Počet cestujících ve vlacích RegioJetu do Chorvatska překonal hranici sta tisíc
Vlak RegioJetu ve Splitu. Foto: Aleš Petrovský
RegioJet hlásí za letní sezónu v celé své síti nárůst počtu cestujících o 12 %.
RegioJet hlásí za letní sezónu v celé své síti nárůst počtu cestujících o 12 %.
Tak ještě k tomu by mohli připočítat přepravené cestující do Chorvatska autobusy, ty jezdily taky plné. Jinak, když je situace jako před Covidem, mohli by otevřít více nových autobusových spojů a přidat víc odjezdů na některých beznadějně vyprodaných linkách a nakoupit nové Irizary.
Ale Regiojet je jiný než čínským virem. Např. 30 nových lokomotiv za velké peníze. Takže za éry vysokých úroků se obtížně investuje na dluh
Všimněte si, že RGJ zdůrazňuje i svoje aktivity v nákladní dopravě viz závěr článku:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/regiojet-mielismy-rekordowe-lato-pociagi-do-chorwacji-byly-pelne-110245.html
Ano to máte pravdu a s těmi vysokými úroky to chápu. Nicméně poslední nákup 9 Irizarů i8 (čísla 317 – 325) to rozhodně nevytrhnou, jelikož nejstarší vozy Irizar pb mají v tuto chvíli již „nalítáno“ přes 1,5 mio km, takže ta obměna budu nevyhnutelná pokud chce udržet nadále autobusové linky.
Tipuji, že RGJ část TRAXXů MS3 prodá.
A možná na tom RGJ i vydělá. Neboť je známo, že Alstom tvrdí, že Bombardier prodával leckdy za podnákladové ceny. Možná se to týká i TRAXXů MS3 pro RGJ.
https://rollingstockworld.com/economy/alstom-sues-for-breach-of-bombardier-takeover-agreement-terms/
Obávám se, že nové Irizary jen tak nebudou. Ona spousta těch linek jezdí sice beznadějně vyprodaných, ale nepodívá se ani na černou nulu ekonomicky s novým autobusem. Se zaplaceným už jo. A na takový linky něco kupovat se jim asi moc chtít nebude. A co se vlaku do Chorvatska týče, spoustě lidí to očividně i přes problémy stačí, někteří jeli loni i teď. Ale podle mě osobně by stálo za to koupit do každý soupravy dvě úplně nový lůžka v podobě Nightjetů od OBB a prodávat je jako první třídu za cenu, aby se to zaplatilo. Já dám rád víc,… Číst vice »
Tak letos jsem s dcerou začátkem září cestu vlakem do Splitu absolvoval. Věděl jsem co očekávat a musím říci, že to proběhlo možná lépe než jsem čekal. Zpoždění ve Splitu 15 minut. Zpoždění v Praze 24 minut. Takže super. Servis od obsluhy OK. Tam jsme jeli ještě se dvěma cestujícími v lehátkovém voze. Nazpátek jsem měli vlastní lehátkové kupé. To je úplně ideál. Co se týče záchodů, tak to je o lidech. Na začátku bylo vše čisté. Příští rok bych rád vyrazil s manželkou, ale prý RegioJet oznámí jestli budou jezdit až snad v březnu. V září naštěstí žádná klima… Číst vice »
Nazývat Bc lůžkové vozy je fakt přešlap. Jinak nic proti.
Tbh mezi Bc a CNL Bcmz je „tak trochu rozdíl“.
Tak snad mu to vydělává dost na to aby tam opatřil něco modernejsiho. Ale je smutné jak složité je se dostat vlakem nějak plynule po Evropě.
Stačí, když bude v cajku (záchody, klima) to, co tam dneska jezdí. Nic moderního na sezónní low cost nepotřebuje.
No to nevim když loni se uvádělo že zisk té linky byl cca 5milionu Kč
Nemusi porizovat nic modernejsiho. U lehatkovych vozu by bylo zahodno je precalounit, vymenit ty pochybny jedovate modry deky a samozrejme ten vagon obcas prohnat myckou a celkove zapracovat na uklidu. Ze to neni nove, to je na tom to nejmensi.
Od zimy novy jizdni rad pres budejovice, tak se snad hecnou a nabidnou spoj i timhle smerem. I kdyz by to bylo drazsi , ale kdyvy vlaky daly aspon 1x tydne, fandy z phy a jiznich cech by si to naslo. Lepsi nez se trmacet pres pardubice brno breclav
Radim Jančura: „Ceny elektrické energie jsou drastické, proto se přestává vyplácet provozovat elektrický vlak, natož turistický, kde cílem je, aby lůžko do Alp stálo maximálně tisíc korun, aby to přitáhlo lidi.
Proto se nám trošku hroutí ekonomika tohoto projektu a je otázka, jestli vůbec vyjedeme.“
Rikam, ze to muze stat vic. Ono by si to svoje zajemce naslo. Jednou tydne tam a zpet by stacilo. Casova uspora by ale byla znatelna.
Nejdřív upozorňuju – nejsem jeho fanoušek a na kvalitě by opravdu mohl zapracovat. Ale názor našich tří kluků na tento způsob dopravy je jednoznačný – jeli jsme vloni, jeli by zase. Spokojení s věcmi jako wc za jízdy čištění zubů balenou vodou v umývárně a spánkem během cesty. Pro fandy letectví – nejstarší ocenil absenci dlouhého čekání a taky fakt, že nemusíme stovky km na letiště. Pro autíčkáře – auto čekalo poslušně na nádraží a vyřešilo návoz/odvoz zavazadel i celé rodiny k vlaku. Bus? I když byl pohodlný, řidič jel nádherně plynule, tak těch posledních 200 kiláků úplně stačilo. Takže… Číst vice »
Kritici by místo nadávek mohli aspoň uznat, že více než 50 tis. lidí nesedlo do auta nebo autobusu a k moři a zpátky jelo vlakem. Tedy znovu se podařilo dostat lidi do vlaku! Což je rozhodně pozitivní.
A jestli byla úroveň služeb taková nebo maková je spíš vedlejší. Pravda o zájmu se stejně ukáže až příští rok, kdy půjdou jízdenky do prodeje.
Jak to víte? Co když prostě jelo o těch více než 50 tisíc lidí víc?
To je snad jedno, ne? Podstatou je, že těchto konkrétních 50 000 jelo vlakem a ne po silnici. Pochybuji, že by těchto 50 000 sedělo doma, kdyby vlak nejel.
Modří by místo nadávek mohli aspoň uznat, že více než 50 tis. lidí nesedlo do auta nebo autobusu a k moři a zpátky jelo vlakem. Tedy znovu se podařilo dostat lidi do vlaku! Což je rozhodně pozitivní.
A jestli byla úroveň služeb taková nebo maková je spíš vedlejší. Pravda o zájmu se stejně ukáže až příští rok, kdy půjdou jízdenky do prodeje.
Oficiální kritiku ze strany modrých ČD jsem nezaznamenal.
Tak ten byl dobrej. 👍
Ti lidi, co tam jezdí většinou by do aut nesedli, ale jeli by se opít jinam.
Ano, důležité je jenom číslo a obrat. Porušování hygienických a bezpečnostníčh standardů je všem jedno.
Tak ono je třeba platit faktury.
Radim Jančura letos na jaře: „Během dvou let pandemie jako celku má firma prodělala víc, než za celou svou dvacetiletou historii vydělala.“
Zrovna Radim Jancura nerika vzdy uplne pravdu a casto prehani (treba ze Slovensko je „mafiansky stat“, jak kdysi rekl v podcastu na tomto serveru) – takze kdovijestli je to vubec pravda… 🙂
Tak vlaková doprava Regiojetu na nedotovaných linkách za rok 2020 skončila se ztrátou přes 400 milionů Kč, za rok 2021 ztráta 8 milionů Kč.
Takže zatímco plánoval, že v roce 2020 se nedotované vlaky odmažou poslední ztráty let minulých a v souhrnu vytvoří zisk, tak je zase ve ztrátě cca 0,5 miliardy Kč.
U těch čísel bych byl opatrný. Neboť R. Jančura rád mlží a není jasná metodika jak k těm číslům dospěl.
Nicméně nákup 30 TRAXXů MS3 – hrubým odhadem za necelé 3 miliardy – se musel nějak projevit, zvláště, když z dluhopisů firma RG Finance a.s. platí úrok přes 11% p.a.
Plus objednané ELFy.
Výsledky hospodaření jsou z účetní uzávěrky. U nových lokomotiv je otázka, kdo je plati zda Regiojet nebo Regiojet pool, který to pak půjčuje jednotlivým odnožím firmy (Regiojet, Regiojet MD). A financuje to Regiojet Finance.
Myslíte Regiojet Finance a.s.?
No, tak tam platí má opatrnost ještě víc.
Viz – nakoupená investice 0,2 mld se neprojevila růstem nájemného, ale kupodivu nedošlo ke korekci hodnoty dlouhodobého majetku formou opravné položky (impairment test).
To samé u vagonů od SNCB, zejména lehátkové Bcm, jsou-li v RGJ Finance a.s.
Co dělá Regiojet Pool není jasné, neboť v rozporu se zákonem nezveřejňuje účetní závěrku.
A Regiojet Finance a.s. je vlastníkem vagonů, které pronajímal/?pronajímá? do fimy Regiojet a.s. Další aktivitou RGJ Finance bylo poskytnutí půjčky 0,7 miliardy do Regiojet a.s.
Které bezpečnostní standardy máte na mysli? A kde byly porušeny?
Tak obecně provozování vozů se závadami, dlouho neřešenými… ať už jsou to dveře, klimatizace, toalety…
Toaleta je bezpečnostní standard?
Trochu mimo téma, ale tohle mě docela zajímá. Proč na expresech Praha – ČB/Linz v těch vozech s první třídou a napůl bistrovozem v 9 případech z 10 jízd nefunguje toaleta? Jezdím průměrně každý týden a trvá to už několik let.
Jestli máte higienickými standarty na mysli ucpaná wc tak k tomu bohužel přispívají sami cestující. Přes černé na bílim nevhazujte obrousky do wc. se tak stejně děje. Řešení: na wc jen fukar (samozřejmě funkční) a do umývárny obrousky. Co se týče koberců v podobě zašlého smetí, vlasů, drobků atd… zde je co vylepšovat.
Nebo tam dávat nějaké jemné ubrousky, podobné toaleťáku, které záchod neucpou.
Pokud chcete psát higienický, tak snad raději nepište nic.
linka, kvůli které zanedbávali linky v zavazku a státu to bylo úplně jedno
Zdroj, prosím?
Ono totiž kvůli Chorvatsku předtím zrušil jinou linku. Už v květnu. https://zdopravy.cz/regiojet-prerusi-spojeni-z-prahy-do-ziliny-pres-bratislavu-kvuli-vlakum-do-chorvatska-114585/
Vliv mohla mít nová linka do Přemyšlu. A také zpoždění při opravách vagonů. Pan Jančura tvrdil v září:
„(…) souvisí to s dodavatelskými vztahy. Letošní léto bylo trošku armagedon, protože vázly dodávky náhradních dílů na vagony. Teď jich máme padesát mimo provoz právě proto, že čekáme na náhradní díly.“
viz dvouvozove souoravy na R23 a 3-4 vozové souoravy na R8.
Zeptám se na R23 mají jezdit lehátka?
Hodně hloupá otázka
To zřejmě nemají ani na R8 a přesto jsem tam lehátkovým vozem jel.
Radim Jančura letos v září: „Na lince do Chorvatska jsme měli nárůst cestujících přes 50 procent.“
Plácáš. To bylo V souvislosti s dřívějším nákupem , minulý rok kvůli covidu se nekupovalo s delším předstihem. Jinak dle jeho vyjádření na rychlících tento trend přetrvává
Pouze jsem citoval. Je to v té pasáži, kdy R. Jančura mluví o zlatonosné sezóně
https://ekonom.cz/c1-67116850-radim-jancura-zasnezovani-se-prestane-vyplacet-v-evrope-zmizi-polovina-skiarealu
„kteří si na našich palubách mohli užít komfort lůžkových vozů a veškerý palubní servis“
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Tiskovej mluvčí asi snídal vtipnou kaši, co?
Jen dělá svou práci 🙂
tak asi blbě…
Kdyby ji dělal blbě, tak oznámí, že celá akce stála za psí drek.
Nechápete smysl jeho práce.
pokud by za užít ukončil větu bylo by to výstižnější 🙂
jj to mně také pobavilo… hlavně když žádné lůžkové vozy ani nemají…
Desta říkáme taky všem vysokozdvižným vozikum ať je to Linde nebo jungheinrch . On tomu říká lůžka a všichni vědí o co jde a někdo lehalka. Zvlášť u této trasy mě bere , že nejvíc polemizují ti co tím nejeli. Navíc i doma má někdo lůžko 80 , jiný 90 a někdo dvoumetrovou manželskou postel. Je doma menší postel lehátko ?
a víte že v lůžkovém voze je sprcha? a umyvadlo je přímo v kupé… a to nepočítám kupé delux… a těch rozdílů je daleko více…
vloni jsem tu cestu vyzkoušel a stačilo již nikdy více…
A na to je nějaká ČSN, která říká, čemu se smí říkat lůžkový vůz a čemu ne?
ČSD-terminologie je nad všemi normami světa.
to není ČSD- terminologie ale žlutáska…. třeba o škodovce mohu říkat že je to mercedes ale stále to bude škodovka tak jako u žlutýho říkají lůžkový vůz ale stále to bude lehátkový… ale proč se nenechat okrádat…
Okrádat? Vy si kupujete místo v kupé s daným počtem míst k ležení za danou cenu. Jestli je to lehátko nebo lůžko je úplně jedno, ať se to jmenuje tak nebo tak, stálo by to stejně. A žádný konkurent, kterému by to mohlo ubližovat, na zdejším trhu není.
a říká vám něco UIC?
Říká. A ta definuje české názvosloví vlaků s ubytovacími službami?
tak když říká tak i definuje značení vozů lehátkových a lůžkových… dle značení vozů u RJ to jsou vozy lehátkové nikoliv lůžkové…
Ale značení vozů má RJ v pořádku, ne? A jak to komunikuje s klienty může být UIC šumafuk. Nežijeme ve 20. století.
Němci říkají lůžkám Schlafwagen. Takže to je taky špatně a měli by mít Bettwagen?
Napriklad slovenske WLABmee sprchy nemaju a lozkove vagony to su. Hlavne rozdiely su v pocte cestujucich v kupe- lehatko 4-6 vs lozko 1-3 a lozka zvyknu byt uz pripravene(bezne pri odchode po 18 hodine) kdezto lehatko si clovek musi ustlat sam.
A kde je v klasickém lůžkovém voze WLAB ta sprcha?
To že nemají omyvadlo v kupé a místa pro 1-3 neznamená že jako lůžko nemohou nazývat spací vůz pro 4, který byl u ex dopravce brán jako lehátkový. Alespoň jsem nezaznamenal předpis , který by to nějak specifikoval. Samozřejmě o komfortu si můžeme myslet své.
Ano rozlišuje se označení W nebo malé c. Ale obchodně to může nazývat třeba ubytovací nebo railhotel.
tak zde máte odkaz jak se značí železniční vozy…
https://www.alanbutschek.cz/osvozy/ozn4.html
A co tohle: „Nedostatků na linkách, mj. i těch závazkových, jsme si vědomi, intenzivně a kontinuálně pracujeme na zlepšení všech našich služeb,“ dodal Svoboda.“
Čím byly dané nedostatky způsobeny? Jinak bych to změnil na: „…intenzivně a kontinuálně pracujeme na vyhnání lidí do aut…“
To strašení auty mě vždycky pobaví. Takovej nesmysl.
To nevíte? Nebýt automobilů, vedly by koleje odevšad všude a byl by ráj na zemi. Nikdo by nejezdil jak se mu zachce mimo jízdní řád.
Počkej, ráj by byl, kdyby k tomu nebyly autobusy. A poloráj, kdyby nebyly jen ty autobusy.
Myslím, že v tomhle případě by ti lidé spíš než do aut přesedli do podobně levného leteckého low costu a letěli k moři někam do Itálie nebo do Španělska. .
Myslím, že ne. Tam se mluví hotentótsky a v Chorvatsku srozumitelně, což hodně lidí považuje za výhodu.
Kolik připravili cestujících jiné železniční společnosti z ČR, SR do Chorvatska lidí?
A vzhledem k tomu, že překonali 100 000 osob za sezónu, tak je zde evidentně zájem mezi lidmi.
Ono Regiojet jezdí jako lowcost a přitom je někteří lidé z ČD neustále srovnávají se službami v pendolinech, railjetech a nikoliv s linkou R11 a podobnými.
Z Adrie ve Splitu vystoupilo taky dost lidí
Ta ovšem nejezdí denně.
Protože kvůli Jančurovi ti lidi nejeli do Kralovic, ale do Chorvatska. 😛