Doprava ve městě Tramvaje Zprávy

Počet srážek tramvají s chodci se v Praze loni snížil o 17 procent

Simulace střetu tramvaje s chodcem. Autor: Ondřej Kubala
Simulace střetu tramvaje s chodcem. Autor: Ondřej Kubala

Pražský dopravní podnik (DPP) zaznamenal loni pozitivní trend, pokud jde o srážky chodců s tramvajemi. Počet těchto nehod klesl meziročně o 17 procent z předloňských 105 na loňských 87. Srážku s tramvají loni nepřežili tři chodci, předloni osm.

DPP to mimo jiné připisuje i osvětové kampani „Neskákej mi pod kola!“, kterou od loňského března vede spolu s Besipem, policií a Ropidem. Letos se chce zaměřit zejména na zahraniční turisty, kteří loni tvořili více než pětinu z chodců sražených tramvají.

Preventivní tramvaj. Autor: Jan Freitag, ROPID
Preventivní tramvaj.
Autor: Jan Freitag, ROPID

„Vzhledem k pozitivním výsledkům jsme přesvědčeni, že jsme díky této kampani alespoň trochu přispěli k nižším číslům usmrcených i zraněných chodců. Nepochybně se kampaň v celé své šíři dostala do podvědomí lidí mimo jiné i jistou agresivitou, lidé si povšimli zejména aktualizovaného skóre na preventivní tramvaji. Jako perfektní nápad jsou vnímány nastříkané siluety tam, kde jsou přechody a místa s největší kumulací chodců,“ uvedl Martin Doubek, vedoucí odboru Technická kontrola DPP.

Praha má jednu z nejhustších tramvajových sítí v Evropě a po Moskvě a Budapešti třetí největší vozový park. „Navíc provozujeme 250 vozů 15T ForCity, které patří mezi nejtišší tramvaje na světě. Tato kombinace evidentně spousty turistů nemile překvapí,“ doplnil Doubek.

Celková statistika srážek tramvají s chodci:

2019

2018

2017

2016

Celkový počet srážek tramvaje s chodcem

87

105

111

75

Z toho žen

36

39

36

27

mužů

46

54

66

44

dětí

5

9

9

4

Lehká zranění

64

64

80

43

Těžká zranění

4

10

7

11

Bez zranění

16

12

7

7

Místo sražení:

na přechodu

23

19

24

12

mimo přechod

44

37

64

34

v zastávce

20

48

22

28

Občanství:

ČR

55

65

65

43

cizinec

19

30

26

18

nezjištěno

13

10

20

14

Úmrtí

3

8

3

2

Poznámka: Statistika zahrnuje pouze úmrtí do 24 hodin po nehodě.

Pramen: DPP

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jackub

Zajímaly by mě tyto statistiky z 30. a třeba začátku 70. let. Tramvajový provoz v centru byl mnohem živější, než dnes, takže bych očekával taky vysoké počty kolizí s chodci…

Andree

No trams jezdi pomalu.. U andela jak baca s hnojem. Je divny ze se vubec neco stalo

Rejpal

U Andela, tím myslíte na pěší zóně?

Anonym ze severu

Překvapilo mě, že je více stažených mužů než žen. Dokázal by mi to někdo vysvětlit, proč zrovna chlapi? 😀 Sice jsem taky chlap, ale z Tramvají mám respekt a nechápu to.

Kubrt

Muži obecně mají větší sklon k rizikovému chování.

Hen ten oný

Odpovídá to nižšímu průměrnému věku dožití mužů. Střední délka života mužů je 76 let, zatímco žen 82 let. 😃

BND30

A pak se statistika ještě větví na ty, kteří manželku měli nebo neměli 🙂

Kubrt

Jojo, ženy nám prospívají a chrání nás před neřestmi, tedy do jisté míry. Pak je tady taky otázka kauzality – nepije, protože mu manželka brání, nebo je to takový opilec, že si ho žádná nevzala?

Vladimír D.

To je pozitivní. A je to zásluhou pozornosti chodců, řidičů nebo v něčem jiném?

Leinad

Nějak vylepšit značení, místo pro přecházení dráhy versus přechod.
Líbilo se mi jak se dříve přes tram malovaly modré pruhy a přes auta zebry.