Pobeda přinesla karlovarskému letišti nárůst počtu cestujících o 43 %
Vstup nízkonákladové aerolinky Pobeda přinesl Letišti Karlovy Vary nárůst počtu cestujících o 43 %. Letiště loni odbavilo 62 435 cestujících.
Vstup nízkonákladové aerolinky Pobeda přinesl Letišti Karlovy Vary nárůst počtu cestujících o 43 %. Letiště loni odbavilo 62 435 cestujících. Oznámilo to v tiskové zprávě. Karlovarský kraj chce do letiště investovat další prostředky do rozšíření hlavní přistávací a vzletové dráhy.
„Letecká společnost Pobeda, která je v současné době jediným partnerem karlovarského letiště co se týče pravidelných linek, navazuje na předchozí roky a úspěšně nahrazuje výpadek provozu společností ČSA a Aeroflot. Velmi nás těší i to, že Pobeda letos plánuje další navýšení kapacit na 4-5 frekvencí celoročně a potvrzuje tak přetrvávající zájem ruské klientely o návštěvu a pobyt v Karlovarském kraji,“ uvedl náměstek hejtmana Martin Hurajčík. Pobeda létá na moskevské letiště Vnukovo.
Počet pohybů loni na letišti stoupl o 41 % na 7 736, především díky zahájení provozu letecké školy F Air. Další nárůst se letos čeká opět díky aktivitám letecké školy, která zahajuje 2. etapu s navýšenými kapacitami. „Provoz letecké školy je vhodnou diverzifikací aktivit letiště a naplnění volných kapacit. Stále ale dohlížíme na to, aby škola důsledně respektovala opatření k minimalizaci vlivu na životní prostředí v okolí letiště, které bylo provozovateli nastaveno ve smluvních podmínkách,“ dodal jednatel Letiště Karlovy Vary Jiří Pos.
Letiště Karlovy Vary chce na letiště přilákat uzbecké klienty, jedná s tamějšími touroperátory o možnosti nepravidelných letů z Taškentu, případně z Almaty v Kazachstánu. „Zároveň bude zahájen proces EIA, tedy zjišťování toho, jaký vliv bude mít projekt rozšíření a prodloužení přistávací a vzletové dráhy na životní prostředí,“ řekl Hurajčík. Podle něj by dráha po rozšíření a prodloužení měla odpovídat potřebám rozvoje dalších leteckých spojení do nových destinací.
Přistávací dráha letiště je 30 metrů široká a dlouhá 2150 metrů. V těchto parametrech ale nestačí na přistávání větších letadel, které by do Karlových Varů mohly dopravit cestující ze vzdálenějších destinací. Podle odhadů z poloviny loňského roku by rozšíření a prodloužení dráhy o 360 metrů mělo stát asi 734 milionů korun.