Podcast: Ulovit let do Chorvatska tryskáčem za zlomek ceny je výhra, říká pilot a podnikatel Richard Santus
Tryskáč Cessna Citation C-525B CJ3. Pramen: Aeropartner
Pro lidi, kteří vydělávají opravdu velké peníze, je úspora času klíčová. A to vytváří prostor pro byznys soukromých letů.
Tolik naprosto zbytečného znečištění ovzduší. Záchrannou službu cením, ale jakým způsobem ničí životní prostředí nás všech pár % nejbohatších je děs.
Někdo bohatý znečistí planetu tryskáčem a pak si koupí postel z borovice z ČR a jiný méně bohatý jezdí fabkou s úplatkem na emisích a pak si koupí postel z čínské překližky a doveze se lodí přes půl planety.
Co znečistí planetu? Obojí, takže tyhle řeči jsou jen ….
A to jsi počítal jak? Je to samozřejmě nesmysl. V Česku je bohužel servilita k bohatým větší než třeba v západní Evropě.
Měl jsem tu čest letět s panem Santusem v Tiger Mothu, a byl to zážitek! Kromě několika prvků vyšší techniky pilotáže rád vzpomínám na oblet zříceniny hradu Lichnice se „zanořením“ do Lovětínské rokle pod její úroveň, to pro mě bylo zcela nečekané a velmi efektní! 🙂 Mohu jedině doporučit. A i let Magisterem byl bezva, jen ho pilotoval kolega. Pan Santus má můj velký respekt za to, co dokázal a stále dokazuje. Sympatické také je, že se při rozhovorech v médiích chová stejně „normálně“ jako při soukromém rozhovoru v Podhořanech. Před takovými lidmi smekám! A nechci tímto lézt nikomu nikam…… Číst vice »
Blbe je, ze pri tomto machrovani obcas nekdo zarve, jako vloni ten let ze zapadnich Cech.
To myslite ten let z Pribrami do Chorvatska, tusim Puly, co se zritil v Alpach? Tam to podle vseho nebylo ani tak machrovani pilota, ackoliv sam na socialnich sitich nabizel “sdilene rizeni letadla”, jako spis totalne nevhodna trasa vzhledem k pocasi a letadlu.
Přesně tak! Ačkoliv s panem Santusem nemám osobní zkušenost, tak na mě působí, že je o několik úrovní jinde, než ten co nabízel let do Chorvatska na cestovatelských seznamkách. Tam se i já jako nepilot divím, že to v zimě s tím strojem, co měl, vzal přes Alpy.
Zni to jako poruseni predpisu, ale nechci soudit.
Možná to zní trochu moc dramaticky, ale určitě byly dodrženy všechny parametry bezpečného létání, tedy třeba i minimální výška nad terénem. Pan Santus je zodpovědný a velmi zkušený pilot, který by rozhodně neporušoval předpisy kvůli nějakému frajeření. Takže není třeba ho podezírat.
To „zanoření do rokle“ jsem přehnal, ono to na mě v té euforii tak působilo, ale pod úrovní hradu jsme nebyli. Omlouvám se za poněkud přehnané vylíčení situace, ale když letíte v tak starém dvouplošníku, tak máte trochu jiné vnímání reality než třeba v Z-43… 🙂
Ono je občas lepší si tyhle zážitky nechávat pro sebe, než dělat pilotům medvědí službu.
Ono je občas lepší vnímat,co se na na planetě opravdu děje.Toto opravdu nemá se zdravým rozumem co dėlat.Co se ještě musí stát,aby to těmto lidem došlo?42 stupňů v Praze je asi málo.Už je to vážně k smíchu.Žijete ve svém světě pozlátka .Realita je jinde.
Co to má proboha společného s článkem a historkou výše? Tě z jiné diskuze vyhodili tak agituješ tady?
Máte pravdu, ale nedošlo mi, že to bude někdo takto „řešit“… Jsem zcela přesvědčený o tom, že není co řešit, s cizím člověkem na palubě by si pilot jeho formátu nedovolil jakkoliv riskovat. Navíc v té lokalitě létá už cca 35 let, takže má naprostý přehled o terénu atd. A co se týče vyšší techniky pilotáže, tak Tiger Mothy G-ANFP a G-AMIV jsou certifikovány CAA UK v normální kategorii pro akrobatické lety v souladu s dokumentem Operating Limitations No. L0238. A pan Santus s nimi provádí akrobacii i na leteckých dnech… Víc už se k tomu nebudu vyjadřovat, nic mimořádného… Číst vice »
Mlceti zlato; ted jste potvrdil dam, ze riskuje a omlouvate to znalosti terenu po dlouhou dobu. Je to jako kdyz to napisete cerne na bilem. Nam je to jedno, ale delate mu spatnou reklamu.