Podcast: Ikarus byl pro Československo velmi drahý, říká sběratel Milan Jiroš
Ikarus 280, první bus ve sbírce. Pramen: Archiv Milana Jiroše![Ikarus 280, první bus ve sbírce. Pramen: Archiv Milana Jiroše](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/12/Ikarus_3.jpg)
![Ikarus 280, první bus ve sbírce. Pramen: Archiv Milana Jiroše](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/12/Ikarus_3.jpg)
Kdo by si chtěl pořídit autobus, nedělejte to. Je to neskutečný žrout času. Všechno dělám sám.
Děkuji za skvělý rozhovor. Ať se Vám daří!
Můj otec pracoval na krajském velitelství tehdejší ČSAD Brno. Ohledně Ikarusů mi říkal, že kdysi měli v podniku (70-tá léta) i krátké zájezdové verze Ikarusu které jezdily na dálkových linkách a údajně s těmi vozy byla všeobecná spokojenost. Motory v tom byly silné a i po stránce pohodlí ty autobusy byly lepší než tehdejší RTO a ŠME. Nicméně zaúřadovala RVHP a tak všechny ČSAD musely nakupovat Karosy. Jinak cenový rozdíl mezi Karosami a Ikarusy byl větší, než jak zmiňuje pan sběratel. V osmdesátých letech stála mětská karosa nějakých 250 tisíc, Ikarus přes milion.