Podcast: Opusťme primitivní heslo o přesunu zboží na železnici, říká Vojtěch Hromíř

Kamion na silnici I/20. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářKamion na silnici I/20. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Hodně teď zanikají firmy podnikatelů, kteří začali po roce 1990 a dneska jsou po 34 letech unavení a nemají nástupce.

Odebírat
Upozornit na
guest
5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Juchin

Nemyslím si, že heslo o přesunu dopravy zboží z aut na železnici je primitivní. U tranzitní dopravy, která k nám vjíždí od Bratislavy a směřuje do Německa či naopak by to smysl mělo. Ale jsou za tím dlouholeté přípravy a náklady. Švýcaři to dokázali, ale trvalo to třicet let a náklady radši nezmiňovat…..

Petr H

Upřímně, každý kdo chvíli měl něco společného s přepravou po železnici, tak ví, kde jsou primární důvody toho, proč se část zboží (který by na železnici mohla být přemístěna) nedaří na železnici dostat. Už jen princip poplatků za použití dopravní cesty je nesmyslný. Viz např. přeprava dřeva. Kdy totálně přetížený kamion s dřevem ničí stabilně komunikace v okolí, nehradí žádné „mýtné“, ale vlak zaplatí za jízdu na té lokálce nejvyšší poplatek v celé soustavě tratí. Nemluvě o tom, že zcela nové železniční kapacity nebyly vybudovány možná již desetiletí. Jen dochází maximálně k elektrifikaci a někde ke zkapacitnění. Ale nezvnikly opravdu… Číst vice »

Aussiger

Nemluvě o systému překladišť a logistických uzlů silnice/železnice.

Zrzek

Další věcí je tzv. optimalizace stanic, kde se ruší manipulační koleje. Takže se opět prodlužuje dojezdová vzdálenost na nakládku vagónů.

coolio

Snadná pomoc.
Pokusně poplatek v rámci grýndýlu zrušte/zadotujte, a uvidíte, co to v praxi udělá.