Podcast: Z českého slovníku se vytratilo slovo tankodrom, říká Jan Hoření z ŘSD

Stavba odpočívky Skrbeň. Foto: SkanskaStavba odpočívky Skrbeň. Foto: Skanska

„Divil bych se, kdyby 150 km/h na našich dálnicích prošlo,“ domnívá se hlavní správce českých dálnic.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
EM*

Pán zřejmě trpí dočasnou ztrátou paměti po praštění se hlavou o strop po průjezdu silnicemi Jihomoravského kraje…

Michael

A Olomouckého..

Petr

Pan Hoření je hodně naivní. Možná se stav silnic trochu zlepšil, ale tankodromů máme spousty.

RedBaron

Tankodrom mě napadne kdykoliv přejedu na motorce kolem cedule oznamující že končí Jihočeský kraj a začíná kterýkoliv jiný. A je úplně jedno který. Nepochopím že v Jižních Čechách umíme udělat třeba klikatou, ale povrchem hladkou silnici a když přijedu třeba na Slapy kolem řeky nebo do Ústí nad Labem, vidím tam natažený zbrusu nový černočerný asfalt, jenže motorka mi na něm drncá a poskakuje, protože soudruzi jen přetáhnuli svrchní slupku a scelení podloží nikdo neřešil.

Martin1

Řekl bych, že to je dost odvážné tvrzení Hořeního. Situace je lepší, ale tankodromy jsou na řadě míst stále aktuální. Stačí se podívat na některé jedničky.

Karel Mio

Na D11 v pravem pruhu okolo 40. km smer HK je par takovych vyfrezovanych a cimsi zalitych svetlych pruhu, tam si na slovo tankodrom vzdy vzpomenu, zvlast kdyz vezu neco krehciho. Uznavam, ze na dalnicich se celkovy stav pomalicku zlepsuje, ale nektere jednicky taky nejsou nic moc. Jsou v te nasi zemicce i jine useky nez jen opravena D1.

Kleist

To jste neviděl záložní letiště na D46 u Vyškova

Rychlé Eso

Tajný tip je jet v levém pruhu, kde to tak neskáče.

Pája

Ten tip není vůbec tajný 😆😆😆

Michael

Bývalo to mnohem horší!!

J.K.

No od Berouna na Rozvadov je to v pohodě na 140 – 150, už dneska, beztak za Rozvadovem je legálních 200 a taky to jde…

Horší je kapacita, bylo by dobré kdyby se při Praze dělalo to co třeba kolem Mnichova, dálkový dohled a podle situace provoz i odstavným pruhem ( jen ve špičce).

A. Mikulka

Asi jsi tam už dávno nejel, legálních 200 začíná až někde u Vohenstraußu, i kvalita povrchu je po přejetí hranice směrem západním výrazně horší.
To, co je kolem Mnichova, vyžaduje špičkovou telematiku a hlavně se obávám o reakce českých řidičů a zejména řidičů kamionů všech národností na pokyn „Seitenstreifen räumen“.

Řidič

Tak až u Vohenstraußu to začínalo vždy, neřešíme tady přece pár kilometrů hraničního pásma, kde je logicky omezená rychlost. Já J.K. chápu, protože geometrie velké části německých dálnic, kde je neomezená rychlost (třeba hned ta A6 od nás po AK Oberpfälzer Wald), je taková, že u nás by tam byla ideálně 100 km/h, úsekové měření a řev těch, co raději jedou všude 20 pod limit a ještě mluví o tom, jak jsou zodpovědní. Tvrdit, že naše síť není na rychlost 130+ stavěná je nesmysl, co mě rozčílí pokaždé, když ho někde vidím. Při slabším provozu jsou minimálně D1, D2, D3,… Číst vice »

J.K.

Naposledy dneska, pravda přes
čáru po starý, ale před Vohenstr. už to neomezený bylo… Limit tam byl když byly covid kontroly, ještě před covidem tam bylo kus 120 co ale zmizela po opravě povrchu (asi hluk)…

Michael

To si pan Hoření fandí s tím tankodromem..

Marek Hrdina

150tka na dalnici je v kotextu ceskych dalnic (az na výjimky zadne sestipruhy) i kontextu doby (tlak na ekologii) totalni zhuverilost.

Naopak bych se vubec nebal jit cestou opacnou a rychlost snizil na 120 (napr. v Nizozemsku maji jen 110).

Aleš K.

No dyť si těch svých 110-120 klíďo jeď. Ale nenuť to ostatním.

Marek Hrdina

A) Husy jsme spolu nepasli, tak si prosim odpuste to tykani

B) Kdyby ostatni jezdili skutecne 130, neni s tim problem. Jenze 130 je v ceskych kontextu 130+10 %, takze realne se na ceskych dalnicich toleruje 145 km/h, tachometrovych 150. Skvely v kombinaci s tim, ze pravy pruh maji obsazeny kamiony se svou 80kou. Nasledky vidim na dalnicich kolem Brna ob den.

Jiří Kocurek

Tam se dá jet víc jak 80 km/h? V těch kolonách?

Marek Hrdina

Neda, ale par Schumacheru v Bavoraku a spol. si mysli, ze ano. A proto neuplyne tyden, aby dalnice u Brna nestaly kvuli nehodam.

RedBaron

Takže kvůli tomu, že někde na středním východě u Brna pár blbů v BMW do někoho bouchne protože už tam dávno měl být šestipruh, tak nanutíme miliónům ostatních jezdit sníženou rychostí která vám to tam vyřeší. Béééézva 😀

Svojsin

Střední východ je mezi Strancicema, Dejvicema a Rozdělovem, jinak souhlas.

M19

Kež by jen + 10 %. Je jich dost, co mizí v dáli, když člověk dodržuje omezení. Opravdu mizí, takže rychlost reálná tak 160 a více. Během 5 minut vždy minimálně jeden. To je dost na cestu z Brna do Prahy či opačně.

Aleš K.

A) Si na internetu, tu se tyká. Neodpustím.

B) Stejně tak jak není problém těch 130 tak není problém ani těch 150. Ono to totiž je maximální, ne minimální či přikázaná rychlost. Jeď si uplně v klidu kolik uznáš za vhodné. Jen svoje přesvědčení neproměňuj za povinnost pro ostatní.

Marek Hrdina

Ne, netyka. Jste buran.

Aleš K.

Ano, tyká. Pro něco jak ty budu hrdým buranem.

a8n

Tady koukám někdo zamrzl v době před pětadvaceti lety, kdy se většina lidí na českém Internetu znala osobně.

Joker

Choulostivá profesorká trosko :D. Tady nejste ve sněmovně Lordů.

Kbk

A není náhodou kolem Brna 100 už dávno?

Marek Hrdina

Na kratkem useku ano (ne, ze by ji nekdo vymahal, nedejboze dodrzoval), nicmene silny provoz zde, ktery je mimochodem skvela ukazka toho, proc vyssi diferencial rychlosti pri vyssi intenzite provozu, vede k nizsi propustnosti, byva od km 182 po 210, coz je usek mnohem delsi.

Vrabec na střeše

Co takhle zrušit dálnice uplně a jezdit jen po okreskách. Jezdilo by se 70-90km/h, nikdo by se nepředjížděl. Z dálnic by se pak mohly udělat cyklostezky, případně místa pro setkávání. Dálniční tunel je úplně ideální pro pořádání koncertů.

A. Mikulka

Já jsem najezdil tisíce kilometrů (pfc), jezdím 140 tacho, což je 133 reál a předjíždí mě naprosté minimum vozidel.

Asd

Naopak je to dobrý nápad. Spálí se více paliva tj více peněz do státní pokladny. Navíc lidé ušetří spoustu času který nohou věnovat růstu HDP. 😃😀

Joker

Váš komentář je produkt choré mysli. 110/ km/h do 21. století může navrhnout jen ekoaktivista nebo blázen.

Martin Lér

Ach, jak roztomilé pozorovat to klokotani místních milovníků plechů! Chtějí nám vzít rychlost, pomoc! Kolik si troufnete jet na slovenské dálnici, kde na rozdíl od té české se reálně vyskytuje policie?

Martin

Nevytratilo, ano mozna u dalnic, ale nektere prazske silnice jsou neskutecnym tankodromem…

Martas

A Středočeské silnice…Kamkoliv přejedete do jinéhé kraje, hned nastane posun

Jan Najbrt

No s tím tankodromem: D1 už to není, ta se po rekonstrukci stala slušnou normální dálnicí. Ale třeba D46 nebo některé úseky D35 kolem Olomouce bych se za tankodrom označit nebál…

Kodl

Zajeďte se někdy podívat na západ, jak vypadá normální dálnice. Pak vás nikdy nenapdne nazývat dálnici D1 normální, nebo například moderní.

Aleš K.

Moderní není, normální už z největší část ale ano.

Jiří Kocurek

Až na ty „příkré kopce u Humpolce“. To už dnešním normám neodpovídá.

RedBaron

To možná ano, ale jel jsem po německých dálnicích, které vypadaly jako čtyřproudová okreska, devadesátka v těch pár obloucích, no téměř serpentýnách, byla už docela strašidelná rychlost 🙂

Jenisej

Stačí vyrazit do Polska po A1 a hned jste v jiném světě.

Bobodej

Spíš byste tam měl zajet vy abyste viděl co lze označit v Itálii nebo Francii označit za dálnici.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ale jaké tam jsou ceny!

Black

Na co reagujete? Nerozumím vašemu textu.

adamgolias

pan správce se pohybuje pomocí vznášedla?

Pája

Tatry 8×8 s centrálním huštěním. Stačí malinko snížit tlak v pneu a většinu toho Tatra prostě přežehlí. Ale na 150 se to rozjede leda když někdo z kopce vyřadí 😃😃😃