Podcast: Navýšíme počet superstrojvedoucích o dalších šedesát, říká Martin Svojanovský z ČD Cargo
Lokomotiva 242 (Plecháč) společnosti ČD Cargo v retronátěru. Pramen: ČD Cargo
„Dispečink je láska na celý život. I dnes si několikrát za rok vezmu směnu jako ústřední dispečer.“
Jak to tady tak čtu, tak si říkám, že by to fakt chtělo autonomní řízení železničních vozidel a to co nejdříve. Všichni budou mít po problémech.
Kdy Cargo bude mit supermasiny? Jakou ma clovek asi motivaci kdyz kazdou smenu jezdi se srotem? Normalni civil se pomalu stiti neceho dotknout na stanovisti. Fakt otresne podminky k praci a to nemluvim o technickem stavu lokomotiv. To nemam z doslechu ale z vlastni zkusenosti.
S nástupem ETCS se situace dost změní…
Ty největší šroty ETCS nemají.
Hrbaté bohužel jo🤨🤮
TAK to Vám velmi rozumím. I kdybych byl mladší .. tak bych se na náklady již nevrátil … skutečně jsou to muzeální kousky .. a to jsem začínal na Esách v r. 1985….. a rád vzpomínám i na Sergeje.
ps: by mě zajímalo zda má nějaký supermanažer ve své kanceláři nábytek starý 60 let ….. nový přece nepotřebuje ….
Přesně tak,říkám to stále…představenstvo by mělo mít služební vozidla úměrné nejhorší lokomotivě ve firmě,takže bych to viděl na feldu nebo fábku🤔🤨😉
A co takhle nádherná laminátka s perfektním výhledem na stanovišti?
jsem zvědav,jak jim to nadšení dlouho vydrží???
Pane Svojanovský, jste ve funkci třetí rok. Chtěl bych se zeptat na vaší vizi s čím jste do funkce šel, co jste obhájil, zavedl a má nebo bude mít pro ČD Cargo hmatatelné přínosy. Prosím alespoň dva příklady. Dále mám otázky: 1) Když jste rušili šest PJ a zřídili tři OPŘ, proč jste se nezamysleli nad sofistikovanou změnou hranic nových obvodů, odpovídající smysluplnějšímu technologickému řešení, a šli lacinou cestou prostého sloučení dvou PJ? Nebo zrušením tohoto „neproduktivního článku“ a strukturu jste neuzpůsobili na přímé řízení provozních pracovišť z GŘ? Zavání to účelovým gestem pro sebeprezentaci ať to stojí, co to… Číst vice »
Dobrý den, je vidět že problematice rozumíte a navíc o ní přemýšlíte. Škoda že tyto otázky nedostal pan Svojanovský, budu prezentovat jen své názory. Cargo potřebuje nejen superstrojvedoucí, ale i super vozmistry, vedoucí posunu, pokladní a super lidi, co disponují vozy. Je potřeba kašlat na jistoty a začít pracovat pro blaho firmy a potažmo pro blaho vlastní. Mohu si brát do úst jednotlivé profese, ale železnice v segmentu jednotlivých vozových zásilek je hra orchestru, kdy jeden hráč může zkazit celou skladbu. Pokud budou lidé trvat na “jistotách “tak jde o cestu utlumení. Máme možnost být lídrem doma i v Evropě,… Číst vice »
Nechci Vám brát iluze, ale ty „super“ lidi nerostou na stromech a ani nepadají z nebes, takže se v reálném provozu musí často dělat s materiálem, který se tam ocitl nejspíše nedopatřením a za často improvizačních podmínek, kdy se nedalo moc plánovat dopředu.
Slovo super je v tomto případě poněkud přehnané. Úplně by mohlo být nahrazeno slovem „ochotný“. Ochotný přemýšlet dopředu. Ochotný udělat něco navíc. Například řídit služební auto u vedoucího posunu, zvládat posun u vozmistra, nestrávit půlku směny hledáním „proč to nepůjde“ u kohokoliv. A hlavně ochotný smířit se s tím že mohu jet kamkoliv, kam bude zrovna potřeba. Ale, samozřejmě, dispečer se musí postarat o svoje lidi, které někam poslal.
Dyt nic pořadneho nenabízí vedení carga
Děkuji za reakci a názor. Pan Svojanovský, případně někdo jiný z vedení, má také možnost se do této diskuse zapojit. Uvidíme, zda bude někdo ochoten. „Super“ provozní zaměstnanci (strojvedoucí, vozmistři, vedoucí posunu, disponenti …) je suplování neřešených dlouholetých problémů ČD Carga od spodu. Uvědomuji si, že řízení velké firmy není jednoduché. Nicméně o to více by se, průřezem organizační strukturou, mělo věcně, korektně a koncepčně komunikovat a zejména respektovat i jiný názor. Což se bohužel v posledních letech vytratilo. Z centrály chodí pouze pokyny, které mají různou úroveň a zpětná vazba téměř nikoho nezajímá. Nedivím se provozním zaměstnancům, že se… Číst vice »
Vypíchl bych tu komunikaci.
Pokud nebude nejvyšší management přijímat i špatné zprávy, těžko může směřovat firmu správným směrem. A porady fakt nejsou k lakování na růžovou barvu, protože se bojím ozvat.
To jsem měl na mysli. Bohužel je to už i vidět nejen uvnitř firmy ale i z venčí.
Predpokladam ze jste z oboru, jste interne spravne informovan ..potom se ptam, proc se kolegy Svojanovskeho nezeptate primo? 🤔
Dobrá otázka, třeba proto, že s podřízenými kolegy o diskusi na ožehavá témata nemá čas.
Máme tedy chápat, že superstrojvedoucí je člověk, který je placen pouze za čistou jízdu lokomotivy se zátěží, a ne za postávání s mašinou ve stanici, či strávení směny v restroomu? Pokud ano, pak je to jednoznačně krok správným směrem a přinese to Cargu větší zisky.
Co to melete? Pokud by měl být strojvedoucí placen jen za čistou dobu jízdy, tak to by si na kolejích Správy železnic v nákladní dopravě moc nevydělal, když má osobka všude přednost. V nákladní dopravě je sice problém plánovat směny, ale nejde to dělat tak, že strojvedoucí přijde do práce a bude zadarmo čekat, až mu přijede zpožděný vlak. To je problém dopravce. Jestli u některých dopravců se to tak dělá, tak jsou kolegové blázni, že na to přistoupí. Zlatá osobka.
a mohl by se do práce zrovna odstěhovat
Taky by to mohl být živnostník, kterým vykryvají špičky
To už tu bylo s předáváním zakázek jistým firmám nebo rovnou najímaní strojvedoucích od LokoTrainu.
Vy jste se asi trochu pomatnul ,ne?
Pětadvacetiletí chlapci, s třicetiletou praxí.
Perfektní rozhovor. Je vidět, že nákladní železniční doprava se zdaleka neloučí. Prosím více takových rozhovorů z prostředí železnice.
Tři přání pana Svojanského přesně vystihly největší bolístky české železniční infrastruktury. Ale chtělo by to už konečně s tím něco dělat. Proč to SŽ sabotuje a nemá výstavba kolejí maximální prioritu? Dálnice se staví o 106 pro autíčkáře v autě po jednom a vzduchvozičské kamiony a dálnice jsou stejně stále ucpané. Proč se nestaví mnohem efektivnější železnice? A proč nákladní železniční doprava čeká na volná okna? To je asi jako, kdybyste na D1 uvalili kvóty, že na 10autíček, můžou jet 3 kamiony.
Protože výstavba silnice pomůže daleko více lidem, než železnice. Bohužel.
Jakože bude víc prostoru na stání v kolonách? Akorát, že vůbec. Povolení opasku tlustým lidem taky krátkodobě „pomůže“.
Dokončená dálniční síť není ani tak důležitá pro lidi, jako pro firmy. Běžte se zeptat do jakékoliv výrobní firmy v nějakém od dálnice odlehlejším regionu, co by jim v podnikání pomohlo. Představa, že bez dálnic dojde k přesunu zboží na železnici, je lichá. Samozřejmě je potřeba oboje, kvalitní silniční i železniční síť, oboje má své místo.
Jen bych doplnil, že dokončená síť PRŮJEZDNÝCH DÁLNIC. Síť lineárních parkovišť je ekonomice celkem k prdu, že?
A stejně je vtipné, jak se tvrdí, že se ušetří na skladovacích plochách, ale že náklad s motorem na kolech zabere ještě větší skladovací plochu na dálnicích, už moc nikoho netrápí.
Takže navrhujete to zboží teleportovat, aby nezabíralo místo během přepravy?
Bylo by to ideální. Ale dopravovat v 21. století rychlostí 15km/h v koloně na D1 se nedá nazvat pokrokem. To stejné nemít ve 21. stol na železnici kapacitu, natož cestovní rychlost 300km/h.
Nepřehánějte, žádná síť lineárních parkovišť tady není. Kde jsou kolony? Když je nějaká oprava, nebo když je někde nějaké úzké hrdlo. Což je řešitelné a řeší se to, jen to nejde tak rychle, jak bychom si všichni přáli.
Tak jistě. Např. Nákladní doprava tam nemusí čekat na volné okno a řidič s nákladem může kdykoliv vyrazit a platí minimální mýtné. Kapacitu, kterou je schopná dálnice provézt není nijak omezována.
Dominiku Halásku, není ti to už trapný sem psát pod hromadou přezdívek a sám sobě si přizvukovat ?
„Dálnice se staví o 106 pro autíčkáře v autě po jednom a vzduchvozičské kamiony a dálnice jsou stejně stále ucpané.“
1. Pokud pojede autem člověk, který žije (z jakéhokoliv důvodu) sám, měl by si kvůli vám strčit na sedadlo spolujezdce nějakou nafukovací Andulu, abyste nebyl hysterický?
2. Chcete snad naznačit, že na železnici jezdí pouze plné nákladní vagóny a něco jako vyrovnávkové vlaky neexistují?
Vidíš, a mě zase rozčiluje čtvrthodinové stání na hlavní, kde projede osobák bez cestujících nebo osmdesátitunová mašina s dvěmi vygony a plnou budkou mandarínů. Je třeba silnic i dálnic , jen dráha si podráží nohy sama i bez zelených okultistů tak nějak víc. Jako by bez společného zájmu. Na silnici taky jezdí kdekdo a nejen ČSAD
Číst umíte, chyba zřejmě bude v pochopení psaného textu.
SŽ nic nesabotuje, staví jen to, co jí vlastník schválí. A protože vlasník je ovládán točvolantovou loby, tak se staví primárně dálnice.
A na železnici jsou taky problém jednokolejné tratě. Na silnicích je jen velmi mlo jednopruhových silnic.
🤣🤣🤣Jednopruhové silnice. Řekl jste to naprosto přesně.
Současné změny v ČD Cargo jsou vyvolány do jisté míry neochotou tvrdě pracovat u části zaměstnanců. Raději se schovávat za turnusy, neznalost tratí, strojů a neustálé problémy. Sáhněte si každý do svědomí. Teď dostanete na výběr odejít a nebo zabrat. Firma musí zůstat konkurenceschopná.
Souhlasím. Není co víc dodat.
No už i Cargo pochopilo, že zaměstnávat strojvedoucí, kteří odmítají 5 hodin před koncem směny už někam jet, protože by se nevrátili hodinu před koncem do sprchy v práci se nevyplatí. 3* hurá.
Jasně maňáňa styl, takoví tu jsou, ale to rozhodně není většina, co 5 hodin před koncem už odmítají jet. Vemte si, že máte 10 večer v Třebové, a vlak na Olomouc, ale konec v 4:30 třeba v Kolíně, či v Pce, dispečer noc, v tabletu nic, tak logicky se člověk ozve, bohužel DAC bere automaticky, že budeme dělat přesčas, že se setkávám i s odpovědí, přece nečekáš, že budeš končit načas? Nebo, máš ještě 5 hodin do konce, říkám ano to mám, ale ten konec není v Olomouci, ale Pce, Hradec, atd… Samozřejmě přes den, kdy jezdí víc osobky, a… Číst vice »
plně s vámí souhlasím!ono je hezké,že máte konec v Ostravě ve 3 ráno,ale když nestihnete poslední Slovakii kolem půlnoci ze Třebové,tak jste namydlení.A dispečera nezajímá,že bude přescas a to celkem velky.Pokud nemáme vlak zpátky,tak čekáte na první vlak jedoucí v 6 ráno a v Ostravě jste kolem 9.(6 hodin přescas)a to sevyplatí!Ono by to chtělo lépe koordinovat práci hlavně dispečerů.Já chápu,že jejich práci není lehká,ale pořád tam jsou mezery.
Si myslím, že ve firmě máte někoho kdo ty směny vytváří. Když je konec teda naplánován ve 3 hodiny a vy se nemáte jak dostat,tak je něco špatně.
To s vámi určitě souhlasím😉víte,máme plno specialistů na všechno a vlastně na nic…🤔🤐
Tak jasně, že je něco špatně, ale není řešení říct strojvedoucímu, přeci s takovým koncem nemůžeš počítat, že skončíš na čas. Kolik dispečerů ale volá dopředu a řeší? Většina spoléhá, že prostě pojedu a budu zticha a ještě snad budu ten přesčas brát jako samozřejmost. Všechno je o komunikaci, kdyby ten dispečer vzal telefon, a zavolal mi, hele nemám nikoho na osu a potřebuju ten vlak dovézt do XY, byl by jsi ochoten mi to za přesčas dovézt? Tak je to něco jiného, než hrát mrtvého brouka a vyčkávat, jestli zavolá, nebo ne, a být pomalu dotčen, že nemám zájem… Číst vice »
A když je to na každé směně?jak dlouho tě to bude bavit se dohadovat o fairontu?a to titen tel.ani nemusí vzít pán dispečer.
A když řeší, tak se mu dostane odpovědi, že soukromníkům se vyhýbá, to si mám kupovat jízdenku?
To je další stránka věci, ale to zas může pramenit třeba ze zkušeností s hodnotiteli, kdy někteří se tváří, jakoby to dávali ze svého, a už si dokážu představit tu debatu, proč má platit třeba 200(300),- jízdného, když za 10 – 15 minut jel vlak ČD, kde můžu na režijku, In100, a EPZ.
Ale chápu vaší výtku, a jak říkám, zrovna jste ten jeden z těch, co se starají, dost vašich kolegů na nás hází bobek, případně ani neberou telefon.
Protože nebude platit 10-15 minut přesčas, vyjde mu přestávka do další směny,…
Vy jezdite u Carga ,ze?
Nemám problém máknout, ale musí to být ohodnocené. Jako strojvedoucího u ČD mě úplně demotivuje mít znalost X mašin a X tratí a mít peníze stejné, ne-li horší než kolega co má znalost jedné D3 a řady 810, nebo jako kolega co má jen pár let praxe oproti mě. Kdyby takhle fungovali např. v IT, tak každý ITák bude jen měnit barvu do tiskárny.
Nastavit správně motivační systém, který zaplatí lidi aspoň trochu spravedlivě a hlavně je nedemotivuje, je těžké. Chci věřit, že ČD Cargo po této cestě vykročilo. A je v podstatě jedno, jestli se tak rozhodlo, nebo k tomu bylo donuceno konkurencí. Takhle už dál fungovat nemůže, nejsou přepravy, které zaplatí personální balast.
A jak se ten superstrojvedoucí na tu mašinu dostane? RG jízdou, co vlastně pro něj není RG jízda 🙂 Ve svém volnu nebo jako na pracovní cestě? No konečně se i Cargo naučilo od všech ostatních tu legislativu trochu ohnout. 🙂
Tato prasárna by se měla nějak omezit, minimální odpočinek 11 hodin, ale z toho 6 hodin člověk stráví na cestách, je prostě prasárna.
ty lidi to dělaj dobrovolně, jejich boj. Kdyby se v tom prvním levlu tenkrát nikdo nehlásil, nejsme tam kde jsme.
Kolegové v dopravě, nezávidím vám. Jezdím bus a kamion a cesta do práce se mi podle předpisů POČÍTÁ do denního výkonu. Pokud fíra může „cestovat za prací “ v rámci volna, tak je to určitě výhoda pro zaměstnavatele, ale masakr pro zaměstnance. Přeji všem fírům vždy šťastný návrat domů. M.
Kde máte nástupní místo (a kde máte bus/kamion)?
To může být třeba Plzeň/Norimberk, nebo Budějovice/Linec
Napsal jsem to nepřesně. Správně mělo být: cesta pro vozidlo mimo sídlo zaměstnavatele. Omluva. M.
Tak co se týká JVZ, tak tam si ČD Cargo podřezává větev samo. Stačí aby si obyčejný člověk otevřel jejich web 1vagon.cz, aby se tam po vyplnění tabulky dozvěděl, že jsou schopní vézt vůz na trase 20 km i dva dny. A teď se nabízí otázka chce se mít to zboží na kolejích?
Chce. Ale přeprava v rámci okresu zrovna není to, proč pan Císař dráhu stavěli. Výhoda dráhy je v množství na velkou vzdálenost.
PS: Kurýr na bicyklu zvládne 20 km za jednu hodinu.
Divné, že postavením železnice byl dán podnět k celému rozvoji regionu podél železnice. Tedy hlavně míst, kde se nakládalo a vykládalo nejvíce.
Postavením železnice spojení se světem, dovoz surovin, odvoz výrobků atd. A to ne jen do nejbližšího městečka, ale kamkoliv.
Vozit vlakme něco na 20 km může mít smysl, když je to z vlečky na vlečku a v nějakém vězším objemu, ale jakmile tam má být překládka auto-vlak, tak to nedává smysl. A hlavně, konkrétní přepravy se sjednávají jinak, než pomocí 1vagon.cz.
Doufám, že pan Svojanovský, vyhodí neschopný dispečerský aparát, zařídí aby, na GŘ propustili neschopný kinder aparát a manažeři, kteří mu podstrukují nesmyslná čísla o SSV bych vyhodil na hodinu. Možná by bylo lepší, kdyby se vrátil na tranzitéra a CD Cagro by mohlo zase normálně fungovat.
Který dispečerský aparát myslíte?
V Třebové
Vzdyt mate 500 lidi vyhodit.
Hask píše 2500, máme to sečíst nebo odečíst?
Vynásobit. Možná i umocnit.
Mluví se o několika variantách.
Pane Kubala, uveďte prosím vaše jméno u textu podcastu.
Zcela překvapivě je tam uveden pan Šindelář.
Pan Šindelář to vkládal do systému v časové tísni a na jméno, které se tam nastavuje automaticky, zapomněl. Ano, autorem je p. Kubala, už je to opraveno … díky za upozornění.
Vždyť Cargo nemá co vozit. Strojvedoucí dávají sami výpovědi, bo nemají do čeho píchnout.
Tak hlavně že se mluví že se má 2500 lidí propustit.
Hehe, pod odkazovaným článkem o „superstrojvedoucích“ je poměrně výživná diskuse naznačující, že „superstrojvedoucí“ je něco, co soukromníci standardně dělají celou dobu. 🙂
Ať žijí superstrojvedoucí, kteří znají tisíce kilometrů tratí a stovky staničních řádů zpaměti. Víra je zde důležitá.
Si fakt myslíte že podepisujeme poznání každé stanice mezi Ostravou a Děčínem?
Mě zas překvapuje víra, že železnici spasí mentální nastavení, které přestalo dávat smysl někdy v roce 1965, s nástupem nových trakcí a tahače návěsů Škoda 706 RTTN.
My máme stovky vlakotvorných stanic pro dálkové nákladní vlaky?
Spíš bych upozornil na víru různých pitomců, že smrádek a teplíčko u ČDC může na vysoce konkurenčním trhu trvat donekonečna.
Proč by měl fíra znát manipulační řád stanice, kterou s expresem jenom projíždí? U Pnedolína to taky není potřeba, když tam zastavuje max. z dopravních důvodů.
řidiči v MKD znají celou trasu nazpaměť? Asi ne, že, protože jinak bychom nepotkávali zaseknuté kamiony na cyklostezkách a mostcích pro pěší.
Vy fírové máte výhodu, že můžete jet jen tam, kde jsou koleje, kam je nasměrovaná výhybka a kde máte zelenou. Nevím, kdo by jezdil po paměti.
Superstrojvedoucí jen dělá zaměstnavateli blba při zvýšeném platů o pár tisícovek.
Motivy pro práci na pozici Superstrojvedoucího mohou být různé, mohu vám uvést čtyři nejběžnější důvody, například: – Jste mladý fanda do železnice, chcet poznat oblasti/ stroje, kam/ na které byste se při svém klasickém zařazení nedostal. – Svojí práci děláte rád a snažíte se touto cestou vyhnout otravnému pracovnímu stereotypu/ rutině. – Vaše bytové podmínky nejsou zrovna ideální, na malé ploše je mnoho osob s různými zájmy, nebo dokonce s přesvědčovací mánií, zejména starších členů rodiny, jak byste si měl váš život lépe zorganizovat, takže se snažíte, tam ve vlastním zájmu, minimalizovat dobu pobytu. – Chcete si pořídit nemovitost (v… Číst vice »
minimalizovat dobu pobytu, to máš asi dobrou rodinu.
Asi vás zklamu, já určit ne, ale v mém okolí jsem zažil dva případy, kdy se paní tchýně velmi silně angažovala v narušování privátní zóny z titulu, že u ní bydleli „mladí“ v jejím rodinném domku, v patře. To pak byla vskutku silná motivace přejít k tomu čtvrtému bodu. Samozřejmě, nelze, na základě jednotlivostí zevšeobecňovat, většina tchýní je hodných a chápajících.
https://www.youtube.com/watch?v=mg3m_n9AoJA
Takže propustíte strojvedoucí z Pardubic a ze Třebové a z toho zbytku uděláte supermany. Gratulace
Však idea je, osekáme šoupáky, zálohy a dobíračky do mrtě a zbylé ucelenky odvozí super strojvedoucí.
Idea provozovat dlouhodobě business, který je ve ztrátě, ale zadotujeme ho z jiných aktivit, taky není úplně podnikatelský sen.
Myslím si že to je na poměrně obšírnou a složitou diskuzi.
Otázka je jak moc si pod JVZ řeže ČDC větev samo. Případně co vše se dělá, aby bylo co vozit a zákazník byl spokojený.
Nepochybně je to velmi komplexní téma.
Je v Evropě (míněno evropských podmínkách) nějaký dopravce, který JVZ provozuje ekonomicky uspokojivým způsobem?
Netuším. Vím že k nám jezdí většina vozů v segmentu JVZ z/do ciziny, takže to v Německu, Rakousku a Maďarsku musí nějak fungovat. Už pár měsíců k nám jezdí železo z Rakouska (možná je to přístav/ sklad), párkrát to přijelo jako ucelenka, ale pak to přešlo do režimu JVZ a průběžně jezdí skupiny několika vozů.
Jasně, JVZ po kontinentální 1435 mm Evropě jezdí (snad vyjma Norska, kde je zrušili někdy před 20 lety). Šlo mi o to, jestli je na tom nějaký dopravce lépe, než Cargo, které je sice taky provozuje, ale zjevně tuto aktivitu dotuje z ucelenek, které nejsou zdaleka tak personálně náročné.
JVZ v Rakousku fungují natolik uspokojivě, že se předloni rozhodli z úterka udělat den bez jednotlivek, aby se ušetřilo aspoň něco a tři dispečerské posty se o víkendu spojují v jeden rotující (tedy jeden víkend dělá Linz, jeden víkend Villach a jeden víkend Wien). Je ovšem pravdou, že tu funguje výrazně více EWV přeprav ze segmentu consumer goods (převážně potraviny) ve srovnání s ČR, kde jsou jednotlivkové komodity vesměs něco, co „se nezkazí a na co se moc nespěchá. „
Nejsme v Rakousku.
No je to jednoduché, když zákazník zjisti , ze kamionem je to 10 haléřů na tunu levnější odveze to kamiony klidně přes půl Evropy . A pak se člověk diví na dálnici , kde se ta kamionová doprava vzala v takovém množství 😟
Hned jak budem mít ty německé platy, tak se taky přihlásím.
Jeden takový superstrojvedoucí skončil při srážce ve Světci. Prostě když má ty superschopnosti, tak proč by je zaměstnavatel nevyždímal ještě kousek za roh, že.
Zaměstnavatel ho poslal jezdit ke konkurenci?
Ne, jen pan vrabec má potřebu dělat ze sebe pitomce tím, že z jednoho případu dělá pravidlo.
Dálkové nákladní vlaky ale jinak (efektivně) vozit nejde. Jestli ti to vadí, můžeš přejít na osobku.
Stačí rychlá osa v půlce trasy a není potřeba vymýšlet rovnák na ohejbák. Dokud se bude tolerovat hodinové střídání na ose, bude neschopný dispečerský aparát, tak se budou prosazovat super strojvedoucí.
A ty výkony jsou natolik symetrické, že je co převzít na cestu zpět?
Kdyby dispečerský aparát uměl lépe hospodařit, tak by to šlo. Super strojvedoucí je jen důsledek „skvělého“ fungování onoho aparátu.
Tak já nevím jestli je to takhle jednoduché, jeden umí tohle , ten to zná tam, další je na hodinách..Myslím že zrovna ti dispečeři v ČT to nemají až tak lehké . Sám vždy říkám že někdy si tam zkusit jít odsloužit nějakou noční, kdy chybí vhodná loko, fíra je na hodinách a SŽ od půlnoci zahajuje do 4 h. ranní “ nickolejný“ provoz..
Neříkám, že vždy to mají lehké, a je to jako se strojvedoucími, jeden je super, druhý bude řvát 6 hodin před koncem, i když se v pohodě dostane. Ale největší bolesti některých dispečerů, přesčas se bere jako samozřejmost, se strojvedoucím se nekomunikuje, případně mu sdělíme, že do konce má přeci 5 hodin (je jedno že je noc, nebo je konec na druhé straně republiky), ještě absurdnější (pokud by se chtěl stále hádat) – přeci s tak debilním koncem nepočítáš, že skončíš načas. Případně začne hrát na prachy: ty jako nechceš dělat přesčas? Vždyť za to máš peníze, atd… Pardón, ale… Číst vice »
Střídání na ose během minuty-dvou jako na osobce je jeden extrém. Ale osa na 60 a více minut, jako je zvykem u Carga, je druhý. Souhlasím.
Jenže to, že ta osa trvá hodinu, je zas vinna DAC – hele už si na mašině půl hodiny, proč ještě nemáš poslanou připravenost? Zdůvodni, nebo ji za tebe posílám já (a to DAC může), ale když na to kašlou, tak je to těžké.
Nevím, ale pokud je teda takový zaměstnanec, co se musí vodit za ručičku a hlídat, tak tam nemá co dělat. Nevím kolik vlaků má na starost dispečer v danou chvíli, ale předpokládám, že jeho náplní není jen hlídání konců směn, řešení střídání atd. Kdo rozhoduje o stanici kde se strojvedoucí budou střídat? Je to dispečer a nebo SŽ? Díky za odpověď.
Nikdo po nikom nechce 1-2 minuty (né že by to nešlo), ale 5-10 je dostatek času na vystřídání.
Těch 5 je ale opravdu minimum, ideál bych viděl 10 – 15.
Což vlastně je už teď (v součtu), a že se osuje hodinu, mě by sice hanba ráčkovala někde sedět hodinu na ose, ale když holt někteří to tak klidně udělají, tak máme dispečerský aparát, který by se měl starat, proč po půl hodině ještě nejede
Kolegové v dopravě, nezávidím vám. Jezdím bus a kamion a cesta k výkonu práce se mi podle předpisů POČÍTÁ do denního výkonu. Pokud fíra může „cestovat za prací “ v rámci volna, je to určitě výhoda pro zaměstnavatele, ale masakr pro zaměstnance! Přeji všem fírům vždy šťastný návrat domů! M.