Pod Jungfrau dorazily nové vlaky. Musely po silnici, trať je izolovaná
Přeprava nové jednotky pro trať Grütschalp - Mürren. Foto: Jungfraubahn
Pořízení nových jednotek je součástí rozsáhlé modernizace horské trati.
Pořízení nových jednotek je součástí rozsáhlé modernizace horské trati.
Nejprve mne zarazila první fotka: koukám, kde je řidič a ono nic a na 4 fotce nemá ten operátor zrovna moc místa na manévrování. Ale okolí je fantastické třeba se mi poštěstí a podívám se tam
V čem jsou staré jednotky pro každodenní dojíždění lepší než jednotky nové?
Třeba vyšší rychlost (30/50), dostupnost náhradních dílů, technická neopotřebovanost, opravitelnost (už tam bude hrát roli i únava materiálu). Já bych se nebál, že to nemají Švýcaři, co umí železniční techniku recyklovat a modernizovat, velmi dobře spočítané.
A proto kupují nové. Vy jste vážně génius. 😀 😀
A no jo, on to pochopil opačně no, argumenty platí, PRO výměnu za nové.
Dotaz ale byl: V čem jsou STARÉ jednotky lepší…
Kouzelná trať na hraně vysoko nad údolím, propojená na ostatní tratě na obou koncích lanovkami…
Ne to tedy nejsou. Ten jeden vůz co tam jezdil byl často přeplněný a neumožňoval bezbariérový nástup, který je pro základní dopravní obslužnost vyžadován.
Přeplněný – příliš mnoho turistů – přirozená regulace. Teď tam bude moct jezdit pětkrát tolik Čechů než dosud.
A velmi pravděpodobně se do nové soupravy lépe vejdou i místní pro, které je celá modernizace trati primárně dělána.
Nová doba! Šotouš vyhazuje z vlaku šotouše?
V Německu poslední dobou docela časté. Někdy u toho zasahuje policie.
Na starých jednotkách se dalo sednout vedle fíry, případně se ho i něco poptat.
Ptát se fíry za jízdy není bezpečnostních důvodů dovoleno. V nových vozidlech bude méně rušen od práce.
Fíra se sám dával do řeči, nedělejte z toho vědu.
Jak tam dopravovali vozy dřív, když ještě nebyly takovéhle transportéry?
Jestli jsem dobře pochopil dřive tam vedla lanovka, ale pozemní se stejným rozchodem….
https://cs.wikipedia.org/wiki/Bergbahn_Lauterbrunnen%E2%80%93M%C3%BCrren
Po kolejích pozemní lanovky kterou zničil sesuv. Místo ní je teď lanovka. Zůstal pouze překladač nákladu, to byla jedna z podmínek povolení visuté lanovky místo pozemní.
V knize od Verlagu o této trati jsou fotky jak tahají vozy nahoru pomocí navijáků po kolejích pozemní lanovky.
Nebyl by odkaz na danou knihu?
Ten transportér vedle tahače mně zaujal. Pokusím se najít něco víc.
https://www.heavyliftnews.com/mountain-trans-castor-and-pollux-transport-new-train-in-swiss-alps/
Ale jsou to jen fotky. Parametry netuším
To by se ve Švýcarsku nestalo, tam vozí všechny náklady po železnici!
Však taky ti řidiči dostanou každý pět let natvrdo za vjezd do zákazu vjezdu a úředník pokutu, že jim to dovolil!
PS: Prý je v ceně přepravy i ošistný exorcismus toho vlaku.
V náhledu jsem myslel, ze zas někam vylitla regionova 🙂