Tak mezistaniční úseky délky cca 4 km při dané hustotě provozu zase taková překážka nejsou. Křižování osobky bude stejně časem vycházet spíš ještě dále, osobně doufám v Doudleby.
Myslím, že už v Česticích by byl problém s místem mezi baráky… no aspoň že ta výhybna. Ale u té bych čekal délku spíš 750 m, aby se vešel i nákladní s maximální délkou, než jen 650 m.
Lukáš Kníže
1 měsíc
Super! Pamatuju si premiéra Sobotku, jak tuhle akci sliboval neprodleně. Jsem rád, že se to konečně podařilo rozhýbat a dotáhnout do realizace. Děkuju.
„na věčné časy“ = 40 let
„dočasně“ = 21 let
„již brzy“ = „comming soon“ = teď ne (snad později, ale možná nikdy)
„neprodleně“ = 10 let (stav: v návrhu)
Jirka
1 měsíc
Těším se na to a sem zvědav, o kolik zrychlí cesta z RK do HK. A jak to bude udělané- všechny vlaky asi nebudou stavět na každé zastávce. Jeden rychlý vlak a pak jeden courák? Až do Solnice jich bude zajíždět jen pár.
Ano je to můj osobní názor. Dokud bude trať z HK do Týniště jednokolejná,tak se nic nezrychlí, protože stále bude někdo čekat až se koleje uvolní a bude se moci projet.
HK – Týniště je již v pokročilém stadiu přípravy a příští rok by měla začít, takže cca v roce 2028 bude hotová celá trasa HK – RK. Pak se dá čekat, že se koncept změní a celé se to urychlí.
Kdyby se z dotací nestavely rozhledny, cyklostezky apod., tak to tu mohlo být zadratovane jak ve Švýcarsku a nemusí se dnes vymýšlet pochybné nesmysly s baterkama nebo diesel pod dráty kvůli posledním 2 zastávkám.
Jako, že by všechny peníze měly jít jen do dopravy? Aby mohly jednotlivé prostředky závodit, kdo více a rychleji? No já nevím, ale je to především kultura (rozhledny tam, kde je se kam dívat, například), která bez podpory umře. Šetřil bych spíše na té podpoře aut v závodění s vlaky…
Pouze do dopravy ne. Ale do infrastruktury a na účely s nějakou ekonomickou návratností nebo významným přínosem. Kultura se nemá dělat pro peníze a rozhlednu si postavte v rámci akce Z.
…tak pro mne je rozhledna stejně důležitá jako nějaký vlak do montovny…a peníze na rozhlednu jdou z jiných peněz…a financovat elektrifikaci z peněz zavražděných Židů umí, pravda, jenom ve švajcu…
To považuji za zcela špatný náhled. Především považovat fabriku v Kvasinách za montovnu je úplně zbytečná dehonestace. Dál, peníze na rozhledny šly z jiné kapsy, ale není to tak, že by ty jednotlivé kapsy byly zcela oddělené. Železnice má také ekologickou stránku – viz možnost využití peněz z povolenek. Další věc je, že železnice má mnohonásobně delší životnost než ty zpackané rozhledny, takže by peníze byly využité mnohonásobně účelněji. Navíc byly ty rozhledny zcela zbytečné, jen navazovaly na průmyslový a ekoblbácký náhled na krajinu. Z ekologického hlediska by bylo mnohem lepší chlumy zbavit nepřirozené průmyslové smrkové monokultury, která sem vůbec… Číst vice »
EU nám na to peněz nabízí dost, to že tady neumíme připravovat velké infrastrukturní stavby, je jiný problém.
Menší stavby jako právě ty cyklostezky nebo rozhledny, na kterých je většinou i lokální zájem, prochází snadněji, takže alespoň něco se tu pro lidi buduje.
BEMU i tak zůstanou, protože na některé tratě se dráty prostě nevyplatí.
Ty dotace jsou taky z našich peněz a ještě se po cestě něco ztratí (peněz a času), tak bych zas tolik nejásal.
Kamui
1 měsíc
Před 10 lety bylo pozdě. Ukázka totální neschopnosti a nepružnosti státu. Trať do MB to samé v bledě modrém. Než se stát rozhoupe něco dělat, tak potřeba přepravy může mezi tím zaniknout.
Možná by stačilo odkopat ten štěrk (je tam docela vysoký hrobeček), co se za celou dobu funkčnosti tam nevezl, a aby odpadl problém trvale tak postavit pevnou jízdní dráhu a pevnou trolej.
A nezaniká právě teď potřeba drátovat Častolovice – Letohrad se záměrem nasadit tam BEMU? Nebo je to tak výhodné pro nákladní vlaky, překonávat rozvodí u Žamberku, místo aby se protlačily přes Choceň?
Jste s prominutím při smyslech? Samozřejmě, že by to bylo zcela logické. Elektrizací 32 km, navíc nejspíš bez potřeby TNS, dostat pod drát rameno skoro dvojnásobné délky, kde navíc v části trasy bude 160 km/h, to je úplně jasná věc.
Naopak toto neelektrizovat by byl skoro zločin. Zdá se, že o ekonomice staveb nemáte moc ponětí, i když si tu občas hrajete na tzv. „hlas rozumu“…
Tak tato super prioritní elektrizace pro Škodovku má zpoždění asi deset roků.
Existuje hafo dalších nápadů kam dráty dávat a kde poslouží líp než tady, kde je od Častolovic děravý hodinový takt bídně obsazeného vlaku, nákladka mizérie jako všude a halucinování o odklonové trase pro koridor zanechali už i pomaleji myslící šotoušci.
Důvod pro drát až do Letohradu nevidím. Pokud s drátem za Častolovice, tak uhnout na Vamberk.
Poměr přínosů a nákladů v tomto případě bude brutálně kladný, pokud skutečně zůstaneme v mezích „prosté elektrizace a popř. obnovy koleje“.
Řídit se čistě mírou přínosů je někdy zavádějící. Ano, je jistě mnoho tratí, kde by to bylo potřeba více, pro víc lidí (nákladů) atd. Ale většinou tam potřebujete novou napáječku, je nutné zároveň udělat něco většího s infra (viz ta Solnice a vznik tří nových dopraven) atd.
Ten úsek je přepravně fakt marnej, kdyby to aspoň obsluhovalo Žamberk… a nezdá se mi, že by technický stav úseku umožňoval prostou elektrizaci…. Je tam zmiňovaný nějaký tunel, který je zapotřebí přerazit.
Tam by padlo deset miliard jen by to hvízdlo a doteď jsem se nedozvěděl proč. (Kromě toho, že to jde, ale to jde hodně věcí a nedělají se všechny.)
Pokud platí co je v tom videu, jak bude vypadat technologie ND? Elektrické ucelené Vn končit (Pn začínat) v Lipovce, a tam se bude dělit/spojovat na délku, která zůstane v Solnici i nadále omezená, a nějakým místním dieselem (proč?) řešit ty manipulace? A jedna z těch manipulačních kolejí Lipovka bude, aspoň teoreticky, VNVK, když už vedle má být ta asfaltová plocha?
Ta hala pro nakládku taky nemá zrovna nějakou extra délku kolejí, tak nejspíš budou přetahovat celky cca 200-240 m. Škodovce to asi vyhovuje. Hlavně, že to nebudou muset skládat až v Týništi. Na manipulaci nemusí mít ani velkou mašinu.
Mě překvapilo už to, že když už se staví výhybny, že jen s délkou 650 a ne na tu max délku 740 m. Ale Rychnov a Častolovice taky délkou zrovna neoplývají, tam jsou předjízdné +/- 300 m, takže asi dostačující.
Teoreticky to možné je, ale realita? Na preymesser se přeprava zkoušela, nabízí se využít to, ale byl by to zázrak
Jardoslav
1 měsíc
Možná se tu teď vyjádřím jako mimoň, ale je možné mít pod dráty i nakládku aut? Aby tenc co zaváží na horní plošinu nebyl po výstupu z auta na škvarek. Pod 25 kV je to celkem o ústa.
Není k tomu důvod, stačí mít začátek koleje, kde probíhá nakládka aut, pod trolejí, aby se tam vešla elektrická lokomotiva, tímto odpadá posun s dieselovou lokomotivou.
Proč se nedrátuje vlečka do Dukovan? To budou vozit všechno po silnici?
A zrovna teď při stavbě tam těch vlaků bude jezdit hodně.
Jsem doufal, že při té rekonstrukci a elektrifikaci se natáhne i druhá kolej do Častolovic, tak bohužel nic.
Tak mezistaniční úseky délky cca 4 km při dané hustotě provozu zase taková překážka nejsou. Křižování osobky bude stejně časem vycházet spíš ještě dále, osobně doufám v Doudleby.
Myslím, že už v Česticích by byl problém s místem mezi baráky… no aspoň že ta výhybna. Ale u té bych čekal délku spíš 750 m, aby se vešel i nákladní s maximální délkou, než jen 650 m.
Super! Pamatuju si premiéra Sobotku, jak tuhle akci sliboval neprodleně. Jsem rád, že se to konečně podařilo rozhýbat a dotáhnout do realizace. Děkuju.
Tak jednotku dočasnosti už známe, teď bylo dodefinováno, co znamená neprodleně.
Vedle jednotky dočasnosti, známě i jednotku „věčné časy“ a „vlakem již brzy“. A ano, máte pravdu jednotku „neprodleně“ ještě nemáme definovánu.
„na věčné časy“ = 40 let
„dočasně“ = 21 let
„již brzy“ = „comming soon“ = teď ne (snad později, ale možná nikdy)
„neprodleně“ = 10 let (stav: v návrhu)
Těším se na to a sem zvědav, o kolik zrychlí cesta z RK do HK. A jak to bude udělané- všechny vlaky asi nebudou stavět na každé zastávce. Jeden rychlý vlak a pak jeden courák? Až do Solnice jich bude zajíždět jen pár.
Nezrychlí. Přípoje v Častolovicích a Týništi n.Orl. atd.a vše zůstane při starém. Jediné co bude klad,že se nebude přestupovat v Častolovicích.
A to je váš názor, nebo máte nějako relevantní podklady k tomu?
Je pravda, že dokud se neudělá Hradec – Týniště a samotný Hradec, tak zázraky čekat nelze. Potom to opravdu ale vypadá na malou dopravní revoluci.
Ano je to můj osobní názor. Dokud bude trať z HK do Týniště jednokolejná,tak se nic nezrychlí, protože stále bude někdo čekat až se koleje uvolní a bude se moci projet.
Tady je to uvedeno. Ale je to až ve stavu po dokončení rekonstrukce uzlu HK a úseku HK – Týniště.
https://www.dopravakhk.cz/dokumenty-ke-stazeni.html
A ty vlaky navíc se vejdou kam a jak do skanzenu Týniště – HK?
HK – Týniště je již v pokročilém stadiu přípravy a příští rok by měla začít, takže cca v roce 2028 bude hotová celá trasa HK – RK. Pak se dá čekat, že se koncept změní a celé se to urychlí.
Dokud nezačnou stavět, tak tomu nevěřim. O těhlech stavbách se mluví desítky let a kde nic tu nic.
Pak samozřejmě pujde koncept změnit.
O všem se vždycky mluví desítky let, to je bezvýznamné. Jde o to, jestli probíhá skutečná příprava.
já se už tak těším na ten rok 2028, kdy bude na železnici všechno hotové…
Jen díky dotaci z EU se stavba může konečně uskutečnit.
To platí o mnoha věcech nejen na železnici.
Kdyby se z dotací nestavely rozhledny, cyklostezky apod., tak to tu mohlo být zadratovane jak ve Švýcarsku a nemusí se dnes vymýšlet pochybné nesmysly s baterkama nebo diesel pod dráty kvůli posledním 2 zastávkám.
Jako, že by všechny peníze měly jít jen do dopravy? Aby mohly jednotlivé prostředky závodit, kdo více a rychleji? No já nevím, ale je to především kultura (rozhledny tam, kde je se kam dívat, například), která bez podpory umře. Šetřil bych spíše na té podpoře aut v závodění s vlaky…
Pouze do dopravy ne. Ale do infrastruktury a na účely s nějakou ekonomickou návratností nebo významným přínosem. Kultura se nemá dělat pro peníze a rozhlednu si postavte v rámci akce Z.
…tak pro mne je rozhledna stejně důležitá jako nějaký vlak do montovny…a peníze na rozhlednu jdou z jiných peněz…a financovat elektrifikaci z peněz zavražděných Židů umí, pravda, jenom ve švajcu…
To považuji za zcela špatný náhled. Především považovat fabriku v Kvasinách za montovnu je úplně zbytečná dehonestace. Dál, peníze na rozhledny šly z jiné kapsy, ale není to tak, že by ty jednotlivé kapsy byly zcela oddělené. Železnice má také ekologickou stránku – viz možnost využití peněz z povolenek. Další věc je, že železnice má mnohonásobně delší životnost než ty zpackané rozhledny, takže by peníze byly využité mnohonásobně účelněji. Navíc byly ty rozhledny zcela zbytečné, jen navazovaly na průmyslový a ekoblbácký náhled na krajinu. Z ekologického hlediska by bylo mnohem lepší chlumy zbavit nepřirozené průmyslové smrkové monokultury, která sem vůbec… Číst vice »
EU nám na to peněz nabízí dost, to že tady neumíme připravovat velké infrastrukturní stavby, je jiný problém.
Menší stavby jako právě ty cyklostezky nebo rozhledny, na kterých je většinou i lokální zájem, prochází snadněji, takže alespoň něco se tu pro lidi buduje.
BEMU i tak zůstanou, protože na některé tratě se dráty prostě nevyplatí.
Ty dotace jsou taky z našich peněz a ještě se po cestě něco ztratí (peněz a času), tak bych zas tolik nejásal.
Před 10 lety bylo pozdě. Ukázka totální neschopnosti a nepružnosti státu. Trať do MB to samé v bledě modrém. Než se stát rozhoupe něco dělat, tak potřeba přepravy může mezi tím zaniknout.
Nebo se utěšeně uskutečňovat po silnicích, což ve skutečnosti tento stát – soudě dle činů, ne prohlášení – chce.
Tak trať do MB ( elektrická) má vést jinudy než stávající. Někde jsem četl, že by měla vést přes Milovice a dal novou tratí.
No však jo. Ale to nic nemění na tom, že to měl stát už dávno postavit a ne o tom 20 let jen mluvit, zatímco je stavba reálně stále v nedohlednu..
Zaniknout jistě může. Aspoň by se nedrátovalo zbytečně. Jestli to naopak není prozíravé.
To už mělo byt dávno i s elektrifikaci tyniste-letohrad a Nymburk-ml.boleslav je to ostuda už od té doby co koupila ww skodovku
Neustálý problém s Litickým tunelem z roku 1873,který nechce nikdo vyhodit do povětří. 😄
Možná by stačilo odkopat ten štěrk (je tam docela vysoký hrobeček), co se za celou dobu funkčnosti tam nevezl, a aby odpadl problém trvale tak postavit pevnou jízdní dráhu a pevnou trolej.
A nezaniká právě teď potřeba drátovat Častolovice – Letohrad se záměrem nasadit tam BEMU? Nebo je to tak výhodné pro nákladní vlaky, překonávat rozvodí u Žamberku, místo aby se protlačily přes Choceň?
Ano, v Liticích n. O. se nakládá štěrk. Kolikrát i 2 vlaky denně.
Ten šterk se tam nakládá pouze poslední rok, někdy možná dvakrát denně kvůli normativu, ale teď přes zimu třeba vůbec.
A co tam chcete drátovat? Buďte rádi, že Častolovice-Letohrad vůbec jezdí vlak…
Jste s prominutím při smyslech? Samozřejmě, že by to bylo zcela logické. Elektrizací 32 km, navíc nejspíš bez potřeby TNS, dostat pod drát rameno skoro dvojnásobné délky, kde navíc v části trasy bude 160 km/h, to je úplně jasná věc.
Naopak toto neelektrizovat by byl skoro zločin. Zdá se, že o ekonomice staveb nemáte moc ponětí, i když si tu občas hrajete na tzv. „hlas rozumu“…
Tak tato super prioritní elektrizace pro Škodovku má zpoždění asi deset roků.
Existuje hafo dalších nápadů kam dráty dávat a kde poslouží líp než tady, kde je od Častolovic děravý hodinový takt bídně obsazeného vlaku, nákladka mizérie jako všude a halucinování o odklonové trase pro koridor zanechali už i pomaleji myslící šotoušci.
Důvod pro drát až do Letohradu nevidím. Pokud s drátem za Častolovice, tak uhnout na Vamberk.
Poměr přínosů a nákladů v tomto případě bude brutálně kladný, pokud skutečně zůstaneme v mezích „prosté elektrizace a popř. obnovy koleje“.
Řídit se čistě mírou přínosů je někdy zavádějící. Ano, je jistě mnoho tratí, kde by to bylo potřeba více, pro víc lidí (nákladů) atd. Ale většinou tam potřebujete novou napáječku, je nutné zároveň udělat něco většího s infra (viz ta Solnice a vznik tří nových dopraven) atd.
Ten úsek je přepravně fakt marnej, kdyby to aspoň obsluhovalo Žamberk… a nezdá se mi, že by technický stav úseku umožňoval prostou elektrizaci…. Je tam zmiňovaný nějaký tunel, který je zapotřebí přerazit.
Tam by padlo deset miliard jen by to hvízdlo a doteď jsem se nedozvěděl proč. (Kromě toho, že to jde, ale to jde hodně věcí a nedělají se všechny.)
Týniště přihodilo vizualizaci tratě https://www.youtube.com/watch?v=ZYfobVX3VdQ
Pokud platí co je v tom videu, jak bude vypadat technologie ND? Elektrické ucelené Vn končit (Pn začínat) v Lipovce, a tam se bude dělit/spojovat na délku, která zůstane v Solnici i nadále omezená, a nějakým místním dieselem (proč?) řešit ty manipulace? A jedna z těch manipulačních kolejí Lipovka bude, aspoň teoreticky, VNVK, když už vedle má být ta asfaltová plocha?
Ta hala pro nakládku taky nemá zrovna nějakou extra délku kolejí, tak nejspíš budou přetahovat celky cca 200-240 m. Škodovce to asi vyhovuje. Hlavně, že to nebudou muset skládat až v Týništi. Na manipulaci nemusí mít ani velkou mašinu.
Mě překvapilo už to, že když už se staví výhybny, že jen s délkou 650 a ne na tu max délku 740 m. Ale Rychnov a Častolovice taky délkou zrovna neoplývají, tam jsou předjízdné +/- 300 m, takže asi dostačující.
Teoreticky to možné je, ale realita? Na preymesser se přeprava zkoušela, nabízí se využít to, ale byl by to zázrak
Možná se tu teď vyjádřím jako mimoň, ale je možné mít pod dráty i nakládku aut? Aby tenc co zaváží na horní plošinu nebyl po výstupu z auta na škvarek. Pod 25 kV je to celkem o ústa.
Určitě je to nějak ošetřeno. Např.nakládka v hale a venku,kde dráty nebudou a vlak tam bude vsunut a až lokomotiva bude pod dráty.
Není k tomu důvod, stačí mít začátek koleje, kde probíhá nakládka aut, pod trolejí, aby se tam vešla elektrická lokomotiva, tímto odpadá posun s dieselovou lokomotivou.
Alebo sa použije vypínateľné trolejové vedenie.
To asi těžko vypnout vysoké a pak pod ním pracovat není vůbec jednoduche ani administrativně ani technický.
Je to úplně jednoduché a používá se to na nakládacích kolejích.
Zařízení se jmenujeme Úsekový Odpojovač se zemničem doplněný úsekových děličem.
Běžná věc https://www.youtube.com/watch?v=1UrD-eRipHQ
Tím spíš zarazí, že aspoň podle toho videa výše tam ten kousek troleje má i nadále chybět.
Však už teď tam mají zařízení které vytlačuje naložené vagony ven z haly na konci jsou čidla vše je automatické.
Tak budeme doufat, že tam ta automobilka , do doby než to dodělají, ještě bude
Kvasiny jedou dobře. Teď nakoupili další pozemky v zoně Solnice jih v sousedství automobilky a připravují další rozvoj.
Dneska o tom byla reportáž v televizi, doporučuji zhlédnout, daří se dobře všem, WW v Německu ne podle předpokladu, ale není to prý nic dramatického
Dbojkolejne zhlavi na Borohradek bude?
Kolejí je tam podle vizualizace hodně, na Choceň 2 a na Častolovice by mohly být taky dvě, ale na konci zhlaví staženo do jedné
https://www.youtube.com/watch?v=ZYfobVX3VdQ
Díky… ono jestli se šahá do Týniště, tak by se hodilo i dvojkolejné zhlaví na Hradec (nejsem si jistý, zda je).