Podcast: OneTicket se musí změnit a rozšířit. Jinak vyčerpá své možnosti, říká šéf CENDIS Jan Paroubek
RegioPanter a Pesa Elf.eu v Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Téměř dvě procenta lidí chybují při nákupu dálniční známky na internetu. Nejsou třeba schopni zadat správně značku.
Ještě k těm „SJT Režijkám“ – p. Paroubek tvrdí, že to je na dohodě dopravců. Není to spíš na rozhodnutí objednatelů, kteří mají brutto smlouvy?
A ten pan “Se”, co musí OneTicket rozšířit, už na tom maká, nebo ho ještě hledaj?
Oneticket už plní jen účel “zastropování” ceny. Z PCE do Jaroměře to lidé kupují “omylem”, když se v appce ČD snaží koupit celý úsek. Tam jsou ty “miliony jízdenek”. Nevědomky. Jinak Iredo (Idol, VDV…) jsou dnes o 30-40% levnější. IN25 naprostro ztratila smysl (snad krom EC a místenek “v ceně”)
Všechno je čím dál větší bordel a Oneticket jen předražená koruna na tom všem, která zcela ztratila svůj smysl…
No ono hlavně IREDO v aplikaci koupit nejde. Tam bude zakopanej pes. I když na trase PCE – HK to přednostně nabízí ČD tarif, protože je o korunu levnější.
Kolikrát vidím ve Vlašimce, že si lidi koupí v MOPAJ ten oneticket a jsou to podobné případy, nerozkliknou schované tlačítko další nabídky kde jsou nabídky PID, které nejen tady vychází nejlíp. Tím, že tam chodí často revizor, tak každou chvíli vidím, že to někomu vysvětluje, že mohl pár korun ušetřit.
Jinak Oneticket snad byla i tak zaváděna, že to je strop a že máte jistotu, že dráž nepojedete. Blbý je ta její inflační doložka, bude furt stejně drahá, jinak ostatní jízdné třeba PID s časem jakoby zlevňuje.
Zdůvodnění proč stát neumí/nechce automaticky pokutovat auta bez dálniční známky zní jako ze druhé třídy ZŠ…
Proč? Řekl to přesně. Poslanci vymysleli způsob slev, který znemožňuje automatickou kontrolu – nelze zjistit, zda v daný okamžik v autě neseděla osoba s nárokem na jízdu zdarma.
Osobně bych to řešil tak, že bych tohle slevu zrušil a ZTP/P o něco navýšil příspěvek. Vyšlo by to levněji.
Ano? A jakej? Babička byla ZTP(/P) a přesto kromě starobního důchodu nepobírala žádnou dávku.
Mohli by to zrušit, zbytečně nejdražší jízdenky.
ptali se na tu cenu té síťové jízdenky na celý rok? Přišlo mi to jako důležitá otázka pro hodně lidí… ještě když si cenu místenky nastavuje dopravce, achjo..To mne mrzelo, v dotazech ta otázka byla 🙁
32998 Kč síťovka do 2. třídy
38588 Kč síťovka do 1. třídy
Snad je to co jste chtěl vědět.
A příští rok o další 2,4 % více.
A to to skoro nikde neplatí – jenom ve vlacích.
Síťová má platit ve všech prostředcích a cena má být max. 2000/měs., podobně jako v Maďarsku. Pak se můžeme bavit o tom, že je preferována a podporována VHD a dá se dělat něco s autama. Jenže to by se musela zdvojnásobit kapacita VHD – takřka nereálné. Možná s masivním rozšířením autonomních autobusů…
Proto je veřejná doprava nazývána sockou. Viděl jste nekdy, že by někdo zásadně řešil cenu lístků v autobusech Regiojet či Flixbus. Prostě jezdi za tržní cenu a očekávají jistý standard služeb. Zatímco vy řešíte, kolik má co stát maximálně bez ohledu na náklady a někteří politici to i prosazují.
Tam je ten „sockovej“ tarif na začátku prodeje. A jistě pokud můžu cestu šoupnout o týden, abych ji měl o stovku levnější (nebo oměsíc, aby byla levnější o litr) tak to udělám. Nevidím do toho, kolik lidí jezdí za plnou pálku, která si s cenama oneticket nebo NRT nijak nezadá. Obvykle vidím tak 0-1 člověka, jak si takovou jízdenku kupuje u řidiče, ale kolik lidí vysolí takovu cenu na pokladně nebo na internetu těžko říct. Vtip je v tom, že ta tržní cena je daleko nižší než tarifní. Kdyby všechny jízdenky byly za tarifní cenu vozí flix i regiojet prázdné… Číst vice »
Uz tady byli dva Honzovi Paroubkové. Nemohli byste pozvat i J. Paroubka nejmladšího? Sice jsou mu dva roky, ale taky by to mohlo být zajímavý rozhovor a neco bychom se třeba dozvěděli.
Skvelej napad, az si malej dohraje s vlackama tak se ho zeptam jestli by mel zajem 🙂
Takže jsem se dozvěděl, že ono ohánět právy cestujících je u OneTicketu jen prázdná fráze, protože je nastaven tak, aby na odškodnění nedosáhl prakticky nikdo. (p. Paroubek navíc taktně přešel i odpověď na otázku ohledně nároku pouze pokud zpoždění zaviní dopravci). Stejně tak neochota zavést slevu SJT i na traťové jízdenky. Ale hlavně, že SJT Režijka půjde. Co nám po obyčejných kaštanech.
Jojo, odpověď na můj dotaz, jestli už mají smlouvu (i pan Kubala se divil, že to je dost pozdě…), tak že je klídek čas… Asi jdu citelně víc zatlačit, takhle drzou reakci jsem na Váš ani můj dotaz nečekal.
Přitom režijka měla dávno zaniknout
Asi tak. Ať zaměstnavatel platí za zaměstnance prostě plnou cenu.
Na spojich, ktere jsou na podnikatelske riziko anebo na netto smlouvu, je to pro vlastni zamestnance normalni benefit. Jine je to tam, kde ma podnik brutto smlouvu a u Spravy zeleznic je to neco jineho.
Normálni benefit není takřka 100% sleva na jízdné. Navic když platíme z daní
Rezijky opravdu z daní neplatíte.
Nepřímo ano. My platíme daně státu, stát pak objednává a platí provoz vlaků ať už napřímo, nebo přes kraje. Část k tomu ještě přidají platící cestující. No a ty neplatící cestující tak zbývá jen ta státní složka, která pak musí být větší, aby to cenově dopravci vycházelo.
No, w Polsce mají nádražáci slevu 99 % na jízdenky 🙃.
Je to normalni benefit. Asi tak stejny, jako kdyz ma kdektery manazer sluzebni auto, kterym jezdi domu. Ale to samozrejme neni tak zajimave do zdejsi diskuse, jako rezijka pro nejakeho posunovace ve stejne firme, ze…
Nuž, tak bohužel jsem čekal, že se dozvíme víc, to api přece nebude tak hrozné, když ČD spoustu krajských jízdenek prodává i na autobusy, proč by prostě to stejné nemohl i oneticket…
Klidně by mohl, dokonce i kombinace trasa+zóny na jediné jízdence. Ale to by MD muselo chtít, a MD nechce.
Cendis je v roli správce systému, nikoliv hybatele celého projektu.
Ono by to museli především chtít kraje a v důsledku by nebyli pak potřeba tak rozsáhlé aparáty úředníků v jednotlivých krajských koordinátorech
OneTicket z Hradce do Pardubic? To tady někdo někoho pěkně bere na hůl. Jak ČD, tak Arriva samozřejmě uznávají IREDO. A kdyby pokladní ČD natruc nechtěly prodávat IREDO, tak to prodají jako ČD tarif (což si myslím, že se neděje; i když já si přímo o IREDO řeknu). Tuší tedy někdo, proč?
No já jsem si právě říkal, že tam přece platí i krajský tarif, který je stejně flexibilní a dokonce levnější
Víte jaký je důvod? Pojem „Zpáteční jízdenka.“
Normální cestující neví, že tarify jako IDS neznají pojem zpáteční jízdné a mají často jen zónovou a časovou platnost. Takže pro cestu tam i zpět by to museli zohlednit při nákupu podle času návratu. Prostě řeknou zpáteční a pokladní vydá Zpáteční OneTicket.
Od nedavna CD pri nakupu zpatecni jizdenky misto OneTicketu vydavaji dve svoje (jedna tam, druha zpet)
Ale s tím, že musíte vědět kdy jedete zpět. Stejně jako u těch IDS. Zpáteční SJT platí do půlnoci druhého dne. Jednosměrné jen do půlnoci stávajícího dne, nebo 6:00 druhého dne.
Existuje tu nezanedbatelná skupina cestujících, kteří nekompromisně vyžadují „Zpáteční jízdenku“ a nenechají si to rozmluvit, ani argumentací, o kolik dráž je to vyjde. Vždy nabídnu přednostně IREDO, ale vyžaduje-li cestující zpáteční jízdenku ať to stojí, co to stojí, jeho přání dostojím.
Pokud kraj netlačí, tak dopravci budou vždy primárně prodávat vlatní jízdné – stačí se podívat, jak to probíhá v PIDu.
U OneTicketu má navíc prodejce provizi z každé jízdenky, bez ohledu na to, jak se finálně rozpočítá jízdné.
1) Část cestujících si kupuje jízdenku dopředu, ať už na další den, nebo třeba jen ráno na odpoledne. IREDO má časovou platnost a předprodej není.
2) Dost lidí si kupuje zpáteční OT vědomě i za cenu toho, že vyjde výrazně dráž. Protože při zpáteční cestě spěchají, neví, jakého dopravce stihnou, nechtějí se zdržovat pokladnou. Nebo třeba nechtějí mít víc lístečků.
Toto jsou všechno příklady z praxe.
1) IREDO předprodej je. Několikrát se mě pokladní ptaly, na kdy to chci. Nevím ale, zda to jde na druhý den.
Tarifni chaos je jednim z duvodu, proc uz dnes prakticky vsude jezdime autem.
Blábolíte…
No, když nemáte ani garanci, že když už nedojedete, tak dostanete odškodné a práva z přepravní smlouvy…. tak za ty prachy… sorryjako. Taky radši jedu jinam.
Neblábolí, má pravdu. Když chcem ve dvou z Hradce do Brna vlakem, tak buď vypláznem tisícovku za SONE (a to ještě člověk musí vědět, že je) nebo si koupím IREDO denní + 2x 73 JMK a mám to za 692. Ale musím R19. Na tohle většina náhodných lidí – cestujících fakt není zvědavá. Autem to je za cca 900.
Chaos a cena jsou dvě různé věci. One ticket rozhodně žádným chaosem není a ano, je nejdražší.
Chaos je jízdné na železnici jako celek. A cena je za vlak naprosto nesmyslna
Chaosem se mysli to, ze one ticket je dnes casto jeden z mnona zpusobu, jak si koupit – nebo v mnoha pripadech spise nakombinovat – jizdenku. Ale mate vlastne pravdu – kdyz se me nekdo zepta, jakou si ma koupit jizdenku, vzdy na uvod reknu „Hlavne si nekupuj one ticket“, prakticky neexistuje situace, kdy by prinasel jakoukoliv vyhodu. Mozna tak kdyz by se clovek chtel projizdet sem tam nazdar buh.
Výhoda jen jedna přepravní smlouva – když pojedu někde z Martinic v Podkrkonoší do Českého Krumlova, tak budu mít ty smlouvy hnedle čtyři nebo kolik – to bude problém v případě, kdy mi ujedou přípoje nebo budu chtít jízdenku vrátit nebo se vzdát cesty.
Neblábolí. Třeba v Německu mají místo OneTicket buď IDS tarif nebo standartní tarif DB, který platí i u všech soukromníků v závazku, a to i včetně včasných jízdenek. Cestujícího tam až na nepodstatné vyjímky (FlixTrain, EuroStar) nijak nemusí zajímat co za dopravce vlak vozí.
U nás je to v podstatě stejné, OneTicket je převlečený standardní tarif ČD.
Právě, že není. Platí jen základní kilometrické jízdenky. V Německu pak platí i akční jízdenky, obdoba našich Vázaných apod.
Který vznikl z původního standardního zdražením o třetinu, aby se „vyplatilo“ si koupit zákaznickou kartu, s níž se cena samotné jízdenky nezměnila. Čili je otázkou, co je ten standard – stimulační přehnaná cena, která akorát vyhnala méně často jezdící lidi na silnice (u autobusů zůstala cenová hladina původní)?
One ticket v soucasne podobe je jen smecko, ktere pomaha nekterym krajum, ze nejsou schopny ani v roce 2025 mit normalne fungujici IDS. Jinak takove doporuceni „Jedte s manzelkou na vylet s one ticketem“, je asi nejlepsim zpusobem, jak zaridit, aby to byl jejich posledni vylet verejnou dopravou.
Pán působil odtrženě od reality převážnou většinu rozhovoru, zejména u práv z přepravní smlouvy se ve mně vařila krev.
Protože cestujicí ve veřejné dopravě má jen povinnosti a žádná práva…
Bohužel každoroční zdražování a pro dva platící vychází auto nejvýhodněji…..
Existuje nepsaný „zákaz“ zdražovat jízdy autem, naopak „příkaz“ co nejvíce zdražit alespoň nepravidelné cestování veřejnou dopravou – což lze sice chápat jako neochotu vozit spoje prázdné, na druhou stranu to lidi demotivuje ty spoje vůbec použít.
Tak tohle funguje bohuzel uz od komunalni urovne. Ona by ta verejna doprava mela asi taky trochu jinou bilanci, kdyby se z parkovani kdekoliv nedelalo zakladni lidske pravo.
Hlavne to zdrazovani o inflaci moc nechapu. Co to je za parametr? Takze cenu za jizdu vlakem nakonec ovlivnuje zdrazeni masla nebo neuroda jablek?
Pokud by OneTicket dokázal při nějakém stadiu vývoje zohlednit třeba taky IN50, začnu o něm přemýšlet.
A plastovou kartu ať taky zařidi jak mají ČD In-kartu.
Ano.
Nešlo by to udělat chytřeji, než vytvářením dalších plastových kartiček? Se tu z těch slev jednou pomineme, jen pro ten pocit „výhody“ proti jiným.