Podepsáno. Arriva získala kontrakt na provoz vlaků v Plzeňském kraji
RegioPanter pro Plzeňský kraj. Foto: České dráhy
Smlouva začne platit v prosinci, poprvé v historii má dojít k převodu vlaků mezi dopravci.
Smlouva začne platit v prosinci, poprvé v historii má dojít k převodu vlaků mezi dopravci.
Jsem zvědavý, jaké všechny druhy obstrukcí vymyslí kreativci z Časem Dojedem aby zdrželi či zabránili předání těch souprav Arrivě…
Žiadne. Nebude to možné, inak im bude hroziť súd a ďalšie problémy, prípadne odobratie dotácie zo strany EÚ.
Kdybych neznal nekončící schopnost ČD vymýšlet proč něco nejde tak bych vám asi i věřil…
Jsem zvědavý, jak se vyřeší ty pokladny. Třeba v takovým Nepomuku. Stará budova „krátce před rozpadem“, kde jsou sice dvě jízdenková okénka, ale to 2. jsem nikdy neviděl v provozu. Bude tam nějaký provizorní stánek nebo se o pokladnu budou dělit s ČD, které tam stále budou prodávat jízdenky do Blatné a na Rožmberky? Má někdo podobné zkušenosti odjinud?
nejlepší by byl automat. Stejně část populace jede na virtuální kartu, část má předplatné, někdo by vzal automat, někdo ve vlaku…. Stejně se při cestě Nepomuk- Praha vyplatí to rozdělit na dvě jízdenky.
Oni to nějak vymyslí, ale souhlas, dobře fungující automat na nádraží by byl asi lepší řešení.
z pohledu cestujícího který jezdí na turistickou celokrajovou se nic nemění…
Tak nejen u něj, ale i u ostatních cestujících ..
Mě by zajímal detail, byla zájemcům o tuto linku řečena cena, za kterou ty Pantery od ČD koupí… Nebo to byl trochu zajíc v pytli a cenu budou teprve teď ČD naceňovat? Máte někdo představu jakou může mít takováto jednotka aktuálně cenu?
Mám dojem, že cena je daná, má to být za zůstatkovou hodnotu, takže se postupuje účetně, bez ohledu na bazarovou a další cenu.
Další rozdávačka že státního. Africa za rok uzavře s krajem bilaterární dohodu o navýšení prostředků na provoz,proti pravidlům soutěže, ale to se nikdo nedozví. Tak to tady chodí, vážení.
Co má společného plzeňský kraj a africa ty Einsteine ?
Ceskym draham to jen pomuze. Potrebuje zestihlit, soustredit se na mene trsti a mene personalu
jojo méně personálu, ale nabrat trošku více lidí do managementu, lidi v provozu nejsou třeba
to je problém ČD, klidně ať to tu státní firmu (moloch) kldině položí. česká pošta má taky našlápnuto. ČSA už jsou po smrti 😉
Ještě si rádi vzpomenete na České dráhy 😉
To nereagujete na muj komentar, ale sam ironizujete ceske drahy. Kdybych mel vas koment brat ale vazne, pak ceske drahy potrebuji vyhodit tak tisic lidi nejmene. A manazery nepribirat zadny.
S podmínkou, že se to zeštíhlování nedotkne věrchušky, případně se naberou poradci, jak řešit ošemetnou situaci s ubývajícími zaměstnanci a přibývajícím vedením.
– cestující změnu pozná podle změny uniforem průvodčích ,, . to nepochybně. ušmudlané černé kalhoty,,co tržnice dala ,, jsou poznávacím znakem těchto dopravců . mimochodem , servis bude v malešicích na vlečce?
Co si přečíst článek?
Jinak ať si jde průvodčí klidně v teplakách.
Málo kdo si ale uvědomuje, kolik práce s tím lidé u ČD měli, aby ty pantery rozjezdili, myslím hlavně strojvedoucí a kontrolory vozby atd., kteří se tomu věnovali, školili, studovali a nakonec vniveč. A co mám info přímo z Plzně, tak prý strojvedoucí ČD by měli zůstat, možná až na pár výjimek, tak uvidíme jak to bude mít Arriva s personálem.
Je to pravda, propouštění fírů se nechystá, protože je i tak podstav.
Jak vniveč? Pět let provozu není dostatečná satisfakce?
Hrdost ostatně mohou pociťovat i nadále, zvenku ten vlak bude vypadat úplně stejně.
Vniveč? Je to jejich práce, nabyté zkušenosti uplatní při provozu s dalšími plzeňskými pantery.
Copak nemůže fíra dobrovolně sám přestoupit k Arrivě?
Není přece nutné, aby byl propuštěn.
Přijde tím o režijní výhody ČD!
No a?
Ježíši Kriste vy ale máte problém prvního světa tak se dohodnou na jinou jízdenku kretene
Hlavně ty mašiny mají chodit rozběhnuté, otestované a vychytané už z fabriky. Ne, že se to bude dalších x let ladit.
Že se české výrobky a předělávky ladí x let v provozu je bohužel běžná praxe.
1) Vniveč bych to bral, kdyby Panteři nejezdili vůbec. (Rozstřelení na přejezdu, rozhodnutí je neprovozovat) Ne že budou jezdit dál akorát v jiných barvách. (Jsem programátor a pokud můj kod běží třeba jinde, beru to pořád jako úspěch)
2) I kdyby, byli za to placení hodinovkou. (Stejně jako ti co jezdili v pravidelném provozu s Kyklopem,… )
Málo kdo si ale uvědomuje, kolik práce s tím lidé u ČD měli, aby ty pantery rozjezdili, myslím hlavně strojvedoucí a kontrolory vozby atd., kteří se tomu věnovali, školili, studovali a nakonec vniveč. A co mám info přímo z Plzně, tak prý strojvedoucí ČD by měli zůstat, možná až na pár výjimek, tak uvidíme jak to bude mít Arriva s personálem.
Ja CD nelituji. Statni ztratovy moloch.
Tak to bude takříkajíc 1:1 poté, co ČD v opačném gardu provedly totéž Arrivě na Železnici Desná, že? 🙂
Sranda bude, až ARRIVA v budoucnu např. zjistí že to nevychází a najednou se s krajem podepíše nějaký dodatek. Úplně stejně jako ve stavebnictví, kde se podstřelí cena a pak se najednou objeví nečekané vícepráce.
A myslíte že ČD si nechodí na kraje pro dosyp peněz?
ČD peodávají státu různé kraviny, nemovitosti atd.
Pokud to bude skutečnost známá i dneska, budou ostatní řvát že to ve výběrku nebylo. (Nebo že to měli v kalkulaci a měli vyhrát)
A s kterýma šrotama tam bude jezdit?
Je to napsaný v článku, co si ho přečíst?
Psát umíte, co se zkusit naučit číst ?
S těma ze Škodovky co dnes ČD
aaaa zase švejk. a zase ze sebe dělá blbce. no co jiného od něj čekat. Blbec co neumí číst
Já si myslím že to další obličej axela
Takže cena za kilometr je nižší,ale skutečnost, že výsledný zisk německé firmy půjde do zahraničí má opačný efekt… vybrané peníze daňových poplatníků budou končit mimo Českou republiku …
Zisk bude jistojistě danit tady. Jediné co pošle do zahraničí je dividenda mateřské společnosti a ta se při splnění určitých podmínek nedaní ani u nás. Ano, znamená to odliv kapitálu do zahraničí. Ale co je horší. Když daňový poplatník zaplatí více jako daň za nekonkurenční prostředí nebo zaplatí méně, ale je zde riziko odlivu kapitálu? Všechno má své pro a proti. Ještě záleží jestli se ten kapitál pouzije na rozvoj, investice v rámci CZ nebo jde pouze čistý odliv kapitálu. Těch proměnných je spoustu.
Zisky nejsou kapitál.
Kapitál naopak ze zahraničí v tomto případě připlul sem.
Nevím, jakou perspektivou se díváte na kapitál, ale i hospodářský výsledek je součástí kapitálu. A právě tento kapitál pak můžete zpátky reinvestovat. Často se říká odliv zisků (kapitálu) do zahraničí. Místo aby společnost použila zisk (kapitál) k dosažení např. vyšších budoucích zisků, tak tím, že jej vyvede pryč, tak dodatečný zisk nevygeneruje…
A osobní divize Českých drah nějak přispívá do státního rozpočtu České republiky? Produkuje snad zisk?
I Arriva má zaměstnance, které mají odvody, takže tento argument si rovnou odpusťte.
Až budou ČD pravidelně v osobní dopravě generovat zisk a odvádět dividendy, tak budu protestovat proti zadávání zakázek dopravcům se zahraničními majiteli.
Vzhledem k tomu, že osobni doprava ČD je pravidelně ztrátová (až na pár vyjímek), tak se to dá posoudit jako úspora daní občanů ČR.
přesně napsané, bohužel mnoho lidí toto vůbec nechápe…
Tak pevně doufám, že se tak příkladně chováš i sám a co jen jde kupuješ domácího a u domácích prodejců, i když to bude nemálo dražší
Otázkou je, jestli Arriva nějakého zisku dosahuje. V rámci koncernu DB vykázala za rok 21 ztrátu 113 mil. eur, v roce 22 už 193 mil. eur. Tak kdo ví, zdali tato zakázka ztrátu neprohloubí.
Kdyby jste se podíval do účetní uzávěrky z roku 2021, která je zveřejněná ve veřejném rejstříku a sbírce listin, zjistil byste, že společnost ARRIVA vlaky, s.r.o. měla zisk ve výši 62 214 tis.
Arriva není jen v ČR.
ARRIVA vlaky – ty jsou pouze v ČR!
Ano ARRIVA vlaky pouze ČR. Nemohou s 845 například do Německa.
ty jsi prostě vokurka neboli blbec
To je dnes uz jedno. Evropa je propojena, tak zase Brusel prispeje na treba vystavbu novych trati apod.
pice a k cemu mi je IN100 kdyz se jeji podil neustale snizuje???? dostanu slevu???
IN je prostě špatně! možná byla dobrá, když ČD měly monopol a nebyly moc IDS. Nyní je to prostě trochu podfuk pro lidi, podobně jako akční síťové jízdenky na léto….
Měli by to přejmenovat na OUT50, aby to lépe vystihovalo tržní podíl…
Podfuk? On je někdo nutí k nákupu? Ne, je to produkt, který si zákazník koupí dobrovolně, na základě své úvahy, zda se mu hodí, či ne.
jako ano, ale dříve to bylo takřka na celou sít. Což nyní neplatí a možná to mnoho lidí ani neví… ono se v vyznat není pro běžné lidi zrovna super…
Jako když si někdo kupuje něco za víc než 20k, tak je jako celkem dobré si zjistit alespoň za co to platím. Podle mě ti lidi co si to koupí a pak zjistí že jm je to k ničemu se vzhledm k ceně dají spočítat na prstech jedné ruky.
A oni si to kupují nějací běžní lidé? Nepraštění kolejnicí?
Sorry, ale když kupuju něco za 25 litrů či kolik, tak si ve vlastním zájmu zjistím, co to vlastně kupuju.
Proč? Když budu denně dojíždět třeba z Nepomuka do Plzně, (45 minut cesta), dělá to nějakých 230 pracovních dnů ročně, po odečtení dovolené a při ceně 52 Kč za jednotlivou jízdenku, jsem na částce 23920,- Kč, což je asi o 2 tisíce víc, než když si koupím IN100, se kterou se navíc za tu cenu dostanu skoro po celé republice.
Nevím, kdo je čím praštěný.
To v IDPK není nějaká atraktivnější nabídka, než jednotlivé jízdenky? Vážně by mě zajímalo, kolik lidí nešotoušů si IN100 kupuje.
Drtivá většina šotoušů mají IN100 za 1300,- Kč/rok. Dobrou noc. 😀
Ten Nepomuk a Plzeň byly jen příklady. Doplňte si libovolná dvě sídla v podobné vzdálenosti, kdekoli v ČR.
Hlásím, že nejsem šotouš a s IN100 jezdim tak z 95% čistě účelově. Včetně třeba dovolené, těch 5% je třeba „zbytečná“ zajížďka nebo tak něco.
Moje kamarádka jezdí 4x týdně Plzeň-Praha a večer zpět. Koupila si IN100. Rozhodně bych ji nenazval šotoušem a ekonomicky to dává smysl.
Síťová roční plzeňského kraje za 19.000
Docela pochybuju, že existují lidé, kteří protestují vlakem 20 000 ročně a nevědí, že kromě ČD fungují i jiní dopravci.
Proč by někdo kupoval ještě IN100, když celosíťový one-ticket je jen o 10% dražší zato platí opravdu na celé síti.
Zopakuj si skolu IN100 22990 Kč ( 3000 sleva od banky ) a ONETICKET 28728 Kč
10% je 2299 Kč
Každopádně, vzhledem k rozsahu použitelnosti, je OT mnohem výhodnější.
Já tedy na webu ČD čtu cenu 21990 Kč.
Omlouvám se vycházel jsem z loňské ceny 24206.
o jakou slevu od banky jde?
neplatí
Protože s nonČD jezdí jen výjimečně, ne-li vůbec?
Cena neomezeného paušálu u operátora se také určuje podle počtu čísel, na které se mohu dovolat?
Si napiš na ČD ty piče.
škoda , taková to tu byla až na pár pacientů kultivovaná komunita. a teď lomb. jako na novinkách , kanál
Nedostaneš, ale pokud připlatíš na 34318 Kč, dostaneš roční one ticket do první třídy a není toho moc, kde by neplatil.
https://oneticket.cz/networkPassSearch
Jako všechno- jeden se musí rozmyslet, jestli se mu kšeft vyplatí.
Proběhla kolem mě informace, že kromě paušálu pro CD bude i paušál celosvětový, za 24 000,-. Ale berte mě opatrně, mě to začne opravdu zajímat až v létě a stejně se mi ty předpokládané čtyři tisícovky rozdílu zatím zdaleka nevyplatí.
K čemu je dneska IN100, když si lze mnohem levněji koupit na stejné období jízdenku IDS příslušného kraje? Třeba síťová jízdenka IDPK stojí 19 000 Kč a lze s ní jezdit jakoukoliv linkou, která je integrovaná, včetně MHD v Plzni a Klatovech.
Nevidíte rozdíl v jízdném jen pro určitý kraj a v In100 na všechny spoje ČD na celém území ČR? Pokud třeba plzeňák jezdí denně do Prahy, tak sotva na to může použít jen jízdenku IDPK, když cca polovinu trasy jede v PID!
Obdobně to mají i obyvatelé krajů Ústeckého, Královehradeckého, Pardubického a Jihočeského, mezi jejichž krajskými městy a Prahou jezdí poměrně časté přímé dálkové vlaky, dosud provozované zejména ČD
Konec této trapné kauzy je skvělou příležitostí ke zrušení právního oddělení ČD, jehož jedinou agendou je házení klacků pod nohy ostatním dopravcům…
to by se ušetřilo melounů…
To se ušetří teď. Převedení od ČD způsobí levnější jízdné, přestanou zpoždění, bude se jezdit rychleji, bez poruch, příjemný personál, prostě samá pozitiva. Nevím, na co si někdo může stěžovat.
Zrovna na této relaci bude jízdné stejné, respektive bez zásahu dopravce, regulované krajem. Proč jezdit dle tarifu dopravce, když dle tarifu IDPK je jízdné mnohem levnější?
Třeba relace Sušice – Strakonice stojí dle tarifu IDPK 42 Kč a na cestu mohu využít jak vlak, tak autobus.
Dle tarifu ČD stojí stejná relace 79 Kč a musím jet vlakem. Pokud mi ujede vlak, tak nemůžu na tu jízdenku jet busem, který jede (plácnu) za 20 minut, ale musím čekat další dvě hodiny na další vlak.
A když si koupíte jízdenku v busu a on se pokazí, tak vlak použít můžete?
Když se dá koupit IDS lístek jakýmkoliv způsobem, je jedno, jaký dopravce jezdí a jaký má tarif.
Když lístek s arrivou nebude levnější, jaký má smysl z hlediska cestujícího měnit dopravce?
Pokud je platí, že nový dopravce jezdí kvalitněji a levně, mělo by se to zobrazit i na ceně IDS jízdenky v celém kraji.
Protože dopravce nemá zodpovědnost za tržby ale je placen za to krajem že vyjede ale vám to asi nedojde že jo ?
Z hlediska cestujícího je úplně jedno, proč a jak se mění dopravce, kvůli cestujícím se to většinou nedělá.