Podcast: Z českého slovníku se vytratilo slovo tankodrom, říká Jan Hoření z ŘSD
Stavba odpočívky Skrbeň. Foto: Skanska
„Divil bych se, kdyby 150 km/h na našich dálnicích prošlo,“ domnívá se hlavní správce českých dálnic.
Pán zřejmě trpí dočasnou ztrátou paměti po praštění se hlavou o strop po průjezdu silnicemi Jihomoravského kraje…
A Olomouckého..
Pan Hoření je hodně naivní. Možná se stav silnic trochu zlepšil, ale tankodromů máme spousty.
Tankodrom mě napadne kdykoliv přejedu na motorce kolem cedule oznamující že končí Jihočeský kraj a začíná kterýkoliv jiný. A je úplně jedno který. Nepochopím že v Jižních Čechách umíme udělat třeba klikatou, ale povrchem hladkou silnici a když přijedu třeba na Slapy kolem řeky nebo do Ústí nad Labem, vidím tam natažený zbrusu nový černočerný asfalt, jenže motorka mi na něm drncá a poskakuje, protože soudruzi jen přetáhnuli svrchní slupku a scelení podloží nikdo neřešil.
Řekl bych, že to je dost odvážné tvrzení Hořeního. Situace je lepší, ale tankodromy jsou na řadě míst stále aktuální. Stačí se podívat na některé jedničky.
Na D11 v pravem pruhu okolo 40. km smer HK je par takovych vyfrezovanych a cimsi zalitych svetlych pruhu, tam si na slovo tankodrom vzdy vzpomenu, zvlast kdyz vezu neco krehciho. Uznavam, ze na dalnicich se celkovy stav pomalicku zlepsuje, ale nektere jednicky taky nejsou nic moc. Jsou v te nasi zemicce i jine useky nez jen opravena D1.
To jste neviděl záložní letiště na D46 u Vyškova
Tajný tip je jet v levém pruhu, kde to tak neskáče.
Ten tip není vůbec tajný 😆😆😆
Bývalo to mnohem horší!!
No od Berouna na Rozvadov je to v pohodě na 140 – 150, už dneska, beztak za Rozvadovem je legálních 200 a taky to jde…
Horší je kapacita, bylo by dobré kdyby se při Praze dělalo to co třeba kolem Mnichova, dálkový dohled a podle situace provoz i odstavným pruhem ( jen ve špičce).
Asi jsi tam už dávno nejel, legálních 200 začíná až někde u Vohenstraußu, i kvalita povrchu je po přejetí hranice směrem západním výrazně horší.
To, co je kolem Mnichova, vyžaduje špičkovou telematiku a hlavně se obávám o reakce českých řidičů a zejména řidičů kamionů všech národností na pokyn „Seitenstreifen räumen“.
Tak až u Vohenstraußu to začínalo vždy, neřešíme tady přece pár kilometrů hraničního pásma, kde je logicky omezená rychlost. Já J.K. chápu, protože geometrie velké části německých dálnic, kde je neomezená rychlost (třeba hned ta A6 od nás po AK Oberpfälzer Wald), je taková, že u nás by tam byla ideálně 100 km/h, úsekové měření a řev těch, co raději jedou všude 20 pod limit a ještě mluví o tom, jak jsou zodpovědní. Tvrdit, že naše síť není na rychlost 130+ stavěná je nesmysl, co mě rozčílí pokaždé, když ho někde vidím. Při slabším provozu jsou minimálně D1, D2, D3,… Číst vice »
Naposledy dneska, pravda přes
čáru po starý, ale před Vohenstr. už to neomezený bylo… Limit tam byl když byly covid kontroly, ještě před covidem tam bylo kus 120 co ale zmizela po opravě povrchu (asi hluk)…
To si pan Hoření fandí s tím tankodromem..
150tka na dalnici je v kotextu ceskych dalnic (az na výjimky zadne sestipruhy) i kontextu doby (tlak na ekologii) totalni zhuverilost.
Naopak bych se vubec nebal jit cestou opacnou a rychlost snizil na 120 (napr. v Nizozemsku maji jen 110).
No dyť si těch svých 110-120 klíďo jeď. Ale nenuť to ostatním.
A) Husy jsme spolu nepasli, tak si prosim odpuste to tykani
B) Kdyby ostatni jezdili skutecne 130, neni s tim problem. Jenze 130 je v ceskych kontextu 130+10 %, takze realne se na ceskych dalnicich toleruje 145 km/h, tachometrovych 150. Skvely v kombinaci s tim, ze pravy pruh maji obsazeny kamiony se svou 80kou. Nasledky vidim na dalnicich kolem Brna ob den.
Tam se dá jet víc jak 80 km/h? V těch kolonách?
Neda, ale par Schumacheru v Bavoraku a spol. si mysli, ze ano. A proto neuplyne tyden, aby dalnice u Brna nestaly kvuli nehodam.
Takže kvůli tomu, že někde na středním východě u Brna pár blbů v BMW do někoho bouchne protože už tam dávno měl být šestipruh, tak nanutíme miliónům ostatních jezdit sníženou rychostí která vám to tam vyřeší. Béééézva 😀
Střední východ je mezi Strancicema, Dejvicema a Rozdělovem, jinak souhlas.
Kež by jen + 10 %. Je jich dost, co mizí v dáli, když člověk dodržuje omezení. Opravdu mizí, takže rychlost reálná tak 160 a více. Během 5 minut vždy minimálně jeden. To je dost na cestu z Brna do Prahy či opačně.
A) Si na internetu, tu se tyká. Neodpustím.
B) Stejně tak jak není problém těch 130 tak není problém ani těch 150. Ono to totiž je maximální, ne minimální či přikázaná rychlost. Jeď si uplně v klidu kolik uznáš za vhodné. Jen svoje přesvědčení neproměňuj za povinnost pro ostatní.
Ne, netyka. Jste buran.
Ano, tyká. Pro něco jak ty budu hrdým buranem.
Tady koukám někdo zamrzl v době před pětadvaceti lety, kdy se většina lidí na českém Internetu znala osobně.
Choulostivá profesorká trosko :D. Tady nejste ve sněmovně Lordů.
A není náhodou kolem Brna 100 už dávno?
Na kratkem useku ano (ne, ze by ji nekdo vymahal, nedejboze dodrzoval), nicmene silny provoz zde, ktery je mimochodem skvela ukazka toho, proc vyssi diferencial rychlosti pri vyssi intenzite provozu, vede k nizsi propustnosti, byva od km 182 po 210, coz je usek mnohem delsi.
Co takhle zrušit dálnice uplně a jezdit jen po okreskách. Jezdilo by se 70-90km/h, nikdo by se nepředjížděl. Z dálnic by se pak mohly udělat cyklostezky, případně místa pro setkávání. Dálniční tunel je úplně ideální pro pořádání koncertů.
Já jsem najezdil tisíce kilometrů (pfc), jezdím 140 tacho, což je 133 reál a předjíždí mě naprosté minimum vozidel.
Naopak je to dobrý nápad. Spálí se více paliva tj více peněz do státní pokladny. Navíc lidé ušetří spoustu času který nohou věnovat růstu HDP. 😃😀
Váš komentář je produkt choré mysli. 110/ km/h do 21. století může navrhnout jen ekoaktivista nebo blázen.
Ach, jak roztomilé pozorovat to klokotani místních milovníků plechů! Chtějí nám vzít rychlost, pomoc! Kolik si troufnete jet na slovenské dálnici, kde na rozdíl od té české se reálně vyskytuje policie?
Nevytratilo, ano mozna u dalnic, ale nektere prazske silnice jsou neskutecnym tankodromem…
A Středočeské silnice…Kamkoliv přejedete do jinéhé kraje, hned nastane posun
No s tím tankodromem: D1 už to není, ta se po rekonstrukci stala slušnou normální dálnicí. Ale třeba D46 nebo některé úseky D35 kolem Olomouce bych se za tankodrom označit nebál…
Zajeďte se někdy podívat na západ, jak vypadá normální dálnice. Pak vás nikdy nenapdne nazývat dálnici D1 normální, nebo například moderní.
Moderní není, normální už z největší část ale ano.
Až na ty „příkré kopce u Humpolce“. To už dnešním normám neodpovídá.
To možná ano, ale jel jsem po německých dálnicích, které vypadaly jako čtyřproudová okreska, devadesátka v těch pár obloucích, no téměř serpentýnách, byla už docela strašidelná rychlost 🙂
Stačí vyrazit do Polska po A1 a hned jste v jiném světě.
Spíš byste tam měl zajet vy abyste viděl co lze označit v Itálii nebo Francii označit za dálnici.
Ale jaké tam jsou ceny!
Na co reagujete? Nerozumím vašemu textu.
pan správce se pohybuje pomocí vznášedla?
Tatry 8×8 s centrálním huštěním. Stačí malinko snížit tlak v pneu a většinu toho Tatra prostě přežehlí. Ale na 150 se to rozjede leda když někdo z kopce vyřadí 😃😃😃