Po Vratislavi bude jezdit 25 nových tramvají od polského Modertransu
Nová tramvaj pro Vratislav. Foto: Modertrans
Hlavní město Dolnoslezského vojvodství nakoupí 25 nových tramvají za více než miliardu korun.
Hlavní město Dolnoslezského vojvodství nakoupí 25 nových tramvají za více než miliardu korun.
Pohledově podle obrázku moc pěkné a povedené.
Proč Aliance Team nesnaží vstoupit na polský trh? Menší města potřebují levnější tramvaje. V tomto segmentu trhu má Modertrans monopol.
Poláci jsou násobně větší nacionalisti než Češi.
Jsem Polák (omlouvam se za chyby v čestině). Nejsme takoví nacionalisté. Na přiklad jsme sí koupilí tramvaje s: 1. Česka – Vratislav, 2. Turecka – Olštyn, 3. Jižní Koreje – Varšava. 4. Spousta ojetin s Německa a Rakouska.
V česku vyjimkou je pouze Ostrava (Stadler „nOVA“). Ojetín ze zahraničí ne maté vubec.
V polsku české vyrobki mají dobrou povĕst – kvalita za rozumnou cenu. Výužijte to!
Ano, Ostrava si dovolila rebelovat a nakoupila nečeské tramvaje. Proto hned další soutěž musel vyhrát jediný správný dodavatel s přemrštěnou cenou a navíc musel ještě dostat za směšnou cenu Ekovu. Trochu krutý trest za smělost….
Protoze jim tam nikdo nepristoupi na jejich ceny. A uplatky se tam skutecne stihaji a trestaji.
Jedna tramvaj vychází na 48,6 milionů Kč. Škoda 15T pro Prahu byla za kus 80 milionů, Škoda 13T pro Brno 66 milionů Kč. Jak je to možné? Proč veškeré dopravní podniky v ČR tvrdí, jak jsou nové tramvaje drahé a stejně velká část kupuje škodovky, nebo některá města ojetiny? Tramvaje bez klimatizace, ne 100% nízkopodlažní a středně kapacitní tramvaje byly drážší, (13T-14T) než co teď kupuje Vratislav?
Ja zas nechapu, jaktoze se tomuhle jeste porad nekdo divi… Ale porad lepsi, kdyz se nekomu otevrou oci pozde, nez nikdy. Bohuzel tech slepejch je porad dost na to, aby volili porad dokola ty stejny zlodeje.
Dokud měly v Česku tramvaje pořádná větrací okénka tak 95% lidí 95% času klimatizace nechyběla.
Při masovém zavedení klimatizace by naopak podstatně větší procento lidí zdravotně poškozoval suchý vzduch, zvláště když se narozdíl od amíků v autech a kancelářích se nemůže běžný našinec, co jezdí MHD a třeba ještě pracuje u linky nadájet tak moc tekutinami, aby to vyrovnal a zároveň nemusel nosit pleny.
Třeba Škoda 40T pro Plzeň vychází na 55 milionů
Navíc jde o obousměrnou tramvaj, která je v principu o něco dražší.
Tím jsem chtěl jen ukázat že už ani v ČR vyrobené tramvaje nestojí 60-80 milionů
Tak 15T je tramvaj dost specifická a high-tech. Jediná tramvaj na světě co je 100% nízkopodlažní a současně mí všechny podvozky otočné. Ve většině jiných provozů ale nepotřebují tramvaje s otočnými podvozky a stačí jim podstatně jednodušší (a levnější) vůz s pevnými podvozky.
S tou prvni vetou se souhlasit opravdu neda, se zbytkem ano…
Vídeňský ULF není 100% nízkopodlažní? Nebo je Vídeň v jiném světě?
ULF nemá otočné a podvozky a na kolejový svršek díky své konstrukci působí dost destruktivně.
Je třeba srovnávat srovnatelné. Nákupy 13T a 15T jsou staré 15 let a tehdy byla na trhu naprosto jiná situace než dnes.
Další věc je, že 15T je atyp konstruovaný na míru Praze navíc v době kdy plně nízkopodlažní tramvaje s otočnými podvozky ještě neexistovaly. Plně nízkopodlažní tramvaje konstrukce ala EVO, nebo Moderus Gama začaly vznikat až o nějakých 7 let později.
A to je to tak existenčně nutné mít 100% nízkou podlahu? Ono ani není zdravé, chodit pořád po rovině…
Je to velká výhoda z hlediska rychlosti nástupu a výstupu a tím pádem zdržení v zastávkách, který se na delších trasách docela nasčítaj. Zejména tam, kde se tramvaje štosujou a musej čekat, až ty před nima odjedou. Chození jen po rovině v Praze moc nehrozí, toho bych se nebál.
Proto mají asi v Liberci, Olomouci, Ostravě a jinde…Vario
Potřeboval bych ale vysvětlit smysl kloubových tramvají. 63 sedících odveze 2xT6A5 po výměně Elektro výzbroje…
Škoda nebyl v tendru?
Sorry, nebyla v tendru?
Ne, jen Pesa a Modertrans
Modertransy jsou krok zpet v polske tramvajove produkci. Je to tramvaj vyrobena na splneni parametru a nizkych nakladu, ale vypada strasne a hlavne pro cestujici je katastrofalni interier ve stylu ceskych EVO-hruz. Cikcak ulicky, sesle na vysokych stupincich.
Solaris vyrabel designove a uzitkove tramvaje na urovni, PESA z pohledu interieru take neni nejhorsi.
Lepší koupit novější nízkonákladový vůz Modertrans, než ojetý T6.
Wow, to je hluboká myšlenka za 5 bludišťáků.
Jenže ty T6 se nakupují i 100x levněji.
Co je na těch Evech tak hrozného? Jinak ty vysoké podesty nad podvozky jsou nižší než jeden schod v T3
Co je na nich tak hrozného? Pro normálního člověka nic, pro zdejší šoto úderku fakt, že to není T3.
Vysvětlete normálnímu člověkovi, že šplhání na sedačku je v pohodě. Vysvětlete normálnímu člověkovi, že 1,5 sedačky nejsou pro 2 lidi. Vysvětlete normálnímu člověkovi, že si otláčí navzájem kolena, protože protisedící sedačky jsou na sebe namačkané tak možná pro liliputy. A především, vysvětlete dispečerovi, že EVO skutečně nemá reálnou kapacitu sólo T3, takže když se do T3 narve pohodlně 80 stojících substrátů, tak v EVO se už při 20 stojících lidech různě zakopává o všechny ty tyčky, schodky, sedačky a jiný bazmeky.
Je lehce diskutabilní těch pohodlných 80 míst když když celá kapacita T3 je cca 85 míst na stání
No vzhledem k tomu, že ta podesta je nižší než jeden schod v T3, tak bych normálnímu člověku řekl, že to bude muset být pohodlnější. Co nejvíce sedadel je trend dnešní doby, časy kdy MHD byla o to narvat do tramvaje co nejvíce lidí na stojáka jsou pryč.
No ono…
1. celá současnost vlastně pořád sedí
2. VarioLF má nízkopodlažní pouze střed (palec nahoru)
3. Pokud by tramvaj jezdila 85 km/h, tak by se špatně stálo…
Mně osobně je Vario milejší než Škoda…
Ale nejradši mám KT8D5R.N2P, které jsou i při obousměrnosti srovnatelné kapacitou s 15T…
je rozdíl mezi nastupováním po schodech do dveří a šplháním na podestu, když si chce člověk sednout. Pro hůře pohyblivé to jsou nepoužitelné sedačky.
Vážně mi budeš tvrdit že je horší překonat jeden menší schod než jeden schod z ostrovku a další dva větší schodky?
Máš problém s chápáním textu. Přečti si ho ještě jednou, v klidu.
Nemám problém s chápáním textu ale tvá myšlenka nemá logiku
Kdežto ti hůře pohybliví (tedy většinou starší lidé) ty schody, zřejmě z nadšení, že přijela tramvaj z dob jejich mládí vyběhnou jako nic. Rozhodně je menší problém nízká podesta než vysoké schody. Jak říkám, šoto úderka.
Upřímně nepochopil jsi že jsem byl rozhořčen nad kritikou EVO od Tady na Moravě. Neříkám T3 ve své době byla určitě revoluční stroj ale máme rok 2020 a neměli bychom se zasekávat v nostalgii. Za mě je EVO2 ta nejlepší tramvaj se kterou se můžeš svést.
Co máte furt se šplháním? Na některé sedačky na podestách je možné si sednout i z uličky a pak se jen na zadku otočit a nohy zvednout. Dost často se setkávám s tím, když někdo pouští staršího sednout, že mu odpoví: „Ne, děkuji, já radši ty dvě zastávky postojím, mě se pak špatně vstává.“ A z podesty se pak vstává těmto lidem lépe. Ale to není případ každé podesty, tohle je kus od kusu jiné.
Uspořádání interiéru je poplatné konstrukci vozidla. U plně nízkopodlažní tramvaje s otočnými podvozky a všemi nápravami hnacími se nic moc jiného vymyslet nedá, protože otočný podvozek zabere víc místa a musí někde být.
15T má taky cikcak uličky a třetinu seslí totálně nepohodlných? Ne, je to na úkor délky tramvaje, ale je to vozidlo o několik tříd pro cestujícího pohodlnější.
15T je tramvaj atypické konstrukce kdy vnitřní podvozky jsou fakticky samostatné články zkrácené na úplné minimum a sousední články jsou do nich otočně zavěšeny a klasická dvojkolí jsou nahrazena individuálním pohonem každého kola. Ano, interiér je super prostorný a variabilní, to je pravda. Ovšem, ty tramvaje mají spoustu negativních vlastností, takže se nelze divit, že vyjma Prahy a Rigy je nikdo další nechce.
„Pesa nabídla 216 milionů korun.“ Řekl bych, že má být zlotých.