Pod nádražím ve Frankfurtu vznikne tunel, umožní odbavit o 250 vlaků denně více
Německé ministerstvo mluví u této investici i o možném spojení Prahy s Paříží přes Frankfurt.
Deutsche Bahn začíná s přípravou velké železniční stavby v jednom z klíčových německých dopravních uzlů. Německé ministerstvo dopravy schválilo plány na stavbu nového tunelu 35 metrů pod zemí, díky kterému by už nebude hlavní nádraží ve Frankfurtu nad Mohanem neprůjezdnou hlavovou stanicí.
Schválení plánů na tunel oznámila Deutsche Bahn na svých stránkách. „Díky novému tunelu se dvěma podzemními tratěmi a čtyřmi nástupišti zvyšujeme kapacitu frankfurtského uzlu z 1250 na 1500 vlaků denně – to je nárůst o 20 procent,“ řekl člen Člen představenstva DB Infrastructure Ronald Pofalla.
Frankfurt je jednou z největších stanic v Německu, která není průjezdná. V praxi tak dálkové vlaky ztrácejí čas a zabírají kapacitu kvůli tomu, že stanicí nemohou projet. Pro pokračování do další stanice změnit směr jízdy. „Osvobozujeme naši železnici od chronicky úzkých míst,“ řekl Enak Ferlemann, státní parlamentní tajemník u spolkového ministra dopravy a digitální infrastruktury. Uvedl, že nový tunel umožní zavedení dalších dálkových vlaků. Nastínil i konkrétní příklady: Praha – Paříž nebo Berlín – Barcelona.
Nový tunel má vyjít na 3,6 miliardy eur. Studie proveditelnosti ukázala, že se ekonomicky vyplatí varianta východ-západ, severo-jižní koridor vyšel jako příliš nákladný. I kvůli tomu, že by se musel potýkat s trasou pod frankfurtskými mrakodrapy, které mají základy až 50 metrů pod zemí. Tunel se má stavět deset let.