vás pokoj
Tak tuhle ironii oceňuju 😀👍👏
Ti nějakej ajznbón v mládí šlápnul na hračku? Nebo jsi b…. od mala?
Když je to tam tak super, tak neváhejte a běžte se tam flákat taky.
Můžeš si to někdy zkusit, jít dělat průvodčího nebo posunovače na noční na ONJ – uvidíš to válení zadků. Nemá cenu tvůj dementní příspěvek komentovat.
102 minusu, zrejme slusnej oddil!
Jo? Nekecej pojď si to zkusit svátek nesvátek v noci kdykoliv přerušené směny ATP. Máš službu zavolají ti ve 2 ráno a jdeš zima vedro déšť musíš a nikoho to nezajímá. Závidím lidem ve fabrice pěkně v teple v hale. Nebo ještě lépe úředník žádné práce v noci v sobotu či neděli. Ale mám železnici rád jinak bych to nedělal. Těch 6 týdnů porovnej s učiteli ti mají 8, nebo úředníci ti mají 5 a navíc six days takže podobne. A řekni kdo dokáže dovalit tuny uhlí do elektrárny? Stovky kontejnerů a aut po Evropě? Kdo dokáže v rychlosti přepravy… Číst vice »
Už to v místních diskusích zaznělo několikrát dříve…
Železnice NENÍ a nikdy NEBUDE nejnáročnější práce. Podmínky nejsou ideální, ale také nejsou nesnesitelné.
Myslíte si, že hasič, záchranář, nebo třeba lidé zajišťující chod elektrického/plynového vedení, horníci, valcíři a spousty dalších by raději nešli na „klidnou“ železnici?
A ano, v některých oblastech na vybraných tratích může osobní železnice konkurovat letecké dopravě, ale na 90% míst v ČR je silniční doprava, jak osobní, tak nákladní po všech stránkách výhodnější. A mohou za to hlavně zaměstnanci ČD, kteří si myslí, ýže řídí celou zeměkouli a přitom ani nedokážou správně a včas seřadit vlak.
Vzhledem k tomu, že se zvedá inflace, cena energií, potravin, pohonných hmot atd., tak je navýšení mzdy o 4 % naprostý výsměch všem pracujícím v provozu, aneb nula od nuly pojde.
A také jsme vzhledem prudce roustucím nákladům nemuseli dostat nic. Ono záleží na úhlu pohledu. 95 lidí ze sta čekalo 2-3 procenta.
To si teda nemyslím, spíš 95 lidí ze sta doufalo v 5 procent jako u Správy železnic…
Čekat a doufat je něco jiného …
A ony snad vlaky budou jezdit rychlejc, nebo budou čistší a bez zpoždění, nebo jakou jinou přidanou hodnotu ajznbóni odvedou, že by měli dostat víc, než tu inflaci?
ta inflace je minimalne 7%. dostávají méně než inflaci…
Vzhledem k úbytku cestujích je to logické, představ si, že by jiné firmě ubylo tak moc razantně zákazníků, to by se její zaměstnanci klepali strachy, že skončí na dlažbě, pokud by už na ní nebyli a ne že by frflali, že dostali přidáno jen o oficiální inflaci a mají jen o 50% víc dovolené než jiná zaměstnání.
Zase ils let byla inflace nulová nebo limitne blízká nule s platy se zvedaly. Takže zas taková bída to není . Parkoviště na ONJ je plno docela slušných aut ( část z nich bude financováno i z jiných zdrojů než je mzda u CD ) . Tak to snad v rámci záchrany krávy která doji zvládneme , nebo ji udojime k smrti ?
Ja ten Vasku chápu, celej život u pasu, teď důchod 8K. Nazývanej můžeš bejt ale jen na sebe. Kdyby ses lépe učil, nemusel si vytírat hajzli na nádraží kde se ti ty Ajzlbonaci smáli 🙂 chce to víc makat a méně sedět u internetu a hned se budes mít lépe 🙂
Ještě v důchodu nejsem a u pásu jsem nikdy nedělal, jinak mám pole v Polabí, les na Šumavě, chatu na Písecku a druhou na Třeboňsku, barák na Praze západ, byt na Spořilově, 2 byty v okresním městě v jižních Čechách a poloviční podíl v lékařské ordinaci. Tolik materiálně. Ze všeho nejvíc mě v životě sere počasí, takže se musíš víc snažit, než cos předvedl, abys mě namíchnul 🙂
Bohužel žádný politik nepřizná realitu – na covidu prodělají všichni a pokles životní úrovně obyvatelstva možná až o 30 % o proti roku 2019 je skutečnost.
Není tak úplně pravda, nejbohatší na tom vydělali.
nám zaměstnavatel řekl, že nic nedostaneme. není na to.
No u nás je to něco málo přes 1%.
A proč teda nejdete dělat na dráhu ?Tam budete mít peněz dost.A každý rok přidáno.
Tak pokud neodletel vzápětí na Seychely , dá se tomu rozumět . Na druhou stranu , jak tu firmu vede , takové má výsledky …
Takže přesně podle notiček, velké bububu a nakonec vlastně přesně očekávaný výsledek s jedinou změnou že se nepatrně ušetří na dovolených, když si né každý úředník vybere ten týden navíc.
Benefity zachovány – přerušení, děleky, spací!
Zrušit odbory, zbyde víc pro zaměstnamce. S vyděrači by se vyjednávat nemělo. Nikdy nemají dost.
Zrušte odbory a zaměstnánci přijdou o všechny benefity
Záleží na otevřenosti trhu a konkurenci. Strojvedoucí a vlakvedoucí mohou zamířit ke konkurenci, stejně jako údržba techniky. A někteří dopravci mají i lepší podmínky.
Pro množství THP zaměstnanců je ČD jediný možný zaměstnavatel. Jinde by za polovinu pracovní doby v restauraci těžko brali mzdu s benefity (zažil jsem v některých segmentech ČD).
Chápu-li správně, tak zaměstnavatel obvykle neplatí šéfodborářům ani kačku (krom nějaké té místnosti a starého počítače a elektrika/tepla), neboť tito jsou živi z členských příspěvků svých členů…
Vy to chápete dobře, přesně tak to je,nechápe to pan Žatecký …
Ano, přímé kačky zde nelítají…..
Ale řekněte mi upřímně, kdy naposledy odbory drah vystoupili proti zaměstnavateli a ne proti státu, kraji, nebo cestujícím?
tak firma se skoro nejlepšími platy ve výrobním sektoru…je ta se silnými odbory. Škoda auto.
takže blbě zvanite.
jo a jestli je vyděrač zaměstnanec, který chce pridat, tak vyderacem není zaměstnavatel, který mu říká…bez, před vratami jich čeká 10? navíc teď nikdo nečeká.
obvykle plácate šílené věci, ale dnes jste se prekonal
V Dánsku je 80% zaměstnanců v odborech a mají jedny z nejvyšších mezd v EU. U nás je to třetina a ten propad mezd je znatelný . Vyděračů funguji . A i v jiných oborech bychom se měli zvednout. Ne všechno jde privatizovat a posunout výrobu do Činy . Skodovka MB je jasným příkladem . Ze to jde.
Nemohl byste mi někdo prosím osvětlit co toto znamená: „Pokud ale zaměstnanec dovolenou v daném roce vyčerpá, bude mít možnost v posledním čtvrtletí čerpat ještě týden placeného volna“. Znamená to, že zaměstnanci mají nadále nárok na 6 týdnů dovolené, jen si ten poslední týden musí vybrat v posledním čtvrtletí?
Tipuju, že jednak to a za druhé se jim ten poslední týden nebude převádět do dalšího roku/proplácet při nevybrání.
Prostě bude jenom pro ty, kdo si opravdu dovolenou celou v rámci roku vyberou, ti, kdo si to nevyberou, ztratěj nárok na náhradu.
my to máme stejně. způsob jak nepřevádět dovolené, což je výhodné, protože nemusite tvořit rezervy na prevedenou dovolenou v poměru osobní náklady vs. náklad na jeden den. dle mého díky tomuto může být vůbec možno přidat…
ma to tak hodne firem – dovolena nad ramec zakoniku prace se cerpa az nakonec a neprevadi se do dalsiho roku.
znam magory, co si z roku na rok vali desitky dnu dovolene (nevim, jak to delaji) a firma na podobne legrace musi tvorit obrovske rezervy (kdyz je napr. vyhodi na hodimu, musi jim to vsechno vyplatit cash).
To opravdu žádné obrovské rezervy nejsou, jen je to otravné se o tom dokola bavit. A pak samozřejmě ten workoholik napíše udání že nemohl čerpat a že firma porušila ZP. Ale to je spíš pro psychiatra.
Dovolená je placená průměrem, placené volno výměrem. Prakticky je tedy až na vyjímky volno pro zaměstnavatele méně nákladné (do průměru totiž vstupují i odměny, příplatky a tak).
Docela me to prekvapilo, cekal jsem tri procenta, ono totiz nakonec kazde jedno procento navic znamena v globalu dost velkou castku pro zamestnavatele. Ale v kazdym pripade pro zamestnance dobra zprava. Sice to nepokryje inflaci, ale i tak lepsi nez jet podle ZP 🤔 Konzensus se nasel a vyjednavacim tymum dekuji 😉
Ty 4% znamenají 400 milionů. Což pro takovou černou díru na peníze, jako je ČD, je vcelku naprosté nic 🙂
Jedna lokomotiva no… nebo třeba nesmyslná reklama v TV na půl roku.
Pane Koro, která lokomotiva na světě stojí 400 miiionů Kč? Já takovou neznám, ledaže by některé části lokotky byly vyrobeny ze zlata.
Trax, Vectron, prakticky jakákoliv EMU…….
Tak 109E se k tomu pozlacení podobá 🙂
Cerna dira, to ano. V Pana reditele Bednarika jsem videl konecne Pana Generala, ktery da do poradku CD. Ono to ale nejde, preci jen je to jeho politicka funkce, kdy nema jistotu postaveni a navic extremni nepotismus a jedna ruka meje druhou na „Pobrezi“ je nerozbitna struktura. Po Panu Zaludovi, ktereho povazuji za nejlepsiho reditele CD za celou dobu, tak jsem v Pana Bednarika fakt doufal, ze bude jednat. Osobne nemam problem se setrenim nejen v administrative, i v provozu se da usetrit, viz pokladni = automat, vlakovy revizor = rapidni redukce, solo Regina a 810 = 0/0 S, posunovaci… Číst vice »
Jenže směna není stejná pro strojvedoucího, vlakvedoucího a vozidla. Vlakvedoucí většinou jezdí přes výluku s autobusy, strojvedoucí se před výlukou obvykle otáčí. Tam by se asi dala jen malá část směn udělat přes kopírák. To samý různý sváteční opatření. Ono to není jen vymyslet, ale i zadat do EDa nebo APSky. U výluk se ty směny dají relativně zkopírovat, u svátečních opatření se musí každá směna zvlášť upravit, pokud tomu neodpovídá nějaká třeba víkendová směna.
A slučovat komando a personální strojmistry to ne. Už teď mají práce nad hlavu, obvykle mají pod sebou okolo 100 zaměstnanců.
Jinak v podstatě souhlas.
Ta 4% mi na platu udělají 1000 Kč hrubého. Ranec, co?
Takový kuřák to prokouří za deset dnů až měsíc …
Vcelku rozumný kompromis.
Jako zaměstnanec ČD jsem spokojen. Čekal jsem to horší.
Na dobu která panuje je to celkem slušný výsledek. Ale rozhodně se mělo požadovat mnohem víc v minulých letech.
Kompromis? Vždyť vedení nevybojovalo nic 🙂 6 týdnů dovča, kratší pracovní doba a navýšení 3-4% je triple win pro zaměstnance. Kdo mimo dráhy to má?
Zvýšení platu o procenta menší než dnes pádící inflace, je ve skutečnosti snížení platu.
Jelikož v roce 2016 byla průměrná mzda asi 27tis a v roce 2020 35tis tak to má evidentně kde kdo.
Tak pro tebe ještě jednou, když ti čtení dělá problém, kdo mimo dráhy, resp. mimo erár má kratší pracovní dobu, a 6 týdnů dovolené a je mu zároveň v krizi navyšován plat?
Co mi tykas ty joudo?
Soudruhům a jinejm bolševickejm nokům vždycky tykám, vykání je výrazem úcty a tu já k nim necítím.
A co mají soudruzi společného se mnou?
Chování a mysleni
Takže protože jsem napsal o tom jak se vyvinula průměrná mzda v ČR tak jste mě pasoval na soudruha protože soudruzi mají takové myšlení že umí najít a napsat celkem jednoduchá data?
Tak to jsem klidný : – )
Tak nenapsal jsi tu jen jeden příspěvek a sice umíš psát, ale čtení ti činí problémy.
Ale to že jsem soudruh si napsal hned po mém prvním příspěvku.
To nevadí,. zkusil jsi to, nepovedlo se. Není třeba dále dělat trapné pokusy o argumenty.
Tak třeba zrovna tohle tvoje lhaní je to, co máš společné. Nazván soudruhem jsi byl po svém minimálně třetí příspěvku v této diskuzi (mi jiné, jen v tohmle vlákně jsi měl příspěvky 2, nežse to stalo), ty máš tu rudou knížku ještě mokrou z tiskárny, že lžeš takhle mizerně co?
A ty jsi stejný debil jako Vasek, nebo ten samý? : – D
Vzhledem ke svému věku, jsem mohl mít tak max nějakou průkazku do pionýra ty jelimane : – D
Ale v poho, s hlupáky se potýkám celý život a na životní úrovni je vidět, že úspěšně : – D
Fízlové, to je ještě horší pakáž jak dráhy a úřednictvo dohromady.
dostal jste pokutu za ozrale sprostě půlnoční rvani v centru města? nebo za chybějící náhubek?
Ne pouze nemám rád lháře a lenochy a zloděje skrývající se pod uniformou, vzhledem k mému povolání často musím řešit, že se jim někdo dostal do spárů a bohužel je to často tak, že než aby fízl pomohl, jak by se stalo v civilizovanější zemi, tak podvádí a často stylem jak prodejci předražených hrnců, což je prostě špatně. Policajt by si neměl dělat co chce, ten by naopak měl být první v tom, že jeho jednání je dle zákona a ne nad zákon.
No…, zamysleme se, kdo tak může, nějak různým způsobem, řešit případné excesy námi milovaných „žandárů“. Vzhližitelé k Themis hrající si s váhami…, návladní…, ti pro něž je „pětaosmdesátka“ biblí…, či ostříži, …nepřímo…?! Těžko mne napadají jiní. Ehmm, a co na to kouknout optikou posledních desetiletí?! …A že ty švestky z toho vycházejí docela jako férový chlapi…, nicht war.