Podcast: Máme vytipovaných několik míst, kde budeme depa zavírat, říká Michal Kraus z ČD
Depo ČD v Michli (ONJ), hala údržby pro dálková vozidla. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Podali jsme předžalobní výzvy, u některých už i žaloby. Mluvíme o stovkách milionů korun, říká Kraus k opravám vozů u externích firem.
Ta část rozhovoru ohledně vozů Bdmpee na mě působí dojmem „udělali jsme zásadní pokrok – konečně nás napadlo připojit notebook k diagnostice těch vozů a přečíst si, jaké chyby vlastně ty neustále porouchané vozy hlasí“ 😀
Možná by se díky tomu dali ještě zachránit i Zátopci řady 380, kdyby na ně taky poslali toho ajťáka s notebookem…
platíte málo a sami to víte, tak nelžete ! Kdyby výrobci vlaků byli ve středních čechách tak už tam zaměstnanci DPOV dávno utekli
A jak snížení dep zlepší situaci s nedostatkem pracovníků? To snad v těch zbylých lokalitách přibudou noví pracovníci, co by dorovnali ty ze zrušených? Asi ne..
Jaké zlepšení, čeho a proč, kvůli čemu? Kvůli minimálně (28% v průměru) využitým fláčkům?
Holt v ČD začínají rozhodovat věřitelé, vzhledem k ekonomické kondici této firmy.
Ten průměr jste vytáhnul odkud?
Hm, žádná odpověď…
Je vidět, že dotyčný pán si „rád lže do vlastní kapsy“. Přebujelá česká železnice, nemravně závislá na přemrštěných dotacích, totiž končí protože došly peníze a už nám nikdo nepůjčí na blbosti.
oni nemají lidi do dílen, externisty jsou drazí a gigantickými termíny a často pozdě a oni chtějí i tak zavřít vlastní dílny, přestože je trend na západě naopak si stavět zázemí nová
my jsme fakt nepoučitelní
achjo, zrovna v depech o kterých byla zmínka jako Mladá Boleslav nebo Čerčany je už teď opravárenská činnost hodně minimalizovaná a není co tam opravovat. Vozidla která ČD okolo MB provozují jsou nymburské nebo pražské. Neřeknu kdyby měli rušit dílny a depa jako Vršovice, Plzeň, Olomouc, Maloměřice, nebo Cheb. Zde jste naopak jestě slyšel že do nich investují a staví nové haly.
Zrovna R11 dodržuje řazení celkem v pohodě.
Zavřete to, zrušte to všechno. Český člověk dělat stejně nechce. Najměte soukromníky s otroky z východu za minimální mzdu. Pak neřvěte že to stojí balík a (ne)provedené práce za za h…
Do železničního opravárenství lidi z východu a Balkánu nikdo hromadně navážet nebude. Tohle neni pásová výroba nebo skladová hala, kde se na jednu pozici zaučí za pul dne, max.týden.
Tak jak jsem slyšel, že bude trať z Prahy do Českých Budějovicích za 380 ještě táhnout další lokomotiva Vektor tak to bude zase další mix lokomotiv.
Vektor… představil jsem si Hektora s powerpackem MTU a s čelem od Vectrona.
Vektor, velikost a síla!
Směr a velikost…
Jasně zkracování času pro údržbu jsem zažil u SŽ. 7minut normocasu na západkovou zkoušku na celém zhlaví vč zápisu a štitku? Zkrácením času se vyřešily problémy s počtem zaměstnanců nebylo jich tolik potřeba a tabulky hned sedely.
Odešel jsem a mám klid.
Současnost neznám. Můj otec pracoval jako elektrikář v DKV Č. Třebová na elektrických lok. Řeknu vám jak to fungovalo od 1990 do cca 2004. Dělalo se tam na směny 12hod. Na noční pracovali tak 2 hod, zbytek prospali. Denní 12hod pracovali do oběda, pak kolem 15:00 utekl mistr domů a za ním zbytek podřízených. Technické údržby(nebo jak se to jmenovalo) lokomotiv, udělali jen to nejnutnější a na zbytek prací ze seznamu se vykašlali. Takže asi tak to tam fungovalo. U vozů a motorových lokomotiv to určitě nebylo jinak. Dneska je to dost podobné určitě. Ostravské dílny pro lokomotivy ČD Cargo… Číst vice »
No jo Třebová to byla kapitola sama pro sebe . Ne že by se lidi predreli ale nyní to Někdy ani do oka nedá
Před rokem jsem přestal být zaměstnancem OCÚ Praha . Pracovat se tam pracuje, přes den se přístaví vozy k periodické údržbě nebo se závadou. Probíhá opravdu údržba v podobě brzdy, filtry, kontrola baterii , mazání toho co se má mazat , výměna toho CK se má měnit . Zároveň tam na noc najizdí soupravy z obehu Berliner , Metipolitan , a taky se údržba koná . Rozhodne se už nedá mluvit o nějakém spánku . Prodleva mezi denní a noční směnou je kvůli posunu souprav . A za ty peníze , které dostávají myslím , že se nikdo nemusí stěžovat… Číst vice »
Kolik dostavaji?Ja mam totiz uplne odlisny informace.
Vy máte s SOKV Ostrava nějakou zkušenost? Já tu „straším“ od roku 1992 a za tu dobu se dost změnilo. Ubylo lokomotiv, lidí pro jejich údržbu a naopak přibyly píchačky. Jako vzduchař jsem neměl na „flákání“ čas. Když nebyly lokomotivy tak se opravovalo množství jiných dílů na dílně. Na nové elektrické hale se zase vrtají v trakčních motorech, brzdových jednotkách apod. Pokud jste se tu vyskytnul v dílenském zácviku, tak to svědčí o Vašem „nezájmu“.
Vše je o přístupu jednotlivých zaměstnanců.Pokud je odměňovací systém nastaven tak, že lempl a „vyčůránek“ mají stejnou a někdy bohužel i vyšší mzdu než člověk, který má o práci zájem a maká tak je něco špatně.Často se šikovný člověk přizpůsobí pracovnímu nasazení toho lempla, když vidí,že je ohodnocen stejně jako ten, který to má na salámu.A když se zaměstnavatel pokusí změnit odměňovací systém tak první kdo začne křičet jsou odboráři, kteří tento nový systém nazvou „ksichtovným“ a přitom zrovna mezi odboráři je spousta „pracantů“, kterým tento přežitý odměňovací systém plně vyhovuje… Co se týče nočních směn tak si pamatuji dobu… Číst vice »
Správně. To už tu bylo. Hezky to pozavirejte a pak za těžké peníze zase opravujte a modernizujte
To je život. Brownfieldy se musí vyčistit a pak na nich vybudovat něco nového, což zadarmo není a nebude. Města, kterých se to týká, a lidi, kteří v okolí žijí, brečet nebudou.
No tak vzhledem k investicím do vybavení dep se není čemu divit. 40 let staré nefunkční a nepraktické momentové klíče, problém koupit novou kvalitní posuvku, problém cokoli vyřadit…
Jako zázemí dost tragédie. Doba jde kupředu, technika taky a depa jsou furt v hlubokém socialismu.
Tak to asi jak kde, ne?
Od revoluce v 89 se u drah furt strašilo propouštěním. Když se na noční v depu máklo a mašiny se přistavily hned po příchodu na noční dalo se jít opravdu v jednu ve dvě nakutě… socik to byl pořád a dostat se na strojvedoucího bylo vymetání všech provozů a okolních jednotek nejméně na 7 let a víc. V 93 mne to neustálé kašpárkování přestalo bavit a šel jsem do menší rodinné firmičky, kde se daly při spoustě přesčasů vydělat nadprůměrné peníze. Když vidím dnes rychlokurzy strojvedoucích nebo elektrikářů bez technického vzdělání je to jiný svět… 🙂 Vláčky mám rád stále.
ČD odjakživa kašlaly na údržbu. Akorát v minulosti se tehdejší nové soupravy kazily výjimečně, teď se ty samé momentálně hodně staré soupravy pomalu na počkání. Výpočet ceny oškubávání a kompenzace nulová.
Akorát v minulosti se tehdejší nové soupravy kazily výjimečně? Docela nečekané tvrzení.
Můžu vědět z čeho vychází váš příspěvek? Pracoval jste, nebo snad pracujete v údržbě, že sem házíte takto zasvěcené komentáře?
Současnost neznám. Můj otec pracoval jako elektrikář v DKV Č. Třebová na elektrických lok. Řeknu vám jak to fungovalo od 1990 do cca 2004. Dělalo se tam na směny 12hod. Na noční pracovali tak 2 hod, zbytek prospali. Denní 12hod pracovali do oběda, pak kolem 15:00 utekl mistr domů a za ním zbytek podřízených. Technické údržby(nebo jak se to jmenovalo) lokomotiv, udělali jen to nejnutnější a na zbytek prací že seznamu se vykašlali.
Takže asi tak to tam fungovalo.
A to jste ještě neviděl v akci německé pracanty od Alstomu…ani si nechci představit,kdybychom měnili ventilátor nebo střídavý vypínač celou směnu…jen mi prosím nepište, že Němci mají vyšší přidanou hodnotu u své práce…tuto pohádku posloucháme 30let…
Vyšší přidaná hodnota neznamená, že toho Němec udělá víc, ale že za to, co udělá, dostane víc zaplaceno.
Ano, protože Čech je za stejnou práci placen třetinovou mzdou a následný zisk jde poté do Německa,Francie atd
A do které Francie zisk jde, když je dílna pod ČD?
Žvaníte nesmysly. Zajímalo by mě, jaké soupravy myslíte. Pamatuju panťáky ř 451/452 a 460/560. A že by byly bezporuchové, to nemohu říct. A hlavně jsem zažil na Masaryčce nástup es (říct 363) a byl to horor. Eso, které odjelo celý oběh bylo bráno jako zázrak. Bavíme se o roce 1988, aby bylo jasno. A ty žabotlamy se taky těžce flikovaly. Do „povinné“ výbavy např patřily dřevěné prádelní kolíčky na podkládání relátek.
To je slušný blábol 🙂
ČD odjakživa kašlaly na údržbu. – jak tohle vůbec můžete napsat???
Zásadní chyba posledních cca 35 let v ČD: příliš mnoho typů vlaků a vagónů v osobní dopravě. Výsledek: vysoké náklady na údržbu. Dále chybí záložní lokomotivy, soupravy, vagóny. Podstav pracujících v depech, ale i nedostatek strojvůdců. Jede se na doraz!
Ze záložních vozidel se platí, i když stojí.
Záložní lokomotiva a vozy něco stojí a není to málo.
no,tak to tam zamknem a půjdem jinam…v opačném případě je jedno,kdo bude na papíře v záhlaví,hlavně aby byla výplata…
Dobrře vám tak, chytráci všichni. Naservírujete h…a ETCS, ECM a další a pak se divíte. Si máte ve všech těch plesnivejch komisích EU nejdřív prověřit technické možnosti současnosti a možnosti lidských zdrojů a pak si můžete stavět vzdušné zámky. Tak přesun nákladů na silnici už probíhá, tak ještě vyhnat lidi do autobusů a aut a je to ! Jenže tady se špatné věci neříkají. Tady je vše zalité sluncem a tohle je pak výsledek.
Jak v případě ETCS tak ECM nás prostě dohnala naše vlastní minulost, kdy se nějakých posledních 50-60 let systematicky kašlalo na železnici. Kdybychom měli železniční síť zabezpečenou funkčním zabezpečovačem, takový tlak na zavedení ETCS by nebyl. ECM je zas problém hlavně kvůli tomu, že běžně docházelo k nedodržování údržby předepsané výrobcem vozidla. Kdyby dopravci vozidla poctivě udržovali, žádný zásadní problém by nebyl.
Plno problémů si vytváříme sami doma, a pak alibisticky nadáváme na „Brusel“.
Podinvestované tu bylo díky komunistům všechno a tak zkrátka než doženem v HDP na osobu a mzdách státy jako Bavorsko, Rakousko, Lucembursko po nás nemůžou v Bruselu chtít, abysme platili jejich úroveň, protože si ji díky komoušům nemůžeme dovolit ať už na železnici nebo kdekoliv jinde, taky nebudu vyhazovat prachy za nový kotel, když ten starý slouží dokud nebudu mít za stejnou práci čistého jako na západě.
Za „komunistů“ se nelikvidovali pracovní místa v depech.
A nikdo nic nedělal.
Za komunistů bylo depo na Masaryčce plné lidí, kteří ovšem celou pracovní dobu chlastali v „Braťáku“ v Hybernské rum s kofolou.
Jistě, ale taky tam byla přezaměstnanost, všichni se flákali a chlastali první ligu.
Zabezpečené tratě a řádně udržovaná vozidla by měly být úplný základ, jehož dodržování je v našem vlastním zájmu, pokud se chceme řadit do civilizovaného světa.
A stejné mzdy taky. Zatím bych zůstal u toho, že se bude platit jen to, co si můžem dovolit. Po silnicích u nás také jezdí šroty a ne proto, že by lidi nechtěli nové BMW, ale že za stejnou práci dostanou 35 let po revoluci polovinu toho co v Bavorsku, ale to BMW stojí stejně. Vy si jako myslíte, že po všech těchkto nesmyslech nezdraží jízdné ve vlaku? Kdo by to jinak zaplatil a z čeho…
To jistě, ale vzhledem k chronickému podfinancování za poslední desítky let, to prostě nejde udělat naráz.
Na dorovnávání rozdílu v HDP dostáváme dotace. Že si je rozkradem je náš problém.
No to určitě 😀 Němci a ostatní bohatší státy EU jsou určitě zvědavé na to, abysme je ekonomicky dohnali a přestali pro ně fungovat jako levná montovna 🙂 Dotacemi se nikdy prosperita nevybuduje, ta se vybuduje snížením regulací, ale to je bohužel v EU sci-fi, děje se přesný opak.
Ale vybuduje, pokud se to dělá chytře, viz Marshallův plán nebo Dánsko.
Ale to by se muselo chtít.
Brusel sem, Brusel tam, a pak se ukáže, že relativně nejambioznější nasazení ETCS má Švýcarsko a relativně i Velká Británie.
A Norsko..
Ale máme na kazdem kopci dřevěnou rozhlednu z peněz EU , které však brzy začnou hnít ..;-)
Už hnijí a padají z nich děti i s instruktory…
Ta vase plesniva EU nam nasypala do ekonomiky takovou hromadu penez, z nichz obrovske mnozstvi slo prave do dopravy (a specialne zeleznice). Bez penez z EU bychom tady dneska neresili, kde jeste jezdi posledni 810, ale spis resili male ostruvky, kde uz nejezdi.
Tak se uklidnete.
Plesnivá není komise EU, ale dopravci, co nejsou schopni se sami vyrovnat s přirozenými požadavky a úpí, když je k tomu komise EU nutí.
Ty platy v dilnach jsou tragicky.Jsem vystudovany instalater a automechanik,opravneni na plamen,TIG,umim s COckem,takze papiry by nebyli problem,pajeni,10 let praxe.Hledal jsem praci,mam rad vlaky,tak jsem si rikal ze to zkusim v dilnach CD.Nastupak pred rokem 24 cistyho.Tragedie.
No, v roce 2011 jsem po maturitě nastoupil k ČD jako elektromechanik, protoze tehdy byla doba, kdy na pozici strojvedoucího byl pořadník, nebo bylo třeba mit známosti. V čistém jsem měl cca 13-15 tisíc měsíčně, krátký-dlouhý týden, dvanáctky směny, jediný ve své profesi v daném depu. Za boha jsem se z tama nemohl dostat, protože by nikoho jiného už nesehnali.
Jak nemohl dostat ? To vás tam zamknuli ? Výpovědi se nemaj jak vyhnout ..
Pokud to jiní vezmou jako (vlasti)zradu a důvod k osobní mstě, že někdo přestal pracovat na ně a pro ně, tak to může být opravdu těžké…
Ovšem výpověď neřeší zájem o přesun na jinou pozici v rámci stejně firmy…
které tehdejší DKV to bylo? z mé zkušenosti Praha již tehdy brala každého kdo měl maturitu. Podle toho jak bylo místo do kurzu na DVI měl někdo dílu na 3 měsíce, někdo na rok. Jo koho Měšťan s Tovarou vyhodili 5-10krat od zkoušky tak byl na té dílně mnohem děle.
24 čistého, ale pracuje se tak 3 hodiny z celé směny, takže pohoda.
A kde že to? Že bych si požádal o přeložení…
Nikde. Samozřejmě kecá
Ano, taky jsem byl na dílně jako elektronik. Když jsem se rozhoupal a šel jsem konečně dělat strojvedoucího, tak už v zácviku jsem měl stejně peněz, jako na dílně. Nyní staří odcházejí do důchodu a nikdo mladý to za ty prachy nechce dělat. Občas se tam hlasí dokonce i feťáci a podobné existence.
To je fakt tragédie, když jsem v tý škole seděl o pět let dýl a první plat o 3 tisíce víc, tedy celých 33 hrubého. Kéž bychom tak všichni mohli mít dvojnásobek průměrné mzdy, to by se to žilo.
železnice je obraz ekonomiky státu, pan kraus by měl také uvést kolik bude stát etcs a zda to bude sloužit našim dopravcům aby mohli jezdit na západ nebo západním dopravcům aby mohli jezdit přes naše území
ETCS slouží hlavně k pořádnému roztočení dotačního kolotoče, neomezenému sosání peněz z eráru a sponzorování dodavatelských firem za tento předražený klunkr. Nebýt na to ani koruna dotací, tak by to upadlo v zapomění.
Aha, stačil by barvičkovač a nikdo neprojede stůj.
Tak zase úplně tak moc mimo kupodivu nejste. Nebylo by to „nikdo“, ale by to mnohem – řádově – méně. Kdyby se tzv. „barvičkovač“ trochu vyvíjel i v posledních desátkách let podle zásad: 1) Byl by všude, což by na lokálkách znamenalo v první řadě vůbec udělat ZZ, a samozřejmě nesměl by různě „problikávat“ 2) Zrušila by se fixní ZV (a už vůbec by to nebyl vždy kilometr), a zároveň by se přenášel kód vždy nejbližšího následujícího návěstidla 3) Nezrušil by se signál OVy (popř. by se udělala extra barva, ideálně také doplnění signálu pro 40/OVy) 4) Rozlišily by se… Číst vice »
Železnice jezdí po celém světě a tam to řeší jak? Opravdu vyvíjí každý stát svůj vlastní systém zabezpečení?
Já samozřejmě neříkám, že se to má teď udělat a vykašlat se na ETCS, proboha.
Ale kdyby se (zhruba) tohle udělalo někdy v 80.-90. letech, nyní by otázka ETCS skutečně měla spíš ten rozměr interoperability než že by šlo o „nutnost, aby tu vůbec nějaké zabezpečení bylo“.
Barvičkovač by se pouze zdokonalil. Zabezpečovačem by se nestal.
Dovolím si poznámku…….Kdyby se do “barvičkovače”zadávala data vlaku vzor PZB/LZB tak by to už bylo i se zabezpečením( bez možnosti se vyMANit,že),ale kostky jsou vrženy. Jen je blbé,že všichni okolo si dali rok 2030 jako zlomový pro výhradní provoz,jen poblbaní Češi 2025. No prosím,bude hodně srandy.
A nepřijde vám, že je to jako horovat dnes pro koňku a snažit se ji zrychlit vynalézáním lepšího materiálu a tvaru podkov?
Odpověď máte ze včerejška zde
Odkaz smazán
Už jen ten podtitul je naprostý blábol. „Žádný jiný stát než Česká republika neplánuje vypnout své stávající zabezpečovací systémy.“ Jako bychom zde snad měli nějaké větší množství zabezpečovacích systémů! 😀 😀 😀 Kromě pár kilometrů zabezpečovače a kromě barvičkovače, co nezabezpečuje nic a funguje jen na malé menšině tratí tu máme starou belu. Narozdíl od jiných států.
Je to blábol spolku napojeného na AŽD. Nejlepší je samozřejmě účast koblihy Štěrby, který je zašit na odboru strategie SŽ, v expertním týmu této obskurní organizace. Jinými slovy, manažer SŽ zpochybňuje zavedení ETCS. Geniální.
Sorry, ale tenhle blábol od spolku AŽD, kde je v expertním týmu odsouzeny Antonín Blažek, fakt ne.
To je blbost. Nebo snad ekonomika ČR je žumpa?
Chápene, že pan Kraus je od jednoho z dopravců? A jste ještě zaseklý v tom postoji, že si na naše ubohé železnice od západu brousí zuby cizí kořistničtí zahnívající kapitalisté?
Zmíněné vectrony pro vozbu Railjetu budou od OBB? Jako náhrada za taurusy
Nebo od ČD?
Nevím jak vidíte důležitost téhle otázky, když ČD osobka má ve vlastnictví asi 6 Taurusů, 20 Zázraků, leasnuté desítky Vectronů na 200 a kupuje další padesátku Vectronů na 230.
Je hezké jak přiznává, že mají neefektivní posun, že nepracují s diagnostikou vozů, že nemají zaměstnanci přehled o závadách apod..
Kéž by takto sebekriticky byl např.i pan Jančura.Toho se asi nedockame
Tak vždycky je co vylepšovat. Dobré je věci pojmenovat.
Když jdou opravy pomalu, tak to chce mít víc záloh. Vždycky je potřeba problémy řešit a ne jen brečet a vymlovat se na druhé.
Ty zálohy seberete kde?
Ježíš vy jste chytrej. Nezkoušel jste se někde s tím prosadit?
Mnohonásobně lepší je kupovat od výrobce, který za cca stejnou cenu má jen zlomek poruchovosti.
Pokud musíte že zákona dodavatele soutěžit tak si toho výrobce budete asi moct těžko vybrat dle svého.
Je potřeba soutěžit i vzhledem k údržbě. Pak to jde…
Přesně tak. A kupodivu jsem si všimnul, že se už i u nás někdy soutěží koupě včetně x let oprav.
Problémy s opravami jsou především z důvodu že nikdo nechce platit tolik kolik to reálně stojí a tomu odpovídá i čas.
Jak u blbejch na dvorečku. Kde se dělaly opravy vagonů za R-U? Kde za doby ČSD? Kde všude se zrušily opravárenské dílny? Které se rozprodaly, spíše rozdaly soukromníkům?
Kdes byl v době privatizace ŽOSek? Mohl ses taky přihlásit a všem ukázat, jak to umíš a dnes být v balíku.
Co blbnete? Proč bych se hlásil? Dělal jsem to, co jsem uměl, třeba na Poldovce bych si mohl zprivatizovat několik válcovacích stolic, protože jsem ty parní stroje a válcování ovládal. Taky bych si mohl jako topič zprivatizovat teplárnu. Ale ani jedno,ani druhé jsem privatizovat nechtěl a hlavně privatizovat neuměl. Tak proč bych privatizoval nějaké opravny?
A není trochu rozdíl mezi tehdejším a dnešním vagonem ?
Nažeňte vesnického truhláře s pár učni do railjetu, nějak to už dopadne.
Vesnický truhlář ani jeho učni nemají čas na takové koniny, navíc mají práce nad hlavu.
Já truhláře potřebuji jako náhradníka. Kolega odchází v dubnu do důchodu, posledních 7 dní. Opravuji podlahy na nàkladních vozech. Nikdo to neumí.
A co to má společného s tím problémem, že to není kde opravit?
Dneska to opravit jen kladivem nedá.
Porovnání opravárenských kapacit v čase samo o sobě o ničem nevypovídá. To by se musel zohlednit i vývoj početního stavu vozidel a jejich servisní náročnosti.
za ČSD se postavili haly, kde se do dnes opravují vozy nákladní. Zatímco osobní vozy, které již tehdy disponovaly vn obvody se opravovali pod širákem. V Děčíně se tak děje do dnes a donedávna všude.
Co má společného válka na Ukrajině s vagonovou „krizí“? To jim je tam rozstříleli nebo co? Stává se z toho výmluva obdobná té covidové…
Lidi a díly, které se odsud dovážely.
ty lidi že by teď chyběli max ve skladových halách a neměl kdo brzdový rozvaděč naložit na paletu?
Vcelku nic, jen se to ve velkých firmách dominujícím trhu používá jako univerzální výmluva, protože se prostě nikomu nechce nic dělat urychlovat, řešit problém. Jednou je to přechod na SAP, jednou loď v Suezu, jindy Covid, ondyno zase válka na Ukrajině…. 🙂 Cokoliv se hodí a druhá strana to sežere i s navijákem se používá… 🙂
Souhlasim, ze to jsou vymluvy. Ono by se i chtelo urychlovat. Problem je, ze ty firmy co opravy delaji, jsou z drtive vetsiny skanzeny, kde se to vzdycky nejak udelalo. Kde moderni systemy rizeni, jako treba ERP jsou nezname veci. Navic kombinovane s velkym podfinancovanim. Proste na to nemaji, jak terminove, tak kvalitou. Bud se ted proberou, pod pokutami, nebo zaniknou a prijdou nove. Drahy budou muset pocitat, ze ceny za opravy pujdou nahoru a take budou muset objednavat vice dopredu, aby si dodavatel mohl udelat zasobu kritickych komponent.
Žel ti noví, jak je v kraji zvykem, přijdou z Německa, tam už jsou na to natěšení.
Řekl bych, že se sklízí ovoce dřívějších ,,progresivních“ rozhodnutí- Nač si budeme opravovat vozidla ve svých dílnách, když můžeme vše zadávat externím firmám? Nač budeme draze vychovávat své odborníky, když jich denně desítky bouchají na vrata a chtějí práci? Třeba se už někdo probudí.
Škoda, že jste nebyl v managementu ČD nebo MD v oné době a nevyřešil, jak tyhle opravárenské kapacity ufinancovat v době, kdy poptávka po jejich práci, respektive peníze na její zaplacení, v systému železniční dopravy nebyly.
Mám pocit, že managementu v (nejen) státních firmách jde hlavně o koryta, ne o firmu.
To není pocit, to je bohužel pravda.
V té situaci už je celý stát a jeho veřejné rozpočty. Ty party propojené na politické strany, ministerstva a jejich sponzory usměrňující většinu finančních toků se budou od koryt odstavovat velice těžko. Myslím, že je to už i nemožné…
Nemohl jsem být. Já na ten management vydělával, aby se mu dobře žilo. Už tehdy byly hlasy daleko chytřejších, než já, že je kravina všeho se zbavit jen proto, aby železnice ,, zeštíhlela “ a mohla se škrtnout pracovní místa. Přitom bylo jasné, že se železnice bez těch činností neobejde, jen budou dražší.
Tehdy se veřejně mluvilo o tom, že je to z toho důvodu, aby se tímto současně snížil počet lidí v odborech a tedy i celkový vliv železničních odborů.
Nebyl zájem, předpokládali privatizaci do DB.
Velká škoda, že nikdo před 30 lety nevěděl co bude dnes.
Mohu se zeptat na potřeby okolo roku 2050?
V roce 2050 už budou jenom auta.
Nemohu sloužit a upřímně, je mi to jedno. Jen ze své praxe vím, že co si dokáži udělat ve své režii sám, mne přijde levněji, než když to nechám udělat u někoho jiného a zisk logicky zůstane jemu. Možná to bude platit i v roce 2050.
Ono to platí někde a někdy. Základní ekonomická teorie říká, že specializace k určité činnosti je něco, co je základním předpokladem ji činit efektivnější. Prostě se nemusíte učit a zdokonalovat v něčem co děláte méně často nebo k tomu nemáte vlohy, když větší zisk dosáhnete u jiné činnosti. Cellista si spíše více vydělá zdokonalováním své hry na cello, než aby se k tomu učil ještě tesařině, když teď zrovna potřebuje nový stůl. Musel by obětovat příliš mnoho ze cvičení nových skladeb a ve finále by prodělal. Pokud je ale daná činnost součástí vašeho “core business”, tj. musíte ji pro svoji… Číst vice »
Přesně napsáno.
Máte pravdu, ale železnice se nepotřebovala nic učit. Zbavila se po desetiletí fungujících vybavených dílen s vyškoleným fungujícím personálem.
Tou dobou už budou naštěstí autonomní systémy IAD i veřejné dopravy a železnice bude drahým a méně flexibilním doplňkem.
Na silnici se všichni nevlezeme.
Po 50 minutě nějaká chyba zvuku, chybí tam odpověď pana Krause… Na otázku zda bude mít railjet jinou mašinu.
Konkrétně 49:46
Díky za upozornění, už opraveno.
Co čekat? Fachmani chybí všude…
Tak zavřeme depo a bude jich chybět ještě víc, protože si seženou práci v místě a nebudou muset dojíždět do jiného depa. Bohužel začarovaný kruh. Nejtěžší a nejvic společností podceňované obory jsou spojené vždy s přírodními zákony (fyzika, chemie)
Ta poslední věta je pěkný nesmysl. Zatím tady naopak opakovaně čtu, jak mají všichni specialisté humanitních oborů ručičky dozadu. A platy mají taky o 30 % nižší.