Po té elektrizaci se pravděpodobně zvýší počet expres mezi Prahou a Českým Krumlovem, a pokud to kapacita tratě dovolí tak bude asi více vlozenych vlaků mezi Českými Budějovicemi a Kajovem.
noerf
1 hodina
Už vidím, jak na trase Strakonice – Kubova Huť – Volary bude jezdit BEMU s cenou 250 Kč/km. Když to samé objedou autobusy s cenou 50 Kč/km. A zrovna tady je vytížený úsek Strakonice – Volyně – Vimperk po ránu a odpoledne pro středoškoláky (plný autobus). Jinak tam stačí s rezervou midibusy.
Dejf
1 hodina
škoda že si na dobré správě neumí vzít k ruce mapu s vrstevnicema, dotáhnout dráty do polné na šumavě by umožnilo se elektricky vyšplhat o nějakých 210 výškových metrů výš a pak už je to skoro rovina, ale na druhou stranu chápu, že dostat na druhý straně někam pod dráty znamená dojet do strakaček nebo do číčenic, takže stejně není moc kde si čichnout k eletrice za jízdy a trochu dokrmit.
a že by na SŽ měli takový množství představivosti, že by drátovali sklonově náročné úseky a tak umožnili prakticky neomezený dosah BEMU, to asi čekat nikdo soudnej nemůže…
xyz
2 hodin
Však jižní Čechy mají s prostou elektrizací zkušenosti – viz t-199. Mezistaniční úseky tehdy byly vynechány, upravovaly se jen stanice (+ podkopával průjezd pod mostem v Trocnově). I tak to trvalo 3,5 roku – a mezistaniční úseky se (při dalších výlukách) rekonstruovaly po letech.
Nic nového pod sluncem.
P. S. Kde bere Dobrá správa tu jistotu, že tam kraj bude mít zájem objednávat (a platit) zrovna bateriové jednotky? Když už, proč to neelektrizuje celé?
Kraje nejsou vláda. A i pokud, tak platí, že tím pádem by mohly chtít rovnou elektrické jednotky a ne bateriové.
mirek
2 hodin
Zase další nesmysl z dílny SŽ. Místo aby se zvýšila rychlost tak se naopak zabetonuje pomalá trať na dalších 30 let. Tohle nesmyslné uvažování si opravdu může dovolit jen státní firma, které na žádné efektivitě nezáleží. Stejně tak mnoho dalších podobných nesmyslů v republice, jen kvůli zeleným pomatencům. To místo toho aby železnici zlevnili tak ji jen prodražují, politici jsou neschopní prosadit převedení alespoň minimální části nákladní dopravy na železnici a SŽ k tomu všemu jen hází klacky pod nohy nesmyslným vytrháváním výhybek v nákladištích nebo červenými terči všude možně. ETCS bude téměř jistě znamenat další přesun zboží na silnici.… Číst vice »
Jenže pak by elektrizace celého zbytku sítě v ideálním případě trvala ne 60 ale víc než 100 let.
Jan
3 hodin
Nová Pec – Černý Kříž, byla před pár lety ve výluce kvůli docela zásadní rekonstrukci, tak co tam chtějí zase řešit?
noerf
3 hodin
Kdyby na trati České Budějovice – Černý Kříž byli traťová rychlost v rozpětí 80 – 100 km/hod bylo by to dobré. Ale je spousta úseků s rychlostí 50 – 65 km/hod, což je poměrně málo.
Killinger Jaroslav
4 hodin
„“Respektive z Boršova n.V do Kájova“…
Takže na odbočce Rožnov to stáhnem a do Boršova bez drátu?
To asi ne…
Zčásti ale ano při použití jednotky s vyšším výkonem e zrychlením 1,1 m/s/s pod drátem a zvládající podstatně vyšší nevyrovnané převýšení v obloucích
Libor
4 hodin
Vyhozené peníze. A turistický potenciál? No nevím … S ohledem na délku jízdy nic moc. Už i ten vodácký bus jezdí z CB a hlavně jede přes Krumlov do vyššího. Což vlak neumí…
Asi nerozumím argumentu, ale i do Krumlova i do Vyššího Brodu vlak jezdí, akorát ne po stejné trati. Turisti ale nejezdí jenom mezi Krumlovem a Vyšším, ale třeba i na Lipno, tam se přes Krumlov jezdí
Tak během sezóny tam jezdí mimo dvě plné soupravy ještě i 1-2 speciální vagóny na kola… A přestože jsou u každého vozu lidé speciálně na nakládku i vykládku, stejně spoje nabírají zpoždění… Mimo sezónu fajn, ale zkuste své argumenty vysvětlit lidem, kteří se do vlaku nevejdou… Cyklisté, vodáci… Už vidím jako videoklip, jak se cpou do autobusu…navic pro (zatím jediný) přímý rychlík mezi Prahou a Českým Krumlovem odpadne nutnost přeprahu v Budějovicích…
a to je hned důvod k tahání drátů? Myslím si, že dráty by zasloužily jiné tratě a ne hned tyto lokálky. Takže odpadne nutnost přeprahu v ČB, bude přeprahat v Kájově, co? (určitě se zavede přímý vlak do Volar…)
… a začít samozřejmě tama projektově jednoduššíma z těch 2000. Zmíněná trať určitě nepatří do té nejhorší třetiny, o které by se za řekněme 40 let přemýšlelo, jestli ji zrušit, pokud by už zrušená nebyla – na to jsou onačejší případy.
Po té elektrizaci se pravděpodobně zvýší počet expres mezi Prahou a Českým Krumlovem, a pokud to kapacita tratě dovolí tak bude asi více vlozenych vlaků mezi Českými Budějovicemi a Kajovem.
Už vidím, jak na trase Strakonice – Kubova Huť – Volary bude jezdit BEMU s cenou 250 Kč/km. Když to samé objedou autobusy s cenou 50 Kč/km. A zrovna tady je vytížený úsek Strakonice – Volyně – Vimperk po ránu a odpoledne pro středoškoláky (plný autobus). Jinak tam stačí s rezervou midibusy.
škoda že si na dobré správě neumí vzít k ruce mapu s vrstevnicema, dotáhnout dráty do polné na šumavě by umožnilo se elektricky vyšplhat o nějakých 210 výškových metrů výš a pak už je to skoro rovina, ale na druhou stranu chápu, že dostat na druhý straně někam pod dráty znamená dojet do strakaček nebo do číčenic, takže stejně není moc kde si čichnout k eletrice za jízdy a trochu dokrmit.
a že by na SŽ měli takový množství představivosti, že by drátovali sklonově náročné úseky a tak umožnili prakticky neomezený dosah BEMU, to asi čekat nikdo soudnej nemůže…
Však jižní Čechy mají s prostou elektrizací zkušenosti – viz t-199. Mezistaniční úseky tehdy byly vynechány, upravovaly se jen stanice (+ podkopával průjezd pod mostem v Trocnově). I tak to trvalo 3,5 roku – a mezistaniční úseky se (při dalších výlukách) rekonstruovaly po letech.
Nic nového pod sluncem.
P. S. Kde bere Dobrá správa tu jistotu, že tam kraj bude mít zájem objednávat (a platit) zrovna bateriové jednotky? Když už, proč to neelektrizuje celé?
Že by z loňského vládního usnesení a rychlosti elektrizace třetiny za 20 let?
Kraje nejsou vláda. A i pokud, tak platí, že tím pádem by mohly chtít rovnou elektrické jednotky a ne bateriové.
Zase další nesmysl z dílny SŽ. Místo aby se zvýšila rychlost tak se naopak zabetonuje pomalá trať na dalších 30 let. Tohle nesmyslné uvažování si opravdu může dovolit jen státní firma, které na žádné efektivitě nezáleží. Stejně tak mnoho dalších podobných nesmyslů v republice, jen kvůli zeleným pomatencům. To místo toho aby železnici zlevnili tak ji jen prodražují, politici jsou neschopní prosadit převedení alespoň minimální části nákladní dopravy na železnici a SŽ k tomu všemu jen hází klacky pod nohy nesmyslným vytrháváním výhybek v nákladištích nebo červenými terči všude možně. ETCS bude téměř jistě znamenat další přesun zboží na silnici.… Číst vice »
Jenže pak by elektrizace celého zbytku sítě v ideálním případě trvala ne 60 ale víc než 100 let.
Nová Pec – Černý Kříž, byla před pár lety ve výluce kvůli docela zásadní rekonstrukci, tak co tam chtějí zase řešit?
Kdyby na trati České Budějovice – Černý Kříž byli traťová rychlost v rozpětí 80 – 100 km/hod bylo by to dobré. Ale je spousta úseků s rychlostí 50 – 65 km/hod, což je poměrně málo.
„“Respektive z Boršova n.V do Kájova“…
Takže na odbočce Rožnov to stáhnem a do Boršova bez drátu?
To asi ne…
Tam to má být i s kompletní rekonstrukci tratě i stanic a zastávek.
Tak hlavně ať během „prosté elektrizace“ udělají ještě obnovu svršku v mezistaničních úsecích, trať trápí pomalost , ne trakce.
Jenže bez směrových úprav se to nijak zásadně nezlepší i s novým svrškem.
Zčásti ale ano při použití jednotky s vyšším výkonem e zrychlením 1,1 m/s/s pod drátem a zvládající podstatně vyšší nevyrovnané převýšení v obloucích
Vyhozené peníze. A turistický potenciál? No nevím … S ohledem na délku jízdy nic moc. Už i ten vodácký bus jezdí z CB a hlavně jede přes Krumlov do vyššího. Což vlak neumí…
Asi nerozumím argumentu, ale i do Krumlova i do Vyššího Brodu vlak jezdí, akorát ne po stejné trati. Turisti ale nejezdí jenom mezi Krumlovem a Vyšším, ale třeba i na Lipno, tam se přes Krumlov jezdí
Jasně, ale ta cesta je hrozně pomalá. Kdyby nastalo nějaké zrychlení trati tak fajn, ale toto? Ale těch turistů tam zas až tak moc nejezdí vlakem …
Tak během sezóny tam jezdí mimo dvě plné soupravy ještě i 1-2 speciální vagóny na kola… A přestože jsou u každého vozu lidé speciálně na nakládku i vykládku, stejně spoje nabírají zpoždění… Mimo sezónu fajn, ale zkuste své argumenty vysvětlit lidem, kteří se do vlaku nevejdou… Cyklisté, vodáci… Už vidím jako videoklip, jak se cpou do autobusu…navic pro (zatím jediný) přímý rychlík mezi Prahou a Českým Krumlovem odpadne nutnost přeprahu v Budějovicích…
tak proč jezdí jen jednou za dvě hodiny? proč nejezdí vlak každou hodinu? dříve tam mimo léto jezdil i po 4hod (810+..) a to bylo něco…
Od prosince bude po Krumlov alespoň částečná hodinovka (stejně jako i na ostatních tratích z ČB).
Chválím a konečně. V exponovaných časech to opravdu chtělo…
a to je hned důvod k tahání drátů? Myslím si, že dráty by zasloužily jiné tratě a ne hned tyto lokálky. Takže odpadne nutnost přeprahu v ČB, bude přeprahat v Kájově, co? (určitě se zavede přímý vlak do Volar…)
V Krumlově končí… Do Kájova si jede „odpočinout“, ale dál už nejede… Tedy ten rychlík EC)… Vše ostatní bude z Kájova na baterie…
Ano, všechny tratě kde jezdí 5vozová souprava aspoň po 2 hodinách si ty dráty dříve či později zaslouží.
Hlavně: 5voz. souprava jen 1x za 2 h je celková nelogičnost.
Kdyby už 3 – 4voz. souprava v 1h taktu (který by tím pádem přilákal do vlaků i další část lidí, proto ne „2,5voz. souprava“).
K tomu se tam snad brzy také dobereme.
Řekněme, že máte za úkol během 20 let zadrátovat 2000 km tratí, aby se po těch 20 letech drátovaly další. Které byste vybral vy?
… a začít samozřejmě tama projektově jednoduššíma z těch 2000. Zmíněná trať určitě nepatří do té nejhorší třetiny, o které by se za řekněme 40 let přemýšlelo, jestli ji zrušit, pokud by už zrušená nebyla – na to jsou onačejší případy.
Vy tam asi moc často nejzdíte co ? 😀