Podcast: Při nejvyšším stupni údržby zůstane z letadla jen skořápka, říká šéf CSAT Petr Doberský

Boeing 737-800 společnosti Transavia na údržbě v Praze. Foto: CSATBoeing 737-800 společnosti Transavia na údržbě v Praze. Foto: CSAT

„Hodně namazat a nacpat vysoušeči,“ popisuje péči o odstavená letadla ředitel Czech Airlines Technics s tím, že nejčastější závada letadel je koroze.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Peeetr

Hlavní problém je cena bydlení kolem Prahy, a že zkušení pracovníci s vlastním bydlením jsou schopni pracovat podstatně levněji než nováčci, kteří potřebují našetřit na barák a založení rodiny.
Nejschůdnější řešní je blízká dotovaná ubytovna, a umožnit mladým dělat hodně přesčasů.

Tomas

No to já nastupoval za 16k čistého a teď dávají B1 mechanika 50k hrubého a diví se že nemají lidi…??🤔

jaroslav

Management to vede zu grunt. Tuším, že v Ostravě jsou daleko lepší. Mechanici z Prahy si tam jezdí přivydělat. Týpka to asi nezajímá, má asi své jisté. Zatím!

JirkaA

Tak teď jste těm mechanikum co si tam jezdí přidělavat (pokud to tak je) poskytl medvědí službu. Vy jste fakt dobrák 🙂

Jinak ano v Ostravě to jde pomalu ale lepší se.

Honza

V CSAT jsem měl zájem o jednu pozici a nabídka byla 30k hrubého + nějaké odměny. Pak se opravdu nedivím, že si pan ředitel stěžuje, že nemají lidi.

David

Naklady pomalu jak v zapadni Evrope a platy vychodni evropy. Jsou blazni, jestli si mysli, ze nekoho sezenou. L

Xaver

Každá firma a její vyšší management fňuká , jak nemá kvalifikované lidi , když už je má, ve většině případů nedělá nic , aby si je udržela a motivovala k dalšímu působení 🤯 tak kde je chyba ?

ovd77

To je naprosto jednoduché. Nedají větší platy. Například nástupní plat do ČSAT Technics po škole je +-27 tisíc hrubého. Což na Prahu je žalostně málo. Po zaškolení a typovém výcviku je člověk rád,když mu příjde na účet 35-37 tisíc korun. O něco lépe je na tom Smartwings,kde člověk který nastoupí po škole dostane zhruba 30 tisíc hrubého a po dodělání průkazu a typového výcviku se dostane na daleko vyšší peníze. To stejné je i v JobAir Technic,kde člověk dostane po škole nástupní plat 26 tisíc hrubého +-. Samozřejmě po dodělání všeho se dostane na 35-40 tisíc čistého. Já se nedivím,že… Číst vice »

Mysel

Ve vetsine takovych firem je duvod jediny – nizke platy. Byva to tragikomedie..
A o nejake motivaci zamestnancu obvykle nema smysl ani hovorit. To byva zcela mimo myslenkovy obzor managementu.