Podcast: Manipuláky jsou pro mě zpestření, pára byla velká výzva, říká strojvůdkyně ČD Cargo Martečíková
„Nejhezčí jsou na mašině večery. Letní večery. A ještě pak v zimě, když napadne sníh," říká strojvůdkyně.
Pozvání do dalšího dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz přijala strojvedoucí Katarzyna Renata Martečíková. Vyrůstala v železničářské rodině v Polsku, jako první šel na dráhu v její rodině dědeček, který se po válce překvalifikoval z kováře na strojvedoucího. Otec a jeho bratři se stali také strojvedoucími, všichni studovali polskou železniční školu, stejnou jako později Katarzyna. Ta dnes jezdí jako strojvedoucí ČD Cargo v Nymburce a je zároveň jedinou strojvůdkyní v České republice, která má oprávnění vést parní lokomotivy.
„Nejhezčí jsou na mašině večery, letní večery. A ještě pak v zimě, když napadne sníh a je bílo všude kolem, to je krásné,“ říká v novém díle podcastu Katarzyna Renata Martečíková
Co pro ni bylo nejtěžší v kurzu pro strojvedoucí? Proč se rozhodla pro cargo místo vlaků s cestujícími? Na jakých tratích ji můžete nejčastěji vidět? Na které lokomotivy se na směnu vyloženě těší a které naopak moc nemusí? Při jaké události na lokomotivě ji tuhla krev v žilách? Kdy si poprvé hodila uhlí lopatou do kotle parní lokomotivy a kdy se do parních lokomotiv zamilovala? Zažila od některých kolegů i despekt?
Tyto a další otázky jsme probrali v dalším dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz a Katarzyna Renata Martečíková v rozhovoru také prozradila, jaký to byl pocit, když vedla parní lokomotivu sama jako strojvedoucí vůbec poprvé: „To se nedá popsat. To bylo s Heligonem před dvěma lety na Kolešovce. Byl to krásný pocit a trochu i strach.“
Celý rozhovor si můžete pustit právě teď zde na stránce a odebírat můžete naše podcasty i na Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts a Podcast addict.