Podepsáno. Alstom dodá PKP Intercity 42 dvoupodlažních jednotek Coradia Max na 200 km/h
Alstom Coradia Max v barvách PKP Intercity. Zdroj: PKP Intercity

Dodané jednotky budou šestivozové, známe detaily.

Dodané jednotky budou šestivozové, známe detaily.
o alstomu si my tady v CR muzeme nechat jenom zdat.
Jen taková moje laická úvaha – proč nejsou dvoupodlažní i ty dva vozy uprostřed soupravy? Je tam navíc (pod podlahou, ve stropě) nějaká technologie? Obecně si myslím, že když už je snaha zvětšovat kapacitu – a že bychom třeba na příměsto v Praze a pro návoz ze Středočeského kraje potřebovali co nejkapacitnější soupravy, když kapacita tratí už leckde nestačí a soupravy spojovat donekonečna pro omezenou délku nástupišt také nelze – tak že je s výhodou mít dvoupodlažní co největší část soupravy. Jednopodlažnost může mí také své důvody – třeba pro bezbariérovou část – nebo třeba v koncových vozech, kde budou… Číst vice »
Podle obrázku to vypadá že je tam pohon (sběrač, tedy asi i trafo a střídače)…
…a se schválení do ČR a výškou nástupní hrany vozu 760mm u jednotek a české nástupiště s výškou 550mm…
V Polsku mají opravdu tak vysoké hrany? A když to bude jezdit po TEN-T koridorech, tam není v požadavků (ani v TSI) jednotná výška nástupiště?
760 mm je v Polsku a Německu dost běžné (ačkoliv zdaleka ne všudypřítomné) a spolu s 550 mm je to jeden ze dvou evropských standardů (ovšem existují a budou existovat i jiné výšky nástupišť, typicky S-Bahny s vyššími perony).
Díky
V Polsku a Německu na všech koridorech platí výška nástupišť 760mm, nižší jsou spíš výjimečné a jenom na lokálkách.
Opět vlaky „jen“ na 200. Chce resp. objednává vůbec v Evropě někdo vlaky na 320, nebo se jedná pouze o české fantazírování vybudujem u nás síť na až 350 km/h.
Poláci mají v plánu VRT na 300+ taky, ale na tu je ještě brzy objednávat vlaky. Tyto soupravy vyjedou na klasické tratě, podle potřeby se v budoucnu budou moct i po té VRT svézt, hlavně proto jsou i na 25 kV.
Tak, po budoucí vrt ovšem jen jako „nižší vrstva“…
Jasně, že objednává, ale ne pro konvenční tratě, protože to nedává smysl. Jak píše Twix, polská VRT ještě má čas, ale za pár let nejspíš výběrko na rychlejší vlaky uvidíme.
Co má být dřív – vejce nebo slepice?
Neboli, tak jako u nás, i v Polsku se neobjednává to co ještě nemá kde jezdit, respektive „výrazně“ lepší než je potřeba (to že třeba někdo objedná vlaky schopné jezdit 250kmh i když má koleje max. na 200 je rozumná rezerva, že někdo neobjednává vrt jednotky na 300+ když zatím má jen několik kilometrů tratě >160 je normální…
Jinak chcete tvrdit že ICE, AGV, Talgo nikdo neobjednává???
Pekne vlaky, kazi jej jen odporne logo dopravce a la Malovani rok 1995
Rok95 mám spojený se třemi hnědozlatými proužky na bílé zájezdové karose 700, psíkem s houpací hlavou u řadící páky a interiérem zakouřeným tak, že batoh smrděl až do Vánoc…
Souhlas. Jedna z nemnoha veci, kdy je Polsko vic zastarela nez CR. CD vypada diky vizualni identite od studia Najbrt uz dlouhou dobu mnohem profesionalneji a moderneji…
V čd to nikdo nepochopil. A tak na rychlíky nemají nic. Mají to i z EU peněz?
V ČR vypisuje MD výběrové řízení na jednotlivé tratě a stanovuje požadavky na vozidla. Pokud dopravce VŘ vyhraje, tak si objedná vozidlo dle parametrů VŘ. Žádný dopravce si ale nebude kupovat vozidla předem, protože by nemusely splňovat požadavky MD ve VŘ.
Kam by to v ČR mělo jezdit?
Třeba Baltic Express? Dvě jednotky z Gdyně do Vratislavi a pak jenom jedná, která by pokračovala do Prahy. Nebo Varšava – Katowice – Ostrava
Obávám se, že i jedna jednotka je příliš na úsek Vratislav – Ústí nad Orlicí
To asi nevadí, pokud se to využije na vnitrostátní frekvenci Ústí – Pardubice – Praha.
Nevadí, pokud za to dopravce nebude požadovat víc, než ministerstvo aktuálně platí. Popř. jako spoj v režimu open access, ale z toho bych Poláky nepodezříval.
Kamkoli. Ačkoli kromě Prahy přes Bohumín a Olomouc mě reálně jiná trasa nenapadá.
A Škoda Group nic?….. Já jen, že by ten vývoj taky někdy mohl zaplatit někdo jinej než my…
A má Škoda vyvinutou jednotku splňující zadání dopravce?
Škoda bude pravděpodobně směřovat vývoj svých dvoupodlažních jednotek podle potřeb na soutěž pro PID. A ty budou odlišné od polských požadavků.
No zase tak drasticky odlišné… koleje plusmínus stejné, dvousystémovost také (pokud to nebudou odkládat tak dlouho že už bude jen 25kV)…