Podcast: Teror menšiny? Každý projekt má řadu nepřátel, bojuje se do poslední chvíle, říká Kupka

Martin Kupka při natáčení podcastu Cesty Zdopravy.cz. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej KubalaMartin Kupka při natáčení podcastu Cesty Zdopravy.cz. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala

Odstranili jsme už řadu špuntů. Legislativu si teď musí osvojit i projektanti, říká v podcastu ministr Martin Kupka.

132 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cestujici ze Vsetat

Pane Kubalo, nechcete nekdy udelat rozhovor o zeleznici s panem Augustou? Nebo i nekdo jiny z KZC by mohl byt zajimavy host vaseho podcastu. Dekuji

Jan Sůra

Jen přes mou mrtvolu:-)

Hnízdo

Servilní otázky od servilního moderátora…Vůbec bych se nedivila tomu, kdyby si otázky od čtenářů tým pana Kupky vybral dopředu sám….Jak jinak vysvětlit, že nepříjemné otázky s nejvíce lajky od čtenářů vůbec nebyly zmíněny…

Jan Sůra

Počet lajků nemá vliv na kvalitu otázky ani na to, zda bude zařazena.

Marie Svobodová

Otázky byly velmi komfortní pro pana Kupku – příště by to chtělo více vyváženosti…Neděláte snad panu Kupkovi jeho PR, ne?

Jan Sůra

Když dovolíte, o vyváženosti rozhoduje moderátor pořadu.

Marie Svobodová

Berte to jako zpětnou vazbu k zamyšlení

Tomáš Brandýský

To máte sice pravdu, ale zde v diskuzi bylo zjevně hodně dotazů, které rezonovali hodně lidem, kteří tyto stránky a vaše pořady sledují. Pokud ten podcast tvoříte pro veřejnost a ne pro pana Kupku, troufám si tvrdit, že byste se měl zajímat primárně o to, co zajímá veřejnost.

Marie Svobodová

Počet lajku sice nemá vliv na kvalitu otázky, ale má vliv na to, co lidi zajímá… O pokud byly k tématu dopravy – neměly být úplně ignorovány…

Jan Sůra

Denně tyto stránky navštěvuje v průměru 70-100 tisíc lidí. Počet lajků v řádu vyšších desítek berete jako vzor toho, co lidi zajímá?

Tomáš Brandýský

pokud některé komentáře mají třeba 5 lajků a jiné 10x více, asi to nějaký vzorek bude

Hnízdo

Pak tedy doporučuji u výzvy pro čtenářské otázky u podcastů zrušte +/- hlasování… Současně řeknete, že moderátor vše vybírá jen dle svého rozhodnutí…
Pak jsou jasná pravidla a je vše transparentní

Tomáš Brandýský

Já to chápu tak, že podcasty jsou pro veřejnost, zejména pro lidi, kteří se o tato témata zajímají. To jsou lidé, kteří chodí na tyto stránky a často se účastní diskuzí, vkládají sem své dotazy a s ostatními diskutují. Asi nemá smysl dělat podcast o dopravě pro někoho koho doprava nezajímá, na stránky nechodí, podcast si nepustí. Každé normální médium se snaží svým zákazníkům porozumět, proto třeba dlouhodobě fungují modely, kdy lidé volají do rádia s přáním o písničky nebo přímo s dotazy na hosty, to jsou všechno modely, které jsou dávno vymyšlené a fungují. Pokud někdo dělá pořad pro… Číst vice »

Jan Sůra

Nikde jsme neříkali, že se otázky vybírají podle počtu lajků.

Tomáš Brandýský

A neuvazujete o tom do budoucna? I na konferencich to byva celkem bezne, ze se sbiraji dotazy z publiky a ty s nejvetsim poctem lajku se davaji nahoru a z nich se pak vybiraji dotazy…jen ze to neni nic nestandardniho a kontakt s verejnosti je vzdy dobry.

Michal Bartoníček

K čemu teda to lajkování je? Nebylo by dobré to hodnocení zrušit? Když se na něj někdo odvolává, tak druhý řekne, že tohle hodnocení nemá žádný význam.

Tomáš Záruba

Tak zase lze pochopit, že u někoho jako je ministr celkem hrozí, že prostě (příště) nedorazí. Tohle při vší úctě není TV debata před volbami…

Marie Svobodová

Pokud si současný ministr velmi zakládá na perfektní komunikaci, měl by umět i na nepříjemné otázky k DOPRAVNÍM TÉMATŮM umět odpovědět…

b-hop

Je jasné, že pokud tento herec již nikdy nedorazí, vůbec nikomu to chybět nebude.

Jan

Dramaticky jsme přepracovali zákon o liniových stavbách, změnil se dokonce i jeho název!!!

DR 01 518

Poslední co bych řekl k tomuto ministrovi řekl, že pokud posvětí přesun financí ze SZ na ŘSD tak je jasně vidět jeho priorita a ostatní řečický nemají cenu. A nějaké řeči o připravenosti projektů jsou,v zhledem ke stavu našich tratí,jen k smíchu.
Kdyby ho železnice zajímala tak za to padají hlavy na SZ ale peníze by zůstaly na SZ.
Je to prostě klasickej populista, volební body nejsou dálnice …

Aileeen

K čemu mít na SŽ peníze, když je není za co utratit? Pokud nejsou připravené projekty a akce k realizaci, ty peníze by se prostě na konci roku vrátily do státní pokladny jako neproinvestované.
Státní rozpočet není taková ta bezedná domácí kasička, ze které si bere každý co potřebuje a chce. Má dost jasná a dost přísná pravidla pro změny.

DR 01 518

Tak to tam je asi neco špatně, nemyslíte?To tam sedí takovejch darmožroutů a neumí mít ani připravené projekty?Co tam teda dělají,za co jsou placení?Za opravy budov?
Na RSD to jde a na SZ ne?
To je právě to co by měl ministr řešit a ne jen vzít penize.To umí kdejakej moula.
Otázka je jestli mu to nevyhovuje

Aileeen

Tímhle příspěvkem jste udělal moulu ze sebe.
Už hledáte argumenty k nenávidění ministra za každou cenu, což je dost podřadné.
Jestli jste někdy dělal na čemkoli trošku složitějším, pak víte, že to není ze dne na den. Ani v soukromém sektoru ne, natož pak ve státním, kde je financování mnohem složitější.
V minulých letech se takhle bralo ze staveb silnic a dálnic, protože nebyly hotové projekty, nebyly EIA a podobně. Teď se udělal opak, a vy se můžete zbláznit. Trošku podřadné, nemyslíte?

Tomáš Záruba

Dluh v údržbě (a „obnově“) je pořád astronomický, tam lze naházet bez problémů téměř libovolné miliardy za rok navíc. Nebo za menší investice typu „zrušení stanic (S)NPB“ a navazující zjednodušení předpisů. Za zřízení TZZ kde je dnes telefonika (nebo D3), popř. včetně rušení přejezdníků (navzdory dalšímu zabezpečování přejezdů, kde jsou dnes TOR nebo které brání lokálnímu zvýšení TR, byť třeba výhledově). A podobně. To jsou menší desítky miliard „absorbční schopnosti“. Ještě o řád více by byly opravy svršku, mostů (třída zatížení by leckde mohla jít nahoru), tunelů, jednoduché elektrizace… A víte třeba, že jsou dosud tratě (např. 212, 040), kde… Číst vice »

Sova

Tak se podívejme na aktuální situaci. ŘSD v oblasti výstavby i přípravy dosahuje slušných výsledků (imho fungují nejlépe co pamatuju a nebojí se ani dříve problematických úseků), zatímco SŽ sama sebe degraduje ze Správy železnic na Správu nádražních budov (v té zkratce nic nehledejte, prostě to tak vyšlo :-P). A ještě prakticky vše, na co zkusí sáhnout, je předražené. Fakt se někdo diví, že vláda v situaci, kdy jsou zdroje omezené, dává přednost tomu, co funguje? Já bych jim v tomto vytkl jedinou věc: že současně s tímto rozdělením peněz neřeší rovnou restrukturalizaci a personální výměny v SŽ. Aby tam… Číst vice »

Michal Bartoníček

Pořád mi není jasné, odkud toho panáka vytáhli a proč.
Co se týká legislativy, chápu, dělají ji omylní lidé. Ale měli by být v kontaktu s odborníky, kteří na ty chyby upozorní, v nejlepším případě se těch chyb po konzultaci vyvarují. Třeba nový stavební zákon je nedokončený zmetek. Vyhlášky, které definovaly obsah projektové dokumentace, už jsou zrušené a není jak pokračovat.

Pavel

Pokud je dobře napsaná smlouva, tak vyhlášku na obsah projektové dokumentace nepotřebujete, protože si to prostě dáte fo smlouvy.

Michal Bartoníček

Tady nejde o smlouvu, ale o projektovou dokumentaci na veřejnou zakázku. Hlavními částmi dosud byly průvodní zpráva, souhrnná technická zpráva, situační výkresy, stavební a technologické objekty a dokladová část. Podrobně se tomu věnovala např. vyhláška 499/2009 Sb., která byla zrušena bez náhrady.

aaabbb

Pan Kupka je rozhodně velmi schopný rétor a do politiky se hodí, jeho dřívější kariéra tiskového mluvčího se nezapře. Na druhou stranu v oblasti dopravy mě zatím úplně nepřesvědčil. Slavnostně otvírá nové úseky dálnic, ale na železnici pořád omílá jak se rekonstruují Pardubice nebo nějaký Vlkov u Tišnova, ale co z toho. To nemá pro cestující moc reálných přínosů například ve formě zrychlení dopravy. Další železniční stavby se spíše nenápadně odsouvají, odkládají, i když třeba mají platná stavební povolení (stačí sledovat úřední desku Drážního úřadu). Vše je zalité sluncem, vše funguje, jen jízdní doby se na spoustě tratí stále spíše… Číst vice »

Sova

Skvěle shrnuto.

Vladimir

Jsem rad ze RSD ma vyšší rozpocet jak SZ, teď by utraceli za kraviny co by neměli zásadně větší přínos, až budou chtít stavět trať Přerov – Brno na 200kmh, nebo VRT Prosenice – Ova, ci Praha – Berlin určitě dostanou kapku více peněz. To se však nestane dle jejich tempa dříve jak za 4 roky a to mezi tím RSD je schopno postavit 400 – 600km dálnic. Ještě bych byl odvážnější a SZ klidně o 10 – 15 mild škrabl ve prospěch dálnic.

Vladimir

Proč mám tolik palců dolů? Vám chybí ještě větší mnozsvi modrého zábradlí? A napadá vás proc to vůbec vzniká? SZ má přebytek peněz a musí je utratit, aby dokázala že je řádný hospodář a když nejsou jiné projekty, tak se dají aspoň do zábradlí. Už si nepamatujeme výměnou svodel za D.Ťoka v cele CR? Myslíte, ze teď to je jiné? Nebo by se SZ mohla zamyslet jestli i obyčejná plastová okna na budovach musí nést slůvko drazni a timpadem stojí trojnásobek. P. Kupka jste jedním z mála slušných ministru dopravy v posledních 15 let, nestaly by toto podmety k zamyšlení?… Číst vice »

DR 01 518

Kdyby byl Kupka schopnej ministr tak už by Svobodu a spol dávno vyrazil už jen za to co sám píšete,za neschopnost cokoliv smysluplného připravit.
Místo toho se přesunou peníze ze SZ na RSD.
I tak tomu nerozumím, támhle se hledá,kde se vezmou peníze na dostavbu koridoru do Budějovic a pak onen zmíněný přesun peněz.
Prostě vedení SZ je neschopný a ministra dopravy vlastně železnice téměř nezajímá.To ostatní jsou jen líbivé řeči o nicem

Vladimir

V 50mld se musí najít peníze na dostavbu pár úseku na CB. Pokud vím, tak tunel k CB se bude stavět přes PPP a stavět se má až v roce 2026. Za ke utrácení SZ, kde se ve vysledku 4 roky práce zrychlenu o 3 min na 30km nedává smysl, teda kromě stavebních firem. Tak dlouho se chystal tunel v údolí Tiché Orlice az se opravil koridor!!! A co trat do Praha – Beroun? Praha – Hradec Kralove ?Nebo Prerov – Brno?Jsem pro přesun peněz dokud nebudou ležet na stole hotové realizovatelne projekty co nás posunout v před a ne… Číst vice »

DR 01 518

Děláte jako kdyby naše tratě byly všechny v pořádku přitom i plno hlavních tratí připomíná tankodrom, namátkou 040,041, část 030 takže každý přesun peněz ze SZ na RSD je prostě špatně.

Vladimir

A prvě proto by bylo více peněz na opravy koleji, kdyby se nekupovaly předražené komponenty s tajemnym slůvkem dražni. Jaké pak je drazni plastové okno? Čím je jiné jak jiné plastové okna? Proč pak stoji trojnásobek? Není to jen o oknech, podobnych absurdit je celá železnice. Stačí mít trochu rozumu a najednou by bylo peněz dost. Vim, že i zakázky jsou předražené, i protože jejich cena proti kalkulovane ceně neklesá, ale na dálnicích ano, tam je snaha zvyšovat konkurenci, tlacit na čas a na ceny v RSD fakt je. Až p. Matl doděla v RSD páteřní síť v CR, je… Číst vice »

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Samozřejmě, #svobodaven

Andrej Veliký

ČD pokud mají uspět tak by byla potřeba změna pravidel. Aby nemusely dělat otevřené výběrko i na dodavatele kliky u dveří a je to ještě zcela veřejně a pod dohledem veřejnosti. Je jasné že s takovou pak konkurence vidí drahám do karet (jaká vozidla nakupují, od koho za kolik) a snáz jde přizpůsobit nabídku tak, aby byli levnější třeba i za cenu menšího než plánovaného zisku. A to je nefér výhoda. Nějakou takovou vyjímku má přitom Budvar. ČD nejsou státní podnik, je to akciovka kde akcie vlastní stát, ale hospodaří si zcela nezávisle a nedostává od státu žádné peníze bokem.… Číst vice »

Mivoj Táček

Poslechl jsem si celý pořad. Díky slovům pana ministra jsem rád, že je všechno pod kontrolou.

jenjdukolem

Člověk který se osvědčil v předchozích funkcích je nakonec povýšen do funkce na kterou absolutně nestačí.

PvvS

Takže nesmysl s trolejbusy jako drážními vozidly bude pokračovat i nadále.

jenki

Napadá mne jediný subjekt v ČR, kterému to vyhovuje. A SDP to není 😁

Alibaba

A přitom mohla trolejbusová dráha být stále v kompetencí drážního zákona, ale vozidla by mohla fungovat podle silničních pravidel.

Honza V.

Fungovat můžou v rámci všech zákonů současně, jen musí někdo dbát na to, aby spolu ty zákony nekolidovaly. A k tomu je potřeba jak teoretická inteligence, tak schopnost vnímat realitu.

Alibaba

Jako základ bych bral to, že z hlediska techniky je trolejbus silniční vozidlo, ne drážní. S tím souvisí veškeré technické normy a požadavky (pravidla revizí) na silniční vozidla. O to tu už jenki několikrát rozepisoval.

jenki

Nemluvě o jiném řidičáku, jiné licenci na linky, jiném státním dozoru, faktické nemožnosti jizdy po zpoplatněném úseku dálnice nebo silnice I. třídy (nemá to RZ takže do mýtné krabičky není co zadat), nemožnosti jet na baterku tam, kde jede na baterku elektrobus… Traduje se historka, stará dnes už snad 20 let, že jeden německý šotouš chtěl vzít svůj trolejbus – pardon své silniční vozidlo schválené v EU, s EU registrační značkou vydanou v EU, a s EU zelenou kartou, dotáhnout ho do ČR, která je členem EU, a dotknout se v nějakém městě trolejbusové troleje a čekat, kdy se dostaví… Číst vice »

Honza V.

Podle platných zákonů byl trolejbus vždy plnohodnotným silničním vozidlem, na čemž nic nemění fakt, že je zároveň i drážním vozidlem. Ovšem ministerstvo ty zákony vždycky podivně vykládalo a nikdy s nimi neumělo rozumět zacházet.

PvvS

A už třebas zmizel ten nesmysl s UTZ ? Stejná karoserie, stejná brzdová soustava. A u autobusu se udělá zkouška při výrobě a pak nikdy. U trolejbusu tuším každých 5-6 let znova . To stejný u hromady ND. Co šlo použít u autobusu., nešlo bez papíru u trolejbusu.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

§1, §2, §4, §5, §10

petrašovský

Tak tento podcast mě dosti zklamal. kdo vybíral otázky?

Honza V.

Spíš byste měl obdivovat, jak dokázal pan ministr bez zaváhání na všechny náhodně vybrané otázky z voleje odpovědět. Jiný by se třeba musel na něco zeptat svého podřízeného nebo se podívat do dokumentace, ale tenhle ví všechno do posledního šustnutí, ať se ho zeptáte na cokoliv. Nebo že by se ho neptali na cokoliv?

Premek

Není co obdivovat, naopak je to přinejmenším podezřelé…

DR 01 518

Přesně, otázky o ničem a odpovědi to samé.Koho tady a ted třeba zajímají autonomní auta.
Otázka na ministra ohledně nějaké výluky je taky těžce mimo.
Nic o tom co dělá pro to aby se konečně naše železnice posunula do 21.stoleti

John334

Mně se teda moc nelíbí, jak se vybírají dotazy „od čtenářů“. Proč je první dotaz od šílence, co píše „aby prostě dopravní stavby nemohl nikdo blokovat“, a naopak ty dotazy, co měly spoustů lajků, se nezmíní?

DR 01 518

Přesně dát tam dotaz extrémního šílence bez jaké koliv korekce je těžké faux pas a vrhá to špatné světlo na čtenáře tohoto webu

Hnízdo

Ano, nevybíral si otázky od čtenářů tým pana Kupky? Bylo až podezřelé, že žádné nepříjemné s nejvíce lajky nebyly zmíněné

Šestka

Ať si říká kdo chce co chce, ale pan Kupka je člověk na svém místě. Po strašně dlouhý době někdo kdo dopravě nedělá ostudu a řekl bych že svou funkci vykonává velmi dobře.

Miro Novak

On funkci nevykonava, ale hraje. A jako herec je totalne mepresvedcivy.

Low cost

No tak zo rozhodně není. Je to ministr ze strany, která před volbama slibovala, že nikdy a za žádných okolností nebude zvyšovat daně a následně tento lhář své voliče podvedl, když ve vládě a parlamentu hlasoval pro okradení lidí přes WFT, nemocenskou daň a skoro zdvojnásobení daně z nemovitosti. A místo slibovaných úspor opět lhal, když ponechal v platnosti a nezrušil rozhazovačné Babišovi slevy – vznikly pouhou vyhláškou, o to snažší je, je zrušit.

Aileeen

Fakt máte pocit, že tyhle lživé blitky sem patří?

Aileeen

Sice to tu nebude populární názor, ale… konečně aspoň někdo na MD něco dělá k lepšímu. A ano, logicky, pokud se do spousty věcí začíná teprve teď sahat, tak počátkem všeho toho sahání jsou jednání, komise, pracovní týmy a podobně. Protože jen tupý čecháček má hned na vše snadné řešení, které hned od zítřka přinese zázračné zlepšení. Škoda, že v realitě žádná taková řešení nefungují.

Jiří Procházka

Škoda že i on patří mezi ostatní politiky, kteří se nesnaží aby se stavby požadující výkup pozemků nebyly zbytečně prodraženy spekulanty.Napr.novinári před výstavbou nové přistávací dráhy v Ruzyni upozorňovali stát že je třeba dát na katastrálním úřadě tzv plombu,aby spekulanti nemohli skoupit potřebné pozemky.Co se nestalo – jeden ministr s přáteli přesně tohle udělali a vydělali údajně dvě miliardy korun.Myslite že někdo z politiků se postaral aby se situace neopakoval? To bychom nesměli být v česku, nedávno opět p.ministr zakoupil potřebné pozemky pro dostavbu pražského dopravního okruhu.Vejvar čtyři miliardy korun naprosto legálně.Jen stát a potažmo jeho občané zaplatí naprosto zbytečně… Číst vice »

Aileeen

Nesmysl. Pokud nemáte jednoznačné trasování, a nemáte ani potřebná posouzení a povolení, těžko uděláte nějakou plombu nebo stavební uzávěru. Když se pak cokoli změní, dostanete se do situace, kdy budete čelit žalobám za zmařené investice, nebo naopak stejnému problému jako bez plomb a uzávěr.

mantinel2

Pana Kupku jsem osobně viděl a pohovořil s ním při slavnostním zahájení stavby Karlštejn – Beroun a je to opravdu velice kultivovaný člověk. Má zájem o problematiku dopravy a přeji mu, aby se někdy posunul i dál. Akorát mě mrzí, že jste se nezeptali na nezákonné odvolání šéfa ÚPDI, to je jeho taková černá kaňka. Nevím, jestli se tento příspěvěk po vánoční amnestii zobrazí, byl jsem jménem republiky zablokován z důvodu opozičních názorů.

Marcel

Takovych nás tu je😀 snažíme se být fajn

lojzik

pana Kupku jsem osobně viděl a měl možnost s ním diskutovat a umí velice kultivovaně lhát, kdy velice přesvědčivě tvrdí nesmysly v přímém rozporu s dokumentací ŘSD a oblbuje tak lidi

lojzik

pro mínusáře, jak jinak byste nazvali, když Kupka opakovaně tvrdí, že po realizaci silnice A se doprava na silnici B sníží, zatímco podle dokumentace ŘSD se po realizaci silnice A doprava na silnici B citelně zvýší. A oblbuje tim lidi co bydlí u silnice B, když jim tvrdí, jak bude super postavit silnici A, když jim to sníží dopravu.

Marcel

Na dopravě ho je škoda, není to moc jeho parket, spíše je to premiér. Umí mluvit a je čitelný, má všeobecný přehled a schopný analytik

vasek.beroun

Mluvit umí, s tím souhlasím. Proto ho posílají i do debat, které s dopravou nesouvisí. Dokáže obhájit kdejakou kravinu.

Marcel

A tak, neobhajuje jen kraviny, ne? Se podívejte kolem sebe? Ma úroveň.

vasek.beroun

Jakou?

Marcel

Kultivovanost třeba

Honza V.

Distingovanost kovaného mafiána, vezmeme-li v úvahu bezostyšnost, s níž okecával pomstu Kodymovi a příčiny, které k ní vedly.

Ondřej

To je mistr světa v kecech a ve výmluvách… to je samá analýza, schůze, chystáme, připravujeme … a nikde nic VRT, ETCS … Amerika ve spreji …

b-hop

Mluvící hlava, nic víc. Absolutně nemá smysl brát vážně.

Pepan

Ta znělka toho podcastu je dost nepříjemná. Je tam potřeba dávat různé „dopravní“ zvuky jenom kvůli tomu, že jde o dopravní podcast?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tak to si někdy pusťte ten šotopořad P*zor v**k. To je teprve dílko. Ale tam to je asi kvůli navození vzrušení cílovky.

Leštění

Horší jsou masochisti, kteří se na to dívají ikdyz je to „vůbec nezajímá a vůbec nejsou šotouši“

Pan Pravda

Nedokazu posoudit, jak rozumi doprave, v tom ostatnim diskutujicicm nesaham ani po kotniky a jak moc cmluvi pravdu necham na nich. Slysel jsem ale, jak se na Novy rok pustil do rozboru maloobchodnich cen v potravinarstvi a tam teda silne dezinformoval, tak snad svymu oboru rozumi lip a bude se ho drzet.

Peeetr

Mám pro pana ministra veřejnou zprávu, aby se nemohl vymlouvat, že nebyl informován.

Výhradní provoz pod ETCS na českých koridorech v žádném případě nezačne 1. ledna 2025.

Miroslav

Nevím jak ostatní ale Kupka má dobrou šanci vyhrát trofej „největší lhář roku 2024“. Už z toho „ale podstatné je, aby celá liberalizace měla pozitivní dopad na cestující a kvalitu služeb.“ Je jasné že je mimo realitu se zakázkami na železnici. Ve většině případů šlo pouze o cenu, nikoliv o kvalitu vozového parku, jako na R23 kde ČD chtěl nasadit InterPantery, jenže stát se rozhodl dát zakázku regiojetu, který nabízel staré nemodernizované vozy, mimochodem nyní musí kvůli požadavku ministerstva nasadit nízko podlažní vůz, a Jančura nabídl dvoupatrový vůz určen pro regionální dopravu, který výrazně sníží kvalitu cestování na R23. Vtip… Číst vice »

Michal M

Kńů. Nabagrováno bylo, prachy tekly, mohli jste se předvést, dokud jste to měli, modrá armádo…

Miroslav

Podle toho bych řekl že žijete ve špíně, jak chcete.

Michal M

Služby ČD tam, kde je nahradil Regiojet, byly mizérie a jsou i na rychlíku Vysočina, kde je nahradí příště.
Tím v žádném případě neobhajuju špínu, v tendru určitě nebylo „může to bejt špinavý, hlavně ať je to levný“. Problém není konkurence, ani soutěžení ceny, ale nedostatečná kontrola standardu kvality objednatelem. Kraje to umí, ministerstvo zřejmě ne.

DR 01 518

Se vším souhlas jen ten dvoupatrový vz je na tuhle linku ok.Neco podobného jezdí na Hof-Munchen a to je navíc úplně jiný level

Miroslav

Samozřejmě že záleží jak to dopravce udělá, bohužel u RJ je normální nechat stejný typ sedaček a dát tam nápis „Regiojet“.

Kubrt

Všiml jste si, jak dopadá v posledních letech hospodaření ČR? Fakt nemůžeme mít všechno a hned.
A co jiného než regionální linka je R23?

adamgolias

hned ne , ale za 30 let by se to mohlo změnit k lepšímu. na r23 je denně k vidění rok 1982 ve žlutém.

Karel

Nemohlo. Nebyla na to politická vůle-Říman, Řebíček, Bárta…

PetrM

Myslíte, že patrové vozy (jednotky) které se běžně pro regionální rychlíky (jiný název pro vlak co zastavuje co 15min nelze použít) používají jako cost effective řešení i jinde ve světě je výrazné snížení kvality? Jančuru nemusím jako vy, ale když se snažíte argumentovat tak používejte aspoň logické argumenty.

Miroslav

Jde o snížení kvality, zkusil jste někdy sedět v dvoupatrovém voze od DB Regio? Ke všemu se domnívám že vozy nemají WiFi a zásuvky, což aktuálně nasazené vozy na R23 mají, takže další mínus.

Juraj

Snížení kvality oproti B/Bdtee, které tam byly donedávna? To neeee.

Miroslav

Kvalita bude odpovídat vozům B/Bdtee. Takže ano…

Lukáš Chytil

Opravdu chcete porovnávat AB/B/Ddtee s Bmz a jejich modifikacemi, co tam jezdí dnes? Tam už jen vakuový hajzl je modernizace o 50%, nemluvě o klimě, zásuvkách a dalších věcech.

Miroslav

Porovnávám vozy B/Bdtee s NĚMECKÝM dvoupatrovým vozem určen pro REGIONÁLNÍ dopravu, ten co Regiojet má nasadit na R23, napsal jsem to už párkrát…

gitare3

Ona taky R23 není úplně klasický rychlík, ale spíše 2 spěšnáky spojené do sebe (Mělník – Kolín, Mělník – Ústí). Potvrzuje to i množství používaných dokladů PID a DÚK.

BDT

Spíš než rychlíku, bych to přirovnal k rakouskému REX(regionální expres) a tam patra celkem běžné jezdí.

oce

Zápach moči, prach a špína na sedačkách a nikdy neluxovaných kobercích… Děkuji pěkně.

Jakub

To ale predsa nie je chyba ministra, ze kraje si zvolili za jedine kriterium cenu- je to rozhodnutie krajov, takze kritizovat musite hejtmanov pripadne ludi, ktori o tejto veci na kraji rozhoduju.
Podobne je to problem kraja, ak umoznuje na objednavanych vykonoch dopravcom prevadzkovat menej voznov ci ine supravy- napriklad ked RJ roztrelili viacere jednotky vodici neschopni dodrzovat pravidla cestnej premavky, tak to nie je uplne jeho vina a ak chcel udrzat prevadzku, musel vypravit aj strsie jednotky alebo dokonca loko s voznami- lenze dopravca nema v sprave trat a tiez nedokaze ovplyvnit nedisciplinovanost vodicov.

Jakub

Dodam, ze ak linku objednava stat, tak to zase ide za prislusnymi uradnikmi a mali by objednane vykony aj kontrolovat.

Kubrt

Ano, R23 je ministerská záležitost.

noerf

A proč nejsou nasazeny tyto jednotky na R11? Nejdříve je třeba porovnat co jezdí jinde a pak mluvit.
Otázka zní, zda-li některé rychlíky musí jezdit? Jejich čas je oproti autobusům pomalý, MD je stále objednává, takže chce logicky platit co nejmenší peníze.

Anonym

Tenhle ministr je děs. Měl zůstat v pozici mluvčího nebo namlouvat pohádky pro děti, to by mu šlo. V té pozici kde je je naprosto nekompetentní. Akorát plká nesmysly a maže lidem med kolem huby. Sorry, ale jinak se to napsat nedá.

Michal M

Vítáme v diskusi fanclub Karla Havlíčka.

Anonym

Ani náhodou neříkám že byl sonykája lepší. Bohužel je to dlouhodobá tragédie v tomto postu…

Michal M

Tak v tom případě bych „tragédii“ označil za „realitu“ a nějak hodnotil v jejím rámci…

hank

Argumentační faul.

Jan Sůra

Šlo by to prosím konkrétně?

Swariner

Není důvod. Tady se nasbírá nejvíc plusů za obecné kydy. Ještě mi chybí něco o tom, jak má být ministr odborník. Anebo jsem to přehlédl, nemám žaludek to tady číst celé.

Honza V.

Takhle přísně jste se měli ptát pana ministra, ne zdejších komentátorů.

adamgolias

a který z ministrů dopravy nebo zdravotnictví nebyl děs? vzpomenu li si třeba na stranskeho nebo rimana , bartu , davida, to byl materiál. možná Ťok , jen jsem měl pocit , že je opravdu těžištěm vic na silnici.

Michal M

Řebíček měl trochu zvláštní pověst, ale zase z toho, co rozestavěl, se ještě dlouho žilo.

Jan Sova

No to už se nedozvíme, proč jeho „tajný“ dodatek smlouvy s Kapschem, nebyl nikdy zveřejněn a vo co tam tak výhodného pro český stát šlo/nebo nešlo. Jeho pověst byla pouze to, odkud vzešel, k čemuž šly tiskem dalekosáhlé legendy. To co reálně zařídil/provedl/vykonal (v obojím slova smyslu), na to se rychle rádo zapomnělo a nikdo se v tom nešťourá.

adamgolias

jo , jasný , vyjmenovat všechny ty opakovače mouder ze stranických konferencí , polokmotrů , kámošů někoho , povýšených stylem mjr Haluška to by byl velký soupis.

Vesper

„…aby celá liberalizace měla pozitivní dopad na cestující a kvalitu služeb…“

Kecy v kleci. Účelem liberalizace je, aby zadavatel maximálně ušetřil, nic víc. Stačí se podívat co je tolerováno na linkách R7, R23 nebo R26.

Naskocivyskoci

Souhlasim, musi se zlepsit vymahani a udelat tvrdsi sanknce

Radim

To tam taky říkal, že se připravují přísnější sankce, tak snad…

Frantisek

Ono kdyby tím vším také někdy jezdili, že…

PvvS

A copak tam bylo předtím ?

BDT

Ona ta liberalizace , měla dopad celkem velký v dálkové i regionální dopravě, ale vám je to asi zbytečné vysvětlovat, bez vstupu soukromých subjektů na českou železnici, by nic netlačilo ČD k nákupu nových souprav, takže žádné Sharky, Pantery, Comfortjety,… , do Ostravy bychom stále platili za jízdenku stejně jako dnes do Vídně a na lokálce by jse se kodrcal v 810 a ne v RS1.

Vesper

Korelace není kauzalita. ČD provozovaly to, co objednatel chtěl. Ano, že v jeden okamžik objednatel zjistil že soukromník za stejnou cenu jako ČD s 843 nabídne olítané (ale nízkopodlažní) desiro po DB je věc jiná. A na komerčních spojích jezdily ČD vždy s tím nejlepším.

bydleni_fanousci.0t

+ R11

Naskocivyskoci

Ceskym Draham by nejvice slusela privatizace a vite proc? Protoze by se konecne koplo do zadku tech 70% nepotrebnych uredniku, co saji rozpocet. Jen 20-30% lidi co jsou dneska u CD tam opravdu maji byt. Jsou to lide z provozu na kterych se setri…
Ceske Drahy jsou prezitek a studna kam se jen lejou penize…

Muj nazor, pardon

Anonym

Dělníci bez řízení jsou naprosto k ničemu. Kdo jim bude zajišťovat materiál a práci? A kdo je bude organizovat?
K čemu by jako byl strojvedoucí když by neměl kde a s čím jezdit?

Michal M

Mohl bys nám to prosím tě nějak rozepsat? U Skupiny ČD dělá 22 tisíc lidí a s touhle matematikou musí ti vyjít, že 15 tisíc z toho jsou ti zbyteční úředníci. Jdu si na to udělal popcorn…

Vojta Svobodný

České drahy možná. Ale především částečná privatizace zdravotnictví! Tam chybí neskutečně moc peněz, který tam stát nikdy sám nedá. Není jina možnost. Proste není možné, aby tu atestovani lékaři delali za 50tis zatímco v Německu dělají za 300tis. To nám tu zadní nezůstanou

Kubrt

Myslíte, že české zdravotnictví není částečně zprivatizované?

hank

Nejvíc peněz ve zdravotnictví (18% HDP, pro srovnání: OECD 9%, Německo 11%, ČR 8%) se točí v USA, kde neexistuje všeobecné veřejné zdravotní pojištění, kde je většina populace závislá na veterinární péči pro lidi (zoufalé filmové obrázky z někerých US nemocnic nekecají) a vážnější onemocnění ji ruinují, zatímco té mediálně oslavované péče na špičkové vědecké úrovni si užívá movitější menšina, jejíž početnost se neustále zmenšuje. Cca 50 miliónů Američanů nemá žádné zdravotní pojištění. Kapitola sama pro sebe jsou příjmy (některých) lékařů a podíl pojištění odpovědnosti („pojistek na blbost“) lékařů na celkových nákladech na zdravotnictví; soudní spory pacientů s poskytovateli zdravotní… Číst vice »

Aileeen

A jak že ta privatizace zajistí, aby lékaři dostávali oněch třista tisíc?

Radim

Že prý „českou železnici nijak nezanedbáváme“ 😀 Dobrý vtip 😀

DR 01 518

Proto vzali peníze SZ a dali RSD😀