Podepsáno. Arriva má smlouvu na provoz vlaků z Plzně do Domažlic, nahradí České dráhy
Jednotka Stadler GTW společnosti Arriva vlaky v Hodoníně. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Dopravce na trasu nasadí jednotky Stadler GTW z Hesenska.
Tak aby tu nebylo jen modře nablito, já to plzeňákům přeju. Tenhle stadler GTW není žádnej kopřivák (zdravíme z tratě Brno Plzeň), tohle je naprosto skvělé svezeníčko, i když to má něco najeto. Škoda, že se tohle a RS1 nestalo u nás v jednu chvíli standardem. Jak už tu někdo počítal, ono by to tehdy asi nakonec nevyšlo o moc dráž než reko šukafonů na regionovy a pak další reko regionov někdy teď. Ale chápu, tehdy na tom ČD byly ekonomicky jinde. Škarohlídkům doporučuji před hloupými komentáře vyrazit na trať Břeclav – Znojmo, kde tenhle „šrot“, který je mimochodem nízkopodlažní,… Číst vice »
Tehdy to hlavně nebylo politicky průchodné, viz zašmelení osmi miliard u ČD, za které měly být nové vozy pro dálkovou dopravu.
To už dnes nikoho nezajímá, prostě to někdo podělal a nám ujel vlak o 20 let, promarněná šance.
To je jen okénko do historie, nic víc. Pro dnešek už nic takového možné naštěstí není.
Já tím jezdím, byť na jiné trati, než zmiňujete, konkrétně na trati Rohatec – Veselí. A nadšením fakt nehýkám. Není dne, kdy by se na těch GTW něco nepokazilo. O pohodlí se také nedá mluvit. Sedačky jsou horší, než lavice v 810, stolky pro jistotu, chybí úplně. WC humusné, neudržované. Nevím, jak často těmi šroty jezdíte vy, ale já jezdím skoro každý den a nejsem jediný, kdo na to nadává. Naopak, najít u nás někoho, kdo na to nenadává je jako hledat jehlu v kupce sena.
Smazáno pro tupost uživatele.
Vrak Jaroslav vytažený z kopřiv?!?
Nutno dodat, že od prosince 2026 vozy 844 RegioShark, které v současné době jezdí na trati Plzeň – Domažlice nahradí na tratích Rokycany – Nezvěstice, Radnice – Plzeň – Bezdružice, Nýřany – Heřmanova Huť a Planá u ML – Tachov motorové vozy řad 842 a 814, díky čemuž bude mít Plzeňský kraj veškeré své spoje (vyjma dálkovky) nízkopodlažní a klimatizované.
Od prosince 2026 vše nízkopodlažní. Vše klimatizované až od prosince 2028 s nástupem RS1 na tratě Tachov – Domažlice a Poběžovice – Staňkov.
Co to povídáte? Na trati 175 jezdí již ten novej fox, úsek nezvestice prikosice sice obsluhuji 814, ale 1 par spojů pesa, 844 je fakt zbytečný, posilové spoje jsou vedeny stále 814, – již dávno tady je nízkopodlažnost, radnice Bezdružice jezdi občas to kvatro
Jako zaměstnanec Arrivy jsem moc rád a věřím, že budeme pokračovat v poskytování stejně kvalitní služby, jakou poskytujeme na P1. Avšak mrzí mě tato soutěž zrovna od Plzeňského kraje. Soutěž byla opravdu na poslední chvíli před začátkem provozu vzhledem k náročným požadavkům, čekal bych, že Plzeňský kraj spíš bude chtít co nejvíce otevřenou soutěž nikoliv jem jednu nabídku.
Nevím jaké je to u vás na západě,ale u nás na Liberecku Arriva dost lidí odradila od cestování vlakem
Neplatí tam režijky a proto nádražníci musí jezdít autem 😁😁😁.
Vlakem tak na výlet, ale do práce ( nq železnici) jedině autem je to lepší, ale abych sd zastal v PK platí prý jízdné zamestanec IDPK a můžete jezdit vším včetně autobusu a MHD
Mohu poprosit o zdroj tohoto tvrzení, tedy data o počtech cestujících na linkách, které nyní provozuje Arriva a dříve ČD?
Jako zaměstnanec ČD rád nejsem,jak sám přiznáváte ,podmínky soutěže byly ušity na míru pro Arrivu. Tato investiční zahraniční společnost chce ovládnout co nejvíce trhu,aby jim rostly ceny akcií, a poté společnost zobchodovat. Zdravé a rovné konkurenční prostředí je nutné. Česká republika a její vedení mají hájit české firmy. Bohužel ČD nyní obecně není v kurzu, mnohdy ne vlastní vinou,ale to většinovou obecnou společnost ani zodpovědné osoby nezajímá. Firmu chtějí zadusit a možná i zprivatizovat kumpánům jako v devadesátkách. Asi tak.
No jasně, přece ČESKÉ firmy tu musí bejt, když něco vyhrál GWTR, což je Jihotrans, tak se tu kvičelo úplně stejně, přitom česká firma jak poleno.
Totéž Regiojet s českým majitelem p. Jančurou.
Jako zaměstnanec ČD byste mohl začít tím, že nebudete šířit bláboly.
Tohle je mimořádná perla, odporovat si hned v navazující větě.
Zdravé a rovné konkurenční prostředí je nutné. Česká republika a její vedení mají hájit české firmy.
Přičemž k tomu dodávám, že představitelem ČR je možná tak MD, ne však kraje.
Jinak souhlas + též dodávám, že Arriva rozhodně není „investiční společnost“ – to by leda tak nabízela nějaké investice do nemovitostí, fondů atd.
Jestli kraj vzal v potaz, že domažlickou čekají výlukové práce na modernizaci tratě spojenou s elektrifikací?
Ano
Nové Sharky od Pesy. Ne to je moc drahé. Raději tam dáme ojeté srajdy které se vytáhly z hřbitova. Našroubujeme tam zásuvky router a informační systém. Lidi jsou blbí, když slyší slovo Arriva tak je to lepší než ČD 😂😂😂.
Možná, že se Arriva nechala inspirovat tím, jak to dělá konkurence…
🙂
„Svezli jsme se prvním renovovaným RegioSpiderem z druhé ruky v barvách PID“
https://zdopravy.cz/obrazem-svezli-jsme-se-prvnim-renovovanym-regiospiderem-z-druhe-ruky-v-barvach-pid-242202/
Rozdíl je spider na lokální trať a tohle na poměrně vytíženou linku
Tak vytížená linka, že se bude modernizovat a elektrifikovat, takže nedává smysl kupovat na těch pár let nová vozidla 😉
Lidi jsou blbí, když slyší slovo ČD tak je to lepší než Arriva.
Blbost co? Asi tak jako ta vaše.
A po pár letech ty nové Pesy předěláme na 25 tisíc voltů žejo. Zkuste používat hlavu.
Takže náhradu prostorných 844 nějakou ojetinou od DB? Ještě že na krajích jsou dopravní odborníci.
Kraj musí vybírat z toho co mu dopravci nabídnou. A také nemůžou za to, že dopravce už stávající vozidla zasmluvnil jinde…
Trochu alibismus. Můžete se na to dívat také jako soutěž mezi kraji o omezené zdroje: šikovné ojeté nebo nové vlaky. Kdo začne soutěžit s šikovnějším zadáním, rozumnou cenou a s dostatečným předstihem, ten získá vhodnější vlaky pro svou potřebu.
Na tom není snad nic špatného, že který kraj se začne dříve starat, může dostat něco dříve. Ale v tomto případě zůstávají 844 ve stejném kraji.
Jak mohou radní ovlivnit skutečnost, že dopravce stávající soupravy už zasmluvnil jinde?
Taky dojde k rozšíření provozu, takže stávající 844 by početně nestačily.
To toho České dráze tam kolem Plzně moc nezůstane.
Dopravní odborníci na rozdíl od tebe vědí, že ta trať se bude během pár let modernizovat a elektrifikovat, takže dávat do podmínek soutěže nové vlaky je ekonomická blbost 😉
Napřed si zjisti informace, než se začneš ztrapňovat na internetu 😉
Minimálně část (obracáky do Nýřan a Stoda) mohly jezdit BEMU. Po elektrizaci Stoda mohly BEMU jezdit Domažlice a EMU obracáky.
Kdo to zaplatí na těch pár let… Po modernizaci může přijít pořádná soutěž na EMU/BEMU.
Arriva má jezdit do Domažlic 10 let. To asi uteče rychle jako voda. Soupravy 25 leté budou mít 35 let. A asi je zcela správně, že bude jezdit motorově pod nově vzniklou trolejí.
Nemohly, protože elektrizace je ještě příliš daleko v rozsahu, který by umožnil alespoň provoz BEMU. Kraj si nemůže dovolit vybrat řešení, které bude k datu, které potřebuje, nefunkční.
Národní dopravce nasliboval prostorné 844 z domažlické někam jinam a do soutěže se ani nepřihlásil.
Dopravní odborníci chybí, zdá se, především u ČD…
Paráda. Další české státní peníze šup do kasičky za hranice. Bože my jsme idioti.
Ten dopravce ale sídlí v Karlíně a zaměstnává lidi v Česku.
Modernizace mu taky dělají české firmy.
Zisk jde na Floridu.
A že ho je 😁😁😁.
Arriva nejsou takoví žabaři jako KŽC. Když se sečte zákonem daný přiměřený zisk ze všech autobusů a vlaků, bude to hezká sumička.
Čekal jsem, že v tom bude akorát závist :-). Takže by bylo lepší, kdyby se ty peníze utopily u ČD?!?
Mluvte laskavě za sebe.
Jen případný zisk, pokud by vůbec byl dosažen a pokud by vůbec byl rozdělen.
Vše ostatní zůstane u nás – DPPO, DPH, zaměstnanci atd.
** K tomu ještě přidám dvě poznámky:
– Zisk plyne opačným směrem než jakým předtím směřoval kapitál. Ten zisk není „za nic“, ale je odměnou z předtím investovaného kapitálu.
– U obchodních společností je zisk rozdílem výnosů mínus nákladů, což je něco jiného než rozdíl příjmů mínus výdajů. Zjednodušeně řečeno: i když společnost vykáže po skončení účetního roku např. zisk 20 mil. Kč, nikde není psáno, že v tu chvíli má na účtech 20 nebo více mil. Kč, které by mohla „odvést do Německa“.
A případné pokuty jdou objednavateli od soukromníka, kdežto v případě ČD od státu.
V účetním (nebo, řekněme, užším/krátkodobém) významu jdou pokuty přímo z firmy – z jejích účtů.
Což je shodné pro právnické osoby (tzn. jen vzdálená spjatost s majetkem vlastníka/vlastníků) bez ohledu na to, jestli jsou vlastněné státem nebo soukromou osobou/soukromými osobami.
Buď tak laskav, piš takto už jen pouze o sobě, když se za idiota považuješ.
ano ČD platí daně stejně jako Arr v ČR! A vůbec májí ČD nějaký zisk nebo jedou na ztrátu? 😀
Milý Joudo, sežeň si peníze, vyhraj soutěž, kup si vlastní vlaky a za ty státní peníze si kup mozek. Hodil by se ti.
Smazáno pro hloupost uživatele.
Národní dopravce se svojí politikou především likviduje sám. Je to smutné divadlo. Ale není k tomu moc co dodat…
národní dopravce se měl dávno privatizovat, pak by dokázal být konkurenceschopný, takhle nemá šanci
A jak se likviduje sám? No to by me moc zajímalo? Národní dopravce za posledních pět, šest let udělal poradny kus práce a zamakal na sobě. Sorry jako, ale dokud budou krajští radní vybírat podle WiFi připojení a barvy čalounění, nemusíme si tady hrát na nějaké ECM, normy všeho druhu a zaklínat se bezpečností. Protože jezdit bez střechy a zázemí nad hlavou, jako tady ty přeshraniční dopravci jezdí,to už člověk v takové firmě musí mít sakra odvahu a mít vysokou školu improvizací….Někdy je to pod pokličkou docela kovbojská. A celkem do toho prostředí vidím dost.
A podle čeho mají vybírat? Podle počtu odborově organizovaných zaměstnanců? Vybírá se dle jasných kritérií, které jsou pro všechny stejné.
Podmínky na vybavení vozidel měli všichni shodné. Tedy i na tu WiFi, čalounění a barvy. Pokud nejsem schopen podat nabídku nebo podám dražší, proč by kraj vybíral levnejsiho. Podívejte se, jak široký management má ČD. To jiný dopravce nemá a něco to stojí….dlouhodobě bych také čekal, že vlivem své velikosti bude takový dopravce schopen využívat tzv. úspory z rozsahu. Ale nějak to nejde. Ano, některé věci mají složitější, ale některé snazší. Mají zázemí, personál, hodně výkonu a zkušenosti. Přesto to nestačí. Někde je chyba…
ECM musí dodržovat všichni, nikoliv jen ČD.
Národního dopravce systematicky a dlouhodobě likviduje stát
Hlavně by se měl zbavit Nostalgie. Ono na to časem dojde, až bude mít podíl 60 a méně procent.
Nic ve zlém, ale nostalgii poslední dobou spíše připomíná Arriva. Akorát je to nostalgie německá a ne československá. Zda je to lepší, nebo horší, soudit raději ale nebudu 😉
Mám na mysli Lužnou a její aktivity.
A kde jsi přišel na tu kravinu, že Arriva zisk odvádí v rajchu? 😀
Ještě tam chybí ten obvyklý dodatek, že jezdí pod cenou a z toho mají ty enormní zisky co můžou pak odvádět 🙂
Však viz tento neskutečně nesmyslný žvást „12 odborových organizací“ https://www.osz.org/index.php/zpravodajstvi-on-line-osz/36-zol-informace/5708-spolecne-stanovisko-odborovych-organizaci-na-zeleznici-ze-dne-27-10-2020-k-rozhodnuti-md-cr-o-vyberu-dopravce-na-linku-r-14 Pletou si výnosy se ziskem (prý „Nepochopitelnou „péči řádného hospodáře“ od českého ministra, který prezentuje roční úsporu českému státu 43 mil. Kč a vlastního dopravce ČD ročně připraví o cca 280 mil Kč výnosů, které pošle do Německa“ – hm, já bych čekal, že výnosy od objednatele + od cestujících budou obratem použity na pokrytí nákladů na mzdy, palivo, údržbu atd. a ono ne – oni to pošlou do Německa :-D) Nebo protiřečení si „o cca 280 mil Kč výnosů, které pošle do Německa, aby sanoval předluženou Arrivu, která může… Číst vice »
Co má kraj společného s „národním“ dopravcem?
Mě by spíš zajímalo co to je tzv. „Národní dopravce“. Nikde v žádných zákonech. vyhláškách ani předpisech se nic jako tzv. „Národní dopravce“ nevyskytuje,
Proto by mě zajímalo p čem to zdjší diskutující blouzní…..
Objednatel tady nebyl nijak náročný, stačilo mu zachovat standardy které mají současné Sharky, plus přidat více souprav na další spoje a náhradu těch brejlovců. Národní dopravce nemohl nabídnout ani ty Sharky co tam teď jsou, protože je slíbil jinde. Čím se to má tedy vyjezdit?
Jenže ani ty standardy co mají současné Sharky nakonec nezachoval, protože to co pořídil jsou polofunkční, hlučné a nepohodlné ojeté šmejdy, které patří akorát tak do šrotu, ne na koleje. A čím víc těmito šmejdy jezdím, tím víc si trvám na tom, že i RegioNovy jsou lepší, než tyhle příšerné GTW.
GTW jsou v prostoru pro cestující z principu méně hlučné, protože motor je umístěn v samostatném modulu.
Mmch. co GTW u ČD v Olomouckém kraji (tam navíc s nekompatibilní nástupní výškou)? 🙂
No a když tím modulem procházíte, je tam šílený kravál a smrad z motoru. Když někdo otevře dveře do modulu, leze to z něj ven do prostor pro cestující. To radši opravdu olítané Desiro nebo Lint.
Nejsou méně hlučné ani omylem. Věřte mi, jezdím s tím skoro každý den a následný přestup do autobusu je pro mne, a hlavně mé uši, vysvobozením.
A GTW u ČD jsou úplně stejné zlo, jako u Arrivy. Ostatně, sám jsem to psal v diskusi pod předchozím článkem. GTW jsou prostě druhé nejhorší motoráky na českých kolejích, hned po 810.
I kdybych souhlasil s tím že GTW nepatří na koleje, pořád jsem se nedozvěděl, čím se to tedy má vyjezdit.
O tom, že smlouva s ČD končí, kraj věděl dostatečně dopředu. Přesto vyhlásil soutěž až na poslední chvíli a pak je zázrak, že se mu alespoň někdo přihlásil. Kdyby Arriva tyto GTW neměla, je taky možné, že kraj skončí bez smlouvy. A pak by mě zajímalo, co by na tom kraji dělali. Jak by to okecávaly? Prostě kraj zaspal a biti na tom budou cestující.
Zřejmě nezbývá, než vám předplatit 24 hodinovou okružní jízdu v RegioNově, bez možnosti vámi adorované vozidlo, v pudu sebezáchovy, předčasně opustit.
RegioNovou jsem jezdil více, než deset let skoro každý den. Teď místo nich jezdím GTW. Takže myslím, že to srovnání mám. Okružní jízdy tedy netřeba. RegioNovy mají mnoho problémů, ale GTW jich mají za mě mnohem víc.
Bych spíš řekl, že nejvíce problémů máš právě ty 😁😁😁.
Ano, mám, od doby kdy jsem nucen jezdit těmi GTW šroty 😉
Nekecej nesmysly 😉.
Záleží, z jakého roku jsou, Souhlasím, že GTW od HLB jsou hrozné, ale GTW od STB může dát Regionovu a Regioshark hravě do kapsy. https://www.bahnbilder.de/name/galerie/kategorie/oesterreich~triebzuege~br-5062-stlb-gtw-26.html
Víc číst, míň šířit nepravdy jen pro vylití si vzteku, že nevyhrál váš oblíbený dopravce.
Jezdím arrivou do Neratovic, je to peklo, nedokážou přidat soupravu, misto jako v letadle. Zlaté ČD.
Jak to souvisí s článkem a s Plzeňským krajem?
Reference dopravce z jiné trati?
Objednatel (Ministerstvo dopravy) si objednal vozidla bez nízké podlahy, s nízkým měrným výkonem, aby se mohly kvalifikovat i ČD s vozy 854. Jenže si za to řekly víc než Arriva…
Nízká podlaha může být šumák. Jde o kapacitu soupravy.
A proč by přidávali soupravu, když si jí od nich nikdo neobjednal a nikdo jim jí nezaplatí? Copak jsou nějaká charita? 😀
No jo, to si nedokážou napsat do požadavků, že v případě trvalé oblíbenosti je dopravce povinen navýšit kapacitu…
„V každém vlaku je pak ještě dalších 18 sklopných sedaček na představcích. U těchto spojů do turisticky zajímavých míst je o víkendech potřeba počítat také s velkou poptávkou ze strany cyklistů, i na to jsme připraveni. Každý motorový vlak má 18 míst pro jízdní kola. V případě rychlíků z Prahy do Tanvaldu počítáme s tím, že budeme běžně do jedhono vlaku řadit v těch nejvíce exponovaných časech tři jednotky, v případě velké poptávky i čtyři,“ řekl ředitel Arriva vlaky Jiří Nálevka.
Pravil v článku na tomto webu dne 1.12.2018.
Jen se ty tři jednotky skoro nikam nevejdou a čtyři už vůbec na žádný perón.
Pak nechápu, proč to slibovali.
Mám za to, že poměrně velká část vlaků Praha-Tanvald má jezdit zdvojeně. Stejně tak budeme řešit za pár let problém, že Arriva má taky jezdit vlaky do Domažlic zdvojeně a skutek utek.
Možná, že kvůli emocím unikla vaší pozornosti tato nenápadná větička na konci druhého odstavce:
„Smlouva obsahuje i několik stránek seznamu pokut, které může kraj dopravci udělit za porušení standardů kvality či neplnění kontraktu.“
Ano, ale pokuty cestujícím, kteří se do vlaku nedostanou, nebo jim, nedej bože, vůbec nepřijede, moc nepomůžou, víme?
To se děje i u ČD.
U ČD I u KŽC.
Však za to KŽCD dostalo pokuty. A dotazy a komentáře na toto téma nesměřujte na mne. Schválně, jestli přijdete sám na to, proč vám to píšu 😁😁😁.
Netvrdím, že ne. Ostatně sám to u ČD také zažívám, když přijede pětivozový InterPanter, místo dvou třívozových, nebo, hůř, sysel s Honeckery. Že ČD za to dostanou pokutu je sice pěkné, ale mě jako cestujícímu, který ve vlaku nenajde místo, na které si koupil místenku, je to fuk. A na to jsem chtěl poukázat. Pokuty jsou sice hezké, ale nic neřeší a cestujícím reálně nijak nepomůžou. Cestujícím by mnohem více pomohlo, kdyby dopravcům hrozilo reálné odebrání výkonů. Jenže to není na pořadu dne, protože objednatelé i dopravci moc dobře vědí, že by to prostě nikdo jiný nevyjezdil. A v tom… Číst vice »
Nejsem jednostranným zastáncem Arrivy, ale na rozdíl od vás nepochybuji o tom, že Plzeňský kraj, jehož IDS náleží k nejlepším v Česku, disponuje dostatkem schopností ve smlouvě podrobně definovat své potřeby a vymáhat je i prostřednictvím sankcí, pokud dodavatel nebude smluvní závazky plnit.
To, že tyto dvě skutečnosti nemusí platit u jiných objednatelů, je jiná věc.
A co Plzeňský kraj reálně zmůže, pokud Arriva bude dlouhodobě jezdit místo tří GTW s jedním, nebo nebude jezdit vůbec? Pokuty nemohou být nastaveny tak, aby byly pro dopravce likvidační a zrušení smlouvy nepřichází v úvahu, protože nikdo jiný by to nevyjezdil.
Pokud vím, pokuty jsou symbolické k cekovému objemu peněz a nedají se nazvat ani klepnutím přes prsty.
Nějaký příklad symbolické pokuty by byl, abychom se nebavili pouze akademicky?
KŽC v Praze. Pokuty jsou malé a vypovězení smlouvy nepřichází v úvahu.
Takže od 12/2026 bude spoj do Heřmanovy Huti s přestupem Arriva-ČD a opačně
Vzhledem k tomu, že ani jeden z dopravců nemá a ani nebude mít na dané relaci svůj vlastní tarif (platí pouze tarif IDPK nebo SJT), tak je to jedno.
Je to jedno pokud jedete jenom po kraji. Pokud jedete třeba někam dál, tak buď předražený Oneticket, nebo riskujete neplatnou jízdenku při ujetí přípoje.
Který bude nahrazen plánovanou linkou Mirošov – Rokycany – Plzeň- Heřmanova Huť…
(Plzeň – ) Nýřany – Heřmanova Huť se má elektrifikovat. Počítá se i s (prostou) elektrifikací Rokycany – Mirošov?
Na Nýřany – Heřmanova Huť by měla být i dlouhodobá nepřetržitá výluk z důvodu elektrifikace. To vše je mi známo.
Zajímavé by mohly být přímé vlaky Plzeň – Heřmanova Huť již od 12/2026 v režii ČD, pokud s nimi smlouvy počítají?
Myslím si, že ČD se přihlásit mohly. Provozních Sharků je kolik? Okolo 29? Mohly je stáhnout ze zbylých částí republiky a do ceny například zakalkulovat pokutu za dočasné nedodržení standardu. Možností by se možná našlo více, pokud by byl zájem.
S novými Liškami by to asi dopadlo jako nyní, vítězstvím Arrivy.
To bude ještě legrace. Nýřany elektrické, ale osobáky dalších 10 let motorové. Nehledě na to, že vznikne smlouva časem smlouva s Arrivou i na Heřmanku. Jediný vlak, který bude jezdit elektricky do Nýřan, bude ČD Cargo s Esem (a banglí v závěsu) a bednami pro Metrans. Protože bavorský rychlík bude jezdit motorově hodně dlouho a je blbost přepřahat v Nýřanech.
Jaký bude uplatnění použitých RegioSharků? Budou přeloženy na výkony do jiných krajů?
Zůstanou na místních výkonem v Plzeňském kraji.
Kde přesně?
“ České dráhy dosud na trati jezdí za zhruba 219 Kč za kilometr v cenách roku 2020″
Jsem si myslel, že inflace se v těchto smlouvách zohledňuje. Nebo se dnes reálně jezdí za 219+inflace?
219 + inflace.
Chat GPT: Zboží, které v roce 2020 stálo 219 Kč, by v roce 2025 stálo přibližně 319 Kč, pokud započítáme inflaci.
Cena jde nahoru, kvalita dolů 😀
Vítejte v Česku 😀
Ja si myslim, ze oproti dnesnimu brejlovci s peti Bdt jde o docela pokrok nebo? 🙂
To ano, ale ten brejlovec s pěti Bdt jezdí jen na dvou párech a jen ve všední dny…
Taky je otázkou, kolik těch GTW budou muset spojit, aby kapacitně nahradily 5xBdt?
3,66
Takže pouze 3
Dle návrhu jízdní řádu jsou maximálně 3 jednotky na spoj. V pracovní dny bude ale více spojů Plzeň – Nýřany a zpět.
Reálně pojedou 2 spojené.. Při poruše jeden.
Nebo taky vůbec nic. v JMK už se stalo 😉
Které odvezou nejvíce lidí ze všech vlaků na té trati. Kolik cestujících si tedy výrazně polepší díky nízkopodlažnímu nástupu, klimatizaci atd., 20 %?
Řeknete jen to, co se vám hodí… Jinak normálně jezdí RegioSharky a já si na ně nemůžu stěžovat.. Nejsem žádný vlakový expert ale Arrivy a jejich Stadlerů se dost bojím jako cestující, který na téhle trase každý den jezdí.
bojim bojim 😀
To máme asi společné.
O 50 kilometrů vedle se podobně starých RS1 nikdo nebojí a panuje s nimi spokojenost. Stejně tak jsem nezaznamenal, že by Arriva měla nějaké velké problémy na trati z Plzně do Horažďovic.
Ano neměla problémy, protože tam jezdí krásné RegioPantery, které vlastní kraj 🙂 Mají kapacitu a dva spojené v klidu nahradí již zmiňované bdt.. Jsem zvědavý jak si Arriva poradí ve špičce např ve 14:20 kdy takové soupravy jezdí.. Pokud bude víc spojů do Nýřan nebo Stoda a ti lidé se víc rozdělí do víc spojů, fajn proč ne ale jsem zvědavý jak to bude vypadat v reálu
Pantery nevlastní kraj. Vlastní je Arriva, která je odkoupila od ČD.
GW Train budí větší důvěru než Arriva. Navíc se nejedná o trať, kde by cestující trhali rekordy svými počty.
Nikdy jste v tom nejel, ale bojíte se toho.
219 + inflace bude cena velice podobná té, za kterou se to teď vysoutěžilo.
Je zvláštní, že ta konečná částka se neví.
protože v každé smloivě se spotřební koš pro inflaci počítá trochu jinak (u souborů motorových jednotek bude mít větší váhu nafta, která zase tolik nezdražuje atp.), teoreticky by asi bylo nejjednoduší to zjišťovat přes 106, kolik je ten který rok úhrada.
A co bránilo současnému dopravci nabídnout vlaky co tam teď jezdí? Jen to, že je již zasmluvnil na jiné výkony…
Toto mu brání: https://zdopravy.cz/boj-o-vlaky-plzen-domazlice-ceske-drahy-se-neprihlasily-stezuji-si-na-podminky-vyhrat-muze-arriva-240897/
Otázka proč takové výrazné zdražení na kilometr, při podobných parametrech vozů a to ještě při ekonomické teorii, že s rostoucí efektivitou by ceny měly stále jen klesat – zde například efektivnější soukromá společnost. Proti tomu jde umělé skokové znehodnocení peněz, které je jak v platech, tak materiálu, ale i tak se zdá, že tam je ještě něco. ETCS je jistě položka ode zdi ke zdi v ceně zabezpečení. Ale fakt je to takový výrazný skok v ceně? Za trochu více bezpečnosti, taková pálka? Lepší řízení provozu a propustnost se neobjeví nikde, pak to teda je klasický státní neefektivismus. Pokud tam… Číst vice »
Je to o 32% dražší, na druhou stranu takový hloubavý typ si jistě snadno dohledá kolik byl růst cenové hladiny v posledních pěti letech.
Přesně, plus nutná instalace ETCS.
jiná cena, taky máme jinou dobu (srovnáváte rok 2020 s cenou takřka od roku 2027). Pracuje stále za stejné peníze/ máte stejný důchod jako v roce 2020? a taky trochu jiné jednotky…
Jak moc náklady na provoz 844 (dosavadní „cenu“ ČD) ovlivnilo to, že ty 844 se kupovaly s přispěním ROPu?
ETCS je velmi drahá záležitost a instalace vyžaduje určitou časovou náročnost. Navíc soutěž byla v celkem šibeničním termínu, takže cena odpovídá jedné nabídce. 🤷
Drahá záležitost a kromě základní bezpečnosti žádné zvýšení rychlosti…
Cenová hladina 2020 a 2024 je téměř neporovnatelná. Jak bylo taky správně uvedeno, jednotky je potřeba vybavit ETCS. Stačí se poradne podívat na materiály k zakázce, kde šlo odhadnout, že se předpokládá se cenou 300 Kč/km. Cokoli pod 300 Kč/km za stávajícich podmínek je poměrně solidní nabídka.
Výrazné zdražení? Cena ČD je 2020. „Jednotková variabilní část úhrady prokazatelné ztráty bude valorizována meziroční mírou inflace vyjádřenou přírůstkem průměrného ročního indexu spotřebitelských cen za prosinec, vyhlášenou Českým statistickým úřadem.“ A k tomu si připočtěte ETCS.
Jenže ČD tam má na většině výkonů skoro nové vlaky. Arriva bude mít véce, než dvakrát starší ojetiny z Německa. To by se mělo také do výsledné ceny promítnout. Tudíž, podle mého názoru, o zdražení jde. A výrazné. Toto kraj za takovouto (ne)kvalitu fakt dávat neměl.
Arriva nasadí na tomto výkonu to, co požadoval kraj.
A to je právě ten bizár. Při minulé smliuvě nové jednotky, při současné olítaný šrot. Nekonzistence. Za 3 roky nastoupí nové vedení kraje a bude si rvát vlasy, co ta stará krajská reprezentace podepsala.
Měla chtít nové motorové jednotky na trať která bude za pár let pod dráty? A co je myšleno tou minulou smlouvou? Pár let staré vlaky na Beroun – Přeštice? Protože na Pošumaví stačily ojeté, Plzeňsko ojeté, Český les ojeté…
To ne. Ale měl vyhlásit soutěž s dostatečným předstihem, aby konkurence mohla nabídnout něco lepšího. Kraj zaspal a tak nakonec může být rád, že má alespoň něco.
Mohlo tam zůstat to, co tam je a doplnit to na vlacích do Stodu o BEMU. Nebo taky jaksi nechápu Fox s ETCS na trati Klatovy-Alžbětín místo Sharka, když se tak vehementně shání soupravy s ETCS pro plzeňský uzel.
Když je něco u ČD 15 let staré, je to skoro nové… když je něco u soukromníka 25 let staré, je to vrak… ale na to, že ČD posílá na koleje 50 let staré 810 a jejich deriváty se taktně zapomíná…
Stadlery GTW pro HLB se vyráběly v letech 1999 – 2001, stejně starými jezdí ČD v Olomouckém kraji. Plzeňské Sharky jsou z let 2012-13.
Deriváty 810 posílá na koleje na trati 197 pravidelně GWTR. A ještě se za to platí 27 km/61 korun bez možnosti jakékoliv slevy…
Ach jo. To je furt to samé. Ne, není dobře, že jezdí padesát let staré vlaky a to bez ohledu na dopravce. Ale chyba, podle mě, není v dopravcích, ale v krajích, které ty vlaky stále požadují. Pokud krajům stačí padesát let staré vlaky, proč by dopravci nabízeli lepší? Dokud si toto kraje neuvědomí, budeme holt železničním šrotištěm.
Jenže ČD tam na většině výkonů jezdí se skoro novými vlaky POŘÍZENÝMI V RÁMCI DOTACE OD EU. Ojeté Arrivy motoráky budou pořízeny bez dotace. Cena za ujetý km i tak bude víceméně stejná včetně instalace ETCS.
Neví někdo jestli má Arriva teď 12 nebo 13 těchto jednotek? Jedna tato jezdí v tyrkysové
A celkem jich bylo na prodej 27
Podle této evidence jich mají celkem 12 a z toho provozních 11. Ale zda to mají na seznamu správně nedokážu potvrdit/vyvrátit. https://seznam-autobusu.cz/seznam?trakce=motorový+vůz&iddopravce=9129&vyrobce=Stadler&ntyp=GTW
Pardon, plus ještě GTW pro JMK: https://seznam-autobusu.cz/seznam?trakce=motorový+vůz&iddopravce=9129&vyrobce=DWA+Bautzen&ntyp=GTW
Ano tak tedy ta jedna tyrkysová je extra,