Pod Bílinou povede tunel, shodly se na tom ŘSD a město
Silnice I/13 v Bílině. Foto: Město Bílina
Pod Bílinou povede zhruba 1300 metrů dlouhý tunel. Shodly se na tom Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a město, kterým
Pod Bílinou povede zhruba 1300 metrů dlouhý tunel. Shodly se na tom Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a město, kterým
Tak vám nevím. Před Bílinou dělený čtyřpruh, za Bílinou dělený čtyřpruh. V místě tunelu na dvoupruhu skrz Bílinu při posledním sčítání už víc než 15 000 vozidel za 24 hodin (z toho 3 000 těžkých) a tunel je navržen v profilu S 11,5/80. Není to málo Antone Pavloviči? V článku se píše: „Otevřenou otázkou také zůstává možnost čtyřpruhového uspořádání tunelu…“, tak snad aspoň hloubené části s portály udělají čtyřpruhové, aby se dala bez problému vyrazit i druhá roura až se zjistí, že jedna už to nepobírá.
A po dostavbě MÚK Třebušice bude I/13 čtyřpruh 50 km od Teplic až do Chomutova, až na průjezd Bílinou. Takže 1+1 mi tady taky přijde jako nesmysl.
A ještě dál až k D8, protože Kladrubská spojka https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/150/infoletak_s13-kladrubska-spojka.pdf má mít profil S 24,5/100 s uvedením do provozu v roce 2025.
Videl bych to jako umeni mozneho 2+2 je urcite lepsi nez 1+1. Ale 1+1 v tunelu je lepsi nez stavajici stav. Neznam podrobnosti, ale pokud by to delali jako Chorvati s tunelem Sveti Rok, bylo by to fajn.
Přesně tak. 2+2 by bylo lepší, ale já myslím, že se tam 1+1 cpe, protože by na 2+2 nemuselo vyjít CBA. Z kapacitního hlediska mi přijde, že při bezkolizním napojení a omezené rychlosti dejme tomu na 70 km/h v celém intravilánu by 1+1 těch 15 000 aut denně pobralo. Ono tam těch 15 000 ale nebude jezdit hned, a je otázkou, zdali a kdy to nastane. Nemalou část intenzit tvoří doprava generovaná v Bílině.
Jako určitě supr řešení, jenže je mě 35 let a obávám se , že v naší republice i když už budu mít vousatý děti, tak tunel bude stale na mapě.
Mám to chápat tak, že křižovatka se semafory na výjezdu z Bíliny směrem na Teplice zůstane tak jak je? Asi vtip? Vždyť ten semafor je neskutečnej špunt, kdyby tam alespoň byly semafory osazené časomírou s odpočtem času jak to v Mostě, nebo ať je semafor řízený pomocí kamer s proměnným intervalem, to co tam je teď je tragédie. Přišlo mi, že když je semafor vypnutý, provoz je i na křižovatce plynulejší.
Uznávám že semafor u stavebnin asi dopravu moc neurychluje, ale pokud se nevymyslí jiný vjezd do stavebnin a odbočení na Teplickou tak tam nejspíš zůstane i po případném rozšíření.
Větší špunt jsou ovšem samotní řidiči co městem jenom projíždí, protože neví jak se mají chovat na kruhových objezdech. Ve špičce nemá člověk téměř šanci “přejet” I/13, neboť auta jedoucí ve směru Teplice-Most najíždí na kruháky i když je před nimi kolona a blokují tak veškerou dopravu, často i záchrannou službu.
A byl by tak velký problém dát před semafor ke stavebninám smyčku pod asfalt, aby se semafor spínal jen když tam opravdu stojí nějaké auto?
otazka je proc tam ten semafor davali?
Jako čtenář očekávám od redakce situační plánek.
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/#/stavby/I13/i13-bilina-tunel?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&filters%5B%5D=StavbyStudie&page=0
Co na to geologové? Těm bylo zvykem zatínat tipec, o čemž svědčí martýrium s trasováním D8 přes České Středohoří poté, co na politický nátlak hejtmana Šulce se muselo změnit tak, aby D8 vedla těsně kolem Ústí na d Labem. Původní alternativa vedla po D7 a dále východně od Mostu po výsypce s mocností 50 m a tunelem Krušnými Horami. To Šulc zatloukl s tím, že cca 50 m je moc na ukotvení pilířů. Hádejte, jako mocnost má Chabařovická výsypka, přes níž D8 dnes vede? Pochopitelně má větší, cca 60 m a méně stabilní podloží. Jak je to s bílinským podložím… Číst vice »
Nechci vam rusit kruhy, ale Sulc byl hejtmanem 2000-2008. Usek Rehlovice-Trmice (navazujici) byl otevren v roce 1990, takze s touhle trasou se zcela jiste pocitalo uz driv. Pohadky o Kubacce snad ani lepsi nekomentovat.
Kéž by se takto jednoznačně dohodli na tunelu skrz centrum Prahy… mám na mysli trasu Těsnov-Muzeum-Nuselský most
Tam těch aut bude asi víc jak 20tis. Na druhou stranu dost toho má odvést spíš neexistující okruh. Tady ty všechny nákladné tunely jsou sice náhrada – ale ne hlavní řešení.
Staci docasne prostavit Kbelskou/Prumyslovou tak, aby propojila D8 a D1, vyzada si to planovane zastreseni Sporilovske, prestavby kruzovatky J.Spojka/Sterboholska/Prumyslova, vc. napojeni OC, jedne svetelne krizovatky na MUK a premosteni Hloubetina… pripadne pristavet na Kbelske jeden pruh navic… Vyjde to nasobne levneji nez planovany MO, coz neznamena, ze by se nemel postavit, ale min. Hloubetin je v planu (byt jako tunelova varianta), Sporilovska je take v planu, a MUK na Prumyslove jsou uz jen min. naklady, a vse je mimo zastavbu a v prumyslove zone, krom Hloubetina, ale most by to vyresil pomerne dobre… Za malo penez hodne muziky, byt to… Číst vice »
Proč by Praha měla utratit desítky mld. za to, že přivede další automobilovou dopravu do centra?
Mně by se líbila i zahloubená D5 v Králově Dvoře, alespoň by to pak bylo celistvé a normálně fungující město.
Me by se libilia rychla zeleznice misto D5
Podivejte na mapu Prahy, magistrala sice slouzi i prazanum, ale hlavni je spojnice D1 a D8 a ty jsou obe na vychode mesta, tedy mnohem jednodussi je spojnice mimo centrum,… castecne tam bude hodne vytizeny okruh D0 na vychode mesta, pokud se bude stavet v navrzene variante… D7 a D4 jsou spise vnitrostatni a D5 je jedinou dalnici na zapade co se tyce mezinarodni dalkove dopravy i primestske IAD, ktera je slabsi nez z jizni a vychodni casti primesta…
Tranzitu D1-D8 je na magistrale naproste minimum (rozhodne mene nez 10%).
To ale neni uplne pravda, ano souhlasim, ze mezi dalnicemi je to mene, vyrazne mene, ale vetsina aut s RZ zacinajicim na A jsou ridici, jezdici z okrajovych casti mesta tech je vice nez 20%, 52% je dojizdka do sirsiho centra, tedy projede po magistrale a konci v Praze… Tito lide bydli v satelitech u Prahy nebo v oblastech Prahy 11, 12, 6, 8… jezdi tak i ridici, kteri nevyuziji ani Jizni spojku ani planovany okruh, pokud bude magistrala prujezdna, nejvice vytizena je u muzea, pres 100.000 aut denne. Prevazuji lide, kteri bydli pobliz D1 tedy od P11,P12 az po… Číst vice »
Pokud to ma zacatek nebo konec v Praze, neni to transit. Konec hlaseni.
Jeste poznamka… dojizdeci ze satelitu jsou prazaci co si koupili domek „u lesa“. V Praze meji zamestnani, doktory, decka skolky, krouzky… na zaPrazi se jezdi jen vyspat. Neplati to absolutne, ale je jich velka vetsina. Bydlim na zaPrazi par desitek let, takze vidim, jak tam, co kdysi byla ves, kde lidi meli zamestnani na miste nebo v nejblizsim mestecku, najednou vyrostla jeste jedna prilepena a rano se vylidni a vecer zase naplni.
Ne tam uplne, rada z nich jezdi do prace prave tak na 8 hodin a 2 hodiny travi v aute,… sice s vami budu souhlasit, ze to neni transit, ale je to vetsina aut na magistrale, protoze se tak da projet Praha nejrychleji,… A pro tohle prave politici pouzivaji jako vyraz „Mistni doprava“, coz neni take pravda, lidi jezdicich po magistrale v centru nejsou vetsinove mistni, ale „dojizdeci“… protoze kombinovat dopravu autem na zachytne parkoviste a pak vyuzit MHD neni ekonomicke ani casove vyhodne. Chybi kvalitni infrastruktura MHD za mesto… Dnes uz zacina byt vyhodnejsi bydlet u zel. trati, ale… Číst vice »
Takže reálně kolem roku 2050 se začnou vykupovat pozemky…
Pokud ministerstvo necouvne, nemělo by to tak dlouho trvat. Geologický průzkum dopadl celkem dobře, vedení města je maximálně otevřené řešení dnes už neudržitelné situace. Nenapadá mne ani žádná možná relevantní stížnost občanů proti stavbě a pozemky v uvažované trase vlastní buď ŘSD, povodí Ohře nebo přímo Bílina
Je to dobre reseni, ja bych se tunelovym stavbam vubec nebranil…
A co ochranné pásmo minerálního zdroje (Kyselky)? Jestli se nepletu tak s tím může mít portál u stadionu problém…