Podchod pod brněnským nádražím zůstává po požáru zcela uzavřen
Uzavřený vstup do podchodu pod hlavním nádražím v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Délku uzávěry není v tuto chvíli možné odhadnout.
Délku uzávěry není v tuto chvíli možné odhadnout.
Takže máme sdílený prostor se vším všudy, jak by bylo v brněnském přednádražním prostoru vhodné. A ono to opravdu nějak funguje i bez podchodu.
Že je instalace v háji ví všichni zainteresovaní dlouhé roky. Odhad ceny na reko roste kdykoli někdo na magistrátu vysloví slovo podchod. Teď požár využijí k navýšení aspoň na dvojnásobek, protože „nikdo nepředpokládal tak špatný stav“.
PVVS: Není nad to, když na ulici prší. Ty boudy jsou v současném stavu asi tak stejně hnusné, jako celá záplava reklamního smogu v centru a vzhledem k tomu, že je za vstupy sjíždění a rozjíždění šalin do viaduktu, tak by zpřehlednění spousta řidičů šalin a konečně i těch autobusů, co jedou ke Grandu jenom ocenila. Jestli je pak v podchodu odvodnění a nezůstává tam ta voda stát, už je další věc. Mimochodem s izolací se mělo cosi dělat v tom návrhu participativního rozpočtu, ve kterém prošla instalace eskalátorů i k šalinám, nejen na parkoviště u hlavní nádražní budovy. Chce… Číst vice »
A zrušit vchod do díry od parkoviště. Nikdo tam nechodí, zato tam dost existencí “bydlí”…
Ale i ty eskalátory potřebují zastřešení. A ty výhybky jsou hodně daleko. Odvodnění je sice krásná věc, ale pokud ude nějakej přívalovej déšť pršet do díry 4*10 metrů (menší podchod), nebo 6*10m (větší), tak t onemá šanci pobrat nic. A to nepočítám od trolejbusů, nebo boční od nádraží. A ono to funguje i jako dost solidní závětří.
A to vše jen proto , že se to někomu nelíbí.
V Práglu i ve Vídni jsou eskalátory nomálně nezastřešený, a fungujou…
No, po jednom (i když pravda velmi tragickém) požáru byla jedna část uzavřena více než 11 let – konkrétně průchod do Josefské ulice.
Snad nyní ta uzavírka bude trvat kratší dobu.
Jo. Ten pohled od pomníku hasičům na očazenou zeď nad eskalátorama a vchod do podchodu, v kombinaci se smradem spáleniště, přímo vyvolává vzpomínky…
Využil bych uzavírky k demolici střech nad schodama k šalině, na všech třech nástupištích, hned by ten prostor přestal být nepřehledný. Jinak příchod k trolejbusu je dost debilní i za normálního stavu. Je tam jediná rampa, po které se dá vyjet nahoru, ale pro vozíčkáře dost prudká, takže buď s pomocí, nebo radši kolem dokola po povrchu. I pro nevidomého je to strašný místo, majáčky sice fungují, ale jsou na rozcestí blízko u sebe, takže se ozve ozvěna a člověk slyší kulové, resp. jen akustický smog.
Není nad to, když do podchodu prší ..
Tak tenhle extrémně debilní nápad měl někdo ve Zlíně na Náměstí Práce. Doporučuju vyzkoušet za každého počasí. Žádný problém to neřeší ale vytváří hned několik. Opravdu mi není jasné, proč „tvůrce“ těchto potíží dostal zaplaceno, ale za potíže platit nemusí, to jde bohužel z veřejných zdrojů. 😬
Jen mi není jasné, proč už to dávno není uzavřené pro IAD…
Viz níže – brněnská autolobby.
Ono by stačilo to omezit pro zásobování – nahodit kameru na SPZky a vybírat.
Ale to by pak možná nemohl pan radní v lambu parkovat před kapucínskou kryptou.
Takový si výjimku ze zákazu vjezdu bez problémů vyřídí. Podobně jako se udělují taxikářům, zásobování, nebo návozu pódiové techniky na Svoboďák, popřípadě majitelům domů pro stavební práce.
Nevyměnil ho? Naposledy jsem danou SPZ na přání (MARTIN69) viděl na Mclarenu 720S, který stál na identickém místě.
Já to viděl na červeným Ferrari, ale je to určitě radního?
Tak pokud by jste to chtěl po Česku, tak je to firemni auto kterým pan radní dělá stavební dozor.. po skončení stavby ho firma u pana radního zapomene… ( neříkám tím že pan radní to má takhle, jen mi nedalo nevzpomenout na slavnou zvlnenou d47 )
Postupně to měl na všech těchto autech, aktuální je (nebo minimálně minutý týden bylo…) to Ferrari.
Kdo je ten radni?
Šel jsem tuhle kolem a řekl si, že jenom tak ze zvědavosti spočítám 10 aut, která jedou kolem nádraží, kam pojedou dál. 3 sjela doprava dolů k viaduktu, 7 přejelo doleva na Benešovou.
Zapalte tu vesnici celou. To nemá smysl.
Past vedle pasti.
Nejdřív uzavřen přechod kvůli zastávce NAD.
Teď podchod.
Co kdyby Nádražní dočasně zavřeli pro IAD od Padowtze po Letmo?
Na radnici sedí hnutí Brno autům…
Voličů je v ČR 8,3 milionu, z toho 6 milionů má řidičský průkaz.
Já mám řidičský průkaz, ale stran IAD jsem zastáncem silných redukcí ve městech.
Voličů je 8,3 milionu, z toho 8,3 milionu má nohy.
A co z toho vyplývá?
Vždyť i tu pěší zónu před Letmem shodil krajský úřad a ne magistrát, natož ÚMČ.
A? Nějakej problém zavést dočasné opatření?
Hodíme tam kovové ploty s cedulí, že se ulice na měsíc zavírá a uděláme objízdné trasy.
No big deal.
Uzavření přechodu lze nyní ignorovat a legálně vyrazit mezi autobusy přes ulici.
Nebylo by špatné (nikdy jsem úplně nepochopil, kam zrovna tudy autem tak nutně jezdit), ale při tom množství autobusů navíc k šalinám a trolejbusům to bohužel bude pro chodce stále hodně nebezpečný prostor…
jen nevím, co vše uzavřeli – protože v noci se zavírá příchod z podchodu skrz budovu a dá se jen do městského podchodu…
Vše. Musí se okolo pod viadukty.
Jako že se může jen odjezdovým k Tesku nebo na první a pak kolem 5. a 6. nástupiště?
Podchod je zavřenej kompletně. Od Letma po Tesco. Včetně všech bočních vstupů.
To vím taky. Ale bavíme se o přístupu v noci.
V noci jedině podél zdi a pod viaduktama.
tak je vyklizeno.
Už jste to zmáknul? Přijedu ve středu, chtěl jsem Vám pomoct. Tak nic no….😉
Myslím, že je teď ten správný čas rychle dokončit papírovaní a pustit se do rekonstrukce celého podchodu.
Chcete mít podchod uzavřený měsíce, nebo si to papírování představujete jako „hop na krávu…“?
Za dva roky jsou komunální volby. Kopretina z Kohótovic sebou buď mrskne a bude stříhat před volbama pásku, nebo holt bude po volbách privatizovat obecní byty zase nějaká jiná parta…
K trolejbusům podchod uzavřen, přechod uzavřen.
https://www.google.com/maps/place/49%C2%B011'30.2%22N+16%C2%B036'48.1%22E/@49.1917209,16.6127133,183m/data=!3m2!1e3!4b1!4m4!3m3!8m2!3d49.19172!4d16.613357?entry=ttu
Hm, žeby někdo vzal na vědomí realitu, že se stejně ve velkém chodilo „vrchem“?
Ten přechod se uzavírá snad pokaždé, když je výluka na železnici a „u zdi“ se odbavuje NAD. Důvod nevím, mohu se jen domnívat, že je důvodem omezení pohybu cestujících a jejich skákání z poza autobusu pod projíždějící auta a tramvaje.
Redakci prosím, aby doplnila info do zprávy od ČTK.
Pro chůzi do/od Vaňkovky to není nutný obcházet pod viaduktem, stačí použít „spojku“ do nádražního podchodu
https://mapy.cz/zakladni?pid=107329561&newest=1&yaw=5.453&fov=0.711&pitch=-0.014&x=16.6138535&y=49.1903766&z=18&ovl=8
Nechápu, proč to tam není líp označené. Hodně lidí (i místních) o tom neví. Přitom je to úžasná zkratka.
Jen tam v případě že prší uvnitř procházíte pod vodopádem…
Mínusáři asi nikdy nebyli ve východním brněnském podchodu za silnějšího deště 😀 Tehdy by se tam totiž s trochou nadsázky dalo i koupat, sprchování by nebyl skutečně žádný problém.
Protíkají oba nádražní podchody. Pravda východní víc.
Není to bezbariérové. Ale jo, už pár let to tak funguje. Mimochodem, těch nor je pod kolejama víc, třeba stará myší díra. Dalo by se toho tam dost zlepšit. Kdyby se chtělo. Ale ono se nechce…
Stará Myší díra už nemá volný výstup, ne?
Jak říkám, ono se nechce….
Dala by se použít. Končí dnes v podchodu vedle schodů z 1.nástupiště. Předpokládám, že je buď v nevyhovujícím technickém stavu, nebo se nečekalo, že ty následky požáru budou tak fatální a možnosti se teprve hledají.
A dostanou se max na nádraží. Navíc i ta myší díra bude bez proudu .
Ty billboardy “Podchod bude!” dostaly úplně novou dimenzi…
Zpětně to vypadá jako výhružka stánkařům 😂
😆