cargo

Podcast: Strojvedoucí parní trakce David Morc zachraňuje s kolegy lokomotivu Albatros

Parní lokomotiva Albatros 498.112. Pramen: ČDParní lokomotiva Albatros 498.112. Pramen: ČD

"Vždycky jsem záviděl dříve narozeným strojvedoucím, že měli možnost v parním provozu jezdit," říká David Morc.

Zpět na článek
6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepík

Proč jste všichni tak strašně světový? Nešlo by napsat česky rozhovor místo podcast. Když chcete psát anglicky tak všechno. Tyhle komoleniny jsou strašný. A jsme Češi!

Ketchup1970

Taky nemám rad cizi termíny tam, kde je možné použit české slovo. Podcast je termínus technikus. Podobne jako slova v jiných technických oborech . Už od dob Velké Moravy je prejimame . Napríklad Bouda budova / německé Bau – stavět .

Miloš

Fandím všem lidem, kteří si uvědomují, co naši předci krásného a funkčního vytvořili. Parní lokomotivy jsou krásná díla. Jsem hrdý, že jsme patřili mezi úspěšné výrobce těchto strojů. Je škoda, že nemáme více připomínek z dob, kdy se malovalo na pauzák, počítalo maximálně na logaritmickém pravítku a práci prováděli mistři svého oboru. Krásné je, když se o taková díla staráte, jsou funkční i dnes a to nemusí jít jen o železnici. Za rozhovor děkuji i panu Morcovi a za práci záchranáře lokomotiv. Co jsem se v povídání nedozvěděl byla nakonec cesta do Švýcarska. Příběh byl ukončen v Kařízku (chyba moderátora,… Číst vice »

Petr Novotný

Davidovi přeju úspěch, nejen s touto párou. Ale Havlíček by rád historická vozidla ČD přebral pod ministerstvo s tím, že soukromé osoby mají zájem…

Zbyněk

Neměl zde být dnes podcast ředitele IDSK?

Jan Sůra

Měl, z důvodu nemoci natáčení přesunuto (viz vysvětlení v textu avizující podcast s šéfem IDSK)