Podcast: Manipuláky jsou pro mě zpestření, pára byla velká výzva, říká strojvůdkyně ČD Cargo Martečíková

Strojvedoucí Katarzyna Renata Martečíková a lokomotiva Heligón. Pramen: Archiv Katarzyny Renaty MartečíkovéStrojvedoucí Katarzyna Renata Martečíková a lokomotiva Heligón. Pramen: Archiv Katarzyny Renaty Martečíkové

„Nejhezčí jsou na mašině večery. Letní večery. A ještě pak v zimě, když napadne sníh," říká strojvůdkyně.

Zpět na článek
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Palecek.M

Fajn rozhovor

hopa

Díky za rozhovor, z odpovědí cítím radost a lásku k práci. Ať se daří, ať to jezdí.

Katystrojvedouci

Děkuji 🙂

Tomáš679.2

Omluva, oprava :“Tito lidé měli vzhledem ke své profesi vždy velmi blízko ke strojům…“
A doplnění: Budu moc rád, když se mi někdy poštěstí Vás potkat jak vedete jednu z mých oblíbených. Ovšem nepohrdl bych ani pohledem na 50ku, 52ku nebo jejich obdoby pod našimi čísly a pod Vaším vedením.

Pája

Mně se líbilo na videu, jak jednou s citem paní strojvůdkyně umí zacházet s kohoutem přímočinné brzdy a podruhé se nebojí házet lopatou uhlí do pece. Je šikovná, radši to doma ani nebudu nahlas říkat 😉

Tomáš679.2

Mě se v rozhovoru rovněž líbila ta pasáž od 12:45 o starých a nových strojích dokládající to, že v jednoduchosti je síla.

Pája
Tomáš679.2
Pája

No jo, holky a mašiny, moje slabost – a nemyslím tím holky na motorce 😉

Tomáš679.2

Děkuji za skvělý rozhovor. Jak říkám: Chceš-li poznat sám sebe snaž se poznat své předky. Tam je totiž často odpověď na to, proč to či ono člověka baví, na co má talent a k čemu vztah. Potěšilo mě, že i zde v historii rodu je kovář. Tito lidé měli vzhledem ke své profesi vždy velmi blízko ke stojům a proto se často stávali strojníky (třeba parních stříkaček) a nebo zamířili do dopravy (vlaky či tramvaje). Bohužel jsem neměl možnost se dozvědět odpověď na mojí otázku. Tedy jsem byl nucen zapátrat po internetu a odpověď jsem nalezl. Alespoň na tu závěrečnou… Číst vice »