Podcast: Navýšíme počet superstrojvedoucích o dalších šedesát, říká Martin Svojanovský z ČD Cargo
Lokomotiva 242 (Plecháč) společnosti ČD Cargo v retronátěru. Pramen: ČD Cargo
„Dispečink je láska na celý život. I dnes si několikrát za rok vezmu směnu jako ústřední dispečer.“
A jak se ten superstrojvedoucí na tu mašinu dostane? RG jízdou, co vlastně pro něj není RG jízda 🙂 Ve svém volnu nebo jako na pracovní cestě? No konečně se i Cargo naučilo od všech ostatních tu legislativu trochu ohnout. 🙂
Kolegové v dopravě, nezávidím vám. Jezdím bus a kamion a cesta do práce se mi podle předpisů POČÍTÁ do denního výkonu. Pokud fíra může „cestovat za prací “ v rámci volna, tak je to určitě výhoda pro zaměstnavatele, ale masakr pro zaměstnance. Přeji všem fírům vždy šťastný návrat domů. M.
Kde máte nástupní místo (a kde máte bus/kamion)?
Tak co se týká JVZ, tak tam si ČD Cargo podřezává větev samo. Stačí aby si obyčejný člověk otevřel jejich web 1vagon.cz, aby se tam po vyplnění tabulky dozvěděl, že jsou schopní vézt vůz na trase 20 km i dva dny. A teď se nabízí otázka chce se mít to zboží na kolejích?
Chce. Ale přeprava v rámci okresu zrovna není to, proč pan Císař dráhu stavěli. Výhoda dráhy je v množství na velkou vzdálenost.
PS: Kurýr na bicyklu zvládne 20 km za jednu hodinu.
Doufám, že pan Svojanovský, vyhodí neschopný dispečerský aparát, zařídí aby, na GŘ propustili neschopný kinder aparát a manažeři, kteří mu podstrukují nesmyslná čísla o SSV bych vyhodil na hodinu. Možná by bylo lepší, kdyby se vrátil na tranzitéra a CD Cagro by mohlo zase normálně fungovat.
Který dispečerský aparát myslíte?
Vzdyt mate 500 lidi vyhodit.
Hask píše 2500, máme to sečíst nebo odečíst?
Vynásobit. Možná i umocnit.
Mluví se o několika variantách.
Pane Kubala, uveďte prosím vaše jméno u textu podcastu.
Zcela překvapivě je tam uveden pan Šindelář.
Pan Šindelář to vkládal do systému v časové tísni a na jméno, které se tam nastavuje automaticky, zapomněl. Ano, autorem je p. Kubala, už je to opraveno … díky za upozornění.
Vždyť Cargo nemá co vozit. Strojvedoucí dávají sami výpovědi, bo nemají do čeho píchnout.
Tak hlavně že se mluví že se má 2500 lidí propustit.
Hehe, pod odkazovaným článkem o „superstrojvedoucích“ je poměrně výživná diskuse naznačující, že „superstrojvedoucí“ je něco, co soukromníci standardně dělají celou dobu. 🙂
Ať žijí superstrojvedoucí, kteří znají tisíce kilometrů tratí a stovky staničních řádů zpaměti. Víra je zde důležitá.
Si fakt myslíte že podepisujeme poznání každé stanice mezi Ostravou a Děčínem?
Mě zas překvapuje víra, že železnici spasí mentální nastavení, které přestalo dávat smysl někdy v roce 1965, s nástupem nových trakcí a tahače návěsů Škoda 706 RTTN.
My máme stovky vlakotvorných stanic pro dálkové nákladní vlaky?
Spíš bych upozornil na víru různých pitomců, že smrádek a teplíčko u ČDC může na vysoce konkurenčním trhu trvat donekonečna.
Proč by měl fíra znát manipulační řád stanice, kterou s expresem jenom projíždí? U Pnedolína to taky není potřeba, když tam zastavuje max. z dopravních důvodů.
Superstrojvedoucí jen dělá zaměstnavateli blba při zvýšeném platů o pár tisícovek.
Motivy pro práci na pozici Superstrojvedoucího mohou být různé, mohu vám uvést čtyři nejběžnější důvody, například: – Jste mladý fanda do železnice, chcet poznat oblasti/ stroje, kam/ na které byste se při svém klasickém zařazení nedostal. – Svojí práci děláte rád a snažíte se touto cestou vyhnout otravnému pracovnímu stereotypu/ rutině. – Vaše bytové podmínky nejsou zrovna ideální, na malé ploše je mnoho osob s různými zájmy, nebo dokonce s přesvědčovací mánií, zejména starších členů rodiny, jak byste si měl váš život lépe zorganizovat, takže se snažíte, tam ve vlastním zájmu, minimalizovat dobu pobytu. – Chcete si pořídit nemovitost (v… Číst vice »
Takže propustíte strojvedoucí z Pardubic a ze Třebové a z toho zbytku uděláte supermany. Gratulace
Však idea je, osekáme šoupáky, zálohy a dobíračky do mrtě a zbylé ucelenky odvozí super strojvedoucí.
Idea provozovat dlouhodobě business, který je ve ztrátě, ale zadotujeme ho z jiných aktivit, taky není úplně podnikatelský sen.
Myslím si že to je na poměrně obšírnou a složitou diskuzi.
Otázka je jak moc si pod JVZ řeže ČDC větev samo. Případně co vše se dělá, aby bylo co vozit a zákazník byl spokojený.
Nepochybně je to velmi komplexní téma.
Je v Evropě (míněno evropských podmínkách) nějaký dopravce, který JVZ provozuje ekonomicky uspokojivým způsobem?
Netuším. Vím že k nám jezdí většina vozů v segmentu JVZ z/do ciziny, takže to v Německu, Rakousku a Maďarsku musí nějak fungovat. Už pár měsíců k nám jezdí železo z Rakouska (možná je to přístav/ sklad), párkrát to přijelo jako ucelenka, ale pak to přešlo do režimu JVZ a průběžně jezdí skupiny několika vozů.
Jasně, JVZ po kontinentální 1435 mm Evropě jezdí (snad vyjma Norska, kde je zrušili někdy před 20 lety). Šlo mi o to, jestli je na tom nějaký dopravce lépe, než Cargo, které je sice taky provozuje, ale zjevně tuto aktivitu dotuje z ucelenek, které nejsou zdaleka tak personálně náročné.
JVZ v Rakousku fungují natolik uspokojivě, že se předloni rozhodli z úterka udělat den bez jednotlivek, aby se ušetřilo aspoň něco a tři dispečerské posty se o víkendu spojují v jeden rotující (tedy jeden víkend dělá Linz, jeden víkend Villach a jeden víkend Wien). Je ovšem pravdou, že tu funguje výrazně více EWV přeprav ze segmentu consumer goods (převážně potraviny) ve srovnání s ČR, kde jsou jednotlivkové komodity vesměs něco, co „se nezkazí a na co se moc nespěchá. „
Hned jak budem mít ty německé platy, tak se taky přihlásím.
Jeden takový superstrojvedoucí skončil při srážce ve Světci. Prostě když má ty superschopnosti, tak proč by je zaměstnavatel nevyždímal ještě kousek za roh, že.
Zaměstnavatel ho poslal jezdit ke konkurenci?
Ne, jen pan vrabec má potřebu dělat ze sebe pitomce tím, že z jednoho případu dělá pravidlo.
Dálkové nákladní vlaky ale jinak (efektivně) vozit nejde. Jestli ti to vadí, můžeš přejít na osobku.
Stačí rychlá osa v půlce trasy a není potřeba vymýšlet rovnák na ohejbák. Dokud se bude tolerovat hodinové střídání na ose, bude neschopný dispečerský aparát, tak se budou prosazovat super strojvedoucí.
A ty výkony jsou natolik symetrické, že je co převzít na cestu zpět?
Kdyby dispečerský aparát uměl lépe hospodařit, tak by to šlo. Super strojvedoucí je jen důsledek „skvělého“ fungování onoho aparátu.
Tak já nevím jestli je to takhle jednoduché, jeden umí tohle , ten to zná tam, další je na hodinách..Myslím že zrovna ti dispečeři v ČT to nemají až tak lehké . Sám vždy říkám že někdy si tam zkusit jít odsloužit nějakou noční, kdy chybí vhodná loko, fíra je na hodinách a SŽ od půlnoci zahajuje do 4 h. ranní “ nickolejný“ provoz..
Střídání na ose během minuty-dvou jako na osobce je jeden extrém. Ale osa na 60 a více minut, jako je zvykem u Carga, je druhý. Souhlasím.
Kolegové v dopravě, nezávidím vám. Jezdím bus a kamion a cesta k výkonu práce se mi podle předpisů POČÍTÁ do denního výkonu. Pokud fíra může „cestovat za prací “ v rámci volna, je to určitě výhoda pro zaměstnavatele, ale masakr pro zaměstnance! Přeji všem fírům vždy šťastný návrat domů! M.