Pod Králický Sněžník bude zřejmě letos turisty vozit Ventilovka

Parní lokomotiva dovezená z Německa. Autor: MBM RailParní lokomotiva dovezená z Německa. Autor: MBM Rail

S nástupem Leo Expressu na podorlické tratě Ústí nad Orlicí – Mlýnický Dvůr a Dolní Lipka – Hanušovice řeší Pardubický

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Medved

Myslim, ze jsem nekde cetl, ze z Usti do Letohradu ma byt nejaka dlouhodoba vyluka? To uz to v lete bude vsechno hotove?

Dáda

Nejezdila tam náhodou v době minulé 433.001?

Hen ten oný

Š š š š Leošš 😜

Mirvald

Na trati samozřejmě může jezdit kdokoliv, kdo má licenci. Tedy i České dráhy. Proč sem tahat nějakou německou lokomotivu, když máme řadu hezkých českých lokomotiv?

Zrzek

Tahle řada u nás taky jezdila ve větším počtu už za 1. republiky.

Kubrt

Ventilovky se na území někdejšího Československa dostaly v dobách Slovenského štátu, kdy jich SŽ nakoupily v letech 1941-1944 25 kusů. Další, do čísla 031, získaly ČSD po válce z Rakouska. V provozu byly všechny na Slovensku, zejména v jižní části středního Slovenska (Filakovo, Lučenec) a Bratislavě. V Čechách a na Moravě nejezdily.
Osobně s nasazením ventilovky ve východních Čechách nemám problém, sice to není „historicky věrné“, ale to je obecenstvu fuk a mašinka je to pěkná a zajímavá.

Ondra L.

A ten výrobce – St.E.G.- to je tedy lokomotivka byvale Spokecnosti statni drahy ve Wiener Neustadtu? Ta tedy dal i ve 20. letech pokracovala pod puvodni zkratkou StEG?

Kubrt

Lokomotivka StEG sídlila ve Vídni a svou „mateřskou firmu“ skutečně přežila (samotná StEG byla zestátněna 1919, Lokomotivfabrik der StEG fungovala až do krachu v roce 1930). S lokomotivkou ve Wiener Neustadtu nemá nic společného, to byla jiná firma.

Zrzek

Omlouvám se kolega kubrt má pravdu.

Dalibor

Tak tohle by mne nechalo chladným. Mnohé parní lokomotivy jsme zdědili po C.K. Opravdu ryze českých tolik není (v podstatě až poválečná výroba. Za 1. republiky se používaly zděděné a výroba jela podle C.K. plnů a na československé konstrukce se přecházelo pozvolna.

Daniel Mach

A proč sem nepřitáhnout nějakou německou lokomotivu? Jezdím na parní dny do Drážďan a oni tam také občas tahají nějaké parní lokomotivy z Čech. Tak už to v Evropě chodí 🙂

Hen ten oný

Nebo z Polska. Tam nyní ještě jezdí v pravidelném provozu.

Jiří Kocurek

555.0 alias Němka, původně BR 52.
Včíl babo raď. Vyhodit, neb není národního původu?

Martin Kosek

Znám pozadí celého příběhu a není pravda, že ČD nemohli, či nebyly ochotné vozbu zajistit, jak tvrdí iVčera. Naopak ČD byly hatemanem osloveny, protože prý nebyl s nabídkou LE spokojen. Narychlo se pro něj vypracovalo několik variantních nabídek. Bylo vidět, že jej nabídky zaujaly, přesto však nakonec zvolil nabídku LE, se kterou původně spokojen nebyl. Možná nemohl jinak a oslovení ČD bylo jen na oko. Každopádně věřte, že to bude slušný cirkus – LE například trvá na vozbě z Chocně a obsazení svými stewardy (zde už se dá očekávat průser, protože oni nejsou schopni kvalitně doprovázet ani pravidelné vlaky a… Číst vice »

dopravák

„LE například trvá na vozbě z Chocně a obsazení svými stewardy (zde už se dá očekávat průser, protože oni nejsou schopni kvalitně doprovázet ani pravidelné vlaky a dost času tráví u strojvedoucího)“ Jakkoli máte pravdu, nezapomínejte, že jde o skoro výhradně prázdninový provoz, takže brigádníků pro pozici stewardů, kteří nepotřebují dokonalou kvalifikaci dopravního personálu, se zejména mezi studenty najít docela dost – záleží jen na tom, jaké prebendy jim za to „paštikář“ nabídne. A že trasa má být přesměrována z / do Chocně, to nemusí být parnímu provozu ke škodě, protože údolí Orlice je hezčí a zajímavější než úsek koridoru… Číst vice »

Martin Kosek

Vaše argumenty jsou sice rozumné, ale zdá se, že neznáte místní reálie 🙂 „kteří nepotřebují dokonalou kvalifikaci dopravního personálu“ A v tom je ten problém. Na parním vlaku právě tu dopravní kvalifikaci potřebují. Není to jako na Lintu, kde nelezou ani ven, mnohdy sedí jen u fíry a převážejí lidi jak na běžícím pásu, zde tu kvalifikaci potřebujete – např. dveře jsou nezajištěné, někdy se přestavujete na jinou kolej, apod. Opravdu byste na parní vlak s hromadou specifik poslal nějakého čičmundu, který možná neví ani to, že vlak jede po kolejích? Já tedy ne. Jsem provozovatelem historických vlaků a dávam… Číst vice »

Petr Novotný

Že by Pardubickému kraji vadila i parní mašina ČD… to už je na hlavu…

Martin Kosek

Bohužel ano 🙁

Jiří Kocurek

A nabídly ČD vůbec něco? Nebo je to takto? „Vecpal se tam“ soukromník, tak nebude ani pára. Až ho vyhodíte, začnem jezdit. Na některé by to sedělo.

Martin Kosek

Čtěte příspěvky zde, kde jsem se poměrně obsáhle rozepsal o situaci v kraji? A dále, Vy asi moc nerozumíte fungování trhu, že? Ty vlaky tam nejezdily z plezíru ČD, ale na objednávku kraje. A kraj si neobjednal. Sice byly ČD osloveny, ale zřejmě jen na oko, aby byl splněn zákon. Hejtmanovi se nabídlo 10 variant zajištění vozby, nabídka jej zaujala, přesto vybral LE. Možná nemohl jinak, nevím.

Miloš

Máte možnost nějak popsat těch 10 variant?

Pepa z depa

Možná jim vadilo, že ty mašiny od ČD nemají Wi-Fi a klimatizací.

pozorovatel

Ony hlavně ČD aktuálně nemají pro nadcházející sezónu vhodných parních lokomotiv příliš nazbyt …

Martin Kosek

Nemají, ale 423.009 není nezprovoznitelná. Kdyby měla jistotu této vozby, do sezóny by se dala celkem bez problémů stihnout 🙂

Miloš

Pardubický kraj si zakládá na moderním vozovém parku

Hen ten oný

Však ventil byl ve své době progresivní.