Podcast: Nedělám to pro byznys. Já chcu měnit svět, říká Radim Jančura
![Vlak RegioJetu na pražském Hlavním nádraží. Pramen: RegioJet](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/04/RegioJet_spani_1.jpg)
„Může se stát, že tu České dráhy vůbec nebudou. Nebo jen tam, kde mají dnes koupené moderní soupravy,“ domnívá se majitel RegioJetu.
Hostem nového dílu podcastu Cesty Zdpravy.cz je majitel a zakladatel Student Agency a RegioJetu Radim Jančura. Ve speciálním vydání odpovídá na dotazy čtenářů deníku Zdopravy.cz, celkem se našel prostor pro 25 čtenářských otázek.
Jančura mimo jiné říká, že dnes už své firmy neřídí a nechává to čistě na managementu. Sám je podle svých slov pouze rozhodovačem a podepisovačem.
Čtenářům také odpověděl, proč omezuje autobusy a soustředí se hlavně železnici. „Uvědomoval jsem si, že se česká železnice bude zlepšovat a v případě, že sám nepřejdu na železnici, tak si vezmou České dráhy cestující zpět do vlaků. Autobusy dokázaly krásně konkurovat železnici, ale každým rokem je železnice lepší a autobusy už nestíhají. Proto jsme před několika dny zrušili i poslední autobus z Plzně do Prahy,“ říká Jančura.
A jaká je v takovém případě nabídka Radima Jančury pro řidiče autoubusů z rušených spojů? Podle Jančury jde o ideální adepty na práci strojvedoucích. „Školíme neustále. Železnice jim může dát zajímavou pracovní perspektivu. A nejen u nás, do pěti minut najdou práci kdekoliv jinde,“ řekl v podcastu Jančura.
V rozhovoru otevíráme na základě čtenářských otázek téma spolehlivosti regionálních vlaků od Pesy, soutěží na železnici, kvality služeb RegioJetu, která podle řady čtenářských komentářů klesá, nového zázemí RegioJetu v Malešicích i vztahu firmy k jejím zaměstnancům a brigádníkům.
A jako vždy Jančura rád okomentuje i konkurenci. „České dráhy jsou moloch a stanou se menším molochem, když budou menší. Naopak my, ale podobně i česká Arriva nebo Leo Express, jsme stále ještě firmy postavené tady na zelené louce s velmi dobrou efektivitou. A jak se budeme zvětšovat a molochovatět, budeme nabírat spoustu lidí navíc, a budeme dražší. A pak se někde setkáme,“ domnívá se Jančura, který si dovede představit, že RegioJet a České dráhy budu v budoucnu podobně velcí dopravci.
Více uslyšíte v podcastu, který si můžete pustit zde na stránce nebo ho můžete odebírat na Spotify,
Google Podcasts, Apple Podcasts či Podcast Addict.
Vybraná témata podle času
8. minuta: Jedná Radim Jančura o prodeji RegioJetu?
14. minuta: Klesá kvalita služeb RegioJetu?
17. minuta: Kolik si u RegioJetu vydělají strojvedoucí, stevardi, vlakvedoucí nebo baristi?
22. minuta: Objeví se Radim Jančura někdy v roli stevarda ve svém vlaku?
27. minuta: Bude RegioJet ještě investovat do nákupu nových autobusů? A láká ho i závazková autobusová doprava?
34. minuta: Kdy vyjede RegioJet na lince R23 s patrovými vozy? A nasadí patra i na linku R8 z Brna do Bohumína?
43. minuta: Proč byl RegioJet v soutěži Plzeňského kraje na provoz elektrických Panterů dražší než Arriva?
47. minuta: Jak běží příprava nového zázemí pro vlaky RegioJetu v Praze-Malešicích?