Počet cestujících na Ruzyni vzrostl v 1. čtvrtletí o třetinu, přibývá lidí na jeden pohyb
Letiště Praha, prst C. Letadla Smartwings, Iberia, Emirates. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Nejčastěji se z/do Prahy v první čtvrtletí létalo do/z Velké Británie, Itálie, Španělska, Francie a Německa.
A hlavne je skvele, ze se tam da dohrkat trolejbusem…
Spise smutne a i trapne
Supr, na to ze tady neni bazovan zadny sitovy dopravce, jsou ta cisla skvela. Nabidka pro leisure naprosto dostacujici, pro byznys je to horsi, ale s tim nic moc letiste neudela.
Nabidka odpovida poptavce… spousta zahranicnich spolecnosti da prednost statum, kde je rozvinuta infrastruktura jako dalnice apod. To se o cesku rict neda
Do nejvýznamnějších byznys destinací se dostanete v pohodě (Varšava, Paříž, Londým, Amsterdam, Frankfurt, Zurich), časté spojení přes menší letadla do destinací jako Hamburk, Kolín, atp. sice chybí, ale tak zase není takový problém přestoupit.
Frankfurt je letos po zrušení jedné odpolední rotace naprosto tragický.
Neříkají vám drama queen?
Furt tam jsou 4 – 5 rotací denně, a jediné co je „jakože tragdédie“ je, že v jeden den v týdnu chybí let v šest večer z Prahy
To nemá s „tragičností“, natož s „naprostou“ nic společného.
Má pravdu, soudruhu 😀 kvůli nižší frekvenci bývá často plno, takže se dá pak řešit i hrůza typu – domů z FRA s přestupem přes Mnichov…
a to je nejaky problem? Tak holt v jednom smeru poleti pres FRA a v druhem pres VIE/ZRH/MUC
Z čeho všeho se tady dá dělat tragédie 🙂
Myslím, že Petr myslel situaci, kdy letí pouze do FRA (nepřestupuje tam), a zpátky musí trasu FRA-PRG absolvovat s přestupem v Mnichově
Ani v tom pripade se z frankfurtu zadna tragedie nestala, natoz naprosta.
Ranni let z PRG do FRA zustal, a pozdne vecerni let z FRA do Prahy tam taky stale je. Vecerni let s odletem z FRA kolem pate vecer pak leta 6x tydne.
Takze jednodenni pracovni trip do Frankfurtu se da stale udelat prakticky bez omezeni.
Fakt to neni zadne drama, a ta jedna chybejici rotace je jen “pseudo problem” s minimalnim dopadem.
Problém je, že Lufthansa omezuje kapacitu, aby držela cenu. Takže počet rotací je v pohodě, pokud by nebylo celkem často plno.
Takže při cestě do FRA pak je třeba na výběr návrat v 10 ráno. Nebo přískokem do MUC a odtud v 15h nebo 20h do PRG. Což byl můj případ…
Při cestě přes oceán člověk jeden přestup navíc přežije. Při pracovní cestě zpět z (ne přes) FRA to není pohodlné. Umím trávit čas i lépe než pobíháním po německých letištích.
Nikoliv katastrofa, leč nepohodlí pro zákazníka.
100 procent souhlas. FRA je bohuzel tragedie. Zrovna vcera jsem tam skoncil v pet a to cekani pak na odlet pozde vecer je sileny. Stejne tak ranni rotace v sest z Prahy.
Stalo se mi to 3x za poslední měsíc:)
Jsem docela zvedavy na skarohlidy, co tu neustale hejtuji letiste, ze je regionalni, neroste, zaostava, je predrazene, nikdo z nej nechce litat … s cim prijdou nyni.
Pro ne to je letos jedna jobovka za druhou.
Buďte v klidu, žádná z těchto zpráv totiž nezmění nic na faktu, že letiště ve Vídni je větší, lepší, levnější, oblíbenější, roste rychleji a má víc destinací 😉
No levnější zrovna není, poplatky tam jsou vyšší. Jiná věc je cenová politika aerolinek a možná i slevy za bázování většího počtu letadel.
Jak s čím přijdou? 😀 Porad je pražské letiště hluboko za potenciálem. To, že vykazuje růst? Ten vykazuje snad každé myslitelné letiště v Evropě, po covidu. Letiště je stále předražené a zaostává. Na tom se tímto fakt nic nemění.
Článek: Letiště Praha vykazuje za poslední čtvrtrok největší růst z letišť v Evropě. Z vašeho komentáře vyznívá: Co to píšou o růstu? Růst snad vykazuje každé letiště v Evropě! Jestli tohle není zjevná snaha prostě si zanadávat na Prahu úplně za každou cenu, tak fakt nevím. Zajímalo by mě v čem je podle vás pražské letiště předražené? Ceny letenek, které neurčuje letiště a které jsem, když jsem potřeboval, někdy našel o dost levnější z Vídně, někdy o dost levnější z Prahy? Na to, že Praze chybí konkurenční silný domácí dopravce, bych řekl, že je na tom Praha ještě dobře. Nebo… Číst vice »
👍
Když si vezmete, že letiště v Chiang Mai má 11 miliónů, tak to pražské číslo zase tak ohromující není.
A také se raději svezu vlakem z Prahy na letiště do Vídně, když letím někam dál.
Ano, máte naprostou pravdu, protože město v severním Thajsku a středoevropská Praha, to jsou velmi, velmi podobné trhy, které lze zcela bez problémů srovnávat a na základě jediného kritéria, počtu odbavených cestujících, lze činit závěry, jak je na tom Praha nedobře. To dá rozum, to je logické, opravdu…
Praha je regionální letiště pro obsluhu nějaké části Česka a občas stáhne i pár cestujících z Moravy. A stejně jako každému jinému regionálnímu letišti v ČR mu fandíme a moc přejeme každý úspěch.
Asi chybička v zaokrouhlování – Egypt má 116 tisíc cestujících, ale součet Hurghada a Marsa Alam dává 117 tisíc (60+57).
Jinak se z toho dá vyčíst i několik čísel o počtu cestujících, které si aerolinky hodně hlídají. Třeba že Transavia do Eindhovenu odbavila 17 000 cestujících (141 000 Nizozemí – 124 000 Amsterdam), nebo třeba charterové Abu Dhabi nasbíralo 12 000 cestujících
S tím Abu Dhabi to úplně neplatí jelikož se v SAE lítá charterově i do Ras Al Khaimah