Podcast: Lodě z půjčoven dostávají na Baťově kanále zabrat, říká Vojtěch Bártek
Rozšířené přístaviště Strážnice, Baťův kanál. Pramen: ŘVC

Máme o prázdninách velmi výrazný segment návštěvníků mezi seniory, kteří dostali na prázdniny na starost vnoučata.
Škoda že jsem propásl šanci napsat komentář otázku na pana Bárteka. Otázka zněla co říká na to že na Baťově kanálu býval zvedací most pro železnici. Když otevírali zvedací most na Vraňanském kanále tak se chlubily že je to první historický zvedací most pro železnici v ČR, nezapomněli na tento přes Baťův kanál?
Prvně jsem se s Baťákem setkal, když mi ho ukazoval jako klukovi děda a vyprávěl jak se tam vozili uhlí. Potom jsem ho sjel na půjčeném hausbótu v jeho začátcích a byl jsem z té romantiky nadšený. Apotřetí když už byl slavný a všude hafo lidí. A to bylo naposled….
Aby se jeho provoz vyplatil tak tam musí být spousta lidi.A díky bohu za ně.
Nejsem senior vyrážející s vnoučaty na výlet, nicméně bych přivítal více možností pravidelných plaveb, nejlépe s nějakým pravidelným taktem a možností nástupu i výstupu ve vícero přístavištích. A bez nutnosti předchozí rezervace. Jinak řečeno, inspiroval jsem se plavbami na Brněnské přehradě, kde jsem byl jen asi 2x, ale stačilo to. Možnost koupit si plavbu třeba jen do nejbližšího přístaviště, vzdáleného 1 km, za 20 kč. Interval mezi plavbami 45 minut. Sezónní provoz pokrývající vetší část dne. Takové možnosti nenabízí žádná část Baťova kanálu. Někde je plaveb více, jako třeba ve Strážnici, jinde méně, jako třeba kolem Uherského Hradiště. Nicméně nabídce… Číst vice »
Veřejná linková lodní doprava, i to se někdy navrhovalo minimálně ve studiích. Ale asi skončily klasický v šuplíku.
Kdy za kormidlo pustí i takové kre*teny, jako je „youtuber“ Pan Plešatý.. tak nejen lodě dostávají zabrat. Takové hovado udělalo během pár minut na kanále takovou paseku, jako všichni další normální vůdci za celý týden dohromady..
Jakou paseku tam udělal? Asi takovou, jako každý začátečník hádám. Nic špatného jsem v jeho chování nespatřil. Paradoxně tomu udělal nejlepší reklamu.
Máte bezpochyby na mysli lodě na Kanálu Jana Antonína Bati, že ano????
Protože Tomáš Baťa tento kanál rozhodně nepostavil!!!! Stejně jako Mrakodrap ve Zlíně!!!!
Pro vsechny normalni lidi na celem svete je to Batuv kanal. Vy si mu rikejte jak chcete, treba Kanal Klementa Gottwalda, jestli Vas to potesi.
Stejně teď tady asi žádný podobný podnikatel jako kdokoliv z někdejších Baťů není. Kdyby byl, třeba by zajistil aspoň prodloužení kanálu až do Lužic. Tam by se mohla na lodní tankery nakládat vytěžená ropa, kterou by pak mohly levně vozit původním kanálem třeba až do Otrokovic … 😉
Ale proč tak skromně? Aspoň do Olomouce 😀
Výstavba ropovodu by asi byla levnější, ale ten by zase nešel použít pro zavlažování a plavbu … 😉
Formulujte přesně. Není žádný Janův nebo toníkův kanál. Jde přece o vodní cestu Otrokovice – Rohatec!
Ale že je ta čeština krásná, že shodný přívlastek se dá použít jenom s jedním jménem….
Nojo,asi jako když vaše auto kočíruje x dalších lidí