Podcast: Méně vozidel, ale s kvalitní péčí. Elektriky do Tábora, plánuje drážní nostalgii Marek Plochý

ČD Muzeum Lužná u Rakovníka. Pramen: Archiv ČDČD Muzeum Lužná u Rakovníka. Pramen: Archiv ČD

Držet od každé řady drážního vozidla jeden kus je podle Plochého nereálné.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M474003

Má vůbec cenu při dnešní úrovni virtuální reality uchovávat vozidla? Jejich provoz je drahá sranda, jsou jiné priority k utrácení peněz. Dopravní síť, i silniční, je v dezolátním stavu, přechod na bezemisní dopravu bude drahý, VRT… Pokd to chtějí nějaké spolky ať to provozují, ale bez dotací.

Průvodce původní Aleš

Přesně tak a z Národního muzea udělat hotel nebo obchoďák. Nebo zbourat, stejně jen překáží magistrále.

M1M2

Obecně, to je otázka, co společnost chápe jako své kulturní dědictví, jako něco, co pro současnost a budoucnost znamená ukázat um našich předků. A Vaše představa je 1000 % konzum. Vaší ideologií zbourejme Národní dovadlo a postavme tam panelák, na co divadlo. Proč udržovat hrady a zámky, vraťme tam zpátky zemědělce. To už tu jednou bylo a přišlo to v roce 1948. Jinou otázkou je, má-li nostalgii nést jeden z dopravců a u toho hudrat co to stojí peněz. Nějaká alternativa slovenského modelu by byla i pro ČD lepší. Já bych se spíš soustředil na efektivitu veřejné správy a efektivní… Číst vice »

Stráťa

Některá určitě, otázka je jestli všechna a hlavně jestli jezdit (a opotřebovávat atd.) nebo radši konzervovat.

No name

Nezlobte se na mě, ale pan Plochý je daleko spíš než fanoušek historie zkáza nostalgie u ČD. Ten rozdíl oproti předchozímu vedení je naprosto propastný, současný ředitel na svou funkci naprosto nestačí. A mrzí mě, že se podcast vyhnul pro hosta jistě nepříjemné otázce ohledně toho, jak podrazácky a naprosto nechutně se vecpal do vedení CHV. Omlouvám se že to tak musím říct, ale stále je mi tady z pána na blití 🤮

Zbynek

Nechci hodnotit pana Plochého.

Ale v podcastech zdopravy.cz se dotazy neprijemne pro hosta nepokladaji.

Daniel Jablonecký

Ano, to už je tradice. Je to takové přátelské popovídají před mikrofonem. Proto taky rozhovory vycházejí v pátek, abyste si je mohli v klidu poslechnout o víkendu při odpolední kávičce a moc se u toho nevzrušovali.

Ondra K.

Což je celkem logický důsledek toho, že hosté obecně nejsou na nepříjemné otázky zvědaví. S vidinou nějakých nepříjemných otázek a kontroverzních témat by drtivá většina hostů nepřišla.

Kamil Novotný

Tak by nepřišli a my bychom taky o nic nepřišli.
Život není zalitý sluncen a když je někdo manažer, musí očekávat o nepříjemné otázky. Až bude chodít pan Plochý leštit kafemlejnk a bude obyčejný zaměstnanec, nebude nikoho zajímat a dostávat nepříjemné otázky.

SaulGoodman

Manažer na nepříjemné otázky potřebuje odpovídat akorát těm, kdo ho platí. A ti mimochodem mnohdy nebudou chtít, aby svou práci v nějakých konfrontačních rozhovorech prezentoval, protože získat tím nelze skoro nic a ztratit hodně. Na komunikaci navenek mají tiskové mluvčí, případně různé spin doctory a podobně. Politik to má jinak, toho lid chce vidět obstát v konfrontaci, část lidu argumenty, část hlasitostí, ale prostě všichni chtějí, aby bojoval za svou pravdu. Já taky nejsem úplně fanoušek formátu toho podcastu, u většiny hostů se proto spokojím s článkem. Ale celkem chápu, proč to takhle dělají – když budou konfrontační, nebudou mít… Číst vice »

Kamil Novotný

Pan Kubala je sice sympaťák, ale jako moderátor se hodí maximálně na pořady pro děti. Takový slabý šálek překapávané kávy.
Škoda. Ale nic jiného se od pana Kubaly čekat nedá.

Jan Sůra

Kamile, máte prostor vyniknout a ukázat všem, jak se podcast dělá. Držíme vám palce.

Kamil Novotný

Děkuji za nabídku pane Sůra. Bohužel nemám tak kultivovaný projev jako pan Kubala a neumím tak hezky mluvit. Ale škoda že nejste v podcastu taky. Věřím že Vy by jste se určitě nepříjemným otázkám nevyhýbal.😏

Bohumil Pokorný

Tak v první řadě by moderátor neměl ztrácet čas pokládáním otázek na témata, která jsou všeobecně známá a nic nového posluchači nepřinášejí. A protože je to podcast pro posluchače, měly by být naprostou prioritou odpovědi na otázky posluchačů. Z těch je zřejmé, co posluchače nejvíce zajímá. Na ty ovšem moderátor ponechává naprosté minimum času, navíc mnohdy otázku posluchačů položí jen v částečném znění s vynecháním její podstaty nebo si ji upraví tak, že její původní smysl se zcela ztratí (moje osobní zkušenost). Čili opravdu jen takové přátelské popovídání před mikrofonem (tím nechci říct, že by mělo být nepřátelské, ale mělo… Číst vice »

Jan Sůra

Tak v první řadě nechte na nás, jak bude podcast vypadat. Teorie „podle poslaných otázek poznáte, co posluchače zajímá“ je vskutku pozoruhodná, když si porovnám počet otázek a počet posluchačům. Kdybychom se měli držet všemi radami, co jsme za necelých osm let dostali, tak už dávno neexistujeme.

Karbon

No já než nostalgií, bych začal současností a hlavně bezpečností i když u ČD je nostalgické všechno a to slovo úplně nenávidím. Žel. trať 201 Tábor – Ražice, hattrick v souvislosti projetí návěstidly 2x žst Vlastec (30.10.2022 a 28.3.2023 – oba incidenty vyšetřovány DI ČR a byly zpracovány ZZ) a dnes https://www.novinky.cz/clanek/krimi-osobni-vlak-projel-v-tabore-navestidlo-na-koridoru-mezi-prahou-a-jihem-cech-se-jezdi-po-jedne-koleji-40530758. Nebo zda je to pravidlo tří – tři neobvyklé případy, krátce po sobě. Ale spíše tady je to už taková jistota, vždy když jedu dívám se naproti jedoucí vlaky, kdy mohu čekat náraz.

Milan

Vy máte zřejmě podstatný problém pochopit, že cca čtvrt století železnice v ČR není tzv. utilitární – jednotná, ale ČD jsou pouze dopravce / provozovatel osobní drážní dopravy, ale s tratěmi, auto včetně návěstidel a nádraží a výpravčími / dispečery řídícími na nich provoz nemají roky naprosto nic společného, protože to je kompetence Správy železnic příspěvkové organizace Ministerstva dopravy!

Marek

Jednodná – UNITÁRNÍ.

kpetr

Na označení čtyřkolák řada 365 moc nesedí 😉

petr

No,myšleno čtyřkolak a 365😉

Josef Nový

To není přeřek, to jen krásně vypovídá o mizerných znalostech dnešního hosta. Je smutné, že někdo takový je ve vedení ČD nostalgie.

Lukáš

Vy jste asi nikdy chybu neudělal, že? A nikdy jste se ani nepřeřkl…

Joe

Asi jako kdyby ředitel Temelína pronesl, že u nich používané reaktory jsou typu RBMK.

Kubrt

OT dotaz k tomu táborskému depu: plánují tu ČD taky nějakou novou halu pro motoráky? Děkuji.