Podchod z Wishe otevřen. Auta na Strakonické už nebudou muset brzdit, upravená podoba je „účelná“
Srovnání architektonického návrhu a dokončené podoby podchodu pod Strakonickou. Foto: Zdopravy.cz
Výsledná podoba stavby se výrazně liší od návrhu architekta, který s ním zvítězil v soutěži.
Až sem je slyšet šustot úplatků.
Na jednu stranu si kladu otázku, zda je pouhý podchod pod čtyřproudovkou způsobilý esteticky působit na své okolí natolik, že si zaslouží architektonickou soutěž, na druhou stranu mi hlava nebere, že KDYŽ UŽ ta soutěž proběhla, naváže na ni realizace způsobem, který umožní vysoutěžěný návrh ignorovat.
Něco mi říká, že zas jednou levá nevěděla, co dělá pravá, aneb – moderně řečeno – nám někde zahaprovala komunikace a koordinace…
Tam chybí už jen masivní konstrukce držící zářivku a jsme o 10 let zpátky v čase.
Vzhledem k počtu lidí, kteří tudy denně projdou, si myslím, že je to více než dostatečné … Vůbec mě to nijak neuráží.
No dejme tomu, ale proč jsme teda dělali tu architektonickou soutěž?
aby se zjistilo, že dělat na přechody mezi polem a zahrádkářskou kolonií architektonickou soutěž je úplná hovadina. Takže se zvolila varianta pro ty dva chodce za den z hlediska ztracených spádů přívětivější.
Kdyby to bylo někde v polích pro zvířata a zemědělskou techniku tak to asi bude všem jedno, ale tohle mají lidé používat každý den. To už si zásah architekta zaslouží.
Prosím o opravu prvního odstavce: „stakonickou“ a není to dálnice. Díky.
Taky by v textu mohl být, když už ne přímo obrázek v příloze, aspoň nějaký odkaz na mapu nebo souřadnice GPS polohy – bez toho nemám vůbec představu, kde ten podchod asi leží.
Na obrázku v příloze je v pozadí jasně vidět čerpací stanice MOL. Na mapy.cz lehce zjistíte, že na Strakonické u Zbraslavi je jen jedna.
Nevíte někdo jak řešil architektonický návrh osvetleni? Já to na tom obrázku nepoznam. Pokud tedy v návrhu bylo.
Takovýho povyku a přitom taková blbost…
Vpravo zemní svítidla, na levé tmavé straně kanálek po celé délce.
Z toho se záhy stane pisoár. A to už teda skoro radši ten přechod.
Tolik lidí tam zase nechodí, povětšinou jen místní, kteří mají cestu na zahrady
Všichni jsme si zvykli mluvit o D4, ta však začíná na Jílovišti. Je to upřesnění, nikoli kritika „uživatelů termínu D4“ . V místě podchodu je komunikace ještě na území obce (Praha)
Stejně jako D4 ‚vede‘ do Písku
Když ono se na MUK Nová Hospoda Z D4 plynule pokračuje na R20, nikoliv na I/4.
To je ale hnusná díra, ještě že není chlupatá 🙃
O kolik víc by stál o dva metry širší podchod? O 50 %? Nestálo by to za to?
Neni to pro auta, tak neni sance na prosazeni.
tady fakt asi není třeba.
Ten pohledovej beton není nic moc, ale jinak dobrý. Malůvka je hezčí, ale reálně by pod klenbou nebylo o nic víc prostoru (při téhle šířce je jedno, jestli mám nad hlavou 0,7 m, nebo 1,7 m). A světlík by skoro nesvítil – mnohem míň, než jak je vidět z fotek od půlky podchodu k ústí. Naopak eliminace ztracených spádů a zkrácení ramp je moc fajn. Oproti mnoha jiným podchodům je taky parádní, že bezbariérová cesta nemusí kličkovat pro nabrání výšky ve stísněném prostoru, ale jde přímo nejkratší cestou. Za mě je na všem asi nejhorší skutečnost, že na tuctový podchod… Číst vice »
Udivuje me ze se delaji takove cavyky kolem betonove roury pro vodu
A já trouba myslel, že tam staví podzemní město pro půl milionu obyvatel, vzhledem k délce stavby😂😂
Měl by hlavně sloužit svému účelu a estetiku ať si platí náročnější lidé soukromě…
Nepochybně někomu stačí žít v boudě z vlnitého plechu, ale není to univerzální postoj a díkybohu to ani není společenská ambice.
No tomu kdo v tom podchodě bude ve finále žít bude jedno jestli je to estetický tunýlek nebo prefabrikátový podchod. Hlavně že tam neprší…
Díra do země místo splachovacího záchodu také poslouží svému účelu. Vaším myšlením bychom byli ještě ve středověku.
Na druhou stranu jim rozumím. Postavíte to dle architekta a za deset let vás žaluje, když opravíte zídku za zásah do autorského díla, jako ten tydýt v Olomouci.
Tak ještě ten přechod na čtyřproudové cestě směrem na letiště.
Bude řešen pravd. s realizací SOKP?
Určitě, nejprve se ale musí udělat architektonická soutěž 😁
Bude lávka přes sestipruh.
Já jen nechápu, jak je možné, že podchod nebyl postaven o desítky let dříve. Kdyby přes ten přechod mělo přecházet moje dítě každý den ze školy apod, tak y mě „klepla pepka“. Ví někdo, proč to trvalo tak dlouho?
Asi už v ČR nějakou dobu žijete, když tudy Vaše dítě chodilo do školy, tak určitě víte, jak v ČR tyto věci hrozně dlouho trvají…
Igelkotten psal, „kdyby mé dítě chodilo“, o tom, že tam reálně chodilo nepsal ani slovo. Přečtěte si to pomalu a klidně i víckrát.
Na dobrá, ale stačí se podívat na D4 jako celek. Jak dlouho už je z toho dálnice, a stále tam jsou krátké sjezdy, nájezdy, snad i bus zastávky. Celkem „drobnosti“ a řešení zatím nikde. Takových závad v rámci ČR je. Nedávno třeba udělali na jedné silnici první třídy odbočovací pruh vlevo na druhou silnici ‚ první ‚ třídy. Tato křižovatka je jen pár km od 4. Největšího města v ČR.,trvalo to roky, nyní to je hotové a trochu je záhada proč tato křižovatka nemá plnohodnotný pruh na odbočení. Jestli je málo široký? Takové zajímavé věci tu máme. Bohužel spousta takových… Číst vice »
Dálnice je to 8 let. Předtím to byla rychlostní silnice a návrhovou rychlostí 100 km/h.
U přechodu Zbraslav asi nehod a mrtvých nebylo, tak nebylo kam spěchat s úpravou.
Design and build znamená, že zadavatel nemůže tři návrhu nijak mluvit? Dejme tomu, že ten světlík nešel rozumně udělat, ale ten výstup vypadá jako z osmdesátek. Všude samý hnusný beton.
Takže jej za padesát let památkáři prohlásí za kulturní památku
Mluvit do toho může… ale tu se bavíme o TSK 🙂
A existuje k tomu architektonickému návrhu i nějaká dokumentace nebo jde jen o jednu malůvku?
Zas bez odtokoveho zlabku… Kdo a jak bude opravovat ty svetla, az to bude potreba?
Vypadá to strašidelně a klaustrofobicky. Ty světla na zemi se zanesou, přibudou graffiti. Architekti věděli proč to navrhují ve tvaru oválu se světlíkem, jako se standardně dělají podchody např. v zahraničí.
Od Zdeňka Hřiba a magistrátu je to plivnutí na architekty a vůbec na snahu dělat příjemnější veřejný prostor.
Ten ovál je vůči graffiti imunní?
Světlík a ovál funguje proti graffiti jak?
Dle studie týmu doktorky Guttenhaimové se grafiťáci v oválných prostorách necítí dobře a světlík je vysloveně děsí. P..del samozřejmě.
Ať si to shrnene: záměr byl postavit podchod, který nebude hnusná tmavá díra.
Protože to děláme “účelně”, postavila se obvyklá tmavá díra.
Protože jsme “hospodární”, je to dražší než odhad.
A bonusové body za efektivitu uděluji TSK za organizaci architektonické soutěže, kterou následně vyhodili z okna a nechali to naprojektovat Metrostavu. Gratulace.
Prostě když jde o chodce nebo cyklisty, tak se na to v Praze dost prdí.
pro ně je to ovšem přívětivější, neboť jsou lepší výškové parametry.
Pro invalidy by ale větší zahloubení podchodu přívětivější nebylo.
Co se divíte? Korupčníci z Metrostavu vládnou v Praze. I za Hřiba.
Skoro bych řekl že se postavila neobvyklá tmavá díra – třeba to naživo vypadá lépe než na fotce, ale podobně ošklivý nový podchod se jen tak nevidí. Ty tácy se šampaňským uvnitř toho podchodu vypadají opravdu nepatřičně.
Víno je asi trochu navíc, ale pro ty tři lidi denně tmavá díra bohatě stačí.
Joo, taková uzoučká hnusná temná díra, to je opravdový win-win 🙂
Na tom useku nikdy nebyla D4, a nejspis jeste dlouho nebude. D4 zacina az od Jiloviste, do toho mista je to I/4. Jiz jini tady i napsali, proc to D4 nemuze byt.
No bude tady stejná rychlost jako v km 50,403 – 50,853 dálnice D4, kde má být ve dne jiná rychlost a v noci také jiná.
Je to sice mnohem hnusnější než návrh architekta, ale zato to vyšlo podstatně dráž! Takže jásej, zadavateli, my jako zhotovitel stavby víme co je pro tebe lepší! Krásně jsme na tom vydělali! To by jeden blil….
Jak jste přišel na to že to vyšlo podstatně dráž? Původně měli být ještě o 2 metty hlouběji…
Dráž by vyšla ta díra od architekta.
proč se tedy dělala architektonická soutěž a kolik se zaplatilo na honoráři vítězi? zbytečně
Protože se dělala za Adama Scheinherra z Prahy sobě a ten netušil, že po něm nastoupí ODS a nechají projekt shodit ze stolu.
*Piráti. Dopravu má na starosti Zdeněk Hřib.
Rozpocet ma na starosti Kovarik z ODS.
Proč se vůbec v Praze dělají jakékoliv architektonické soutěže, jen v nedávné době: tento podchod, železniční most na Výtoni, nová podoba Hlavního nádraží, lanovka Podbaba-Troja-Bohnice, u všeho se soutežila podoba a ani jeden projekt se nebude podle vítezné varianty realizovat (nekteré dokonce vůbec).. Já být těmi architekty, tak se na to Praze příště…
Protože jsme národ zaseklej někde v minulosti, jak má být něco trochu jiného tak to odmítáme. Hrozný
Ano, a naopak je velká škoda a chyba, že se neudělala architektonická soutěž pro nově vzniklá nádraží Zahradní Město nebo Hostivař. Mohlo tam totiž vzniknout něco úplně jiného a lepšího, tj. nejen funkčně lépe řešeného, ale také esteticky hodnotného a pro blízké okolí daných míst i město dlouhodobě architektonicky pozvedajícího a přitažlivého…
Ale tak něco se třeba postavilo podle soutěže – Štvanická lávka, Dvorecký most, Libeňák, nádraží Vysočany, radnice Prahy 7, Masaryčka…
Super, někdo si řekl, že když už je to stejně hnusný, tak se to ještě dorazí zábradlím kam jen se oko podívá.
Až skoro lituju, že není modré.
Ale pro Čechy to stačí, pěkné věci postavíme někde jinde.
Mimochodem, nějen že je tam spousta zábradlí (a šlo to i běz většiny z něj), tak aby toho nebylo málo, je tam několik různých druhů nesmyslné zábradlí za svodidly, a navíc zhovitel zjevně NEUMÍ udělat na zábradlí normální roh – což je zvláštní, to uměli výrobci už za Rakouska-Uherska, i za toho tuhého socialismu, kde se na kvalitu téměř všeho kašlalo.
A omlouvám se, že jsem tohle napsal strašně prasácky s mnoha chybama během online meetingu 🙂
Proč se v takovýchto případech nestaví spíš nadchody? Kromě toho, že je to jednodušší, rychlejší a levnější na výstavbu než podkopávat existující cestu, tak to netrpí tak výrazně problémem graffiti a pocitem nebezpečí jako podchody. Lávku pro pěší je možné složit na místě mimo stavbu a poté následně během jedné noci osadit na připravené místo.
Afaik okolní terén je pod úrovní silnice. Pro nadchod byste musel mít hodně dlouhé přístupové rampy – zejména pokud by měly být bezbariérové.
Chodník je pod úrovní cesty jen z jedné strany, z druhé strany je mírně nad úrovní (když tam během výstavby byl dočasný přechod o kousek výše, vedly k němu dokonce schody směrem dolů). Nejsou to však žádné extrémní rozdíly, maximálně 1–2 metry.
Takže byste honil chodce z úrovně pod silnicí po schodech do úrovně nad silnicí? To by vám nejspíše většina z nich dost ostře poděkovala…
V takzvaných zaostalých zemích třetího světa, jako třeba v Jordánsku nebo v Íránu, se u takových nadchodů používají eskalátory, které se aktivují pohybovým čidlem. Ale je mi jasné, že v ČR se vždycky najde tisíc důvodů, proč by to nešlo (lidi by to rozbili, lidi mají málo pohybu, stálo by to peníze a peníze se mají zásadně utrácet jenom za infrastrukturu pro auta, atd.).
Na tomhle přechodu jste potkali jednoho chodce za měsíc, pokud jste tam jezdili denně. Tam bych eskalátor fakt nedával.
Jezdím tam 20 let a chodce jsem na přechodu pouštěl 3x-4x. Psa tak 2x, jak by to dělal on, na eskalátory nesmí.
Já v takové zemi žiju, a tunel v tomhle místě vyjde celkově líp. Eskalátory dáváš jen tam, kde chodí desítky lidi/15min. Pokud nejsi Dubaj. Náklady na údržbu. Bezbariérovost, únava ze schodů, počasí. Nadchod jako takový má smysl, když jde o levné překonání silnice z úrovně 0 třeba (jakoby 1 patro). Takových znám tisíc. Tohle je -1 do -1 a to se zas tak často nevidí. Nadchody jsou extrémně levné, ale musíš vědět, kam to dáváš.
Naše republika má ale i pokroková města. Třeba Plzeň, kde jistá silnice vede v hlubokém zářezu a pod ní je podchod. Takže chodec jde jedno patro dolů k silnici, pak další patro pod zem a pak zase dvě patra nahoru. Zlí jazykové tvrdí, že se tam mohl udělat nadchod téměř v úrovni chodníku, ale to je pro sraby.
U těch fotek se mi mimoděk vybavil jeden citát z Jahelky, že soud tvrzení o znásilnění neuvěřil, neboť pro takový čin je na daném místě málo prostoru.
Ovšem strašidelně to vypadá i tak.
Považuji za chybu porovnávat počítačovou grafiku pana architekta a fotku skutečného stavu. Je to principiálně nesouměřitelné.
Pokud by vznikla dražší a na stavbu komplikovaná „podkova“, vypadala by za půl roku úplně stejně hnusně, jako bude vypadat současné provedení.
„Podlahové osvětlení“ je vskutku geniální volba, úplně stejně jako reálně neurdžovatelný světlík mezi svodidly u „podkovy“.
Slavnostní střihači by si mohli na takových místech dělat vzpomínková dostaveníčka v pravidelném ročním intervalu, aspoň by byla jistota, že tu díru před akcí někdo aspoň jednou ročně uklidí.
Dlouholetá ostuda neschopnosti úředníků konečně zmizela.
Kdy zmizí podobný přechod na dálnici směrem na letiště?
V rámci „D7 MÚK Aviatická – MÚK Ruzyně, 2. etapa“. Do té doby na to jistě nikdo sahat nebude.
Předpoklad realizace 2027-2029.
NIKDY 50ka je tam proto aby auta zbrzdila pro dukladne zabery kamer musi preci vedet kdo kdy prijizdi na/z letiste
Pokud se ráčíte od konspiračních teorií posunout ke konspirační praxi, tak zjistíte, že systém AKV dokumentuje průjezdy znamenitě i při plné rychlosti na dálnicích. Už řadu let.
Tak doufám že se konečně dožijeme 130 km/h od sjezdu z okruhu po celé dálnici!
Neexistuje doprovodná komunikace, nemůže být 130.
leda by se to někde u lipenců zanořilo pod zem a vylezlo někde u klínce. vychází to tak na 5,5km. takže se nedožijeme. momentálně ten úsek trvá 4 minuty, tunelem 130 by to bylo 2,5 minuty, to se asi dá vydržet.
Až nahoru ke konci Baní doprovodka je a pak zas začína na vjezdu do Jíloviště. Pokud to jde přes Milín, proč by to nešlo po staré Pasovské i tady.
Bohužel dálnice to asi nebude, ale třeba zvýšit rychlost na 100 nebo 110 km/h by mohli.
A teď si tipněme, kdy se tam objeví první grafity.
už tam jsou
Účelné to je, ale hezké to není. Hlavně to není to, co slibovali. Možná se tím něco krátkodobě ušetřilo, ale dlouhodobě to podpodkopává důvěru v nějaký plánovací proces. Takto si vychováme jen další NIMBYsty.
To vypadá už teď zastarale
Zrovna tato stavba je z 99,9 % výhodná primárně pro auta, takže snaha o minimální náklady je za mě v pořádku.
Jako by v autech nebyli lidi.
Ne, podchod je pro lidi, ne pro auta.
Chápuvaši připomínku, že ze zrušení přechodu budou mít benefity hlavně auta. ALE to není argument, proč šetřit právě na chodcích, ne?
Navrch tím tedy ještě potrestáme chodce. 🙂
Pro TSK jediná doprava je doprava automobilová a tak se nezle divit, že vše co s ní nesouvisí se oseká na minimum. Podchody, přechody, chodíky atd. jsou pro TSK pouze nutné příslušenství.
To by silnice v Praze vypadaly jinak, především po stránce stavu.
Tak tedy vysvětli, proč se staví Dvorecký most.
Aby vedlejší „zlíchovský“ měla auta pro sebe a nemusela si cestou z Jeremenkovy na rozdíl od tramvaje obrušovat kola, o přímé cestě ve srovnání s návazností v uzlu Dvorce nemluvě (přestup ve směru Zelený pruh – Hlubočepy = 900 metrů pěšky nebo až 20 minut navíc čekání).
Z popudu TSK to fakt není
Ten právě nestaví TSK, nýbrž investiční odbor Magistrátu.