dpp

Podepsáno. Arriva získala kontrakt na provoz vlaků v Plzeňském kraji

RegioPanter pro Plzeňský kraj. Foto: České dráhyRegioPanter pro Plzeňský kraj. Foto: České dráhy

Smlouva začne platit v prosinci, poprvé v historii má dojít k převodu vlaků mezi dopravci.

97 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Jsem zvědavý, jaké všechny druhy obstrukcí vymyslí kreativci z Časem Dojedem aby zdrželi či zabránili předání těch souprav Arrivě…

Mates

Žiadne. Nebude to možné, inak im bude hroziť súd a ďalšie problémy, prípadne odobratie dotácie zo strany EÚ.

Jan

Kdybych neznal nekončící schopnost ČD vymýšlet proč něco nejde tak bych vám asi i věřil…

Jihocech125

Jsem zvědavý, jak se vyřeší ty pokladny. Třeba v takovým Nepomuku. Stará budova „krátce před rozpadem“, kde jsou sice dvě jízdenková okénka, ale to 2. jsem nikdy neviděl v provozu. Bude tam nějaký provizorní stánek nebo se o pokladnu budou dělit s ČD, které tam stále budou prodávat jízdenky do Blatné a na Rožmberky? Má někdo podobné zkušenosti odjinud?

libor

nejlepší by byl automat. Stejně část populace jede na virtuální kartu, část má předplatné, někdo by vzal automat, někdo ve vlaku…. Stejně se při cestě Nepomuk- Praha vyplatí to rozdělit na dvě jízdenky.

Ares

Oni to nějak vymyslí, ale souhlas, dobře fungující automat na nádraží by byl asi lepší řešení.

marek hudec

z pohledu cestujícího který jezdí na turistickou celokrajovou se nic nemění…

Zdeněk

Tak nejen u něj, ale i u ostatních cestujících ..

Honnzok

Mě by zajímal detail, byla zájemcům o tuto linku řečena cena, za kterou ty Pantery od ČD koupí… Nebo to byl trochu zajíc v pytli a cenu budou teprve teď ČD naceňovat? Máte někdo představu jakou může mít takováto jednotka aktuálně cenu?

Leinad

Mám dojem, že cena je daná, má to být za zůstatkovou hodnotu, takže se postupuje účetně, bez ohledu na bazarovou a další cenu.

toor555

Další rozdávačka že státního. Africa za rok uzavře s krajem bilaterární dohodu o navýšení prostředků na provoz,proti pravidlům soutěže, ale to se nikdo nedozví. Tak to tady chodí, vážení.

Někdo

Co má společného plzeňský kraj a africa ty Einsteine ?

Anonymus

Ceskym draham to jen pomuze. Potrebuje zestihlit, soustredit se na mene trsti a mene personalu

strojvedoucí ÚK

jojo méně personálu, ale nabrat trošku více lidí do managementu, lidi v provozu nejsou třeba

libor

to je problém ČD, klidně ať to tu státní firmu (moloch) kldině položí. česká pošta má taky našlápnuto. ČSA už jsou po smrti 😉

Vlasta

Ještě si rádi vzpomenete na České dráhy 😉

Anonymus

To nereagujete na muj komentar, ale sam ironizujete ceske drahy. Kdybych mel vas koment brat ale vazne, pak ceske drahy potrebuji vyhodit tak tisic lidi nejmene. A manazery nepribirat zadny.

zdendik

S podmínkou, že se to zeštíhlování nedotkne věrchušky, případně se naberou poradci, jak řešit ošemetnou situaci s ubývajícími zaměstnanci a přibývajícím vedením.

adamgolias

– cestující změnu pozná podle změny uniforem průvodčích ,, . to nepochybně. ušmudlané černé kalhoty,,co tržnice dala ,, jsou poznávacím znakem těchto dopravců . mimochodem , servis bude v malešicích na vlečce?

Ivan_pha

Co si přečíst článek?

Jinak ať si jde průvodčí klidně v teplakách.

Martin

Málo kdo si ale uvědomuje, kolik práce s tím lidé u ČD měli, aby ty pantery rozjezdili, myslím hlavně strojvedoucí a kontrolory vozby atd., kteří se tomu věnovali, školili, studovali a nakonec vniveč. A co mám info přímo z Plzně, tak prý strojvedoucí ČD by měli zůstat, možná až na pár výjimek, tak uvidíme jak to bude mít Arriva s personálem.

Jerry

Je to pravda, propouštění fírů se nechystá, protože je i tak podstav.

Juraj

Jak vniveč? Pět let provozu není dostatečná satisfakce?
Hrdost ostatně mohou pociťovat i nadále, zvenku ten vlak bude vypadat úplně stejně.

Kubrt

Vniveč? Je to jejich práce, nabyté zkušenosti uplatní při provozu s dalšími plzeňskými pantery.

Ivan_pha

Copak nemůže fíra dobrovolně sám přestoupit k Arrivě?
Není přece nutné, aby byl propuštěn.

Marcel Štancl

Přijde tím o režijní výhody ČD!

Ex ČD

No a?

Někdo

Ježíši Kriste vy ale máte problém prvního světa tak se dohodnou na jinou jízdenku kretene

Ex ČD

Hlavně ty mašiny mají chodit rozběhnuté, otestované a vychytané už z fabriky. Ne, že se to bude dalších x let ladit.

Vašek

Že se české výrobky a předělávky ladí x let v provozu je bohužel běžná praxe.

Leinad

1) Vniveč bych to bral, kdyby Panteři nejezdili vůbec. (Rozstřelení na přejezdu, rozhodnutí je neprovozovat) Ne že budou jezdit dál akorát v jiných barvách. (Jsem programátor a pokud můj kod běží třeba jinde, beru to pořád jako úspěch)
2) I kdyby, byli za to placení hodinovkou. (Stejně jako ti co jezdili v pravidelném provozu s Kyklopem,… )

Martin

Málo kdo si ale uvědomuje, kolik práce s tím lidé u ČD měli, aby ty pantery rozjezdili, myslím hlavně strojvedoucí a kontrolory vozby atd., kteří se tomu věnovali, školili, studovali a nakonec vniveč. A co mám info přímo z Plzně, tak prý strojvedoucí ČD by měli zůstat, možná až na pár výjimek, tak uvidíme jak to bude mít Arriva s personálem.

Anonymus

Ja CD nelituji. Statni ztratovy moloch.

xyz

Tak to bude takříkajíc 1:1 poté, co ČD v opačném gardu provedly totéž Arrivě na Železnici Desná, že? 🙂

Erik85

Sranda bude, až ARRIVA v budoucnu např. zjistí že to nevychází a najednou se s krajem podepíše nějaký dodatek. Úplně stejně jako ve stavebnictví, kde se podstřelí cena a pak se najednou objeví nečekané vícepráce.

Lomb

A myslíte že ČD si nechodí na kraje pro dosyp peněz?

Leinad

ČD peodávají státu různé kraviny, nemovitosti atd.

Leinad

Pokud to bude skutečnost známá i dneska, budou ostatní řvát že to ve výběrku nebylo. (Nebo že to měli v kalkulaci a měli vyhrát)

Josef Švejk

A s kterýma šrotama tam bude jezdit?

Ex ČD

Je to napsaný v článku, co si ho přečíst?

PvvS

Psát umíte, co se zkusit naučit číst ?

Gajda

S těma ze Škodovky co dnes ČD

JiraH

aaaa zase švejk. a zase ze sebe dělá blbce. no co jiného od něj čekat. Blbec co neumí číst

Někdo

Já si myslím že to další obličej axela

Vokurka

Takže cena za kilometr je nižší,ale skutečnost, že výsledný zisk německé firmy půjde do zahraničí má opačný efekt… vybrané peníze daňových poplatníků budou končit mimo Českou republiku …

GreenBitch

Zisk bude jistojistě danit tady. Jediné co pošle do zahraničí je dividenda mateřské společnosti a ta se při splnění určitých podmínek nedaní ani u nás. Ano, znamená to odliv kapitálu do zahraničí. Ale co je horší. Když daňový poplatník zaplatí více jako daň za nekonkurenční prostředí nebo zaplatí méně, ale je zde riziko odlivu kapitálu? Všechno má své pro a proti. Ještě záleží jestli se ten kapitál pouzije na rozvoj, investice v rámci CZ nebo jde pouze čistý odliv kapitálu. Těch proměnných je spoustu.

xyz

Zisky nejsou kapitál.

Kapitál naopak ze zahraničí v tomto případě připlul sem.

GreenBitch

Nevím, jakou perspektivou se díváte na kapitál, ale i hospodářský výsledek je součástí kapitálu. A právě tento kapitál pak můžete zpátky reinvestovat. Často se říká odliv zisků (kapitálu) do zahraničí. Místo aby společnost použila zisk (kapitál) k dosažení např. vyšších budoucích zisků, tak tím, že jej vyvede pryč, tak dodatečný zisk nevygeneruje…

Petr Šimral

A osobní divize Českých drah nějak přispívá do státního rozpočtu České republiky? Produkuje snad zisk?
I Arriva má zaměstnance, které mají odvody, takže tento argument si rovnou odpusťte.

noerf

Až budou ČD pravidelně v osobní dopravě generovat zisk a odvádět dividendy, tak budu protestovat proti zadávání zakázek dopravcům se zahraničními majiteli.
Vzhledem k tomu, že osobni doprava ČD je pravidelně ztrátová (až na pár vyjímek), tak se to dá posoudit jako úspora daní občanů ČR.

libor

přesně napsané, bohužel mnoho lidí toto vůbec nechápe…

Gajda

Tak pevně doufám, že se tak příkladně chováš i sám a co jen jde kupuješ domácího a u domácích prodejců, i když to bude nemálo dražší

Oskarák

Otázkou je, jestli Arriva nějakého zisku dosahuje. V rámci koncernu DB vykázala za rok 21 ztrátu 113 mil. eur, v roce 22 už 193 mil. eur. Tak kdo ví, zdali tato zakázka ztrátu neprohloubí.

Honza

Kdyby jste se podíval do účetní uzávěrky z roku 2021, která je zveřejněná ve veřejném rejstříku a sbírce listin, zjistil byste, že společnost ARRIVA vlaky, s.r.o. měla zisk ve výši 62 214 tis.

X 1

Arriva není jen v ČR.

Martin

ARRIVA vlaky – ty jsou pouze v ČR!

Marcel Štancl

Ano ARRIVA vlaky pouze ČR. Nemohou s 845 například do Německa.

JiraH

ty jsi prostě vokurka neboli blbec

Anonymus

To je dnes uz jedno. Evropa je propojena, tak zase Brusel prispeje na treba vystavbu novych trati apod.

tonda

pice a k cemu mi je IN100 kdyz se jeji podil neustale snizuje???? dostanu slevu???

libor

IN je prostě špatně! možná byla dobrá, když ČD měly monopol a nebyly moc IDS. Nyní je to prostě trochu podfuk pro lidi, podobně jako akční síťové jízdenky na léto….

Jan

Měli by to přejmenovat na OUT50, aby to lépe vystihovalo tržní podíl…

Kubrt

Podfuk? On je někdo nutí k nákupu? Ne, je to produkt, který si zákazník koupí dobrovolně, na základě své úvahy, zda se mu hodí, či ne.

libor

jako ano, ale dříve to bylo takřka na celou sít. Což nyní neplatí a možná to mnoho lidí ani neví… ono se v vyznat není pro běžné lidi zrovna super…

asdasdfsdfasd

Jako když si někdo kupuje něco za víc než 20k, tak je jako celkem dobré si zjistit alespoň za co to platím. Podle mě ti lidi co si to koupí a pak zjistí že jm je to k ničemu se vzhledm k ceně dají spočítat na prstech jedné ruky.

Kubrt

A oni si to kupují nějací běžní lidé? Nepraštění kolejnicí?
Sorry, ale když kupuju něco za 25 litrů či kolik, tak si ve vlastním zájmu zjistím, co to vlastně kupuju.

Jerry

Proč? Když budu denně dojíždět třeba z Nepomuka do Plzně, (45 minut cesta), dělá to nějakých 230 pracovních dnů ročně, po odečtení dovolené a při ceně 52 Kč za jednotlivou jízdenku, jsem na částce 23920,- Kč, což je asi o 2 tisíce víc, než když si koupím IN100, se kterou se navíc za tu cenu dostanu skoro po celé republice.
Nevím, kdo je čím praštěný.

Kubrt

To v IDPK není nějaká atraktivnější nabídka, než jednotlivé jízdenky? Vážně by mě zajímalo, kolik lidí nešotoušů si IN100 kupuje.

Jerry

Drtivá většina šotoušů mají IN100 za 1300,- Kč/rok. Dobrou noc. 😀

Jerry

Ten Nepomuk a Plzeň byly jen příklady. Doplňte si libovolná dvě sídla v podobné vzdálenosti, kdekoli v ČR.

Lapil Z.

Hlásím, že nejsem šotouš a s IN100 jezdim tak z 95% čistě účelově. Včetně třeba dovolené, těch 5% je třeba „zbytečná“ zajížďka nebo tak něco.

Petr Suchý

Moje kamarádka jezdí 4x týdně Plzeň-Praha a večer zpět. Koupila si IN100. Rozhodně bych ji nenazval šotoušem a ekonomicky to dává smysl.

Luboš Beneš

Síťová roční plzeňského kraje za 19.000

Lapil Z.

Docela pochybuju, že existují lidé, kteří protestují vlakem 20 000 ročně a nevědí, že kromě ČD fungují i jiní dopravci.

David

Proč by někdo kupoval ještě IN100, když celosíťový one-ticket je jen o 10% dražší zato platí opravdu na celé síti.

tonda

Zopakuj si skolu IN100 22990 Kč ( 3000 sleva od banky ) a ONETICKET 28728 Kč

10% je 2299 Kč

Jerry

Každopádně, vzhledem k rozsahu použitelnosti, je OT mnohem výhodnější.

Kernteriér

Já tedy na webu ČD čtu cenu 21990 Kč.

David

Omlouvám se vycházel jsem z loňské ceny 24206.

Kreketuse

o jakou slevu od banky jde?

adamgolias

neplatí

Lapil Z.

Protože s nonČD jezdí jen výjimečně, ne-li vůbec?

Erik85

Cena neomezeného paušálu u operátora se také určuje podle počtu čísel, na které se mohu dovolat?

Lomb

Si napiš na ČD ty piče.

adamgolias

škoda , taková to tu byla až na pár pacientů kultivovaná komunita. a teď lomb. jako na novinkách , kanál

Gajda

Nedostaneš, ale pokud připlatíš na 34318 Kč, dostaneš roční one ticket do první třídy a není toho moc, kde by neplatil.

Daniel Jablonecký
Lapil Z.

Jako všechno- jeden se musí rozmyslet, jestli se mu kšeft vyplatí.
Proběhla kolem mě informace, že kromě paušálu pro CD bude i paušál celosvětový, za 24 000,-. Ale berte mě opatrně, mě to začne opravdu zajímat až v létě a stejně se mi ty předpokládané čtyři tisícovky rozdílu zatím zdaleka nevyplatí.

Místní pisálek

K čemu je dneska IN100, když si lze mnohem levněji koupit na stejné období jízdenku IDS příslušného kraje? Třeba síťová jízdenka IDPK stojí 19 000 Kč a lze s ní jezdit jakoukoliv linkou, která je integrovaná, včetně MHD v Plzni a Klatovech.

milan

Nevidíte rozdíl v jízdném jen pro určitý kraj a v In100 na všechny spoje ČD na celém území ČR? Pokud třeba plzeňák jezdí denně do Prahy, tak sotva na to může použít jen jízdenku IDPK, když cca polovinu trasy jede v PID!

Obdobně to mají i obyvatelé krajů Ústeckého, Královehradeckého, Pardubického a Jihočeského, mezi jejichž krajskými městy a Prahou jezdí poměrně časté přímé dálkové vlaky, dosud provozované zejména ČD

Jan

Konec této trapné kauzy je skvělou příležitostí ke zrušení právního oddělení ČD, jehož jedinou agendou je házení klacků pod nohy ostatním dopravcům…

libor

to by se ušetřilo melounů…

jal

To se ušetří teď. Převedení od ČD způsobí levnější jízdné, přestanou zpoždění, bude se jezdit rychleji, bez poruch, příjemný personál, prostě samá pozitiva. Nevím, na co si někdo může stěžovat.

Místní pisálek

Zrovna na této relaci bude jízdné stejné, respektive bez zásahu dopravce, regulované krajem. Proč jezdit dle tarifu dopravce, když dle tarifu IDPK je jízdné mnohem levnější?

Třeba relace Sušice – Strakonice stojí dle tarifu IDPK 42 Kč a na cestu mohu využít jak vlak, tak autobus.
Dle tarifu ČD stojí stejná relace 79 Kč a musím jet vlakem. Pokud mi ujede vlak, tak nemůžu na tu jízdenku jet busem, který jede (plácnu) za 20 minut, ale musím čekat další dvě hodiny na další vlak.

jal

A když si koupíte jízdenku v busu a on se pokazí, tak vlak použít můžete?

Když se dá koupit IDS lístek jakýmkoliv způsobem, je jedno, jaký dopravce jezdí a jaký má tarif.

Když lístek s arrivou nebude levnější, jaký má smysl z hlediska cestujícího měnit dopravce?
Pokud je platí, že nový dopravce jezdí kvalitněji a levně, mělo by se to zobrazit i na ceně IDS jízdenky v celém kraji.

Někdo

Protože dopravce nemá zodpovědnost za tržby ale je placen za to krajem že vyjede ale vám to asi nedojde že jo ?

Ares

Z hlediska cestujícího je úplně jedno, proč a jak se mění dopravce, kvůli cestujícím se to většinou nedělá.