Počet strojvůdkyň v Česku překročil stovku. Licencí však ubývá, kamiony jsou lákavější
Strojvůdkyně Jitka Ptáčková. Autor: Zdopravy.cz/Ondřej Kubala
Hrozba zákazu řízení či peněžitých trestů má podle úřadu vliv na menší počet chyb strojvedoucích.
Nevím co je na kamionu lákavé.
Nejspíš méně povinností jak uvádí článek
Ten pan Šafránek, to musí bejt panečku odborník. Takhle pěkně prezentovat statistiku nahodilých jevů jako výsledek své práce. Jestlipak tuší, že hrozba sankcí může něco málo změnit tak maximálně u úmyslného jednání, za což bych ovšem projetá návěstidla tak úplně nepovažoval. Nebo se mýlím a kolem těch červených/modrých se vlastně jezdí schválně?🤔 Nebylo by třeba žádoucí, jak pořád chtějí zvyšovat bezpečnost implementovat do ETCS stahovačky? Což zařízení umí, ale SŽ se tomu urputně brání čímž naopak bezpečnost snižuje. Nebo třeba zjednodušit a zlogičtit předpisy, které jsou čím dál zoufalejší a mnohdy umetají k nehodám cestičku? Nebo se třeba věnovat pracovním… Číst vice »
Tak, vydávat nahodilé pozitivní jevy za svoji zásluhu, jsem shlédl v telce před pěti minutami i od našeho pana premiéra.
Je to moderní už nějakou dobu. Aspoň je vidět, že je DÚ trendy a jde s dobou…
Premiér na .. ať už tahnez
Hele, hoď tam zpátečku tohle sem nepatří..
No když mu opozice přisuzuje i ty náhodné negativní.
Tesat do kamene. Co způsobuje projetí návěstidel se ví už delší dobu a resenj je také známé. Ale má to háček že to prostě stojí penize a vyhrožovat strojvedoucím vyjde mnohem levněji.
Zenska na lokomotivu nepatri. V parnim provozu jezdily zeny? ne! Zenska tomu nerozumi…
Pokus o sarkasmus? Doufám že ano.
klasický trolling
Člověče jestli tohle myslíš vážně, tak zasloužíš označit výrazem za který se tady dávají bany. Dobrej/dobrá strojvedoucí se totiž nepozná podle toho co má pod kalhotama…
Běžte si své problémy řešit jinam, diky
Na Masaryčce byla pomocnice strojvedoucího- topička. Ale zlé jazyky o ní říkaly, že chodí na pánskou toaletu.😄
Nemáte pravdu, pár jich bylo – a tím párem nemyslím dvě. Klasický postup od topiček na parách až po strojvedoucí, končící třeba v Děčíně v devadesátých letech jako strojvedoucí na 810. A kdysi dávno mi jeden známý chomutoák vpravávěl, že když jel děčíňák s čtyřkolákem a „babou topičkou v šátku (v té době těm ženám bylo kolem 30-40 let)“ z Litvínova přes Jirkov do Chomutova na ranžír, tak vždy vyjel s plnou parádou. Zatímco chomutovákům se na téhle trati moc nedařilo, ono se sem dávalo prý za trest nebo přes důchodem, takže elán nic moc. Ale ten prý těm děčíňačkám… Číst vice »
Hlavní (a možná jediný) důvod, proč ženy na párách nebyly byl ten, že to byla velmi fyzicky namáhavá práce. A to už dnes rozhodně neplatí. Takže dnes je to stejné jako tvrzení, že „žena nepatří za volant“. Znám mnoho žen, které jsou za volantem lepší než muži a nepochybuji o tom, že stejné to bude za kniplem lokomotivy.
Chlapi se taky nemontují do pletení a vyšívání. Ale proč ne, když uvidím ženskou u zbiječky nebo v dole tak klidně ať jsou i na mašině. Ale je fakt že jim to jde líp jak řídit auto.
No, tak je třeba rozlišovat ženská a pipina, pipina tam rozhodně nepatří, a mnozí pánové jsou ještě horší, jak ty pipiny a jezdí
Jezdily v 50tých letech. A byly toho plné noviny.
Pro znalé z řad strojvůdcu či výpravčích : “ V čem se prosím změnila konfigurace Libně a úprava ZZ „?
V článku zmiňováno. Děkuji !
No jo. To jsem si tak šel do práce pod vidinou života „bez sankcí“ a říkal jsem si: „dneska je takový krásný den, co kdybych to mlasknul v Poříčanech na červenou?“.
A dnes? Ne ne, mohli by mi sebrat licenci, dnes už prostě není krásný den…
Mlaskněte to…. a zítra? Franta v kovošrotu – to je ale krasný den, 200 tun železa…
Dobrou ETC
To mínus je asi vysmátý ředitel AŽD nefungujícího systému u nás
Vaše příspěvky vypovídají spíše o vás samotném, než o čemkoli jiném.
Dràžní úřad vyhání nadšence od dràhy a sedí na svěm,vyz. Testy
Hromadu otázek jsem v živoťe nepotřeboval uskutečnit,buzerace
A jak Vám šel ČJ na ZŠ?
,,V živoťe“. To mne fakt dostalo.
Strašňe blbje, paňý učytelka se na mňě pořát zlobyla :-).
Ne? Tak to je tvůj problém, že neumíš prakticky využít informace které dostaneš. Za sebe můžu říct, že nemaje elektro vzdělání mě tento kurz dost dal. Když nic jiného, tak pochopit základní principy fungování.
Hele, takové zajímavé otázky bych pro tebe měl. Máš licenci? Jsi strojvedoucí? Poněvadž dle tvých příspěvků to vypadá, že spíš patříš do skupiny zneuznaných specialistů vyřazených v nějaké fázi vývoje. Přičemž zdůrazňuji, že rozhodně neplatí, že ten kdo byl vyřazen je hloupý, stejně jako ten co zůstal chytrý. S tím to nesouvisí…
A nejhorší je, že zodpovědné orgány teď po těch výkyvech budou už neotřesitelně věřit tomu nehoráznému nesmyslu, že hrozba sankcí snížila počet projetých stůj a už jim to nikdo nikdy nevymluví. Tím pádem, až dojde zase k výkyvu statistiky směrem nahoru, tak už nebudou řešit skutečné příčiny, ale jednoduše zvýší sankce. Ještě by se dalo pochopit, že si to může myslet ministr dopravy, jako laik, ale jak takovou kravinu může přijmout Drážní úřad a inspekce, to mi hlava nebere. Sankce můžou ovlivnit pouze úmyslné porušování předpisů, jako třeba v autě, kde si člověk řekne, že ta červená svítí teprve chvílku,… Číst vice »
Projetí autoblokového stůj úmyslně už bylo 😀
No jo, ale úmyslné projetí autoblokového stůj (za určitých podmínek) je předpisový stav
Myslím situace, kdy to nebylo přesně podle předpisů (neměl na tachometru 0, jenom zpomalil a pokračoval, přišlo se na to při vyšetřování jiné nezaviněné nehody)
To není úplně přesné vážený.
To že píšete za určitých podmínek je možno projet evokuje ,že to provedete bez zastavení což je nepřípustné!!!
Před návěstí stůj na návěstidle na automatickém bloku je vždy nutné zastavit!!!!
Pokud má návěst na návěstidle pochybnou návěst,je zneplatněno atd atd to už je zcela něco jiného.
Ať to evokuje co chce, za určitých podmínek projet lze. TEČKA
Za určitých podmínek lze projet všechno ty Lojzo !!!
A pak že tu máme tolik mimořádných událostí !!! Doufám,že nemáš průkaz způsobilosti k řízení drážních vozidel nebo nedej bože Licenci .
Stůj na autobloku se projíždět za určitých podmínek smí, a jistě vámi myšleny střet elefantu u Českého Brodu do stojícího poštovního vlaku nebyl následkem zakázaného projetí stůj na autobloku či překročením konkrétně pro pro danou situaci povolené maximální rychlosti, ale bylo to následkem rychlosti neodpovídající jízdě na rozhled – dokázat zastavit vlak před překážkou, kterou je v daném případě považován i vlak předcházející.
Nemluvím o ČB.
Vlak není auto a kdo to nezažil ať sem nepřispívá,a díky UNiJi to nikdo už nebude chcet dělat z dúvodu jejich požadavků ,du taky na kamion.
Hlavně potom nepoplést „volant“ v lokomotivě s volantem v tom kamionu… Třeba až budete chtít zrychlit…
Tak pak napište, jaký je to na kamionu a jak málo předpisů vás obklopuje. Jo a taky připiště, kolik blbců na vaší cestě musíte denně rekognoskovat a reagovat na ně.
Když tak čtu tvoje příspěvky, tak vidím, že v práci bude bezpečněji, ale na silnicích bych se měl bát o něco víc..
Hodně štěstí.. Já z LKW utekl na dráhu, bo tu je podstatne větší klid.. Menší stres.. Jsem více doma.. Za stejné peníze, jen tady přes pásku.. A sazebník pokut? Na západě rádi hledají něco, za co zkasirujou.. A můžou 28dni zpětně (ikdyz snad prý byla změna na 50dni?!)
Bylo by úsměvné a hlavně velmi naivní dávat do přímé souvislosti sankce s projetím Stůj. Drážní vozidlo není auto a Stůj není špatné parkování.
Urcite fira premysli kdyz jede ze dostane sankci kdyz projede navest. A kazdy fira projede navest s potesenim. Proc v clanku nezverejni par vypovedi firu proc k tomu doslo? Ono by to mohlo take vyznit trochu jinak nez pouhy rozmar strojvedoucich. A hlavne by meli dopravci sehnat lidi aby se nemuseli delat prescasy a firove byli odpocati. Napriklad.
Ne asi
To by taky musel HR manager ČD používat hlavu. Chceš jezdit pod ČD ? A až zjistíš, že z tebe strojmistři dřou kůži a chtěl bys utéci ? Kdepak holečku, tady nám podepíšeš dlužní úpis na 750 000 Kč, než tě pošleme udělat si licenci. Kolik lidí asi přišlo podepsat pracovní smlouvu po náborovém dni, kdy jich byla plná místnost ?
Jak to souvisí s tématem? Nehledě na to, že meleš blboviny…
Já se picnu. Ten Šafránek si snad dělá srandu. Nebo to opravdu myslí vážně, že nějaká hrozba sankcí zabírá????
Tak to neuvedl žádné moudro. Sankce/represe se zavádí kvůli preventivnímu účinku. To je teorie práva.
Ale vydávat závěr, že zrovna tohle pomohlo, je hodně odvážné a hlavně naprosto ničím nepodložené.
Navíc, kam se poděly informace o MLS (monitoring licence)? Nějak ticho po pěšině.
Chápu, ale tady to má stejný efekt jako by dali pilotům sankci za to že spadli s letadlem.
Největší trest pro strojvedoucí je už to projetí.(případné zranění a smrt) Nějaké pitomé saknce zajímají jen úředníky, aby měli co vykazovat.
Přehlédnutí předvěsti je předzvěstí průšvihu. 🙂
…a výhybky s křižovatkama
to co slo ututlat na staré releovce uz ns ese nejde, projeti ze slapnes 50cm…proto ten nárůst!
Strojvůdkyně, fandím vám
proč se tu minusuje takto nevinný příspěvek?
Protože IQ= 0
Někteří zkrátka nedokáží přenést přes srdce, že práci, o které si mysleli a všude tvrdili, že je to „těžká dřina pro pořádné chlapy“ najednou zvládnou dělat i ženy.
A pak třeba toto (byť v Čechách ženy žádné úlevy nemají): https://m.youtube.com/watch?si=e1_y7DEuCK5nDzHH&t=3m&v=W_HwGoDL914&feature=youtu.be
To jako slovenské ženy můžou zvedat jen 10 kilo a naše 15 ?
Ale řekněme, že je vhodnější, když ženy jezdí zejména v osobní dopravě a v nákladní dopravě u ucelených vlaků na moderních strojích, kde se dá udržet hygiena v rozumných mezích. Ano, znám děvčata, která jezdí i na starších strojích značky ČKD, ale tam ta hygiena dostává pěkně zabrat a je třeba hned po konci směny do sprchy. Uhlíkový prach (plus ostatní drážní svinstvo) v mastných vlasech, to je něco, co třeba já absolutně nesnáším a když to jde, spláchnu si kebuli i uprostřed směny…
V ČR máme i jednu strojvedoucí – ženu s licencí na parní lokomotivu. Zdravíme do Lužné. 😉
Tam to bude s prašností ještě o něco horší.
To je koníček, který je provozován tak jednou za měsíc, což je rozdíl.
Opakovací návěstidla se opravdu nerovná předvěstem! Bacha na to.
Já vychodit základku se čtyřkami, tak jdu taky kroutit volantem od pondělí do pátku a obsírat parkoviště. Nicméně že by si to někdo vybral místo fírovaní, to slyším prvně.
Pojď. Udělej si řidičák C+E a profesní průkaz. Cca za 70 tisíc korun. Možná méně. Pak se nauč nějaké minimum právních celnich a dopravných předpisů po celé Evropě. Pár základních slov v několika jazycích. Porid si vybavení jako pořádnou navigaci a další věci za cca 20 tisíc a můžeš vyrazit. Každá dopravní firma bere řidiče. A za rok se uvidí.
Rozhodně to ale nejde srovnat se znalostmi strojvedoucího.
Přesně tak.
Každé řemeslo má svoje. Strojvedoucí musí mít poznání na danou trať. Na silnici tě pošlou každý den jinam a dělaj co umíš.
Na to jsem nemusel studovat. Nemám zájem snižovat svoji životní úroveň.
Ale jo, osobně znám jednotky případů za posledních cca 30 let. Uznávám, že to není nijak závratné číslo.
Pomůcka: předvěst – před vjezd.
No a tady jsou ve stanici.
Opakovací předvěst může být i před odjezdem.
Nebo spíš Předvěst – Návěst, co…? 😉
nikdy bych to nedělal…není o co stát.je to kočovnej život.rodina v háji,práce doma stojí a plno dalších věcí.na dílně je líp
neni pravda. Na vlečkách se dělají i jen osmičky od po do patku. Ale podobné články jsou vysazeny jen na licence na dráhu celistatni, regionalni…
Osmičky jsou největší pakárna
Proč?
Protože při osmičkových směnách je málo volna. Když děláte na dvanáctky tak do práce jdete 12-13 za měsíc.
To není pravda. Stačí jen přijít domů a nehodit brašnou o zeď a sednou si na gauč. To umí každý mamlas. Stačí přijít domů a donutit se něco udělat.
Ne každá firma jsou ČD, doma jsem každý den, volný čas mám, rodinu taky a volno kdy potřebuju. Chce to jen trošku hledat.
Mě osobně po-pá 6-14 hod absolutně nevyhovuje. Už ve středu jsem vždycky byl jak praštěnej a v pátek se modlím, ať je už sobota, protože to 5x opakované vstávání je vražedné. Jsem rád, že jsem se toho zbavil. Teď 1-2x vstanu brzo, to se dá vydržet, pak se v klidu vyspím a jdu třeba až odpoledne, pak nějaký den volno, atd. Jsem z toho míň unavenej, než pořád brzo ráno. To si pak ani neužiju, že jsem ve 14 končil, protože jsem měl co dělat, abych odpoledne neodpadl. Nikdy jsem si na to nezvykl. Ale je fajn, že jsou lidé,… Číst vice »
“Věříme, že k poklesu došlo i v důsledku hrozby sankcí a že pozitivní trend bude pokračovat i nadále,“ říká Šafránek.“
Ona vznikla nějaká nová náboženská sekta? Jiné vysvětlení snad ani nepřichází v úvahu…
Takže potisící znova: Nezměnilo se vůbec nic, ty výkyvy jsou hluboko pod jakoukoli měřitelností, pokud bychom se tím zabývali seriózně a tedy hodnotili podíl projetých relativně k počtu “příležitostí něco projet”.
Tak předtím si strojvedoucí řekl „na vjezdu je sice stuj, ale já už chci domů, tak už do toho nádraží vjedu“. A dnes si to rozmyslí, že mu to za tu tisícovku nestojí.
Tak asi tak nějak to bude… 😉
to to je pěkná hovadina!
Nebo se všechny nehody přísně registrují, a díky tomu SZ jasně vidí místa, kde se to opakuje, a je třeba zabezpečení změnit. Oproti tomuto vylepšení je vyřazení 7 strojvedoucích ročně marginálie, i kdyby vinní jen trochu, a tak přísný trest si jich polovina nezasloužila.
Ale změnilo, dyť to píšou. Cituji: „Na tradičních místech, kde se projíždí červená pravidelně, jde o past i na ty nejzkušenější mašinfíry. Naštěstí, v tomto státě když je projeta červená, tak za to může jen a pouze fíra. Ale ta pakáž už řvala fakt hodně, tak jsem některé pasti opravili, aby opravdu vyhovovaly předpisům. Ne jako dosud, kdy bylo v předpisech často využíváno otvíráků na vohejbák a limity předepsaných limitů, aby to aspoň matematicky vycházelo. Takže se ta pakáž uklidnila, což Vám tady, milá veřejnosti, dokazují čísla.“ Tak tu zprávu čtu mezi řádky já. 🙂 🙂 🙂
Na takové lži (či nevědomost (a je jedno, jestli je záměrná či nezáměrná)) zmiňovaného úředníka se nedalo nereagovat… Musel jsem mu napsat.