Podcast: Překvapilo mě, kolik lidí létá z Ostravy do Indie, říká šéf ostravského letiště Jaromír Radkovský

Ostravské letiště má novou nákladní linku do Kazachstánu. Zdroj: Letiště OstravaOstravské letiště má novou nákladní linku do Kazachstánu. Zdroj: Letiště Ostrava

Z Mošnova má být největší cargo letiště v zemi.

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pek

No vida, náš bývalý personální ředitel z hodonínského Textronu/Collins&Aikman/IAC.

Jenda

Jsem rád, že se dostalo na mou otázku o trase Varšava-Ostrava-Praha. Z odpovědi jsem ale trochu rozpačitý – že se za covidu ukázalo, že z prodejů letenek se ta pražská větev neuživí? No, to by byl asi zázrak, kdyby se to tehdy uživilo, když byl zakázaný pohyb mezi okresy a na letišti seděla policie a kontrolovala doklady 😀

Air Traveller

Ta linka pred zakazem okresu litala skoro 6 mesicu (od zacatku listopadu do konce brezna)

zakaz okresu zacal tyden pred koncem brezna.

takze az na jeden tyden nijak zakazem okresu ovlivnena nebyla.

a uprimne – k cemu by tam ten vnitro segment byl? vlakem budete v ty ostrave rychlejc, nez tim letadlem.

Igor

Někdo to v té době taky zkoušel a dokonce vyhrálo letadlo
https://travel-master.cz/Clanky/TM/20201201.php
Samozřejmě se zanedbatelným rozdílem.

Jenda

Díky za odkaz. Na konci se píše, že by to letadlo mohlo být rychlejší dokonce výrazně: „Pokud jde o rychlost, letadlo by bylo jednoznačně rychlejší, kdyby na ostravské letiště existovala nějaká rozumná doprava. Vzhledem k velikosti a vytíženosti letiště by i příjezd s hodinovým předstihem zahrnoval víc než dostatečnou rezervu. V takovém případě už by letadlo mělo zhruba hodinový náskok. V současnosti se ale člověk musí na ostravské letiště dopravit taxíkem nebo vlastním autem, aby ten hodinový náskok získal.“

Igor

Máte určitě pravdu. Rychlejší by bylo, ale četnost spojení by hrála po většinu dne vlaku a tím bych mohl být v Praze v téměř jakoukoliv hodinu oproti letadlu, které mi poletí jen na určitou hodinu.

Permonik

Stačilo by i nějakých 35-40min předodletem.

Ovšem vlak vychází cenově 1/2-1/3 oproti letadlům. Protože kromě letenky vznikáji náklady na dopravu na letiště.

jakub

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale takovýhle naříkání.
Chtěli bychom aby Lot lítal dvakrát denně, ale oni nechtějí.
Konkurence polských letišť je velká.
Jedná s Ryanairem jsou opravdu tvrdá.
Obchodní ředitel má rád Itálii, tak by chtěl lítat do Bergama.
Tohle se nedá poslouchat.. Jen mi to potvrzuje, že Ostrava je letiště céčkové/déčkové kategorie.
A ta nedávná fiaska se Smartwings linkama do Paříže či Dubaje, mně v mém názoru jenom utvrzuje.

jakub

*mě. sorry…
Létá se s většími letadly, kde je 95 míst. Jestli je tam v průměru 40-45 cestujících, tak to samé dřív létalo z Ostravy do zahraničí přes Prahu,“ říká v podcastu Jaromír Radkovský. A pak z něho vypadne, že load faktor je 31%. Tyhle počty taky nesedí.

Polda

Souhlasím s Jakubem👍👍👍👍👍👍👍. Určitě se udělalo hodně dobrých věcí ,ale tolik pláče a naříkání z úst ředitele to se fakt špatně poslouchá. Možná trochu více sebevědomí by to chtělo a nebát se za riskovat nebýt pouze tím malým regionálním letištěm.
Katovice se nebály a kde jsou dnes a kdo lital z Katovice před několika lety skoro nikdo.

Sáček

Katovice živí polští cestující z lidnatého polského regionu. Poláci nikdy nebudou létat z Ostravy, ze zahraničí, z Czechy, když můžou mít svoje. Ostrava obsluhuje MS kraj prostě.

Jarda

Dle poctu pax na Phuket a Mauricius, myslim, ze letosni sezona bude posledni. Nevi nekdo jaka cisla ma Brno? 🙂

Pom

80-100 pax není úplně zlé, vzhledem k tomu, že čedok má dislokovaných asi 120 míst. Minulý phuket byl skoro 50/50 MXP/OSR. Ale i tak souhlasím, že v příští zimě nebude obnoveno 🙂

Pavel

Brno je u Vídně, Ostrava má blízko Katovice, ale u Katovic není tolik poznat, že jsou nedaleko Krakova

Jarda

No ty úvahy o Bergamu nevím, nevím…. Sotva se naplní z Brna natož z Ostravy….

Víťa

Přesně tak, chtělo by to jinou letní destinaci, zbytečně si budou konkurovat s Brnem a nakonec skončí Bergamo v obou městech.

Paolo

Obchodní ředitel má rád Bergamo, takže smůla 😀 Ale jinak souhlas, jakákoliv jiná destinace v Itálii u moře by měla mnohem větší potenciál…

MP22

Tak třeba si ředitel nakonec domluví linku aspoň do Brna, aby se stíhal přestup do Brrgama 😁

nadya

Bergamo je fajn destinace, i odtud se dá letět dál do jiných částí Itáie. Samotné město je krásné. Třeba v Brně skončí, budou mít jinou destinaci a přesunou právě do Ostravy.

Alan Wank

Ano, Bergamo je fajn destinace, byť docela dobře dostupná autem, a hodně lidí např. u návštěvy Lago di Garda dá přednost tomu dojet vlastním vozem z ČR.

Každopádně jak zde bylo řečeno, bylo by fajn, kdyby si BRQ a OSR pokud možno přímo nekonkurovaly, protože obě tato letiště jsou poměrně blízko u sebe, a pokud se budou rvát navzájem o PAX, tak nakonec mohou ostrouhat obě.

Stepan58

Proč by takhle přehazovali linky, když se to někde zavede? Zároveň pochybuji, že někdo v Bergamu přestupuje, pokud ano, tak minimum lidí, RYR přecijenom přestupy nedělá.

Alan Wank

Tak zrovna já v Bergamu už prárkát přestupoval. Je to obrovský lowcost hub, odkud je hromada levných letenek do spousty destinací (nabídka ve srovnání s VIE nebo PRG výrazně zajímavjěší), navíc často s vysokou frekvencí i několikrát denně, takže to lze navázat i na frekvenci 2x týdně z BRQ. Navíc to letiště je kousek od Bergama, tak si lze odskočit do města, kde je člověk za chvíli MHD a lístek navíc platí i na lanovku do starého města. Dobré je taky velké nákupní centrum naproti letiště, kde si lze cestou zpět koupit za dobré ceny spoustu italských dobrůtek. Takže pro… Číst vice »

Tonda Sehnal

To na fotce je 777F?

Random

Ne, jedná se o Boeing 767F.

Tonda Sehnal

Ok, díky.

Walker

Ne, to je 330F

Walker

Pardon – je to 767F