Podcast: U Pražského okruhu byla veřejnost velmi úspěšná, říká specialistka na EIA Ilona Plevová

Dálniční ekodukt. Foto: SkanskaDálniční ekodukt. Foto: Skanska

Častou připomínkou bývá: odsuňte stavbu na území jiné samosprávy. To je zase iracionalita. Tím se přece dopad stavby nesníží.

Odebírat
Upozornit na
guest
6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
yxc

Kdyby byla velikost obce min. 10k obyv. nejen, že by stát ušetřil, ale výrazně by to zlepšilo jednání o umístění liniových staveb se samosprávou. Protože odsunutí do katastru vedlejší obce už by nebylo tak jednoduché a muselo by přijít na řadu nějaké racionálnější řešení.

Jiný Petr

A kolik si myslíte, že by se ušetřilo? V malých obcích často pracuje tzv. neuvolněný starosta – jeho odměna je v v rozmezí od 0,3 do 0,6 násobku výše odměny jakou by měl uvolněný starosta (což je od 54 426 po 179 548 Kč (primátor Prahy) – takže obvykle bere minimum – tj. 11.717 Kč To daleko (i řádově) ušetříte, když zmenšíte počet ministerstev a i jejich úředníků. Na velikost země máme více než dvojnásobně velký parlament (obě komory). Zrušte 10 % byrokratických požadavků státních orgánů požadovaných po soukromých firmách a máte úspory v miliardách. Na svobody a práva občanů… Číst vice »

yxc

Median velikosti obce je 440 obyvatel. Takže u10k obce by se ušetřilo zhruba 20 starostů a obecních úřadů. Ale hlavně by se zlepšil přístup k různým službám, zjednodušila spousta věcí vč. přístupu k dotacím apod. U malých obcí jsou volby beztak většinou jen pro formu., protože kandidátů je stejně jako zastupitelů.
Pro zajímavost min. Velikost obce v Dánsku je 40k (to už je fakt moc) a ve Slovinsku 5k.

Karel.kub

Odpor proti okruhu na Suchdole je kromě zmíněných problěmů živen i developery. Trasa okruhu je dána prakticky už téměř 100 let. Kvůli řekněme stavební uzávěře, lze v trase najít jen pole nebo zahrádkářské kolonie. Ta plocha je obrovská a pokud by se podařilo, jak se dříve diskutovalo, posunout vedení a někam před Kralupy, pak by se vytvořila možnost počet obyvatel Suchdola zdvojnásobit a tím i příjmy do rozpočtu. A obrovský balík peněz pro developery. To, že by pak doprava přes Suchdol definitivně zkolabovala je jasné. Ale tohle místním málokdo řekne. A nejen doprava.

Vlasta

Asi na tom něco bude, před 20 lety chtěly tunelové řešení, teď jej mají a zase nesouhlasí. Přitom kdo na Strahově pozná, že pod ním vede tunel. Kromě znalců umístění výdechů tunelu o něm nikdo neví. Jde o klidnou lokalitu se sportovním a studentským zázemím.

okarban

A není problém také to, že je, jak říkáte „Trasa okruhu je dána prakticky už téměř 100 let.“ a za tu dobu se (i) Praha rozrůstá, (ii) dramaticky narostla intenzita dopravy a (iii) zvýšil se požadavek na komfort bydlení a prostředí je žijeme?