Podcast: Příští rok nakoupíme asi poslední autobusy se spalovacím motorem, říká šéf plzeňské MHD Jiří Ptáček

Tramvaj Škoda 40T PMDP, vozovna Slovany. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTramvaj Škoda 40T PMDP, vozovna Slovany. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Plzeňská MHD vyjde ročně na dvě miliardy, jízdné pokryje necelou čtvrtinu.

Odebírat
Upozornit na
guest
4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.K.

Je otázka jestli by pár dieslů nemělo zůstat trvale pro pokrytí nějakých rizik blackoutu a podobně, a jezdit na HVO naftu, pokud jde o CO2…

BND30

U počtu 100 milionů přepravených cestujících mne napadla myšlenka, že kdyby každý za svoji cestu zaplatit 20 Kč, je DP hospodářským výsledkem na nule. Což by u průměrného cestujícícho (25 dní cestování měsíčně, dvě cesty, každá s jedním přestupem), dělalo 2.000 Kč/m.
Ony ty reálné příjmy DP odpovídají. Když chci za měsíční tramvajenku čtvrtinu nákladů, pak pokryju čtvtinu nákladů.

Kubrt

Už někdy před 20 lety se říkalo, že cestující za jednotlivé jízdenky v MHD plus mínus pokrývají „své“ náklady a veřejné dofinancování pokrývá předplatní jízdenky, respektive snížené tržby předplatné – jednorázová.
Samozřejmě se nabízí otázka, o kolik by poklesl počet cestujících v MHD, pokud by přestaly fungovat levné předplacené jízdenky. Já si myslím, že ve velkých městech by to nebylo moc dramatické.

Jan Tichavský

Před 20 lety byla vozidla levnější na údržbu, opravy, repase. Dnes je všude klimatizace, nízká podlaha, pokročilá elektronika od jízdenkových automatů až po rekuperaci, složitější motory. Plus někde ani ty předplacené kupony nestoupají o inflaci. Takže cestující platí ceny jako za dob T3 a Karos, ale jezdí v 40T nebo 52T.