dpp

Pod Jungfrau dorazily nové vlaky. Musely po silnici, trať je izolovaná

Přeprava nové jednotky pro trať Grütschalp - Mürren. Foto: JungfraubahnPřeprava nové jednotky pro trať Grütschalp - Mürren. Foto: Jungfraubahn

Pořízení nových jednotek je součástí rozsáhlé modernizace horské trati.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marcello

Nejprve mne zarazila první fotka: koukám, kde je řidič a ono nic a na 4 fotce nemá ten operátor zrovna moc místa na manévrování. Ale okolí je fantastické třeba se mi poštěstí a podívám se tam

Jan

Kouzelná trať na hraně vysoko nad údolím, propojená na ostatní tratě na obou koncích lanovkami…

Lukáš

Na starých jednotkách se dalo sednout vedle fíry, případně se ho i něco poptat.

liborvavrik82

Ptát se fíry za jízdy není bezpečnostních důvodů dovoleno. V nových vozidlech bude méně rušen od práce.

Lukáš

Fíra se sám dával do řeči, nedělejte z toho vědu.

Petr Jetelina

Staré vozy BLM jsou lepší než tohle.

David

Ne to tedy nejsou. Ten jeden vůz co tam jezdil byl často přeplněný a neumožňoval bezbariérový nástup, který je pro základní dopravní obslužnost vyžadován.

Jiří Bílý

Přeplněný – příliš mnoho turistů – přirozená regulace. Teď tam bude moct jezdit pětkrát tolik Čechů než dosud.

liborvavrik82

A velmi pravděpodobně se do nové soupravy lépe vejdou i místní pro, které je celá modernizace trati primárně dělána.

Jiří Kocurek

Nová doba! Šotouš vyhazuje z vlaku šotouše?

Leinad

V Německu poslední dobou docela časté. Někdy u toho zasahuje policie.

liborvavrik82

V čem jsou staré jednotky pro každodenní dojíždění lepší než jednotky nové?

BND30

Třeba vyšší rychlost (30/50), dostupnost náhradních dílů, technická neopotřebovanost, opravitelnost (už tam bude hrát roli i únava materiálu). Já bych se nebál, že to nemají Švýcaři, co umí železniční techniku recyklovat a modernizovat, velmi dobře spočítané.

Jerry

A proto kupují nové. Vy jste vážně génius. 😀 😀

SYN

A no jo, on to pochopil opačně no, argumenty platí, PRO výměnu za nové.

bkv

Dotaz ale byl: V čem jsou STARÉ jednotky lepší…

P_V

Jak tam dopravovali vozy dřív, když ještě nebyly takovéhle transportéry?

Petr Jetelina

Dřív se vozy dopravily po pozemní lanovce, která už neexistuje. Vůz Be 4/4 31 byl dopraven po silnici jako tyto vozy.

Permonik

Jestli jsem dobře pochopil dřive tam vedla lanovka, ale pozemní se stejným rozchodem….

https://cs.wikipedia.org/wiki/Bergbahn_Lauterbrunnen%E2%80%93M%C3%BCrren

Ptc

Po kolejích pozemní lanovky kterou zničil sesuv. Místo ní je teď lanovka. Zůstal pouze překladač nákladu, to byla jedna z podmínek povolení visuté lanovky místo pozemní.

V knize od Verlagu o této trati jsou fotky jak tahají vozy nahoru pomocí navijáků po kolejích pozemní lanovky.

Permonik

Nebyl by odkaz na danou knihu?

Pája

Ten transportér vedle tahače mně zaujal. Pokusím se najít něco víc.

Pája
Herold

To by se ve Švýcarsku nestalo, tam vozí všechny náklady po železnici!

Jiří Kocurek

Však taky ti řidiči dostanou každý pět let natvrdo za vjezd do zákazu vjezdu a úředník pokutu, že jim to dovolil!

PS: Prý je v ceně přepravy i ošistný exorcismus toho vlaku.

Jan Hašek

V náhledu jsem myslel, ze zas někam vylitla regionova 🙂