Po Zlíně začal jezdit nový kloubový trolejbus s bateriemi, deset kilometrů ujede mimo troleje
Dopravní společnost Zlín – Otrokovice (DSZO) zařadila do provozu nový bateriový článkový trolejbus Škoda 35 Tr. Během asi jednoho a
Dopravní společnost Zlín – Otrokovice (DSZO) zařadila do provozu nový bateriový článkový trolejbus Škoda 35 Tr. Během asi jednoho a půl měsíce ujede na linkách MHD povinných osm tisíc zkušebních kilometrů s cestujícími, aby mohl být Drážním úřadem schválen pro trvalé používání. Dopravce ho převzal s více než půlročním zpožděním.
Vozidlo je vybaveno trakčními bateriemi, ujede až 10 kilometrů mimo trolejové vedení. Kloubový trolejbus je čtyřdveřový, je plně nízkopodlažní a klimatizovaný. Používá karoserii typu Urbanway od firmy Iveco. Vůz má 42 míst k sezení, plošinu pro vozíčkáře, dětské kočárky nebo jízdní kola. Elektrickou výzbroj do vozidla instalovala firma Škoda Electric Plzeň, která je také dodavatelem vozu. Trolejbus může dosahovat maximální rychlosti 65 kilometrů v hodině. Jeho elektromotor má výkon 250 kW.
DSZO za nový trolejbus zaplatil 16,7 milionu korun. Podle smlouvy měl být dodán už v červnu loňského roku.
„Dva bateriové trolejbusy dvanáctimetrové délky úspěšně využíváme už od roku 2016. Dalších sedm sólo bateriových trolejbusů jsme v loňském roce pořídili pro elektrizaci dopravy mimo trolejové vedení na linkách 4 a 5 do Kostelce a Štípy. Logickým pokračováním tohoto trendu je nyní nákup kloubového bateriového trolejbusu. Ten bychom chtěli využívat zejména na lince 2 u spojů, které jsou vedeny bez přestupu až na točnu Štěrkoviště, kam není dovedeno trolejové vedení,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň. Bateriové trolejbusy vykazují lepší jízdní vlastnosti při jízdě mimo trakční vedení než trolejbusy s dieselagregátem a nezatěžují své bezprostřední okolí hlukem spalovacího motoru ani žádnými emisemi.