Podcast: Připravujeme se na nákup bateriových i vodíkových vlaků, říká Jiří Ješeta z ČD
Jednotka pendolino Českých drah v zimě. Pramen: České dráhy
„E-shop je největší prodejní místo, které máme. V dálkové dopravě se nakupuje 70 až 80 procent jízdenek online a roste to.“
Měl bych dotaz. Pan Bednárik v létě mluvil o tom, že pokud nebude na podzim omezená doprava skončí osobní doprava ve ztrátě miliardu Kč. Na podzim došlo k určitému omezení, ale dle vyjádření mají být ČD v zisku. Tak by mne zajímal hospodářský výsledek bez mimořádného příjmu v podobě faktury za pronájem pozemků SŽ.
Dobrý den, ten HV za 2021 je bez příjmu za pronájem pozemků SŽ. Proti faktuře na SŽ byla totiž vystavena 100% opravná položka a dopad fakturace SŽ na hospodářský výsledek 2021 je tedy nulový. JJ
Ještě u nas ani nezačaly jezdit logicky pojate hybridy typu diesel s pantografem a už se vymysleji vodíkové vlaky.Komu půjde malá domu tentokrát?
Radši si poslechněte podcast než bezhlavě komentovat titulek.
„Desetileté smlouvy pomohly nastartovat liberalizaci železnice“ 🙂 To je výstavní modrá guma.
(Liberalizaci železnice nastartovalo hlavně to, jak se s blížícím koncem desetiletých smluv ČD tvářily bohorovně a bez nejmenší sebereflexe, že musí automaticky dostat další desetileté smlouvy.)
Guma jste akorát vy. Právě díky tomu, že ovjednatelé uzavírají smlouvy na delší dobu namísto smluv na rok, začali mít zájem o dopravu i další dopravci.
Jenže objednatelé neuzavírají smlouvy na deset let, pokud nechtějí… nebo pokud nemusí (2009). Přičemž první „desetileté“ smlouvy byly stylem „můžete si vybrat koho chcete, ale dotaci dostanete jen pro ČD“… to je teda otvírák jak prase.
tak a už to došlo i sem,tak se přestane topit,svítit,hlavně aby to dojelo…doufám že jako mechanik už budu v důchodu
Cestující preferují velkoprostorové uspořádání před kupé. Jo to vidím vždycky, když jedu rychlíkem na Plzeň. Nejdříve se obsadí kupé a teprve pak jdou lidi do velkoprostoru.
Minule dokonce nebyl ve velkoprostoru nikdo a všichni v kupéčkách. Zas na druhou stranu tam bylo lidí, že by se zaplnil jeden vůz.
Protože automatické mistenky to často nejdřív rozhodí do kupé. To se děje i na jiných tratích. Protože když máš mistenku do kupé, sedneš si tam poměrně ochotně i když už tam sedí tři nebo 4 lidi, což bez mistenky hodně lidí neudělá
Ja zas vidím opačný efekt, v kupé jsou tři, čtiřy lidé a už si tam ostatní sedat nechtějí a radši stojí na chodbičce, představku.
„Nejdříve se obsadí kupé“ … jedním až dvěma lidmi. Ale tou dovou už ve velkoprostoru někdo sedí.
„říká a otevírá také téma propouštění, které ještě podle všeho u ČD nekončí“
Nakonec i dojde na provozní zaměstnance. ?
zaměstnanců obecně je nedostatek. v drtivé většině se uplatní. jen možná někdo za méně…
Vodík dobrá alternativa a věřím že budoucnost veškeré dopravy.
Dobrá alternativa pro finanční kolaps.
Kdybyste to měl platit ze své kapsy asi byste rychle změnil názor!
Obávám se že budeme platit všichni. Namísto zlých baterií jedině vodík! Je nutno snižovat emise CO2, ale nejhorší jsou ty baterie!
Analogie k jaderným elektrárnám: Zelení i Green peace dodnes razí terorii, že se za každou cenu musí snížit emise CO2, ale zlé jaderné elektrárny je nutno vyřadit okamžitě z provozu, jsou největší zlo! A nahradit je zdroji bez emisí CO2. Co natom, že funční JE žádný CO2 neemituje…
Není nutno snižovat CO2, tuto mantru opakují jen zelení mimoni. Až bude tato mantra platit celosvětově, tak pak bych to bral teprve v úvahu.
A protože jsou Zelení a Green peace v žalostné menšině (v ČR jsou bezvýznamní, nejsou ani v parlamentu), tak bychom jejich nesmyslné požadavky neměli brát v úvahu.
„A protože jsou Zelení a Green peace v žalostné menšině (v ČR jsou bezvýznamní, nejsou ani v parlamentu)“
Jenomže v Německu jsou dokonce ve vládě a Německo = EU. Ne nadarmo se EU přezdívá „čtvrtá říše“. Jak je to u nás v ČR, je z celoevropského pohledu zcela nepodstatné.
Tak ideální je na mantru Německo = EU zapomenout. Vždyť je to blbost, jestli si chtějí Němci pohoršit v životní úrovni, tak je to na jen a jen nich, zbytek Evropy by se těma jejich mániema neměl nechat ovlivňovat, v minulém století už to tu zmršily 2x, neměli bychom je nechat to opakovat znova.
Já být v dozorčí radě v současnosti , tak při zmínce o vodíku v dopravě okamžitě odvolávám ředitele.
Věřte si čemu chcete, dokud nebudou horentní přebytky elektriky, tak je vodíková technologie jen vyhazování peněz.
Vodík je energetický nesmysl.
Až bude OZE tolik, že budou vznikat energetické přebytky, pak bude prostor pro akumulaci energie do vodíku.
Jenom kdyz se podari vyresit kupa dalsich problemu s vodikem, a ze jich neni malo.
Ale levnější bude svítit žárovkama ve dne, aby se ta nuceně nakoupená elektřina spotřebovala a nemusely se tak odstavovat nadbytečné kapacity.
Zatím těch Občasných Zdrojů Energie moc není, takže je poměrně zbytečné se zabývat vodíkovými vlaky. A technologie je poměrně známa a vyvinuta. Nebo si myslíte, že se něco radikálně změní na vodíkovém článku a následném přenosu elektrické energie přes motory na pohyb vlaku?
Momentálně očekávám právě to velké množství přebytků elektriky a technologii, která tyto přebytky bude aktivně „vysávat“ z elektrické sítě pro její stabilizaci a právě ty přebytky budou využity pro výrobu toho „zázračného vodíku“.
12 V elektromotorek, jedna autobaterie a to by bylo aby se 810 nerozjel.
když jste už tak moc ftipnej, tak se podívejte čím posunuje RJ na společném.
Nevím co se vám nelíbí? Jako děcka jsme si z 12 V motoru a autobaterky postavili motokáru…děda mi vyprávěl i o maníkovi, který prý jezdil s Trabantem na startér. 810 je vysoce protěžovaná, vyžadovaná a všemi oblíbená jednotka, tak co…. vyhodí se těžký diesel motor, nádrž, převodovka, doplní lehký elektromotorek a je z toho lehké a vděčné vozítko. Místnost na baterii se může udělat třeba z WC. Tam se obvykle stejně každý slušný člověk bojí vstoupit…. Nemusíte se čertit…
Jednotka? Co je na ní jednotkového? To je prostě motorový vůz.
aby se to dalo alespoň trochu brát vážně…tak tam nesmí být autobaterie a 12V.
Trabanta jsem leta měl, skutečně to šlo, ale podle stavu baterie to bylo tak na minutu jízdy.
Ale fungovalo to! Nebýt Forda, tak to není zakázané! (pokus o ftip, přece stačí když to jede, nemusí to dojet do cíle)
Ohlidejte si, ať vám to prodají nabité.
Budou se 810 předělávat na bateriový pohon?
Má smysl dávat na tomto fóru takové nesmyslné, rádoby vtipné příspěvky?
Vzhledem k tomu, že 810 a její různé extrakty jsou nosnou řadou ČD, tak je to naprosto relevantní dotaz.
a landerbahn jezdící s půjčenou 810 od KŽC vám nevadí? nebo AŽD s tou svojí?
Nic takového jsem neříkal. U těchto dopravců se jedná o jeden-dva kusy, zatímco jejich nosná řada je něco o generaci mladšího. U ČD jiné HV než ex-810 v takovém počtu několika set kusů nejezdí.
810 nosná řada? to už úplně ne…ale je problem, čím to nahradit na zbývajících výkonech…aby to někdo byl ochotný platit… její náhrada je totiž celkem oříšek…řešit se to ale mělo už dávno…jenze to vychází z ochoty objednatelu platit… a to ze někdo před patnácti lety z politických důvodů utratil nehorázně prachy za regionovy, s tím není možné nic moc udělat hned. bohužel. protože ty šly vyřešit celkem dobre…ale tehdy, už ne teď. snahy o nápravu zde jsou ale zatím to je dost rozpačitě…nová vozidla jsou zase problém…a starsich není kdoví kolik…a fiasko s GTW varuje nehodlám hájit že CD je… Číst vice »
Jaký problém? Motor z auobusu překvapivě funguje i v autobusu.
přesně tak…pořád se něco zkouší,vymýšlí a pokaždé to zachraňuje stará dobrá 810
a víte, že elektromotor a menší baterka by se k pohonu té nehnané nápravy 810 místy hodila? třeba výkon na trase hostivice-smíchov společné…je jednu cestu skoro pořád z kopce, to by se ta baterka moc hezky nabila.
mám sice značné pochyby o smysluplnosti této akce ale šlo by to
Jo i bez baterky, jedna náprava hydraulicky, druhá elektrický přenos výkonu, a se stejným výkonem je lepší adheze a krouťák.
S baterkou navíc nabalit ekokecy aby se to lépe prodalo 🙂
není to náhodou tak, že se stejně musel u novejch motorů omezit výkon, protože to bylo na převodovku moc? ale dost už o tom, nebo se toho někdo fakt chytne.
Je to tak. Inu převodovka z roku cca 1963 a nikdo nechce riskovat a zkoušet jakou má výkonovou rezervu.
A vzduch na brždění musí stihnout nafoukat cestující hubou 🙂
Ono to je trochu složitější…
No tak klika a budou se střídat u točení kompresoru. Že pojedou příště jinak? Jak je to možné!