Pod Jungfrau dorazily nové vlaky. Musely po silnici, trať je izolovaná
Pořízení nových jednotek je součástí rozsáhlé modernizace horské trati.
Společnost Stadler Rail začala včera s přepravou nových jednotek pro provoz na švýcarské úzkokolejce Grütschalp-Mürren v kantonu Bern. Po velké opravě trati, která není napojena na žádnou železnici, ale dorazit k ní jde jen po silnici, pěšky nebo lanovkou, jde o další krok k modernizaci unikátní železnice.
Čtyři kilometry dlouhá trať s metrovým rozchodem spojuje Grütschalp s obcí Mürren, do které nesmějí auta. Je součástí Bergbahn Lauterbrunnen-Mürren patřící pod Jungfraubahn Holding. Konečná stanice je ve výšce 1 639 metrů nad mořem. Do terminálu Grütschalp je možné kromě cesty pěšky z údolí říčky Weisse Lütschine vyjet lanovkou z Lauterbrunnen. Jelikož se jedná o takzvanou základní dopravní obslužnost, jde i o jednu z nejlevnějších jízd lanovkou ve Švýcarsku, jízdenka z Lauterbrunnen až do Mürren včetně vlaku stojí kolem osmi franků.
První novou jednotku dodal Stadler loni v listopadu, ale ještě přes zimu nejezdila. Nyní budou dvě nové jednotky postupně nasazovány do zkušebního provozu. Nahradí jednotky ze 60. let minulého století. Budou rychlejší (namísto 30 až 50 km/h) a především nízkopodlažní pro jednodušší přepravu osob s omezenou pohyblivostí.
Kvůli izolovanosti trati vlaky musejí přepravit po částech rozložené tahače, jejichž řidiči se musejí vypořádat s úzkými silničkami. K nakolejení dochází ve stanici Winteregg.