Počet cestujících ve vlacích ČD vzrostl loni o tři procenta. Výrazněji v mezinárodních spojích
Cestující ve vlaku Českých drah. Pramen: ČD

Výraznějšímu nárůstu počtu cestujících zabránily podle Českých drah zářijové povodně.
ČD se velice rádo ohání nesmyslnými údaji. Přece jen, rozdělit to na jednotlivé tratě by už nebylo tak růžové. A km jsou asi stejně objektivní jako průměrná mzda.
Chtělo by to zabojovat o další tratě, které v minulosti prohrály. Mezi Ostravou a Brnem mi citelně chybí.
Na té jednokolejce je vyčerpaná kapacita trati vlaky v závazku. Tedy i kdyby ČD chtěly provozovat vlaky na komerční riziko, pravděpodobně by jim nebyla přidělena kapacita.
No, ono jde o to, že v prosinci 2027 končí Regiojetu smlouva z rozstřelu.
Kéž by skončili. Ty vagóny tam jsou totální šrot a ostuda.
… Což je dost brzy, a nějak si nepamatuji, že by už byla vyhlášená slibovaná regulérní soutěž.
Obávam se, že mu jen prodlouží potichu smlouvu…
Asi ano,, protoze nejsou schopni vypsat vyberove rizeni ale je otazka na jak dlouho. Bude to asi takto:
2025 – rozhodnuti, ze v roce 2026 vypiseme vyberove rizeni
2026 – vypise se vyberove rizeni v kterem chceme jezdit za 100KC/km a mit pozlacene kliky u vagonu
2027 jelikoz se nikdo neprihlasil vypise se nove vyberove rizeni bez zlatych klik a prodlouzi se smlouva RJ.
Vzhledem k tomu, že už se letos (snad) začne stavět alespoň úsek Přerov – Kojetín – Nezamyslice, tak by to výjimečně nebylo úplně mimo.
RJ na R8 není nic extra, ale pořád lepší než ten odpad, co tam před ním předváděly ČD. Ale na to se už jaksi zapomnělo.
Žádné vyložené hrůzy tam nejezdily. A narozdíl od RJ jezdily i posilové vozy…
Vždyť jsem to říkal, že se zapomnělo. Teď se tam v létě s RJ dá jezdit, předtím s ČD – NEREALNÉ.
Na co se zapomnělo? Že se dalo otevřít okno zatímco dnes když klekne klíma tak se pečete….
…a v zimě se dalo zatopit v kamnech a ohřát si polifku, co…
V zimě ve vlaku ČD buď topení nefunguje nebo člověka z toho bolí hlava.
V zimě fungovalo topení, RJ s jeho fungování mýval problémy
Bez urážky, ale tohle je argument „přes dr*ku“. V parném létě je ve vlaku bez klimatizace na zdechnutí a otevřít okno je k ničemu. A co se týče nefunkční klimatizace, s tou jsem se u RJ setkal pouze dvakrát a vždy řešitelné. Zatímco u ČD několikrát a dopravci je to u prdele. Ale u ČD primárně jezdím vlaky, pro které je klimatizace Španělská vesnice.
Mám přesně opačnou zkušenost, u RJ teplotní pohoda problém u ČD alespoň trochu řešitelné…
Tak to Vám závidím. A jak se do té Vaší alternativní reality dostanu?
V diskuzích to vypadalo, že po převzetí linky RJ bude stačit lokomotiva. S ním cšichni přeci radši sednou do auta, tak naco posilový vozy?
Někteří jezdit musí… Za ČD měl vlak v patek a v neděli odpoledne 9 vozů a místy se i stálo a dnes?? RJ má max. 6 vozů a i ten šestý je zázrak… a jinak máte z časti pravdu, pokles cestujících na té lince je výrazný díky RJ přístupu…
Tento falešný argument se zde objevuje velmi často. Přitom je logické, že v minulosti jezdily soupravy, které odpovídaly té minulosti. „Stojí to za houby, ale aspoň to má klimu a wifi“, je mimo mísu. To není zlepšení díky změně dopravce, ale kvůli změně požadavků ve smlouvě. Před 20 lety klima a wifi v požadavcích nebyly, že. ČD těžko mohly zavádět vylepšená vozidla na vlastní náklady a ztrácet na tom. Mohl to chtít objednavatel a zaplatit za to. Ale chtěl až od nové smlouvy. Jezdil jsem občas za ČD a nyní jednou za RJ. Všechny cesty v pohodě dle standardu své… Číst vice »
Vy asi nechápete, jaká v současnosti existuje „nerovnoprávnost“ na vnitrostátní dopravě. A že na některých tratích stále jezdí vlaky, které odpovídají době tak půl století dozadu. A když na některých tratích jezdili vlaky s klimatizací a Wi-Fi ještě před Covidem, proč bych já měl stále jezdit bez ní? Ať to dopravce zohlední na ceně nebo ať táhne tam, kde Slunce nesvítí.
Spíš by konečně mohly začít zvládat aspoň to co mají.
ČD by stejně jako Cargo měly expandovat do zahraničí i v osobní dopravě na vlastní triko.
A pak samozřejmě za několik let i v jednotlivých zemích v soutěžích. A tady bych se zaměřil na samostatné dceřiné podniky v jednotlivých zemích – NE vrhnout všechny síly primárně na ovládnutí regionálních tratí Slovenska…
České dráhy, jako akciová společnost vlastněna státem by měla především zajišťovat dopravu osob a zboží v Česku a také mezi Českem a zahraničím. Vylucne zahraniční spojení by měly zajišťovat soukromé subjekty.
Tak soukromé subjekty. Čili škrtáte Leo Express, ÖBB, Trenitalii usilující o Řím – Mnichov (-Berlín) atd.
Jako *akciovka* by měly především nést. Jak toho dosáhne, to ať je odpovědnost managera.
Kam půjdou railjety, až se nasadí ve velkém comfortjety? Na Ostravu?
Něco zůstane na ex3 a zbytek asi na ex1.
Půjdou na modernizaci a pak většina směr Prešpurk a Pešť.
Tam jsou také plánované ComfortJety.
Nikoliv, ty jsou primárně na Vídeň (a Graz) a Berlín (s Hamburkem). Mínusáři se mohou uklikat, ale uvidíte, že mám pravdu. A aby těch mínusů bylo víc, tak dodám, že Railjety v rámci modernizace přijdou o Business třídu a budou jezdit s Bmz a Ampz, aby stačily kapacitou. Přechod ale nedostanou, protože to nelze.
Také by mě to zajímalo. Z nějakého spolehlivého zdroje.
Tak ono růst z 10 lidí ve vlaku na 12 je double digit growth 🙂
Tak to máš růst o 20%. Který vlak zmiňuješ?
Ex7 v přeshraničním úseku (a je to se započtením vlakové čety a špajzáku.)
Až na to že vůbec. Podobná čísla jsem zaznamenával (skrz Dvořiště) v tehdejším P,lečnikovi někdy v letech 2007-2008. Nedávno jsme si vyrazili s rodinkou, koncem října čili žádná extra sezóna, a přes čáru jelo nejmíň 50 lidí, spíš ještě víc (a ve vnitru narváno, na jih z Budějovic „normálně“).
Pán jel asi tak v úterý nebo ve středu v polovině ledna a podle toho usuzuje, že je to tak pořád.
Já neříkám, že je to pořád, já říkám, že s výjimkou Slovenska to je stále slabota a relativně dobře vypadající 12% není nic extra.
Bylo by zajímavé vidět čísla za jednotlivé vrstvy a směry a k nim se pobavit o tom, co se dělá pro jejich zlepšení.
Třeba směr (Linz)-Salzburg-Innsbruck je výrazně zajímavější než naznačuje vytíženost Jižního expresu.
Nezlobte se, ale fakt jste trochu mimo. Na rozdíl od Summerau do/z Bad Schandau jedu každou chvíli, takže tam to srovnání mám téměř na úrovni statistiky. Ani náhodou neplatí, ani mimo sezónu, že by to byla slabota. Naopak je leckdy o dost méně lidí na to Slovensko.
Tak to je dobře vyfutrovaná statistika, na předního českého dopravního experta.
To není žádná statistika, to je ukázka, že váš jednorázový postřeh (byl-li to vůbec postřeh a ne jen takový hlod) nemusí vůbec ukazovat obvyklý stav.
Právě proto, aby to někdo – jistě z vaší strany zcela nezáměrně, že – nepochopil, jako že to je naměřený a obecně přijímaný údaj.
Na konci věty jste zapomněl česky?
Popros kamaráda ať tě řádně propleskne.
2 z 10 jsou 3%? Aha.