Podchod z Wishe otevřen. Auta na Strakonické už nebudou muset brzdit, upravená podoba je „účelná“
Srovnání architektonického návrhu a dokončené podoby podchodu pod Strakonickou. Foto: Zdopravy.cz
Výsledná podoba stavby se výrazně liší od návrhu architekta, který s ním zvítězil v soutěži.
Dobrá věc to odstranění přechodu na dálnici po desítkách let. Ještě tam dál byla zastávka autobusu, byla taky odstraněna ? Škoda jen, že v Praze se v posledních letech podchody spíše ruší, než budují nové. Nejvíce se o to za zasloužili radní pro dopravu z posledních let: Dolínek, Scheinherr a Hřib. Přechody na nejnemožnějších místech prý „vedou ke zklidnění dopravy“…
„Přišly komplikace, se kterými projekt nepočítal, musela se vybourat kanalizace mezi pruhy, v projektu nebyly ani přeložky elektrického vedení,“ Ale podle projektu byl tunel o skoro 2m níž, takže by kanalizaci i elektrické vedení podcházel.
A to podcházení máte spočítané nebo jde jen o odhad? A jak by to vypadalo realně, jak byste tu kanalizaci nad stavební jámou zajistil?
Mě spíš nesedí ta ambivalence v odkazování se na projekt. Na jedné straně se odkazuje na systém design-build, kde dodavatel může přijít s vlastním řešením projektu a ušetřit tím, na druhé straně se dodavatel vymlouvá na něco, co „nebylo v projektu“ a proto muselo dojít k navýšení ceny. 🤔
Přesně co se mu nehodí nedodrží a co se mu hodí za to chce peníze navíc.
Zřejmě to nebylo ani v podkladech, podle kterých ten projekt připravoval?
Zase „tunel“ pro spřátelenou firmu. Projekt nepočítal s elektrickým vedením a kanalizací???? Tak za co projektant dostal zaplaceno, když zjištění sítí je první co se zjišťuje u každého projektu ?????
Takže je to tak, že zhotovitel vyhrál soutěž díky tomu, že plánoval výsledek od architekta zahodit už od začítku?
mě by tedy zajímalo, proč se vyhazovaly peníze za architektonickou soutěž, když se počítalo se zadáním design & build?
Zjevně nečekali, že to zhotovitel zahodí.
na tom přechodu, jsem za 20 let potkal jen jednoho člověka a to jsem byl já když jsem přecházel s kanystrem na pumpu. A to tam jezdím minimálně 2 týdně. Původně tam měla být lávka, ale majitel pumpy je „přemluvil“ na přechod, aby lidi museli zpomalit a třeba i kvůli tomu zajeli k pumpě.
Já tam někoho potkal minimálně 3x. Co je to ale za argument? Bohudík žijeme v Česku a ne v Turecku, nebo Americe, kde by zřejmě nikoho nezajímalo, že majitelé zdejších nemovitostí jsou odříznutí dálnicí a nemají kvůli tomu rozumné pěší spojení s civilizací. Druhá věc je, že někdy může být výhodněší takové odřízlé nemovitosti vykoupit, než kvůli tomu dělat drahý psí kusy. V tomhle případě to ale jistě neplatí, kvůli ceně místních nemovitostí.
Totéž jste psal i minule a už minule jste byl upozorněn, že to skutečnosti moc neodpovídá. I já jsem tam vidél lidí víc. Chápu, že po těch smrťákách tam lidi chodí jen když musí. Mmch, u konkurence píší, že tam chodí děti denně do školy.
V tom místě žádná D4 není
Přesně tak, nikdy to nebyla ani D4 ani R4. Je to navazující I/4.
Doporučuji pro porovnání shlédnout toto video:
https://tv.idnes.cz/domaci/podchod-na-strakonicke-je-hotovy.V241126_115851_idnestv_heli
…a na základě něho si o novém podchodu udělat vlastní představu.
Několik amatérských fotek pana autora kreativního titulku, že to je „z Wishe“, je pak v poněkud jiné pozici.
Osobně jsem alergický na to, když se někdo snaží podsouvat, co si mám myslet. V tomto případě to bylo navíc tak okaté a přízemní, že na to naskočil asi jen málokdo.
Na tom videu je úplně stejně hnusná věc jako zde na fotkách.
V čem máme jako vidět rozdíl?
Jak jsem psal níže – firmě která neumí udělat roh zábradlí bych nesvěřil ani stavbu výběhu pro křečka, natož něco pro lidi.
Nejde o to, že by to firma postavila nekvalitně, nebo že by ty povrchy vypadali špatně.
Jde o to, že se vydáte x miliónů za soutěž, projektovou dokumentaci atd.
Pak vyberete firmu, dáte jí vítězný návrh a řeknete jí ať si postaví co chce.
Samozřejmě firma zvolí co nejjednoduší a nejlevnější konstrukci.
Takže tu máte 3 věci, zbytečně vyhozené veřejné peníze za soutěž X větší zisk pro stavební firmu X kvalitu veřejného prostoru.
Formuloval jste to naprosto trefně! Soutěž na architektonické řešení jedné myší díry pod dálnicí/ nedálnicí je téma pro ústav duševního zdraví. https://mapy.cz/letecka?l=0&x=14.3771124&y=49.9538523&z=19 Podobně by podle takového přístupu mohla dělat často kritizovaná SŽ soutěže na kdejakou čekárnu pro zastávku, kde denně projede 8 vlaků a nastoupí 20 lidí. Kdepak, žádná typizace a standardizace, holenkové. Pěkně, co kus, to unikát! Peníze na soutěže a atypická řešení kravin jsou! 🙂 Kvalitu veřejného prostoru lze hodnotit i podle průběžné péče o dobrý stav a čistotu, a ne podle nesystémového umístění nějakého výtrysku touhy po zviditelnění se. Myslíte si, že až bude Lidl zas někde… Číst vice »
To ale pozor – Lidl klidně postaví „atypickou stodolu“, pokud je k tomu místními stavebmími předpisy donucen (které přikazují nějaké rozměry, materiály fasády, barvy atd.)
https://www.retaildetail.eu/news/food/lidl-opens-energy-and-co2-neutral-supermarket-netherlands/
To že my to v Česku moc nepožadujeme (protože je to přece komunismus a totalita, že si každý nemůže postavit co ho napadne) neznamená, že to Lidl neumí.
Tak samozřejmě, že umí.
Bylo to myšleno jako příklad opakující se situace, kdy je, ze všech možných hledisek, logická standardizace a unifikace.
No, ona je unifikace logická spíš „z jednoho hlediska“, než „ze všech možných“.
Nebuďte slušnej – vždy je to postavené nekvalitně.
Snad na každém detailu je vidět nedůslednost a šlendrián.
Ve skutečnosti i kdyby neexistoval žádný architektonický návrh, tak pokud by stavbu vedl člověk který nemá „oko z kašparovy krávy“ ( https://budejovice.rozhlas.cz/ma-oko-z-kasparovy-kravy-rceni-vzniklo-ve-vlachove-brezi-kde-se-zadluzil-9154564 ) a má špetku estetického cítění a profesní hrdosti, tak by to muselo vypadat __mnohem líp__
To ale byla jen „soutěž krásy“, ze které žádná reálná projektová dokumentace nevypadle.
Za 14 dní to stejně posprejují grafiťáci. Takže myslím, že je úplně jedno, jestli ta díra je hranatá nebo špičatá.
Prostě schválně ignorovali návrh a vzali svůj standardizovaný projekt a postup, který už použili u stovek podobných podchodů v republice, aby ušetřili.
To ostatní jsou jen takové řeči a výmluvy.
No a proč by ne, když jim to situace umožňovala.
já neříkám, že je to špatně
V diskusi jsem nepotkal, že Scheinherra nepozvali!!! Češi jsou stále stejný , chtěl jsem napsat hnus, ale to bych jich pár urazil. Pausalizoval nesprávne. Jako při stavbe národního divadla. Nakonec co by tam Smetana nebo Zítek dělal, že. Ale jistý vývoj tu za ta staletí je. Místo krásných veci stavíme hnus, sem ten výraz patří, ale podle norem….
Normovaný hnus, na kterém ale leckdo dost dobře vydělá. A o to jde.
To je zajímavé, kolik se při otevírání těchto veřejných záchodků sešlo lidí. A ještě si na to vzali hromadu chlastu, aby měli z čeho čůrat. To jim možná někdo měl prozradit, že pivko je na tyto účely vhodnější.
Nebo to snad byla sešlost budoucích writerů a rozdělovali si své plochy?
Výsledná podoba podchodu mě neuráží. Liškám je to stejně jedno. Důležité je, že zmizí přechod na čtyřpruhové komunikaci.
Co přesně je liškám jedno – že se tam svítí (zatím)?
To je takové babicovská architektura: sice se to nedá žrát, ale můžete si to udělat doma!
Vsadím se, že za týden si místní začnou stěžovat, že se jim díky zrušení padesátky zvedla hladina hluku a nemůžou si užívat klidu a v noci spát.
Nezastává zrovna Praha Sobě progresivní názor, že auta do města nepatří a pokud ano, tak si s nimi mají být chodci rovni? Tj. žádné nadchody, podchody ve městě, ale jedině přechody. Pak je ovšem navržení podchodu místo zklidnění dopravy od Scheinherra velmi překvapivé, ještě že někdo takový je pro mě nevolitelný celkově…
road – street – stroad…
Je rozdíl řešení situace v centru, provoz na náplavce versus dálnice v úseku mino zástavbu.
Vyjádření pana Hřiba bych přeformuloval na „buďte rádi že máte aspoň něco, taky jste nemuseli mít nic“. Osobně nemám nijak zvlášť vyvinuté „umělecké cítění“ a na změnu tvaru podchodu bych kašlal, to (ne)osvětlení už je trochu horší, ale v první řadě a především se mi akutně nelíbí když někdo „slíbí“ nějakou vcelku konkrétní podobu budoucí stavby a pak vybuduje podobu výrazně jinou, víceméně víc se to lišit od návrhu ani nemohlo pokud to mělo zůstat funkční jako podchod v daném umístění. Považuji za potřebné se proti takovému postupu silně ohradit, protože příště to můžou provést u stavby na které mi… Číst vice »
Měli tam napsat „ilustrační obrázek“. 😄
To zábradlí nahoru mě přijde hodně účelné…
To zábradlí nahoru mě přijde jako hodně účelné….
Jde krásně vidět, kde leží priority autora, když se rozhodne místo nadpisu v duchu „chodci již nemusí riskovat“ použít „auta již nemusí brzdit“. Není již snad bezpečnost nadřazena pohodlí?
Máme se pak ještě vůbec divit statistikám smrtelných střetů, když podobné články dogmatizují situaci, kdy jsou chodci jen překážkou nadřazených motoristů?
Ona ta 50tka je tam kvůli tomu přechodu i když přes něj nikdo neprochází…
Přesně tak, už jen vybudovat přechod pro chodce přes 4 proudou komunikaci dálničního typu byla nebezpečná hloupost sama o sobě. Zde opravdu není třeba předražený designový skvost. Podchod je účelný, ideální poměr value for money. Teď ještě ten zbývající přechod u Ruzyně.
Tam bude ta komunikace jinak.
Silnice tam vůbec nebude.
Kterou silnici myslíte?
Zas až tak předražený ten designový skvost asi nebyl, když stávající lowcost řešení je včetně přeložek o třetinu dražší.
Ale omyl, v Praze všechno stojí 2x tolik, než se projektovalo. Viz Blanka, Barrandovský most, metro do Motola. Jen se to musí správně „politicky“ zdůvodnit. Takto dopadne i Filharmonie a Podolský most. Ale kéž bych se pletl.
Taková díra, a stálo to kolik, 100 milionů kč? To tam jsou pozlacená zábradlí?
Zajimave je to, ze puvodni navrh byl zavrzen kvuli tomu, ze by bylo zahloubeni o 1,8m vetsi, coz by zpusobilo vyssi naklady. A jelikoz se stavelo o 1,8m vys, tak to narazilo na kanalizaci a musely se udelat prelozky siti, coz zpusobilo vyssi naklady.
Neznám podrobnosti, ale ta klenba by měla níž jen pochozí plochu, vrchol klenby byl asi v podobné výšce, jako strop realizovaného pochodu. Kanalizaci by trefili tak jako tak.
Tak v tom případě mi zase nesedí moc ten rozdíl 1,8m, teď je „to“ vysoké kolik, 2,2m tak to jako byla v původním plánu výška v nejvyšším bodě 4m??
Domnívám se že ty 1m80 si někdo účelově dotvořil jako nejhorší možnou variantu…
Vy podkopete stávající kanalizaci bez potřeby její úpravy?
Tak ještě znova použít „z Wishe“, když se ta nálepka jednou vymyslela. Podchod není žádný krasavec, ale hrůza to za mě taky není a hlavně, že je přechod pryč.
Bohužel parametry architektonické soutěže takovému výsledku nahrály, když prakticky nebyla závazná, na druhou stranu se vůbec nezkoumala proveditelnost návrhu (viz např. světlík uprostřed), klenba v úzkém prostoru pod provozovanou komunikací apod.
Z Wishe je spíš ten nenávrh miliardářů na Výtoni, taky se to tváří hogo-fogo a po technické stránce neproveditelné.
Kdy se vyřeší přechod pro chodce na obchvatu před letištěm,kde se musí zpomalit na 50?Tam by to chtělo podchod.
Bude se to celé předělávat.
Až se podaří protlačit severní část Pražského okruhu. Pokud to zase nějaký jouda nezablokuje, tak je myšlenka to tam v letech 2026-28 úplně předělat a mimo jiné tento přechod zrušit. Tudíž to už na těch pár let nikdo řešit nebude.
Ten světlík tam alespoň mohli nechat.
K čemu by to bylo dobré? Podchod by neprosvětlil, byl by problém s vlhkostí, jen náklady navíc.
Ale osvětlil.
Liškám je to jedno.
Lidem ne.
Jak široký by musel být aby poskytl dostatek světla a o kolik by se musel rozšířit SDP a upravit navazující části komunikace?
To jsemmyslel, že je právě vymyšlené už od architektonické soutěže, ža se to tam vejd. (takže rozšíření nepotřebné).
A jestli ne, tak pak tasoutěž byla šiméčko i v dalším důvodu.
Jak široký by musel být aby poskytl dostatek světla a o kolik by se musel rozšířit SDP a upravit navazující části komunikace?
Do budoucna se plánuje udělat ze Strakonické plnohodnotnou dálnici, a ta žádný světlík úprostřed mít nesmí. Takže by se to za pár (doufejme, pesimisticky za pár desítek) let muselo znovu předělávat.
Plnohodnotnou dálnici ve městě? Zapomeňte.
Až sem je slyšet šustot úplatků.
“Nebylo mi divné, že to šustí. Myslel jsem, že je to suché víno.”
No jasně. Nový podchod je sice ošklivější ale zato dražší. Chápu takto se to má dělat.
Jak jste přišel na to že dražší?
Je ošklivější než Karlův most a dražší než rohlík.
Třeba.
Na jednu stranu si kladu otázku, zda je pouhý podchod pod čtyřproudovkou způsobilý esteticky působit na své okolí natolik, že si zaslouží architektonickou soutěž, na druhou stranu mi hlava nebere, že KDYŽ UŽ ta soutěž proběhla, naváže na ni realizace způsobem, který umožní vysoutěžěný návrh ignorovat.
Něco mi říká, že zas jednou levá nevěděla, co dělá pravá, aneb – moderně řečeno – nám někde zahaprovala komunikace a koordinace…
Estetika má reálný dopad na pocity lidí, deprese, produktivitu práce, sebevraždy, atd.
Volby?
Ono to možná bude podobné, jako s Pergolou na hlaváku.
Tam byste stavbu obhajoval taky argumentem, že proběhla soutěž, i když je to pouhá exhibice, která může gungovat v leda tak subtropech?
Tam chybí už jen masivní konstrukce držící zářivku a jsme o 10 let zpátky v čase.
Mě tam prostě chybí modré zábradlí….
Nejste na dráze, takže zelené nebo červenobílé.
Takže vyhodili prachy za architektonickou soutěž, jejíž výsledky hodili do koše, a „aby se ušetřilo“, udělali úplně jiný projekt na stejně hnusnou díru jaké Metrostav dělá už 50 let všude po Praze. Nakonec to ale stejně vyšlo dráž, protože ani přepracovaný projekt expertů na díry nepočítal s pár drobnostmi. Takže win-win situace, jak říká dopravní guru Hřib…
asi tak…
Vzhledem k počtu lidí, kteří tudy denně projdou, si myslím, že je to více než dostatečné … Vůbec mě to nijak neuráží.
No dejme tomu, ale proč jsme teda dělali tu architektonickou soutěž?
aby se zjistilo, že dělat na přechody mezi polem a zahrádkářskou kolonií architektonickou soutěž je úplná hovadina. Takže se zvolila varianta pro ty dva chodce za den z hlediska ztracených spádů přívětivější.
Kdyby to bylo někde v polích pro zvířata a zemědělskou techniku tak to asi bude všem jedno, ale tohle mají lidé používat každý den. To už si zásah architekta zaslouží.
A myslíte, že ta kobka co architekt navrhl, kde by si cyklista při pokusu vyhnout se chodci rozbil hlavu o klenbu, by byla lepší?
To by ten váš imaginární cyklista musel mít 3 metry na výšku.
Proč by si měl narazit hlavu když údajně měl být o celých 1,8m vyšší??
hlubší…
Jistě, a to jako (pokd to nebylo proto že byl vyšší) měl mít silnější nadloží, jen tak mírnixdírnix?
Prosím o opravu prvního odstavce: „stakonickou“ a není to dálnice. Díky.
Taky by v textu mohl být, když už ne přímo obrázek v příloze, aspoň nějaký odkaz na mapu nebo souřadnice GPS polohy – bez toho nemám vůbec představu, kde ten podchod asi leží.
Na obrázku v příloze je v pozadí jasně vidět čerpací stanice MOL. Na mapy.cz lehce zjistíte, že na Strakonické u Zbraslavi je jen jedna.
Taková pěkná odpověď.
Zaměstnanec oddělení stížností a reklamací s třicetiletou praxí u ČSD by to nesformuloval lépe. 🙂
Místo toho, abyste byli rádi, že autor článku učí čtenáře používat hlavu, tak máte kecy.
Za ty „kecy“ – ne 30, ale 40 let u ČSD! 🙂
Nevíte někdo jak řešil architektonický návrh osvetleni? Já to na tom obrázku nepoznam. Pokud tedy v návrhu bylo.
světlíkem 😀
Takovýho povyku a přitom taková blbost…
Podobnou účinnost, jako tato „myší díra“ na D4 má ve zdejších luzích a hájích i jakýkoliv text o Bechyňské dráze.
Dříve k tomuto výběru patřilo i téma „motorový vůz 810/ M152“, to už naštěstí, díky obměně vozového parku, pozbylo atraktivity.
Vpravo zemní svítidla, na levé tmavé straně kanálek po celé délce.
Z toho se záhy stane pisoár. A to už teda skoro radši ten přechod.
Tolik lidí tam zase nechodí, povětšinou jen místní, kteří mají cestu na zahrady
Všichni jsme si zvykli mluvit o D4, ta však začíná na Jílovišti. Je to upřesnění, nikoli kritika „uživatelů termínu D4“ . V místě podchodu je komunikace ještě na území obce (Praha)
Stejně jako D4 ‚vede‘ do Písku
Když ono se na MUK Nová Hospoda Z D4 plynule pokračuje na R20, nikoliv na I/4.
Spravne, je to ulice Strakonicka, ktera je ve meste a tomu odpovidaji napriklda i pripojovaci pruhy (mimochodem i napojeni na nedavno novy most u Vytopny). Dale to pokracuje jako silnice I/4 az do Jiloviste, ktera nikdy nebude dalnici, jelikoz neexistuje a nemuze existovat zadne jine spojeni mezi Jilovistem a Zbraslavi.
Nemůže existovat 😀 😀 Nastudujte si prosím toto. https://jiloviste.cz/wp-content/uploads/2022/10/komplet-z1-up-Jiloviste_pro-ovp_12-2023-u.pdf
To je ale hnusná díra, ještě že není chlupatá 🙃
Jak dlouho jste ženat..?
O kolik víc by stál o dva metry širší podchod? O 50 %? Nestálo by to za to?
Neni to pro auta, tak neni sance na prosazeni.
tady fakt asi není třeba.
Všude je potřeba, to co se tam postavilo by se nemělo stavět vůbec nikde. Takto úzké strašidelné podchody jako nové na západě neuvidíte ani v největší šoustce a oni moc dobře vědí, proč to dělají.
Kdyby to bylo výhradně pro cyklisty, určitě by to prošlo. I s cyklopřejezdem nahoře…
Ten pohledovej beton není nic moc, ale jinak dobrý. Malůvka je hezčí, ale reálně by pod klenbou nebylo o nic víc prostoru (při téhle šířce je jedno, jestli mám nad hlavou 0,7 m, nebo 1,7 m). A světlík by skoro nesvítil – mnohem míň, než jak je vidět z fotek od půlky podchodu k ústí. Naopak eliminace ztracených spádů a zkrácení ramp je moc fajn. Oproti mnoha jiným podchodům je taky parádní, že bezbariérová cesta nemusí kličkovat pro nabrání výšky ve stísněném prostoru, ale jde přímo nejkratší cestou. Za mě je na všem asi nejhorší skutečnost, že na tuctový podchod… Číst vice »
Udivuje me ze se delaji takove cavyky kolem betonove roury pro vodu
A já trouba myslel, že tam staví podzemní město pro půl milionu obyvatel, vzhledem k délce stavby😂😂
Já si myslím že to bylo celkem rychle, vzdyd se kolem stavby stále jezdilo 2+2. Kdyby silnici zavřeli, určitě by to bylo rychlejsi, ale kdo by to chtěl za tu cenu?
Vždyť to bylo hotové za půl sezony. Mohl jste posloužit svou moudrou radou projektantovi nebo zhotoviteli.
Půl sezony?? No jestli je u Vás skoro rok a půl půlka sezony, no tak dobrá…
Měl by hlavně sloužit svému účelu a estetiku ať si platí náročnější lidé soukromě…
Nepochybně někomu stačí žít v boudě z vlnitého plechu, ale není to univerzální postoj a díkybohu to ani není společenská ambice.
No tomu kdo v tom podchodě bude ve finále žít bude jedno jestli je to estetický tunýlek nebo prefabrikátový podchod. Hlavně že tam neprší…
Díra do země místo splachovacího záchodu také poslouží svému účelu. Vaším myšlením bychom byli ještě ve středověku.
Nebýt středověku, nebyli bychom tu vy ani já, přemýšlejte o tom…
No ale zase vracet se tam nemusíme ne?
Na druhou stranu jim rozumím. Postavíte to dle architekta a za deset let vás žaluje, když opravíte zídku za zásah do autorského díla, jako ten tydýt v Olomouci.
Když to berete takhle, tak má důvod je zažalovat hned, že takhle drasticky zprznili jeho projekt…
Omyl, veledílo s klenbou a dírou oprostřed nebylo akceptováno, takže nikdo nic neprznil. 🙂
Jsou tu dve strany:
ti, kteri budou podchodem chodit, prestoze by radeji chodili primo (pokud by je pritom nikdo neohrozoval) a ti, kteri jim sice chodit nebudou, ale jsou jeho hlavnimi uzivateli – tedy ti, kteri by chteli v miste jezdit vyssi rychlosti a vadi jim byt ohleduplny k mistnim chodcum.
Ktera strana by mela mit vetsi pravo si vymyslet, jak to ma vypadat, a ktera by to mela zaplatit?
To je naprosto jednoduché – většina, jsme v demokracii (zatím).
To je samozřejmě omyl. O tom obvykle nerozhoduje většina, ale úředníci podle demokraticky schválených pravidel a úředníky pověření odborníci. Většina rozhoduje jen ve zpolitizovaných případech, což v odborných problémech často vede k volbě horšího řešení, ale je na něj lepší politické alibi.
Tak ještě ten přechod na čtyřproudové cestě směrem na letiště.
Bude řešen pravd. s realizací SOKP?
Neboli za kolik let?
Jiz brzy…
Určitě, nejprve se ale musí udělat architektonická soutěž 😁
Bude lávka přes sestipruh.
Kéž kdyby, ale to bude na dalších 10 let. A pokud tam někdo vysadí nějaké speciální žabičky či křečky, tak minimálně na 20. Viď Patriku…
Já jen nechápu, jak je možné, že podchod nebyl postaven o desítky let dříve. Kdyby přes ten přechod mělo přecházet moje dítě každý den ze školy apod, tak y mě „klepla pepka“. Ví někdo, proč to trvalo tak dlouho?
Asi už v ČR nějakou dobu žijete, když tudy Vaše dítě chodilo do školy, tak určitě víte, jak v ČR tyto věci hrozně dlouho trvají…
Igelkotten psal, „kdyby mé dítě chodilo“, o tom, že tam reálně chodilo nepsal ani slovo. Přečtěte si to pomalu a klidně i víckrát.
Na dobrá, ale stačí se podívat na D4 jako celek. Jak dlouho už je z toho dálnice, a stále tam jsou krátké sjezdy, nájezdy, snad i bus zastávky. Celkem „drobnosti“ a řešení zatím nikde. Takových závad v rámci ČR je. Nedávno třeba udělali na jedné silnici první třídy odbočovací pruh vlevo na druhou silnici ‚ první ‚ třídy. Tato křižovatka je jen pár km od 4. Největšího města v ČR.,trvalo to roky, nyní to je hotové a trochu je záhada proč tato křižovatka nemá plnohodnotný pruh na odbočení. Jestli je málo široký? Takové zajímavé věci tu máme. Bohužel spousta takových… Číst vice »
Dálnice je to 8 let. Předtím to byla rychlostní silnice a návrhovou rychlostí 100 km/h.
no ty nájezdy specielně Mníšek do kopce to je snad světová rarita se soupravou tam vytáhneš tak sotva 50 kmh
Tak zastávky jsou (ojediněle) i na D7 a D10. D7 má třeba i daleko užší krajnici než na D4. Na D4 jsou všeho všudy tři zastávky u Řitky, ta u MpB má celkem slušný odpojovací pruh. Délka připojovacích/odpojovacích pruhů u mnoha exitů rozhodně není normová, ale na úsecích značených jako D4 je nebezpečně krátká jen u Voznice na Strakonice a u MpB do Prahy. Ale nikde to fakt není třeba na stopku. (Jo vratná větev na Cukráku za Jílovištěm je lahůdka, to nemá co dělat ani na směrově dělené komunikaci, ale to už není dálnice.) Pro případné dovolávače světových rarit… Číst vice »
U přechodu Zbraslav asi nehod a mrtvých nebylo, tak nebylo kam spěchat s úpravou.
Tam ale nikdo nepřechází. Nemá odkud a nemá kam. A původně tam měla být lávka, ale kvůli zpomalení a tím možné návštěvě pumpy, si majitel zařídil „přechod“.
Design and build znamená, že zadavatel nemůže tři návrhu nijak mluvit? Dejme tomu, že ten světlík nešel rozumně udělat, ale ten výstup vypadá jako z osmdesátek. Všude samý hnusný beton.
Takže jej za padesát let památkáři prohlásí za kulturní památku
Mluvit do toho může… ale tu se bavíme o TSK 🙂
A z čeho byste jako podzemní stěny dělal? Ze dřeva? Z oceli? Ze skla?
Lysi, já psal o východu a původní návrh ústil do zeleného svahu.
A existuje k tomu architektonickému návrhu i nějaká dokumentace nebo jde jen o jednu malůvku?
Zas bez odtokoveho zlabku… Kdo a jak bude opravovat ty svetla, az to bude potreba?
To se opravovat nebude… možná za padesát let nějaká celková generálka.
Vypadá to strašidelně a klaustrofobicky. Ty světla na zemi se zanesou, přibudou graffiti. Architekti věděli proč to navrhují ve tvaru oválu se světlíkem, jako se standardně dělají podchody např. v zahraničí.
Od Zdeňka Hřiba a magistrátu je to plivnutí na architekty a vůbec na snahu dělat příjemnější veřejný prostor.
Ten ovál je vůči graffiti imunní?
Světlík a ovál funguje proti graffiti jak?
Dle studie týmu doktorky Guttenhaimové se grafiťáci v oválných prostorách necítí dobře a světlík je vysloveně děsí. P..del samozřejmě.
Skvělý! Houmlesáky samozřejmě také…
Ať si to shrnene: záměr byl postavit podchod, který nebude hnusná tmavá díra.
Protože to děláme “účelně”, postavila se obvyklá tmavá díra.
Protože jsme “hospodární”, je to dražší než odhad.
A bonusové body za efektivitu uděluji TSK za organizaci architektonické soutěže, kterou následně vyhodili z okna a nechali to naprojektovat Metrostavu. Gratulace.
Prostě když jde o chodce nebo cyklisty, tak se na to v Praze dost prdí.
pro ně je to ovšem přívětivější, neboť jsou lepší výškové parametry.
Pro invalidy by ale větší zahloubení podchodu přívětivější nebylo.
Myslím, že cyklisté jsou v Praze preferováni nadprůměrně. Navíc motoristé na dopravní infrastrukturu přispívají mnohem více, než ostatní účastníci silničního provozu.
Co se divíte? Korupčníci z Metrostavu vládnou v Praze. I za Hřiba.
Skoro bych řekl že se postavila neobvyklá tmavá díra – třeba to naživo vypadá lépe než na fotce, ale podobně ošklivý nový podchod se jen tak nevidí. Ty tácy se šampaňským uvnitř toho podchodu vypadají opravdu nepatřičně.
Víno je asi trochu navíc, ale pro ty tři lidi denně tmavá díra bohatě stačí.
A je v tom případě na místě z toho dělat slávu??
Třeba to není víno. Třeba je to moč těch pánů, bylo jim blbé ten podchod počůrat jako první.
Joo, taková uzoučká hnusná temná díra, to je opravdový win-win 🙂
Na tom useku nikdy nebyla D4, a nejspis jeste dlouho nebude. D4 zacina az od Jiloviste, do toho mista je to I/4. Jiz jini tady i napsali, proc to D4 nemuze byt.
No bude tady stejná rychlost jako v km 50,403 – 50,853 dálnice D4, kde má být ve dne jiná rychlost a v noci také jiná.
Tam nebude to slavné úsekové měření rychlosti?
Je to sice mnohem hnusnější než návrh architekta, ale zato to vyšlo podstatně dráž! Takže jásej, zadavateli, my jako zhotovitel stavby víme co je pro tebe lepší! Krásně jsme na tom vydělali! To by jeden blil….
Jak jste přišel na to že to vyšlo podstatně dráž? Původně měli být ještě o 2 metty hlouběji…
Dráž by vyšla ta díra od architekta.
proč se tedy dělala architektonická soutěž a kolik se zaplatilo na honoráři vítězi? zbytečně
Protože se dělala za Adama Scheinherra z Prahy sobě a ten netušil, že po něm nastoupí ODS a nechají projekt shodit ze stolu.
*Piráti. Dopravu má na starosti Zdeněk Hřib.
Rozpocet ma na starosti Kovarik z ODS.
Proč se vůbec v Praze dělají jakékoliv architektonické soutěže, jen v nedávné době: tento podchod, železniční most na Výtoni, nová podoba Hlavního nádraží, lanovka Podbaba-Troja-Bohnice, u všeho se soutežila podoba a ani jeden projekt se nebude podle vítezné varianty realizovat (nekteré dokonce vůbec).. Já být těmi architekty, tak se na to Praze příště…
Protože jsme národ zaseklej někde v minulosti, jak má být něco trochu jiného tak to odmítáme. Hrozný
Ano, a naopak je velká škoda a chyba, že se neudělala architektonická soutěž pro nově vzniklá nádraží Zahradní Město nebo Hostivař. Mohlo tam totiž vzniknout něco úplně jiného a lepšího, tj. nejen funkčně lépe řešeného, ale také esteticky hodnotného a pro blízké okolí daných míst i město dlouhodobě architektonicky pozvedajícího a přitažlivého…
Ale tak něco se třeba postavilo podle soutěže – Štvanická lávka, Dvorecký most, Libeňák, nádraží Vysočany, radnice Prahy 7, Masaryčka…
Protože architekti si protlačí soutěž na kdeco a jelikož jim do toho nesmí kecat žádný „sprostý“ stavební inženýr, tak z návrhů lezou nepoužitelné paskvily, které musí stejně někdo přeprojektovat. V úplné nahotě je to aktuálně vidět na Dvoreckém mostě.
Co je na Dvoreckem moste jinak? Pominu-li, ze autory navrhu nejsou jen architekti.
Super, někdo si řekl, že když už je to stejně hnusný, tak se to ještě dorazí zábradlím kam jen se oko podívá.
Až skoro lituju, že není modré.
Ale pro Čechy to stačí, pěkné věci postavíme někde jinde.
Mimochodem, nějen že je tam spousta zábradlí (a šlo to i běz většiny z něj), tak aby toho nebylo málo, je tam několik různých druhů nesmyslné zábradlí za svodidly, a navíc zhovitel zjevně NEUMÍ udělat na zábradlí normální roh – což je zvláštní, to uměli výrobci už za Rakouska-Uherska, i za toho tuhého socialismu, kde se na kvalitu téměř všeho kašlalo.
A omlouvám se, že jsem tohle napsal strašně prasácky s mnoha chybama během online meetingu 🙂
Proč se v takovýchto případech nestaví spíš nadchody? Kromě toho, že je to jednodušší, rychlejší a levnější na výstavbu než podkopávat existující cestu, tak to netrpí tak výrazně problémem graffiti a pocitem nebezpečí jako podchody. Lávku pro pěší je možné složit na místě mimo stavbu a poté následně během jedné noci osadit na připravené místo.
Afaik okolní terén je pod úrovní silnice. Pro nadchod byste musel mít hodně dlouhé přístupové rampy – zejména pokud by měly být bezbariérové.
Chodník je pod úrovní cesty jen z jedné strany, z druhé strany je mírně nad úrovní (když tam během výstavby byl dočasný přechod o kousek výše, vedly k němu dokonce schody směrem dolů). Nejsou to však žádné extrémní rozdíly, maximálně 1–2 metry.
Takže byste honil chodce z úrovně pod silnicí po schodech do úrovně nad silnicí? To by vám nejspíše většina z nich dost ostře poděkovala…
V takzvaných zaostalých zemích třetího světa, jako třeba v Jordánsku nebo v Íránu, se u takových nadchodů používají eskalátory, které se aktivují pohybovým čidlem. Ale je mi jasné, že v ČR se vždycky najde tisíc důvodů, proč by to nešlo (lidi by to rozbili, lidi mají málo pohybu, stálo by to peníze a peníze se mají zásadně utrácet jenom za infrastrukturu pro auta, atd.).
Na tomhle přechodu jste potkali jednoho chodce za měsíc, pokud jste tam jezdili denně. Tam bych eskalátor fakt nedával.
Jezdím tam 20 let a chodce jsem na přechodu pouštěl 3x-4x. Psa tak 2x, jak by to dělal on, na eskalátory nesmí.
Já v takové zemi žiju, a tunel v tomhle místě vyjde celkově líp. Eskalátory dáváš jen tam, kde chodí desítky lidi/15min. Pokud nejsi Dubaj. Náklady na údržbu. Bezbariérovost, únava ze schodů, počasí. Nadchod jako takový má smysl, když jde o levné překonání silnice z úrovně 0 třeba (jakoby 1 patro). Takových znám tisíc. Tohle je -1 do -1 a to se zas tak často nevidí. Nadchody jsou extrémně levné, ale musíš vědět, kam to dáváš.
Naše republika má ale i pokroková města. Třeba Plzeň, kde jistá silnice vede v hlubokém zářezu a pod ní je podchod. Takže chodec jde jedno patro dolů k silnici, pak další patro pod zem a pak zase dvě patra nahoru. Zlí jazykové tvrdí, že se tam mohl udělat nadchod téměř v úrovni chodníku, ale to je pro sraby.
A proto je přes tu jistou silnici vyprojektována lávka…
Ano, vyprojektovaná je, dokonce už podruhé. A co jako?
Nebo jste měl na mysli, že „dvakrát slíbené, jako splněné“?
Jelikož chodci mají nižší průchozí profil (řekněme 2,2 metry oproti 4,8 na silnici, na železnici klidně 6,5 metru), tak sklonově vždycky vyjde líp podchod.
U těch fotek se mi mimoděk vybavil jeden citát z Jahelky, že soud tvrzení o znásilnění neuvěřil, neboť pro takový čin je na daném místě málo prostoru.
Ovšem strašidelně to vypadá i tak.
Považuji za chybu porovnávat počítačovou grafiku pana architekta a fotku skutečného stavu. Je to principiálně nesouměřitelné.
Pokud by vznikla dražší a na stavbu komplikovaná „podkova“, vypadala by za půl roku úplně stejně hnusně, jako bude vypadat současné provedení.
„Podlahové osvětlení“ je vskutku geniální volba, úplně stejně jako reálně neurdžovatelný světlík mezi svodidly u „podkovy“.
Slavnostní střihači by si mohli na takových místech dělat vzpomínková dostaveníčka v pravidelném ročním intervalu, aspoň by byla jistota, že tu díru před akcí někdo aspoň jednou ročně uklidí.
U svělíku bych předpokládal, že by to byla jen šachta nahoru, takže tam není co udržovat.
Jenže on by tam stejně kvůli normě být nemohl.
Dlouholetá ostuda neschopnosti úředníků konečně zmizela.
Kdy zmizí podobný přechod na dálnici směrem na letiště?
V rámci „D7 MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, 2. etapa“. Do té doby na to jistě nikdo sahat nebude.
Předpoklad realizace 2027-2029.
NIKDY 50ka je tam proto aby auta zbrzdila pro dukladne zabery kamer musi preci vedet kdo kdy prijizdi na/z letiste
Pokud se ráčíte od konspiračních teorií posunout ke konspirační praxi, tak zjistíte, že systém AKV dokumentuje průjezdy znamenitě i při plné rychlosti na dálnicích. Už řadu let.
Tak doufám že se konečně dožijeme 130 km/h od sjezdu z okruhu po celé dálnici!
Neexistuje doprovodná komunikace, nemůže být 130.
leda by se to někde u lipenců zanořilo pod zem a vylezlo někde u klínce. vychází to tak na 5,5km. takže se nedožijeme. momentálně ten úsek trvá 4 minuty, tunelem 130 by to bylo 2,5 minuty, to se asi dá vydržet.
Až nahoru ke konci Baní doprovodka je a pak zas začína na vjezdu do Jíloviště. Pokud to jde přes Milín, proč by to nešlo po staré Pasovské i tady.
Bohužel dálnice to asi nebude, ale třeba zvýšit rychlost na 100 nebo 110 km/h by mohli.
A teď si tipněme, kdy se tam objeví první grafity.
už tam jsou
To je tím, že se to nevyučuje. Až toho bude na ZŠ pět hodin týdně, s historií, teorií, písemkami a ročníkovými pracemi, zajde to na úbytě.
Grafity? Jako naleziště grafitu?
Účelné to je, ale hezké to není. Hlavně to není to, co slibovali. Možná se tím něco krátkodobě ušetřilo, ale dlouhodobě to podpodkopává důvěru v nějaký plánovací proces. Takto si vychováme jen další NIMBYsty.
To vypadá už teď zastarale
Zrovna tato stavba je z 99,9 % výhodná primárně pro auta, takže snaha o minimální náklady je za mě v pořádku.
Jako by v autech nebyli lidi.
Ne, podchod je pro lidi, ne pro auta.
Chápuvaši připomínku, že ze zrušení přechodu budou mít benefity hlavně auta. ALE to není argument, proč šetřit právě na chodcích, ne?
Navrch tím tedy ještě potrestáme chodce. 🙂
Těch 5 / den? Myslím, že ti domkaři za silnicí jsou rádi, že už nemusí se vrhat před auta. Nutno dodat, že jsem nezažil, že by tu padesátku zde kvůli přechodu někdo ignoroval.
Tu padesatku kvuli prechodu tam ignorovala vetsina ridicu, kdykoli jsem tam prechazel i kdykoli jsem tam jel autem.
Pro TSK jediná doprava je doprava automobilová a tak se nezle divit, že vše co s ní nesouvisí se oseká na minimum. Podchody, přechody, chodíky atd. jsou pro TSK pouze nutné příslušenství.
To by silnice v Praze vypadaly jinak, především po stránce stavu.
Tak tedy vysvětli, proč se staví Dvorecký most.
Aby vedlejší „zlíchovský“ měla auta pro sebe a nemusela si cestou z Jeremenkovy na rozdíl od tramvaje obrušovat kola, o přímé cestě ve srovnání s návazností v uzlu Dvorce nemluvě (přestup ve směru Zelený pruh – Hlubočepy = 900 metrů pěšky nebo až 20 minut navíc čekání).
Z popudu TSK to fakt není
Ten právě nestaví TSK, nýbrž investiční odbor Magistrátu.